Ik kijk ze via YouTube. De titel geeft soms wel wat weg over wat het resultaat, maar dan probeer ik gewoon snel de video te starten zonder de titel te lezen
Over Premier League gesproken; hoe lekker is het om weer lekker een heel weekend voetbal te kunnen kijken naar de verschillende competities in Europa ![]()
Blijkbaar heb je nu wel een extra dienst nodig om het half 2 potje in de premier league te kunnen kijken
Klopt, ik hoor net dat de wedstrijd om 13:30 uur in de premier league vanaf nu te zien is op Amazon Prime
Tiktok, dan heb je meestal de hoogte punten
Net via een VPN geprobeerd in België, blijkt dat Amazon VPN’s kan detecteren. Jammer zeg, volgende week is al meteen City-Spurs te zien!
@Spoon0612: dat vergif weiger ik te installeren.
Wellicht dat je met een VPN wel bij het Nederlandse ViaPlay YouTube account mag kijken? https://www.youtube.com/@ViaplaySportNederland/videos
Vaak geen uitslag in de titel of thumbnail, maar een enkele spoiler staat vaak nog wel in de titel.
Werkt perfect, bedankt!
Iemand de transfer van Eberechi Eze van Crystal Palace naar Arsenal een beetje gevolgd? Een mooi voetbalverhaal en schitterend gedaan door de club.
Eze komt uit een slechtere buurt van Londen en heeft jaren in de jeugdopleiding van Arsenal gespeeld. Ging tevens met zijn broers naar het Emirates stadium. Uiteindelijk is hij te licht bevonden en moest hij de academy verlaten, hetgeen hem zwaar viel. Daarna heeft hij korte periodes bij Fulham en Reading in de jeugdopleiding mogen spelen, maar ook daar werd hij te licht bevonden en weggestuurd. Hij ging door met studeren en werkte een succesvolle stage af bij Queens Park Rangers in de Championship. Hier kreeg hij uiteindelijk een contract. Het eerste seizoen enkel één wedstrijd mogen spelen. Daarna verhuurd aan Wycome Wanderers in de League Two.
De jaren erop volgend kreeg hij de kans bij QPR, waarna hij een transfer t.w.v. 18 miljoen euro naar Crystal Palace verdiende. In de vier seizoenen groeide hij uit tot de sterspeler van de club, hetgeen na de moeizame en ogenschijnlijk kansloze missie in de jeugdopleidingen natuurlijk al een grote overwinning was. Uiteindelijk werd hij Engels international, won de FA Cup én de Community Shield met het toch relatief kleine Palace. Maakte belangrijke goals ook.
Begin deze transferperiode werd hij gelinkt aan Arsenal en kwamen de geruchten omtrent een transfer op gang. Dit vond echter geen doorgang. Daarna raakte Tottenham Maddison kwijt en bereikte zij overeenstemming met Palace over een transfer van Eze. Voor hem de keuze om wel of niet op het aanbod in te gaan. Ondanks dat het de rivaal van zijn droomclub is, toch een grote transfer die de weg omhoog van zijn carrière verder helpt en hem Champions League laat spelen. Arsenal raakte Havertz kwijt en Eze heeft last minute persoonlijk Mikel Arteta gebeld met de vraag of er echt niks meer mogelijk was om hem bij Arsenal te krijgen. Zo niet, moest hij wel tekenen bij Spurs.
Direct daarna ging Arsenal over tot bieden en kwam de transfer van Eze naar zijn jeugd- en droomclub rond. Afgelopen weekend werd hij voor de thuiswedstrijd tegen Leeds United voorgesteld aan het publiek. Een grote (miljoenen)transfer, rugnummer 10 na o.a. Bergkamp, Engels international. Een ronde over het veld in zijn nieuwe shirt maakte veel los bij publiek en speler (https://youtu.be/-l1jhnLAv1E?si=8b4QzhF1wiKF478k). Je ziet hem zichtbaar geëmotioneerd, trots en in ongeloof dat het na al die jaren gelukt is.
Gister publiceerde Arsenal een eerste interview met Eze, samen met clublegende Ian Wright. Wie tevens een verleden heeft bij Palace en Arsenal (https://youtu.be/-l1jhnLAv1E?si=8b4QzhF1wiKF478k). Zijn moeder heeft zijn oude Arsenal shirtjes die hij bewaarde meegenomen. Hij verteld onder meer dat hij de vier seizoenen bij Palace gewerkt heeft aan deze stap. Eraan denkende bij iedere wedstrijd tegen Arsenal. Kijkend naar zijn oude stoeltje in het stadion. Idool? Thierry Henry. Ian Wright pakt zijn telefoon en vraagt Eze op play te klikken. Een video van Thierry Henry start. Met zware stem, “Welcome to The Arsenal”.
Stukje voetbalromantiek. Een ogenschijnlijk spontane kerel, die zijn weg omhoog gevochten heeft en na 14 jaar zijn droom op eigen kracht laat uitkomen. Leerde van Michael Olise (Bayern) schaken. Speelde (en won) recent tegen topentrepreneur en avonturier Richard Branson, wie hem had uitgenodigd o.b.v. zijn persoon. Het lijkt een speler die perfect past bij de club qua persoon en drive om voor precies deze club het wederom waar te gaan maken. Ditmaal niet als jeugdspeler, maar als de nummer 10, topaankoop en international. Hoop voor hem en het verhaal dat dit ook uitkomt. Hij geeft de club nog meer karakter. Mooi voor het team en het project dat jongens zoals hij, maar ook Gyokeres (alsmede Hincapié, waarschijnlijk) per se voor Arsenal uit willen komen. Een Engelse kern met Rice, Saka, White, Lewis-Skelly, Madueke, Nwaneri, Eze én toptalent Dowman wie op 15-jarige leeftijd zijn debuut maakte. Het nieuwe, klassieke derde shirt verdient succes.
Ik heb de transfer van Eze en het verhaal met de Spurs meegekregen en ik wist dat hij van jongs of aan al fan is van Arsenal, maar van de rest van het verhaal had ik geen weet. Ik vind het een mooi verhaal en Eze komt op mij inderdaad over als een leuke spontane gast die ik een hoop successen gun bij Arsenal, ook omdat dat mijn favoriete club is in Engeland ![]()
Als Spurs-supporter vind ik het net iets minder mooi, natuurlijk. Anderzijds vind ik Arsenal wel een geweldige club die op veel vlakken goed bezig is. Alleen jammer van White en die set pieces coach, en de manier waarop ze dat vaak over het randje van onsportiviteit doen. Arteta vind ik ook niet bepaald een aimabel man, maar jongens als Rice en Saka zijn dat gelukkig wel. En sowieso zie ik liever clubs als Arsenal en Liverpool succes behalen dan Man City of Chelsea.
Xavi Simons naar Spurs! Lijkt me nog een betere optie dan Eze omdat hij zowel op linksbuiten als als nummer 10 kan spelen. Moet wel toegeven dat ik hem enkel ken van samenvattingen en van FIFA natuurlijk, kloppen zijn rating en potentie volgens de Nederlanders hier?
Denk dat dit een goede stap is.
Is bij het jonge Leipzig een sterspeler, maar dat is een opleidingsclub met minder druk dan bij clubs als Dortmund en Bayern. In het nationale team is hij wissel inmiddels nadat toch een tijdje vaak basis stond.
Spurs speelt PL én CL. Qua club een tussenstap, maar qua niveau een stap vooruit: oftewel perfect.
Eze net zo toch? Ook actief op links en 10. Vind zijn rating nog wel oké, maar 89 potentie is op dit moment overdreven eerlijk gezegd. Bij het Nederlands Elftal is hij inderdaad al een tijdje wissel, terwijl we juist creatief de nodige kwaliteit missen. In de Leipzig speelwijze heeft hij goede wedstrijden afgeleverd. Bij Nederland is het er eigenlijk nog nooit uitgekomen op een enkel moment na. PSG heeft ook na de goede periodes bij PSV en Leipzig ervoor gekozen om hem van de hand te doen. Hij heeft de kwaliteiten om het te maken denk ik, maar het fysieke en het omzetten naar prestaties is iets waar hij veel werk te verrichten heeft m.i.
Andere opzienbarende transfer: Woltemade naar Newcastle voor circa 85 miljoen euro. Enorme klapper voor Stuttgart. Die hebben hem pas een jaar geleden transfervrij binnengehaald. Ben heel benieuwd of hij het bedrag waar gaat maken. Feitelijk pas één jaar goed gespeeld.
En net nu ik dit schrijf schijnen Liverpool en Newcastle dan ook akkoord te zijn over Isak. 150 miljoen zal er waarschijnlijk betaald worden. Maakt Liverpool de absolute titelkandidaat. Wat ook wel zou moeten gezien het uitgegeven bedrag daarmee op 500 miljoen euro in één zomer uitkomt (op enkel transferbedragen, los van tekengelden, salarissen en dergelijke).
Overigens een hoop transfers op handen: Nkunku van Chelsea naar AC Milan (37m), Jackson van Chelsea naar Bayern (15 miljoen leensom….. 80 miljoen koopmogelijkheid (hoe dan)), Hojlund van United naar Napoli (6m leensom, 44 clausule, flink verlies voor United). Wel blij met de komende transfer van Hincapié naar Arsenal. 6 miljoen leensom, 46 miljoen clausule. Hele verbetering ten opzichte van Kiwior en eindelijk kwalitatieve diepte achterin. Speler die het vak van verdedigen kent én opbouwend kan spelen.
Iemand die hier droomde van een realistische carrière met Ten Hag bij Leverkusen? Dat kun je alweer vergeten. ![]()
![]()
Je verkoopt de halve selectie en dan ontsla je de trainer na 2 duels. Wat is daar gebeurd
Als er iets nodig was was het wel tijd, heel bijzonder.
Wat een hoeveelheid (grote) transfers ook de laatste en de komende dagen zeg. Heb het idee dat ik nog nooit zo’n drukke transferperiode heb gezien. De Premier League geeft normaliter al veel uit, maar deze zomer zijn ze helemaal los ook. Lijkt wel een soort onrealistische carrière, haha. Zoveel aankopen en voor hoge bedragen ook.
Openlijk over transferwensen praten en de algehele communicatie. Manier van werken etc.
Je zei? #Telstar
Dit weekend was een schoolvoorbeeld zoals ik het verwacht had. Daar waar Ajax en PSV schutteren, uitgerekend in de wedstrijden die je zou moeten winnen, won Feyenoord haar must-win van Excelsior. Feyenoord is niet werelds maar het is degelijkheid alom. PSV en Ajax zullen pieken en dalen hebben, omdat ze achterin zo ontzettend fragiel zijn.
Ik vond Flamengo al tekort komen bij Utrecht, laat staan bij PSV: die jongen is veel meer een zes dan een centrale verdediger. De backs van PSV gaan als blinde paarden naar voren, vindt iemand het dan gek dat zelfs Telstar (!!!) daarvan weet te profiteren…
Ik ben alleen iets te lief voor Twente geweest lijkt het
Bij Ajax staat er iemand aan het roer die er helemaal niet hoort te staan. Op basis waar van zou hij Ajax mogen coachen? Ex speler dus Ajax dna, wat een onzinnig argument is dat zeg. Tevens valt hij aankopen af na het duel met Volendam, erg zwak. Wij zijn na een verassend jaar terug bij af