Algemeen Voetbal Topic

Boadu had een slecht seizoen ma scoort als 19-20 jarige wel weer 15 goals op een seizoen, als ik hem vergelijk met wat er in België voor 20-26 miljoen vertrokken is staat Boadu veel verder. Doku heeft in onze competitie niets bewezen, Wesley was goed maar was al 23 toen hij vertrok en was ook geen veelscorer, Osimhen scoorde ook ongeveer de hoeveelheid van Boadu en speelde slechts 1 seizoen bij een Belgische middenmotor/subtop. Van dat lijstje top verkopen zie ik enkel Tielemans en David dan die die prijs wat rechtvaardigen.

Zoals je zelf aangeeft clubs betalen steeds meer voor de rek die er nog op zit en minder voor de prestaties, die grotere transfers van circa 25 miljoen zijn in het verleden weinig gebeurd maar gaan steeds meer komen. De marktwaardes zijn sinds 2017 ferm gestegen in het algemeen.

Dus jij denk dat Stengs beter gaat worden dan Tadic? Of net zo goed?. Stengs Is toch op een.leeftijd nou. Dat hij het elke week moet gaan laten.zien. Dat heeft hij vorig jaar niet gedaan.

Ik vraag mij af hoe goed Stengs gaat worden. Tot nu toe vind ik het niks bijzonders.

Dat zeggen we ook niet he, maar hoe goed was Tadic op de leeftijd die Stengs nu heeft? Toen had hij er net 1 (heel goed) seizoen op zitten voor Groningen.

Nee maar jij zegt 15 miljoen normalen prijs is. Dat vind ik niet. Wat heeft hij afgelopen jaren laten zien? Wat heeft hij bij Jong Oranje laten zien? Op het EK?. Als Stengs nou afgelopen jaren wereld gespeeld had. Ja dan zou ik het nog begrijpen. Maar hij heeft bijna niks laten zien.

7 goals en 6 assists en heel het seizoen basispeler voor de nummer 3 van de competitie, Europese ervaring, leunt aan tegen het nationale elftal en 22 jaar. Als je marktwaarde dan op 14 miljoen ligt is 15 miljoen toch gewoon een eerlijke prijs deze dagen?

Wij zeggen hier altijd : het is maar net wat de gek er voor geeft. Kamaldeen zou ook 16 miljoen moeten kosten en niet alleen vanwege de som krijg ik Sulejmani vibes. Heb beelden van deze Ghanees gezien maar raak niet onder de indruk net als bij Bande. Zitten er meer ploegen achter een speler aan dan drijft dat ook de prijs flink op.

15 miljoen voor Stengs is vrij riant. Het is echt een moment voetballer, drie duels onzichtbaar en dan ineens twee klasse potjes met assists en doelpunten. Lees dus ook dat Kluivert naar Nice gaat. Die fladdert ook lekker heel Europa door.

Zijn marktwaarde is inmiddels al danig gezakt. Eind 2019 werd hij getaxeerd op € 20 mln. En eerlijk is eerlijk, tot die tijd speelde hij ook prima, het laatste anderhalve jaar veel minder.

Maar je betaalt niet voor alleen de speler en recente prestaties, maar ook zijn contractwaarde. Als jij in 2021 iemand loskoopt met een contract tot en met 2026, zit daar een prijskaartje aan verbonden. Dan koop je ook voor de potentie die hij in zich heeft, want indien hij in Nice gaat leveren wat hij tot en met 2019 bij AZ heeft laten zien, dan speelt daar plots één van de beste rechtsbuitens van Nederland.

Dus een prijs bestaat slechts ten dele voor wat hij recent op het veld heeft laten zien. Of hij in potentie zo goed kan worden als Tadic? Met gemak: Tadic heeft buiten de Eredivisie alleen bij Southampton gespeeld. En kiest voor Ajax omdat hij daar de uitblinker kan zijn. Berghuis is het tegenovergestelde: die kiest voor Ajax omdat hij eindelijk zal moeten knokken voor zijn plek.

En of iemand goed speelt heeft vaak met andere factoren te maken: Voelt hij een uitdaging? Heeft hij een klik met de trainer? Speelt hij beter met publiek? Stel, hij speelt twee seizoenen leuk bij Nice, dan ligt de wereld plots voor hem open. Maar ik denk dat het in zijn koppie niet goed zit: hij oogt een beetje gemakzuchtig, lui zelfs. Schijn kan bedriegen, er zijn spelers die het van souplesse moeten hebben. Maar als het zoals bij Stengs niet loopt wil ik wel wat arbeid zien en dat heb ik weinig gezien bij hem.

2 likes

Kasper Dolberg is een goed voorbeeld. Kwam goed bovendrijven bij Ajax; fantastisch eerste seizoen 2016/17. Daarna twee jaren dat het …meh… teleurstellend was. 2017/18 draaide Ajax sowieso slecht dus hij was niet de enige, maar 2018/19 was super van Ajax’ kant, echter niet van Dolberg. Hij bevond zich toen op hetzelfde punt als Stengs nu: goed begin, daarna een beetje teleurstellend.

Ook de afgelopen twee jaren bij Nice liet hij slechts af en toe zien wat hij écht kan. Maar dan plots draait hij een goed EK en heeft hij de volledige belangstelling weer. Fabrizio Romano (doorgaans goed ingevoerde journalist over voetbaltransfers) linkt hem plots aan Dortmund indien Håland daar zou vertrekken. En alles dat nodig bleek waren enkele momentjes bij Nice en een lekkere wedstrijd op het EK. En DAT is waarom Stengs zoveel kost: hij zou zomaar kunnen opleven en het lichtpuntje van Oranje worden op het WK 2022 in Qatar, wie weet…

1 like

Momenteel de Belgische supercup aan het volgen via Ziggo, net penalty van Lang die hem wel heel fraai binnenknalt

Tegen Genk spelen die toch ? Is toch die Nedelander trainer bij Genk.

John van den Brom inderdaad, Eiting net minuut 60 ingevallen bij Genk. Ook Dessers (ex heracles) en Mike Tresor (ex Willem II) spelen mee. Bij Brugge staan Lang en Dost in de basis.

Beide zijn officieel binnen net als Ben White van Brighton. Hopelijk kans Arsenal zich weer gaan mengen voor CL ticket al schat ik beide clubs uit Manchester, Liverpool en Chelsea nog altijd hoger in.

White is nog niet helemaal zeker, toch? Zag die jongen van Anderlecht inderdaad voorbij komen vandaag. Ben al enorm blij dat dit 98% zeker betekent dat Xhaka de club gaat verlaten.

Wat betreft White ben ik benieuwd of hij het enorme bedrag waard is… Wel mooi dat er voor een Engelse, jonge speler wordt gekozen.

Dat dacht ik dus ook meteen! En voor zo’n bedrag?! Heeft werkelijk nog niets bewezen …

Binnenlandse transfers zijn in Engeland altijd absurd hoog. Kan me nog altijd herinneren dat Suarez voor 20 miljoen van Ajax naar Liverpool kwam, in diezelfde week kwam Andy Carroll voor 40 miljoen over van Newcastle, ook Liverpool :rofl:

1 like

In FIFA 22 ook een aardige aanval voor een carrière met OGC Nice, ze hadden Dolberg en Stengs al. Nu ook Kluivert richting Nice.

Voor mij is dit Wolfsburg met 3 belgen en Nmecha die hier in de JPL dit seizoen knappe dingen liet zien.

Club Brugge staat op het punt om centrale verdediger Odillon Kossounou voor net geen 30 miljoen aan Bayer Leverkusen. Gek bedrag voor een centrale verdediger die niet enorm opvalt.

Vind ik ook. Ondertussen heeft Anderlecht Kristoffer Olssen binnen, die ziet er niet slecht uit.

Haha, wou nog vragen: is dat een enorm talent?