Algemeen Voetbal Topic

Scorebordjournalistiek: nog niks aan de hand: Schmidt vs Ajax eindigt bijna nooit slecht voor eerstgenoemde. Dat was zo bij Salzburg, dat is zo bij PSV. Ajax heeft het altijd moeilijk tegen snel omschakelende ploegen of ze nu PSV, Getafe, of Roma heten.

Die Diego Simeone. Die is toch echt de weg kwijt,. Die vent hoort niet meer eens op een voetbal veld thuis,. Wat een gek is dat. Je hoort gewoon jouw handen thuis te houden van een collega trainer.

Was wel een heerlijke pot voetbal,. Feyenoord-Atlético Madrid,

Vooral de eerste helft van Feyenoord - Atlético Madrid was leuk. En best goed van Feyenoordkant. Tweede helft vond ik weinig meer aan. Ondanks dat het vriendschappelijk is, is het toch een netjes resultaat tegen de Spaanse kampioen.

Er werd ook veel gewissled 2de helf,. Maar die jonge spelers die mee deden,. Lieten zich toch aardig zien. En ook weer de passie bij Feyenoord gezien, Dat is ook lang geleden,.

Hij haalde toch, op ‘n kalme manier, ‘n opgefokte Carrasco van het veld? :rofl::rofl::rofl:

Ging na afloop als een dwaas te keer. Daarna een collega die een hand wil geven negeren. Wat een theatervoorstelling is het toch altijd bij hem.

Het mooiste is ook nog. Dat hij dacht die 2-1 buitenspel was. Wat helemaal niet eens was :joy::joy: Wat een gedoe van hem steeds.

Hij gaat gewoon passioneel in het spel op 
 :wink:

Ik ben ook fanatiek en kan totaal niet tegen mijn verlies maar ik ga niet helemaal uit mijn naad. En zeker niet bij een oefenpot.

@Matthi9s ik vind dit niks meer met passie te maken hebben. Je zou zo’n schreeuwlelijk naast het veld hebben staan. Durf te wedden dat de helft van zijn spelers hem al niet meer “hoort”.

1 like

Ik ben je maar wat aan het plagen, ik weet dat je niet z’n grootste fan bent, vandaar 
 :grin: Maar je hebt ‘n punt, dat heeft niets met passie te maken. Ook als je (naar eigen mening onterecht) verliest, schud je de tegenstander de hand en wees je zo sportief. Da’s hetgeen soms wat ontbreekt bij Cholo: hij is ‘n slecht verliezer 

1 like

Ik herken het juist totaal wél.

Ik ben een type dat over de ‘grote zaken in het leven’ altijd kalm en berekenend blijft ook als het mij helemaal tegenzit, maar ik kan uit mijn plaat gaan omdat er iets verkeerd is opgeborgen thuis, of dat de gitarist iets fout speelt ondanks dat we het 30x hebben doorgenomen; eigenlijk totaal onnodig.

En dat zie ik bij Simeone ook wel een beetje. De verloren Champions League-finale handelt hij met respect af, maar een oefenpotje tegen Feyenoord dat tegenzit is hem teveel. Precies zoals ik.

Is ook ergens wel begrijpelijk: Simeone kijkt niet naar het belang of het gewicht van de wedstrijd, maar naar uitvoering. Als dat tegenzit, dan baal je. In dat opzicht kan verlies in de Champions League makkelijker te verteren zijn dan een oefenpotje; het laatste is laagdrempelig dus dan zou het goed moeten gaan, terwijl een CL-match van hogere waarde en tegenstand is; de kans op een tegenslag is daar waarschijnlijker. Ik vind het totaal begrijpelijk.

1 like

Het gaat er meer om dat hij gewoon 90 minuten als een dwaas daar staat. Dat je een moment hebt kan ik volledig in komen, dat kan ik zelfs nog hebben bij een pot fifa. Maar niet bij een 2-1 oefenpotje waar je tegenstander een hand wil geven. Dan heb je gewoon geen respect.

Vanavond Anderlecht-Vitesse, voor de klanten van Telenet gratis op 11 te zien. Kunnen de Nederlanders hier mij iets over Vitesse vertellen?

Tannane en Bazoer waren de grote smaakmakers vorig jaar. Kunnen lastige jongens zijn af en toe, maar als ze het op hun heupen hebben kunnen ze samen een tegenstander uitschakelen.

Al begint Tannane op de bank vandaag geloof ik, is opzoek naar een transfer als het goed is.

1 like

Wat speelt Feyenoord de laatste wedstrijden leuk voetbal zeg! Zeer overtuigende 5-0 zege.

1 like

En ook aardige cijfers de afgelopen vier officiële duels. Met 15 doelpunten voor en 0 doelpunten tegen. Zonder Berghuis nu toch aardig was scorend vermogen met Sinisterra, Til, Jahanbakhsh en Linssen.

Zeker weten spelen echt mooi voetbal, Best Knap van Slot dat hij het zo snel in heeft gebracht,.

Daramy naar Ajax, ben wel benieuwd naar hem. Heb hem deze fifa al een paar keer voorbij zien komen. Leipzig was volgens mij ook geĂŻnteresseerd.

Beetje diepgang hebben we wel nodig zeg. Antony en Berghuis komen naar binnen. Tadic en Haller zijn meer aanspeelpunten. Neres is nimmer meer in vorm gekomen na het CL debacle, wellicht dat hij nog gaat. Had liever een andere middenvelder zien komen.

Lekkere loting voor Club Brugge; PSG, Man City en RB Leipzig. Intussen 2-0 bij Vitesse - Anderlecht. Zwakke match toch weer. Kan iemand mij uitleggen waarom Sergi Gomes plots een linksback is? Of daar toch staat, want verdedigen kan hij niet.