Algemeen Voetbal Topic

Blijven mooie verhalen dit, nu nog afwachten of het beloond word

De Bruyne is aangekomen in Rome voor zijn medische testen bij Napoli. Krijgen volgend jaar dus wellicht het duo De Bruyne-Lukaku bij Napoli wat dan weer goed is richting het wk.

Santi Cazorla heeft het sprookje van Real Oviedo geschreven

Mooi he! Verhaal geschreven door hemzelf. Benieuwd of hij er nog een jaartje aan vastplakt.

Olympique Lyon wordt waarschijnlijk teruggezet naar Ligue 2! :hushed_face:

Wegens hun plaatselijk wanbeleid?.
Return to glory

Pogba naar AS Monaco.
Heb em echt jaren-lang overschat gevonden ( in mijn opinie was 2018 zijn laatste goede jaar), maar deze transfer vind ik wel interessant.
Sowieso denk ik wel dat ASM heel veel potentie heeft als club heeft met hun geld, faciliteiten en “vibe” ( mooi weer, elitaire omgeving met belastingvoordeel). Jammer dat na hun gloriejaar 2017 niet is doorgezet.

Er staat nu wel een mooi team qua talenten. Een paar gerichte versterkingen en ze kunnen prima meedoen in de Ligue 1. Het is inderdaad een club met een vibe op zich.

Nederland onder 19 is europees kampioen geworden

Mooie prestatie. Ze mochten niet klagen dat er geen VAR was in de laatste minuut van de blessuretijd, Spanjaarden hadden mogelijk wel een penalty kunnen krijgen.

Benieuwd wie van deze lichting over enkele jaren in het grote Oranje staat.

Misschien Read, Smit, heel misschien Land

Het Nederlandse doelpunt had ook een geluk factor, want die Spaanse keeper zag er niet geweldig uit.

Je moet van de club houden uiteraard, maar ik vind de 25/26 kits écht killer! :high_voltage:

1 like

Ik heb echt alle uitshirts sinds ‘94. Maar de laatste jaren zijn ze echt lelijk. Enkel het derde tenue is vaak simpel en daardoor juist zo mooi. Al die poespas is verschrikkelijk.

Vorig jaar thema “van Gogh” en nu “water van Amsterdam”. Schei toch uit

1 like

Damn Diogo Jota overleden samen met zijn broer in een auto ongeluk :flushed_face:

Triest nieuws helaas. Enkele dagen geleden getrouwd, pas 28 en laat naast z’n vrouw ook nog 3 kleine kinderen waaronder een pasgeboren baby na.

1 like

Mogelijk ontloopt Lyon toch terug zetting naar ligue 2

Zou al officieel zijn ondertussen!

Dodged a bullet there. Een niveau lager is zo’n catastrofe voor een club van dat formaat.

Het zou mij niet verbazen als een andere club te hulp is geschoten, om de Franse competitie niet nog verder uit te hollen. Commercieel kan het niet mee met De Grote Vier en puur op basis van haar grootte (als land en bevolking) kan het voor landen als Nederland, Portugal en België blijven.

PSG daargelaten (maar dat is nog moeilijk een Franse club te noemen), wat laten Franse clubs in de breedte nou zien in Europa? Ze kunnen buiten PSG één Europese beker overleggen, dat was Marseille in 1993. Wel 12x Intertoto gewonnen, dat dan weer wel. Maar zonder Intertoto’s hebben Fanse clubs minder gepresteerd dan eerdergenoemde landen.

Dus, wil je als competitie sterk blijven, dan heb je ook je (merk)namen nodig, zoals een Eredivisie altijd Ajax, PSV en Feyenoord nodig zal hebben, een Primeira Liga altijd moet kunnen rekenen op Porto, Benfica en Sporting. In België zijn traditioneel de grote drie Anderlecht, Club en Standard. En in Frankrijk moet je altijd kunnen rekenen op PSG, Marseille en Lyon. Andere clubs hebben er baat bij dat Lyon in L1 blijft.

1 like