Algemeen Voetbal Topic

In mijn ogen niet echt. Hij is nog jong, en zou ook op rechtsback en als verdedigende middenvelder kunnen spelen. Verder is hij wel erg snel voor een centrale verdediger.

Ik vond die zelfs zeer goed op het afgelopen EK, was mij enorm positief opgevallen tegen Oekraine.

Valt voor mij in de zelfde talent categorie als een Boadu…

Dat PSV heeft toch één goeie indruk achter gelaten vanavond in de CL. Prima mooi sterk team.heeft PSV met leuk voetbal.

Verdedigend zijn ze niet echt getest. Mwene is maar een matige back want al het Turkse gevaar kwam vanaf links. Verder hele ruime overwinning, prima goals. Muslera had niet zijn beste wedstrijd zeg maar.

Ik denk dat PSV met name in de breedte heeft gewonnen. Als je ziet wat er op de bank zat: Teze, Viergever, Obispo, Gakpo, Rosario, Ihattaren, Pröpper, Thomas, Bruma. Dat maakt dat PSV in plaats van alleen een degelijke basiself, nu ook over een gelijkwaardige bank beschikt; er kan veel makkelijker in- en uitgewisseld worden. Ik vind het defensief echter wel flinterdun, met name op de flanken: Mwene en Max zouden onverhoopt wegvallen en wat doe je dan?

Ik kijk net de samenvatting van de Oranje vrouwen tegen Zambia, manmanman ik heb zelden zoiets gezien. Ongeveer alle 13 goals zijn voortgekomen uit persoonlijke fouten.

Ben nooit een fan geweest van vrouwenvoetbal, als iemand me nu vraagt waarom laat ik die video gewoon zien…

Maar voetbal is per definitie een spel waar je scoort of wint, niet doordat de één zo goed is,
maar omdat de ander iets fout doet, in de fout gaat, of gedwongen wordt.

En daarbij maakt het echt niet uit of je naar de Champions League finale kijkt, of een potje vrouwenvoetbal. Sterker nog, vanuit het oogpunt van het “zien” van het voetbalspel is vrouwenvoetbal juist beter, vanwege de wat lagere snelheid.

Zoals je zegt kunnen fouten ook afgedwongen worden, dat was hierbij niet persé het geval.

Was niet best die vrouwen gisteren. Maar 3 tegen doelpunten krijgen tegen die tegenstander. Is misschien nog wel erger😂

1 like

Mohamed Ihattaren & Myron Boadu schijnen gisteren gezien te zijn bij het trainingscomplex van OGC Nice samen met Raiola… Eerder werd Boadu nog genoemd bij Monaco, maar als die naar Nice vertrekken word het aardig Nederlands met Kluivert, Stengs en Rosario.

afbeelding

En allemaal spelers die onder Riaola vallen :sweat_smile:

Als er nog eentje goed kan wielrennen kunnen ze ook nog naar Ineos Grenadiers
(Ineos is de eigenaar van OGC Nice)

Zouden voor Nice wel goede transfers zijn. Denk voor Ihatarren ook een mooie kans om aan spelen toe te komen. Onder Schmidt gaat dat toch niet meer gebeuren. Wel erg Nederlands/Eredivisie(/Raiola) gehalte dan bij de ploeg, maar als je Stengs, Boadu en Ihatarren kan vastleggen is dat een uitgelezen kans.

Voor die jongens ook wel tof natuurlijk. Zit je daar met andere talentvolle generatiegenoten uit eigen land. Mooi aan de Zuid-Franse kust, dicht bij andere mooie plekken. Subtopvoetbal, Europees.

1 like

Kan ook goed zijn voor het Nederlands elftal, zal er vast wel eentje slagen daar.

Nou, dit zou FIFA 22 al kunnen programmeren…

CHAMPIONS PATH
Malmö - Rangers
Cluj - Young Boys
Olympiakos - Ludogorets
Rode Ster Belgrado - FC Sherriff
Legia Warszawa - Dinamo Zagreb
Ferencvaros - Slavia

LEAGUE PATH
PSV - Midtjylland
Monaco - Sparta Praag
Shakhtar - Genk
Spartak - Benfica

Ex-Ajaxied Viktor Fisher bij Antwerp getekend. Vond hem in zijn ajax periode wel een leuke voetballer.

Zo erg, zo jong … :sleepy::sleepy::sleepy:

1 like

Zirkzee zou naar Anderlecht trekken. Wat denken de Nederlanders van hem?

Geen idee, heeft nooit echt in Nederland gevoetbald (afgezien van jeugdafdelingen). Heb hem alleen laatst dit zien doen: https://www.youtube.com/watch?v=aqaaNlfsZnw&ab_channel=PremierSports :wink:

1 like