Ja, dat verraste mij ook wel. de laatste jaren waren Dost en van Wolwinkel bij Spoting erg effetief wat ik me herrinner
Wat denken we van het komende Eredivisie-seizoen? Ik vind het momenteel moeilijk te peilen.
Ik, als Ajacied, vind Feyenoord een heel leuk en volledig team hebben momenteel. Heb gisteren, vooral de eerste helft, ook genoten van de wedstrijd tegen Fenerbahçe.
Ik denk dat PSV toch weer aan het langste eind gaan trekken. Als Pepi fit blijft, hebben ze met Perisic en Plea hele goede spelers voorin rondlopen. Ik denk dat zij, ten opzichte van bijvoorbeeld een Ueda en Sauer voorin bij Feyenoord, het verschil gaan maken in de Eredivisie.
Ajax heeft gericht ingekocht en met Moro, Gloukh en Itakura spelers gehaald waar ik positieve verwachtingen van heb. Echter denk ik dat er helaas nog te veel onzekerheden in de beoogde basiself zitten (Berghuis geeft niet altijd thuis, Mokio nog te onervaren om een heel seizoen de belangrijke 6-positie in te vullen en Baas en Wijndal die naar mijn mening toch een stuk zwakker zijn dan de spelers die op deze posities bij PSV en Feyenoord rondlopen. Ik heb daarentegen wel veel vertrouwen in een goed seizoen voor Gaeei. De bank vind ik wisselvallig. Naar mijn mening is een bank met bijvoorbeeld Regeer, Fitz-Jim, Konadu te licht om een verschil te kunnen maken en ik ben in geen van onze spitsen volledig enthousiast
Ik denk, ondanks dat belangrijke spelers zijn vertrokken, Go Ahead Eagles ook nog in het linkerrijtje zal gaan eindigen.
Veel zal waarschijnlijk afhangen van wat er op de transfermarkt nog gaat gebeuren. De verkoop/aankoop van een of enkele spelers kan voor een club natuurlijk wel een enorm verschil maken. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe Reine-Adelaide gaat presteren bij Heracles. Zo’n spelers kan, mits fit, met zijn kwaliteit een team als Heracles enorm helpen in wedstrijden.
Ik heb in ieder geval enorm veel zin in het nieuwe seizoen!
Bij PSV worden nog 3 aankopen verwacht. Een rechtsbuiten, een nummer 10 en een linksback.
Kovar, Dest, Flamingo, Gasiorowski en Mauro alleen goed genoeg voor een gemiddelde eredivisieclub? Houd het maar bij FIFA ![]()
![]()
Wel grappig dat je dan Feyenoord benoemd. Die waren gister de gehele 2e helft zwaar ondermaats tegen Fenerbahçe. Die gaan tegen Benfica meteen het schip in.
Nou, hou me ten goede: maar een beetje verschil of je 2-1 wint tegen GA Eagles, of tegen Fenerbahçe, niet? Of andersom, dat je een doelpunt moet toestaan tegen een middenmotor uit Nederland, of tegen een topclub uit Türkiye. En jij hebt het over de zwakke tweede helft: terecht. Maar wees ook zo sportief te erkennen dat de eerste helft best okay was: nogmaals, ik ben voor Ajax, maar ik vond 010 de eerste 45 minuten redelijk tot goed voor de dag komen.
Maar ik heb het uiteindelijk niet over resultaten, maar eerder over tegengoals. Ik snap niet dat het zo moeilijk is te erkennen dat wat dat betreft PSV niet zo sterk staat. Nu staan Nederlandse clubs in het algemeen er niet om bekend te leunen op hun defensie, maar hoe PSV en Ajax hun selectie thans hebben ingericht, is het toch duidelijk dat ze meer vertrouwen op hun voorwaartse spelers, dan hun defensievere krachten? Dat is alles wat ik zeg, van de drie clubs heeft Feyenoord de meeste defensieve opties en zullen, niet meteen maar snel, tot een goed functionerende achterhoede komen; een betere dan Ajax of PSV.
Maar goed, mijn lijstje (met de selecties zoals ze in de eerste week van augustus bekend zijn)
- Feyenoord
- Ajax
- PSV
- Utrecht
- Twente
- AZ
FC Utrecht speelt momenteel een goede tweede helft tegen Servette. Ik verwacht dat Utrecht ook dit seizoen weer een gevaarlijke ploeg gaat zijn
Het schijnt allebei te worden… onder Peter Bosz alles op de aanval.
- Vlap (Twente) niet naar Rusland, maar naar Qatar
- Poku (AZ) mogelijk naar Leverkusen
- Ko Itakura (MGB) zo goed als zeker naar Ajax
1 PSV
2 Feyenoord
3 Ajax
4 AZ
5 FC Utrecht
6 NEC
7 FC Twente
8 sc Heerenveen
9 Heracles Almelo
10 Go Ahead Eagles
11 FC Groningen
12 Sparta Rotterdam
13 NAC Breda
14 Fortuna Sittard
15 Excelsior Rotterdam
16 PEC Zwolle
17 FC Volendam
18 Telstar
Peter Bosz had in zijn eerste seizoen veruit de minste tegengoals. Yarek is de vervanger voor de vertrokken Boscagli en met Sildillia en waarschijnlijk Nkounkou zijn de backposities dubbel bezet. Dus leg eens uit waarom Bosz alles op de aanval zet? Omdat er een vervanger voor de vertrokken Bakayoko moet komen?
Leuk verhaal!
Ik ben buiten Ajax alleen fan van Arsenal, maar dat is natuurlijk een club die wereldwijd veel aanhang heeft. Dit omdat mijn ouders toen ik klein was een weekendje naar Londen zijn geweest en een wedstrijd tussen Arsenal en Middlesbrough hebben bezocht, zodoende.
Verder heb ik een zwak voor clubs die in de Europese competities op het hoogste niveau speelden toen ik voetbal begon te volgen. Puur voor het gevoel van vroeger hoop ik die clubs altijd weer terug te zien op het hoogste niveau (Den Bosch, ADO, Roda JC, Willem II, De Graafschap in NL bijvoorbeeld)
Mooi verhaal inderdaad. Heb het persoonlijk niet met een heel specifieke club waar weinig mensen weten hoe het eraan toe gaat, des te leuker om eens wat meer achtergrond te lezen.
Feyenoord is er wel veel sterker op geworden ja. Voor CL bedragen ingekocht en dan CL mislopen. ![]()
![]()
Waar vinden jullie samenvattingen zonder spoilers? Ik volg de PL via Match Of The Day, maar da’s enkel op zaterdag en zondag. De match van gisteren mis ik dus. Vroeger vond ik via reddit nog wel eens een samenvatting, maar dat valt tegenwoordig nogal tegen.