Algemeen Voetbal Topic

Tja, begroting zegt dus ook niet alles zien we nu. Hopelijk gaan we weer een mooie en schone toekomst in. Zelf groot Twente fan, dus ja… ik hoop dat de selectie nu op elkaar ingespeeld raakt.

Heeft FCT toch echt aan zichzelf te danken. Na het kampioenschap wilde ze meteen de stap naar de top drie maken. Dit gaat echter niet. Heeft ze vervolgens wel de kop gekost, vandaar de degradatie. Hopelijk hebben ze er van geleerd en denken ze bij de eerst volgende promotie niet meteen aan om bij de eerste negen te eindigen.

Niet geheel mee eens. Natuurlijk, de top binnen Twente (Rvc, overig bestuur, etc.) wilde té snel omhoog. Dit gaat natuurlijk niet. Wat ik wel jammer vind is dat supporters er door de rest van NL voor worden aangekeken, terwijl zij er altijd zullen zijn en blijven (zie dit seizoen). 'T is allemaal de schuld van Joop M. en Aldo V.D.L.

Hopelijk hebben ze er van geleerd zoals jij aangeeft! (Bovenstaande is niet aan jou gericht, maar algemeen.)

Ja, ik zat er.
Hele uitvak zat, uiteraard, vol maar tussen de thuissupporters heb ik in ieder geval geen Twente fans gezien, kan wel dat ze er zaten hoor, gewoon niks van meegekregen.

Je kon trouwens wel zien dat Twente de grote club was. Gözübüyük (?) vloot echt alles in jullie voordeel.

Is dat zo? Zelf de wedstrijd (nog) niet (terug)gekeken. Ook voor het eerst dat hij in ons voordeel fluit dan :stuck_out_tongue: . Vaak genoeg door hem “genaaid”, achja, soms is het zo…

Hoorde wel dat Telstar een erg warme club is! Mooi om te zien dat het nog zo kan in Nederland.

Blijft natuurlijk wel Twente’s eigen schuld dat het zo is gelopen. Persoonlijk vind ik dat er ook na het vertrek van Van der Laan en Munsterman nog voldoende fout is gegaan, als je alleen al kijkt naar het blik spelers dat continue weer open werd getrokken heeft men daar niet geleerd de broekriem aan te trekken.
Betreft de supporters, die zijn het beleid inderdaad niet aan te rekenen. Wel heb ik me op verscheidene voetbalfora gigantisch gestoord aan de houding van veel (dus niet alle) FCT fans. Hele lange tijd hebben die volgehouden dat het vooral de schuld was van anderen in plaats van het falende eigen beleid. Ook de Calimerorol die veel fans zichzelf aan hebben gemeten (iedereen is tegen Twente) heeft er toe geleid dat veel supporters van andere clubs er op een gegeven moment wel klaar mee waren en Twente inderdaad liever zagen degraderen.

Overigens een grote pluim naar de supporters die gewoon blijven komen, zowel uit als thuis. Gisteren een stukje van het schakelprogramma op Fox gezien, bij veel clubs is het echt om te huilen wat er op de tribune zit.

Ooh, die heb je overal zitten, de Calimero’s. Doel je trouwens op het doek in het uitvak tegen Vitesse? “Wij tegen iedereen”? Die spreuk wordt namelijk al gebruikt sinds '91 en al langer (oprichting Vak-P). Maarja, tuurlijk is het de eigen schuld natuurlijk…

Dat spandoek heeft daar wel aan bijgedragen ja. Maar ook zaken als het niet meer uit willen keren van de afgesproken compensatie aan andere clubs vanwege de onterecht verkregen TV gelden en de reactie van de supporters daarop dat iedereen Twente extra kapot wil maken hebben erbij toe geleid dat ik degradatie na alle ellende wel verdiend vond.

Achja, wie als laatst eindigt degradeerd, dat is ook terecht.

Vroeger vond ik FC Groningen altijd een mooie club. Geweldig shirt, leuke subtopper en daar naast opende ze toen het nieuwe stadion.

Wat is die club weg gevallen zeg, allemaal lege stoeltjes. Groningen uit was altijd ontzettend lastig, dat kan je nu absoluut niet meer zeggen.

Twente vs Groningen altijd een heerlijke rivaliteit, ook al jaren niet meer. Vooral qua supporters was het altijd mooi. Ook wel dezelfde soort clubs. Donderdag treffen we elkaar weer in de beker, in “Grunn”. Kijken hoe het gaat. Hekkensluiter tegen de nr. 5 van de KKD, tijden zijn erg veranderd.

Koeman neemt Bijlow, Danjuma en Rosario op in de voorselectie van Oranje… In mijn ogen veel te vroeg en in het geval van Bijlow ook zwaar onterecht, gaan we bij Oranje door met het oproepen van talenten die vijf wedstrijden leuk gebald hebben?

Zag het ook voorbij komen en ben het zeker met je eens. Bijlow vind ik zwaar onder geschikt als international, Rosario is een aardig talent maar heeft zich nog lang niet bewezen en van Danjuma heb ik enkel één maal een aardig filmpje gezien. Helaas staat het Nederlands voetbal er op dit moment dusdanig slecht voor dat deze ‘talenten’ opgeroepen worden. Had toch eigenlijk verwacht dat Koeman hier juist verandering in zou brengen.

Grappig dat wanneer een Ajacied 5 duels goed speelt en opgeroepen wordt voor Oranje weinig voer voor discussie is maar nu Rosario wordt opgeroepen er wel vraagtekens zijn? Het is ook maar een oefenduel tegen Denemarken toch?

Het hypen van talenten moet sowieso is stoppen vind ik, eerst maar is langere tijd laten zien, dan hypen. Wel ben ik van mening dat jongens als De Ligt, Frenkie de Jong en Donny vd Beek veel grotere talenten zijn als Rosario. Ik wil niet stellen dat Rosario geen talent is, potentie heeft hij immers zeker, maar zie in hem geen potentiele topper. Maar zoals ik zeg, het hypen van getalenteerde spelers mag best wat minder, of het nou spelers van Ajax, PSV, Feyenoord of Barcelona zijn, men slaat door…

@Spoon0612 ook het oproepen van de Ajax talenten destijds snapte ik niet, laat die jongens nou eerst eens rustig een tijd lang goed spelen in de Eredivisie. Het gaat volgens mij ook om de Nations League tegen Duitsland meende ik te lezen, al zou je dat ook als veredeld oefenduel kunnen zien. Of Rosario wel of niet een (top)talent is weet ik niet, Bazoer was ook een toptalent en hobbelt nu ook in de anonimiteit ergens rond. Donny van de Beek weet zich momenteel niet in de basis van Ajax te spelen terwijl ik die Eiting nou ook niet fantastisch vind, het toptalent dat hij zou zijn zie ik ook niet echt in hem. Vrees voor Van de Beek dat hij straks in het rijtje Siem de Jong en Davy Klaassen gaat passen, topspelers voor de Eredivisie maar voor het buitenland eigenlijk niet geschikt doordat ze niet echt ergens heel goed in zijn.

Ik zie toch maar zelden zoveel onzin in een post dan in deze… Waarom is het onzin dat er Ajax talenten werden opgeroepen? Die jongens deden het prima bij Ajax, als je er dan bij zit is er niks mis. Of ze moeten spelen, is een volgende vraag, dat begreep ik vaak zelf ook niet. Je bent zelf PSV’r neem ik aan (je foto), dan zou je Rosario toch moeten kennen? Die jongen heeft zeker potentie, speelt de laatste tijd gewoon goed, dan kan je er best bij zitten. Is die goed genoeg om te spelen (momenteel)? Dat denk ik nog niet, maar als je ergens 2-0 voor staat en het is minuut 86 kan je die jongen ook gewoon z’n debuut gunnen. Wat je trouwens zegt over Donny vd Beek vind ik helemaal slaan als een lul op een drumstel… Siem de Jong was een zeer goede speler voor de Eredivisie, dat zag iedereen, maar ook de eigen supporters zagen zelf wel dat die te kort kwam voor de PL. Wat Klaassen betreft, die heeft de verkeerde keus gemaakt. Die jongen kan gewoon heel goed voetballen en is een hele harde werker, maar kwam fysiek gewoon tekort voor de PL. Speelt nu bij Werder gewoon constant en speelt uitstekend, staan geloof ik ook keurig 2e. Donny vd Beek is gewoon een groot talent, hoort in de basis, maar dat ziet enkel Ten Hag niet… Donny kan je zien als de 2.0 klaassen, alleen speelt Ten Hag liever met een controleur dan een extra aanvallend ingestelde speler (soms begrijpelijk, maar veel vaker niet). Eiting is momenteel gewoon de schakel die te kort komt.

Volgens mij zeg ik alleen maar dat ik het niet begrijp dat talenten zo snel opgeroepen worden terwijl ze maar een aantal wedstrijden (goed) hebben gespeeld. In mijn ogen is het Nederlands elftal ervoor om de beste spelers van het land bij elkaar te brengen en ik vind Rosario daar momenteel niet bijhoren, evenals dat de Ajax talenten die hierboven worden genoemd op het moment dat ze voor het eerst op werden geroepen nog niet tot de besten van Nederland hoorden. Spelers worden in mijn optiek veel te snel opgehemeld en het Nederlands elftal in geschreven, ik zou als bondscoach zulke jongens veel kalmer brengen. Over mijn foto waardoor je denkt dat ik voor PSV ben, ik weet dat het al laat is maar dat zijn toch echt Koke en Godin van Atletico Madrid. Heb verder weinig met PSV dus zou ook echt niet weten hoe talentvol Rosario is. Iemand als Jorrit Hendrix is van wat ik mee krijg van de wedstrijden van PSV imo veel verder en die had ik dan eerder opgeroepen.

Klaassen heeft het nu bij Werder aardig opgepakt maar is bij Everton, wat vooraf volgens vele Ajacieden een uitstekende keuze was, gigantisch door de mand gevallen. Dat Van de Beek een 13 in een dozijn voetballer als Eiting niet uit de basis kan spelen kan je aan de defensieve instelling van de trainer wijten, ik denk dat zijn potentieel wel mee valt in verhouding tot hoe hoog jij hem kennelijk hebt zitten.

Allereerst mijn excuses om je PF, dit heb ik inderdaad finaal verkeerd gezien.

Ik sluit mij ook aan bij het feit dat spelers tevaak veel te snel opgeroepen worden. Eerst laten zien, dan hypen zoals ik vaker aangeef. Maar om Vd Beek een 13 in een dozijn speler te noemen, en denken dat Eiting beter en verder is dan Vd Beek dan rammelt er boven wel iets in je hoofd… Ten Hag stelt hem niet op, waarom, omdat Ziyech en Schöne allebei de drive naar voren hebben,n waar laatst genoemde wat mij betreft toch tevaak te kort aan het komen is. Schöne heeft het moment bereikt dat hij een stapje terug moet doen, dit gebeurd echter niet omdat we een trainer hebben die denkt het voetbal uitgevonden te hebben, helaas. Donny is gewoon een goed talent, geen pareltje als De Ligt en Frenkie, maar zeker de potentie om de Europese Sub-Top te halen. Rosario is ook z’n speler, al denk ik persoonlijk toch dat Vd Beek net wat meer in zich heeft (velen met mij, als je dit niet vind is dit jou mening en die hoeft niet per definitie fout te zijn). Maar dat zal door de jaren heen moeten uitwijzen.

Hoppa! FC Twente door… was een mooie test voor m’n cluppie! Kijken wie we treffen in de volgende ronde!:muscle: