Ik had weer een mooi weekend, een doelpuntrijk Newcastle United, en een 10seconden voor tijd, lage harde schuiver bij Villarreal
Ik ben vooral op zoek naar Belgen hier op het forum, maar als er fanatieke Nederlanders zijn die er verstand van hebben mogen die ook altijd reageren ![]()
Het zit zo: ik ga zaterdag 27 december met mijn broer naar Antwerp - Zulte (13:30), waarna we doorrijden naar KAA Gent - Westerlo ( 20:45 ).
Vooraf beide wedstrijden moeten we ons zien te vermaken. Wij zijn fan van mooie of lost grounds. Zijn die in de buurt van Antwerpen en Gent? of er tussen in?
Wat bedoel je met lost grounds?
Verlaten stadions. Schijnen er nog al wat te zijn in België ivm de hoge sloopkosten en vergunningen.
Heb al wel verschillende bestemmende forums er voor gezocht, maar kan weinig actueels vinden.
Oei, nee, daar weet ik niets van. Wel twee leuke steden om te bezoeken, qua voetbal zal het vooral van Westerlo moeten komen. Veel plezier!
Nog steeds zo lovens over Gaiorowski?
Haha wat treurig. Maar om antwoord op je vraag te geven, jazeker. Een ruwe diamant die zich op jonge leeftijd al knap staande weet te houden. Gisteren was een blunder van jewelste. Het is wat hè, een fout tegen de Europese top. Helaas heeft PSV geen Europa League loting in de CL. Hoe gaat het trouwens met ajax? Ben even vergeten op welke plek die staan met die oude, ervaren en dure Itakura …
Ik als Feyenoorder vind het wel een beetje kinderachtig allemaal haha.
Als je in NL 1 slechte wedstrijd speelt na 7 goede wedstrijden , kun je er niets meer van.
Ik vond de PSV hype altijd al overdreven, zelf geldt voor Feyenoord een tijdje onder RVP hoor.
PSV begon eigenlijk best tegenvallend dit seizoen. Telstar en Union thuis verloren en tegen het destijds-matige Ajax een moeizaam gelijkspel in eigen huis. Er kwam kritiek. Schouten was het niet meer op CDM en Yarek was een halve miskoop. Driouech kwam tekort en Salah Edine was het ook niet.
Enkele weken later was PSV dé ploeg van NL. Schouten was geweldig op RCV. Yarek was ineens tóch goed en Veerman kwam weer in aanmerking voor Oranje. Versloegen natuurlijk knap Napoli, wonnen in de Kuip en zegevierde bij een onherkenbaar Liverpool. Wellicht Til als spits-optie in het grote Oranje???
Yarek ( net als een paar anderen) was gisteren niet goed. Tegen een topclub als Atletico zag je (nog) tekortkomingen in heel PSV.
Ik stel eerder voor om in NL normaal te doen. Het snelle (overhypede/negatieve) oordelen is onnodig. PSV, Feyenoord en Ajax zullen hooguit Europese Subtop worden. Een Yarek zal nooit de top halen. Een Ueda zal nooit de top halen. Een Taylor zal nooit de top halen.
Laten we koesteren en waarderen wat Nederland wel heeft.
Hoe mooi is het dat de afgelopen jaren en dit jaar de top 3 zich goed staande houdt tegen de Europese top? 10 jaar geleden was een uitwedstrijd in Belgrado of Lissabon al lastig, nu durf je daar je spel te spelen en win je eerder dan dat je verliest.
Over treurigheid gesproken. Je kan echt slecht tegen kritiek man. Moet je ff aan werken. Gasiarowski valt gewoon aardig door de mand zo nu en dan. Mag toch gewoon gezegd worden?
Dat Ajax slecht presteert staat buitenkijf. De pleuris zooi van Mislintat zit er deels nog en kwaliteit ontbreekt gewoon. Van boven naar beneden. Het is een puinhoop
Laten we trouwens hopen dat ajax vanavond een keer kan winnen van Qarabag. Daar zouden ze Nederland (coëfficiënten) en PSV een goede dienst mee bewijzen. Zou toch moeten lukken met Owen “beste linkerflank van Europa” Wijndal.
Ajax mist ook gewoon drie basisspelers en het verschil tussen winnen en verliezen is echt minimaal. Thuis tegen Groningen had het ook gewoon 2-3 kunnen zijn of uit Fortuna 3-3. Net als alle andere resultaten. Puntje zou ik al mooi vinden en dat is enorm schrijnend
Zo, even resumé zo op de helft van de competitie en even de feiten:
PSV 6 punten voor op Feyenoord. PSV 17 tegendoelpunten tegenover 18 voor Feyenoord.
PSV op plek 21 in de Champions League met 11 tegendoelpunten.
Feyenoord kansloos onderuit in de voorronde Champions League, nu op plek 30 in de Europa League met 13 tegendoelpunten.
Ik ben inderdaad erg onder de indruk van Feyenoord, vooral de verdediging. Zet dat eens tegenover die “gemiddelde eredivisieclub verdediging” van PSV.
Dus precies zoals ik je toen al zei: een hele hoop onzin.
Ja, ik had het mis, maar dat was ook helemaal niet mijn punt. Zolang we het over voetbal hebben: prima. Maar ik vind het niet fijn, dat je het op de persoon ging spelen, that’s all.
Ik ken jou niet en jij mij niet; het enige wat we gemeen hebben is dat we hier over voetbal komen babbelen, hou het ook daarbij, capiche?
Dan zal ik alvast de volgende onzin (of eigenlijk: vurige wens) verkopen: wij gaan Feyenoord aanstaande zondag dik inpakken en met nul punten terugsturen naar 010. ![]()
Mooie conclusie om het hierbij te laten, mannen. Top. Ik ben heel benieuwd zondag. Ajax heeft natuurlijk absoluut geen goede vorm. De wedstrijd in de CL was dan wel een goede overwinning, maar alsnog vrij slordig. Feyenoord is daarentegen ook niet bezig aan de beste reeks, zeker niet tegen grotere clubs. Kan echt alle kanten op in mijn optiek.
En Feyenoord is op 17 december alweer klaar met het seizoen. De jaren onder Slot waren eigenlijk tussenjaren. Nu zien we weer het gewone Feyenoord zoals we altijd gewend waren.
Een wederom zeer triest Feyenoord. Zondag moet er echt gewonnen worden, anders mag je wel oppassen met plek 2. Nu nog steeds een comfortabele voorsprong van 5 punten. Tot PSV-thuis was alles hosanna. RVP was de leuke, spontane, lieve, jonge trainer. Feyenoord was een ploeg met lef dat hoog druk zet , werd er gezegd. De ongenuanceerde mede-Feyenoorders vonden allerlei Feyenoord-spelers geweldig en niets kon fout.
Ondertussen is RVP inderdaad tactisch matig bezig en presenteert hij zich in de media niet altijd even slim. Voor de rest mag Te Kloesse van mij wel eens weg. Wederom blessuregevoelige spelers gehaald en ruim miljoen vergooid. Tengstedt voor 6 mil, , Borges voor 9 mil en Diarra voor 6 mil.
Op naar zondag! ik ben er bij, ook in mindere tijden.
Die transfers zijn inderdaad erg zonde. Ook voor het kapitaal dat je hiervoor zorgvuldig moet opbouwen. Toen bij het eerste kampioenschap werden ook soortgelijke bedragen betaald, maar die namen waren iets logischer. Pakte helaas voor Feyenoord toen niet lekker uit.
Los van deze transfers staat er denk ik nog wel genoeg geraamte om op door te bouwen, mede omdat een gedeelte nog genoeg jaren voor zich heeft. Wel belangrijk om de gaten goed op te vullen en kaspositie te behouden.
Je zou het niet verwachten, maar United heeft maar weer eens een trainer ontslagen
. Vier jaar op rij 200m+ uitgegeven. Wat een wanbeleid. Fletcher gaat het nu tijdelijk doen. Mocht hij niet blijven, wie zal de opvolger van Amorim worden?
Op zich een leuk live start punt. Aan de andere kant zit er zoveel dood hout en dure aankopen in die selectie dat echt doorselecteren waarschijnlijk niet echt realistisch is op korte termijn.
United blijft de komende jaren het grootste “opbouw” project voor ons fifa spelers. Wanbeleid ten top daar. Die arrogante supporters gun ik het dan weer van harte, maar dat terzijde.
Dat is wel echt het minpunt van de Premier League, trekt veel eigenaren aan die niks met de clubs hebben, veel met zichzelf bezig zijn en zonder visie handelen. Bij Chelsea gaat het nu ook weer lekker…
Zag Xavi als mogelijke opvolger voorbijkomen bij United? Weet niet hoe realistisch dat is hoor.
Iemand die toevallig de Ligue 1 volgt en meer over Liam Rosenior weet te vertellen? Die gaat waarschijnlijk tekenen bij Chelsea.