Zo, het was me een seizoen zeg. FC Ibiza kampioen met voor de derde keer op rij meer dan 100 doelpunten in de eredivisie. “Topfavoriet” Feyenoord uiteindelijk 2e met maar liefst 19 punten achterstand op de kampioen. En dan ajax, die mogen nog even door ploeteren om te strijden voor de conference League zodat ze op de donderdagavonden tegen FC verwegistan mogen spelen. Wel leuk voor NEC trouwens die derde plek. Volledig verdiend.
ARSENAL! ![]()
Eindelijk weer
Wat vinden we van de wk-selectie van Nederlad?
Ik zie een duidelijke eerste 11, maar op de bank vooral veelzijdige spelers, maar niet echt kwaliteit gelijke spelers, vooral de twee breekijjzers in de spits vallen op.
Tja, geen topelftal zoals ik dat vroeger gewend was. Nu blinken we vooral uit in subtoppers en spelers die bij topclubs op de bank zitten. Ik heb altijd wel zin in zo’n eindtoernooi, maar als ik die persconferenties met Koeman zie dan daalt het per direct naar het vriespunt.
Ook geen fan van Koeman inderdaad.
Denk dat je als trainer een goede tacticus moet zijn of een goede people manager die het maximale uit spelers kan halen (zoals van Gaal). Koeman is dat beide niet in mijn ogen.
Qua selectie valt er weinig op aan te merken . Dat is ook wel eens anders geweest.
Geen Valente > terecht, wisselvallige 2e seizoenshelft en vermoeid.
Summerville ipv Frimpong is ook terecht. Sum heeft een actie en is fysiek beter dan Frimpong.
Ik zou persoonlijk alleen wel Smit meenemen zodat hij het kan ervaren.
Zo’n Koopmeiners brengt totaal niets.
Vroeger hadden we top spitsen. Makaay, van Nistelrooy, van Persie, Huntelaar en nu hebben we betere verdedigers.
vind het wel opmerkelijk dat nu ineens de Roon is opgeroepen, op het EK niet geselecteerd. De vaste kliek was al bekend dus snap de verontwaardiging omtrent Weghorst niet zo. Aan de andere kant is die in niks een Oranje speler maar wel juiste breekijzer.
Frimpong grote afwezige. Denk dat kwartfinale de max is want dan komen we Frankrijk tegen. Moet maar blijken hoe fit de Jong, Depay enz zijn of blijven.
De Roon raakte vlak voor het ek geblesseerd.
Dumfries naar Real Madrid had ik ff niet zien aankomen. Wat een vette transfer voor hem. Ik zie Hans Kraay hem nog aanspreken op z’n “harde voeten”. ![]()
Waar eindigt Nederland op het WK?
- Groepsfase
- Achtste Finale
- Kwartfinale
- Halve Finale
- Finale
- Wereldkampioen
Heftig nieuws uit Denemarken..
Dat is onderhand ook wel een beetje het lot tarten hè.
Op zoek naar Belgische collega’s… ![]()
Zaterdag de 19e speelt Nederland tegen Zweden om 19:00.
Echter ben ik dan in Brugge.
Heel simpel kun je zeggen dat een Irish pub o.i.d. wel deze wedstrijd uitzendt.
Maar zijn hier mensen die ervaring hebben in Brugge of de kennis hebben van Brugge en mij cafe’s/pubs kunnen aanraden die dit zeker uitzenden?
Heeft hetzelfde als Blind. Het kastje bij zijn hart zorgt juist er voor dat zijn hart niet stil valt. Door de schok zak je even in elkaar. Dat ziet er gek uit en het is enorm schrikken.
Dan heb ik voor jou één plaats: de Eiermarkt, juist naast de Grote Markt. Cafés zoals De Pick zullen zeker WK-wedstrijden uitzenden.
Als je een Irish pub wilt, is Delaney’s Irish Pub ook een interessante plaats.
Beneluxers, wat denken jullie van het WK en dan met name van je eigen land. Ben zelf Nederlander en ik denk dat ik voor het eerst zo enorm weinig vertrouwen heb in deze selectie, hoe zit dat bij de andere of de Vlaams onder ons. Hoe schatten jullie de kans in van de Rode Duivels
Moet zeggen dat ik er redelijk blanco in sta wat betreft het Nederlands Elftal. Op papier hebben we best een prima ploeg. De verdediging is in principe sterk, al zijn het vooral keepers met potentie en nog niet wereldtop. Middenveld met een Gravenberch, Frenkie en Reijnders is normaliter ook prima, al moet ze wel in vorm zijn. Aanvallend blijft gewoon een issue. Een Malen schiet ze er met een blinddoek in in de Serie A, maar bij Oranje op één of andere manier niet. Hopelijk brengt Summerville wat dreiging en is Gakpo aanwezig.
Voor m’n gevoel kan het alle kanten op. Wie weet groeien we in het toernooi en loten we gunstig. Aan de andere kant kan je ook zo blijven struggelen zoals de laatste twee oefenwedstrijden en lopen Japan en Zweden over je heen omdat je aanvallend bijv. niks brengt. Laat het maar op me af komen, haha.
Laat ik voorop stellen dat ik Koeman een waardeloze bondscoach vind en dat we een nummer 10 en goede spits missen.
Desalniettemin gaan we wel “gewoon” door.
Japan is een aardige ploeg ( categorie Colombia 2014, Rusland 2018 en Uruguay 2010), maar we moeten het ook niet groter maken dan het is. Als je van zo’n ploeg verliest heb je als topland niets te zoeken en geen recht van spreken.
Já, we missen bepaalde facetten. Echter redden we het dus in de groepsfase. Ik verwacht een kwartfinale als eindstation.
Stel we komen de poulefase door, dan zijn we daarna volslagen kansloos tegen Brazilië of Marokko. De statistieken van Koeman tegen landen uit de top 25 zijn schokkend en hadden allang reden voor ontslag moeten zijn. Op papier is de selectie leuk en aardig. Maar Koeman speelt al 8 jaar hetzelfde systeem en leeft tactisch gezien nog in 2004. Nul zelfkritiek ook gezien zijn recente uitspraak dat het niet aan het systeem ligt maar aan de uitvoering. Ik zou er als speler al helemaal klaar mee zijn met zulke uitspraken.
Ben ik de enige die zich dood ergert aan het feit dat ik geen samenvattingen zonder spoiler kan vinden? Ik ga niet ‘s nachts matchen zitten kijken, maar verwacht ‘s ochtends wel uitgebreide samenvattingen. Via de Sporza-app vind ik die ook, maar de uitslag staat er in het groot op. Weg beleving.