Ik vind het veel te vroeg, hij heeft bij Anderlecht nog niet eens echt kunnen overtuigen.
Ajax schijnt ook de azen op Anderlecht’s jeugdspeler Bounida, wat een buitengewoon talent zou zijn.
En Why always Me? Balotelli schijnt een nieuwe club te hebben gevonden, een promovendus in Turkije.
Staat inderdaad al jaren bekend als een enorm talent maar eerst maar afwachten of het geen Hachim Mastour verhaald wordt.
Anderlecht gaat de komende 2-3 jaar toch ieder jaar een transfer van 15-20 miljoen moeten doen om hun financiële put te dichten. Van al hun eigen jeugd staat Sambi wel het verst. Doku vonden we vorig jaar ook veel te vroeg met een 10-15 tal wedstrijden op de teller voor 27 miljoen naar Rennes. Ondertussen kan Rennes het dubbele vragen.
Poh, dat is wel een flink gat om ieder jaar te moeten coveren. Pittige problemen daar 
Weet iemand trouwens waarom je bij WKs wel een wedstrijd om de derde plek hebt en bij EKs niet?
Heb ooit eens een artikeltje gelezen dat dit van oorsprong zo is, gezien het toernooi toen kleiner was. Later bleek de animo (kijkcijfers, etc.) niet top en is het schema al vrij vol.
Ja klopt al klimmen ze toch beetje bij beetje uit die put.
3e van Europa worden is natuurlijk ook een stuk minder knap/interessant dan 3e van de wereld worden. En zelfs bij het WK geven de meeste landen niet eens zoveel om de wedstrijd om de 3e plaats.
Gaat er ook om hoe je er komt:
In 1980 kwam je in de strijd om brons door tweede te worden in je groep;
Op een WK wordt er gestreden om brons omdat de wedstrijd ervoor verloren ging.
Da’s een hele andere motivatie: bij de eerste speel je om brons omdat je vrij goed was in de poule, bij de andere omdat je niet goed genoeg was voor de winst: wereld van verschil.
Polen is enorm trots op hun derde plaatsen (1974, 1982) omdat ze er dus kwamen door hoog te eindigen in de (dubbele) poulefases van toen. Maar ik denk niet dat bijvoorbeeld de Brazilianen zich erg hebben opgeladen in 2014 voor de match om plek 3.
Het Laatste Nieuws zegt dat ze zels meer dan 17 miljoen krijgen: “Anderlecht krijgt wat het wilde: ongeveer twintig miljoen euro + bonussen en een percentage op de doorverkoop.”
Club Brugge zou een akkoord hebben met Malacia van Feyenoord. Feyenoord zou 11 miljoen vragen.
Ja Maar Feyenoord heeft het afgewezen,. Terecht 11 miljoen vragen hij ligt nog vast tot 2024,.
Ja is zeker terechte prijs hoor lijkt me afwachten of Brugge dat wel of niet gaat doen.
Heerenveen vraagt inderdaad 10 miljoen voor Veerman, wat Joey zelf dan weer compleet bezopen vindt, maar dit is natuurlijk de vraagprijs. Schijnt dat er meerdere clubs interesse hebben dus snap wel dat ze niet direct ja zeggen. Ze hebben wel een gat in de begroting wat ze moeten dichten, maar dat willen ze eerst proberen te dichten met de verkoop van overbodige krachten/spelers met aflopende contracten. Zodra dat niet lukt of te weinig oplevert zal Veerman wel voor een bedrag rond de 7-8 miljoen kunnen vertrekken.
Ondertussen heeft Hellas Verona inmiddels besloten om Martin Hongla op huurbasis over te nemen van Royal Antwerp, waarbij een optie tot koop is opgenomen in het contract. Sinds zijn vertrek bij Barcelona B heb ik hem niet meer aan het werk gezien, maar heb begrepen dat hij in de Belgische competitie naar behoren heeft gepresteerd.
De laatste transfergeruchten over spelers uit de Eredivisie geven me trouwens mixed feelings. Aan de ene kant lijkt de transferwaarde van spelers als Joey Veerman enorm opgeblazen na het recente Europese succes van Ajax, aan de andere kant lijken spelers als Tyrell Malacia een overgang naar Club Brugge als stap vooruit te zien. Als buitenlandse club zou ik bijvoorbeeld nooit een miljoenenbedrag neertellen voor een ‘tempobepaler’ in de Eredivisie, dat soort spelers vallen doorgaans door de mand in sterkere competities. Kijk bijvoorbeeld naar de ‘successen’ van Jordy Clasie bij Southampton. Eerlijk gezegd zou ik dan liever voor een middenvelder van een Spaanse middenmoter gaan (Manu Trigueros, Edu Exposito, Yangel Herrera) dan voor Joey Veerman. Met alle respect, maar in die prijsklasse zijn er simpelweg betere opties beschikbaar. Misschien vraagt een Spaanse club enkele miljoenen meer voor hun middenvelder, maar daarmee krijg je een ‘tempobepaler’ van een aantoonbaar hoger niveau dan Joey Veerman.
Waarom is 11 Miljoen te veel? Malacia Is echt wel een goeie back en het duurt niet lang voor het bij het Nederlands Elftal komt,. Die jongen was vorig seizoen nog van de beste spelers bij Feyenoord,. Hij moet nog dingen leren, Maar 11 Miljoen vind ik niet gek voor hem, Kijk ook naar zijn leeftijd,.
Malacia ook 3 jaar contract nog volgens transfermarkt.