Algemeen Voetbal Topic

Die Spanjaarden zijn ook aardig over de zeik door de woorden van Van der Vaart zeg :sweat_smile:
https://www.vi.nl/nieuws/spaanse-krant-kleineert-marginale-voetballer-van-der-vaart-na-felle-kritiek

Dat Busquets trouwens aan de WK finale 2010 refereert prima, maar Koke en Sarabia waren daar niet eens bij. Dan kun je daar ook gewoon je mond over houden lijkt mij.

2 likes

Haha, wat kinderachtig. Je kunt ook gewoon reageren zoals Mathijs de Ligt op de kritiek van Van Basten. En dan vond ik die kritiek nog behoorlijk overtrokken. Heb het idee dat veel spelers het tegenwoordig alleen nog maar kunnen hebben als er een paar flinke veren in hun reet worden gestoken.

1 like

ach het feit dat ze reageren en is het bewijs dat er veel van waar is wat Van der Vaart zegt denk ik dan…

Gevochten en verloren, maar dankzij Polen heeft Oranje wel een gunstig speelschema en treft België 3F (tenzij Portugal fors verliest met drie goals of meer)

Waarom is dat nou zo? Ik begrijp hier nog steeds helemaal niks van.

@Thomas Het spelschema moet zo ingericht worden dat je tegenstanders uit de groepsfase op z’n vroegst pas terug kunt zien in de halve finale. Dus moet je de beste vier ploegen die als derde zijn geeindigd zodanig indelen dat het zo kan. Als er één van die als derde geeindigde ploegen wegvalt uit de top vier, verandert ook het speelschema. De ploegen die dus uitkomen tegen een groepsderde zijn dus afhankelijk van de resultaten van anderen.

Op dit moment is Finland de als vierde geplaatse nummer met 3 punten, doelsaldo -2: 1-3
Portugal (3 pt, 5-4) speelt tegen Frankrijk (4 pt, 2-1) dus de kans is klein dat Finland bij de beste vier groepsderden blijft. In dat geval speelt België tegen 3F. Maar blijft Finland nu wél groepsderde dan mag het niet tegen België in de twee ronde, immers: die zaten in dezelfde groep. In dat geval zou België Zwitserland treffen.

1 like

Óf Portugal doet het zo beroerd, dat het qual doelsaldo onder Finland eindigt (Finland door)
Bij een gelijkspel wordt Portugal de beste nummer drie (doelsaldo +1, maar meer goals dan CZE)
Indien Portugal wint komt Frankrijk bij de beste nummers drie (vier punten).

Het enige wat dit alles nóg op de kop zou kunnen gooien is een zege van Hongarije op Duitsland. Wiskunde, heerlijk! :rofl:

1 like

Haha, oké. Volgens mij snap ik hem nu. Dank voor de moeite!

Bij de huidige stand moet België tegen Hongarije :grinning_face_with_smiling_eyes:

Softe scheids bij :portugal: v :fr:
:de: onthutsend zwak, :hungary: tikkeltje gemeen en simplistisch, maar als het werkt…

1 like

Wel een vermakelijke avond, ogen te kort!

België-Portugal heerlijk!

U zei…? België v Portugal, wordt het

1 like

Nou, de winnaar zit in het bovenste schema, lijkt me.
En wat is leuker op Wembley: Engeland of Duitsland tegen Nederland? :thinking:

Wat een schema voor Nederland, hè? Niet verwacht. Persoonlijk schat ik qua spel Duitsland nu hoger in dan Engeland. Ze moeten het nog waarmaken, maae halve finale is in bereik.

België krijgt het nog zwaar te voorduren. Benieuwd of ze de tegenstand aankunnen!

Ja amai mochten we de finale halen zouden we eerst Portugal dan Italië en dan Frankrijk of Spanje hebben uitgeschakeld inprincipe. Finale dan Engeland, Duitsland of stel je voor Nederland.

Hoe is de reactie in België qua publiek en media?

Weet je wat het meest typische voor het Nederlands elftal zou zijn? Eindelijk eens een gunstige loting na de groepsfase en daarna door zelfoverschatting plots verliezen van Tsjechië. Ben van nature een optimist, maar op een of andere manier haalt dit Oranje mijn pessimistische kant naar boven.

1 like

Ik moet toegeven dat ik na de match, niet meer het Ek programma heb gevolgd, herbekijk ik morgen. Maar ze moesten in de studio wel eens lachen na afloop van de wedstrijden toen ze de tabelhelften zagen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het kan een voordeel zijn dat we 2 dagen meer rust hebben dan de portugezen.

Wat is er eigenlijk met Lukaku aan de hand? Valt me op dat hij de laatste tijd zichzelf zo omhoog praat. Nu weer artikeltje dat hij niet bang is voor Cristiano Ronaldo en dat hij waarschijnlijk jaloers is op de kracht en doelgerichtheid van Lukaku. Hij heeft bij Inter prima gepresteerd, gezien zijn goals, maar moet zeggen dat ik 'm enkel daarmee niet in het rijtje Lewandowski en Benzema plaats (waar hij zichzelf onder schaart). Het komt op mij vrij awkward over moet ik zeggen.