Club gezocht FIFA 23

Stade Rennes lijkt me persoonlijk de leukste uitdaging. Hebben volgens mij ook redelijk wat spelers met een leuke potentie.

1 like

Valencia is het onder eigenaar Peter Lim helemaal kwijt. Eerst verkopen ze Parejo en Kondogbia voor een habbekrats. Dan wil Soler blijven voor de rest van zijn carrière maar word ook hij verkocht. Even als Guedes. Nog ff en ze verkopen clubman Gaya nog. Ik heb altijd wel wat met Valencia. Mooie stad, stadion en club. Misschien leuk om met Villa of Mata te startte als meest recente spelers.

Met Nice heb ik in fifa21 een leuke carriere gehad nog voor dat de Nederlandse enclave daar kwam

2 likes

Iemand mischien tips of ideeën voor een leuke carriere?

Iemand al begonnen met een ‘eigen’ club of hier leuke ideeën voor? Was zelf van plan te starten met ‘Emmerich FV’ aangezien ik nabij de grens hier woon. En zo omhoog te klimmen

Zou denk ik gaan voor Rennes! Talentvolle ploeg op het moment. Valencia is altijd wel leuk, maar nu wel beetje bij elkaar geraapt zooitje. Wel ideaal om mee te vernieuwen.

1 like

Bedankt voor de reacties, jongens. Ik blijf echter maar twijfelen. Met een gemodde 22 was ik gewoon dat zo goed als alle spelers faces hadden, maar in 23 valt dat bij teams als Rennes en Nice wel enorm tegen. Daarom ga ik toch nog even wachten met de Ligue 1.

In de Premier League heb ik natuurlijk wel meer opties als real faces plots weer belangrijk worden, dus ik denk aan een carrière daar. Villarreal blijft echter ook nog in the picture.
De meeste teams heb ik al uitgesloten wegens geen faces voor belangrijke spelers (Scamacca) of eerder gebrekkige selecties op pakweg de flanken (Brighton). Blijven over:

  • Tottenham: ben ik al jaren ‘fan’ van, maar ik ben niet tevreden over het voetbal onder Conté. Ik zou hem terug naar Juvé sturen en met Ryan Mason overnemen.
  • Aston Villa: interessante selectie, maar ik twijfel wel aan Gerrard. Kan wel leuk zijn om een nieuwe spits te halen na S1 als Ings en Watkins niet naar behoren presteren.

In principe zijn carrières met clubs waar al een persoonlijke band mee is doorgaans een recept voor succes. Zeker als je een duidelijk beeld hebt van de beoogde speelstijl. Daarom denk ik dat je met Tottenham Hotspur het meest plezier zou hebben.

Aston Villa heeft eigenlijk alleen de prachtige shirts en een Engelse kern van de selectie als voornaamste voordeel ten opzichte van Tottenham. Voor mij zou dat belangrijk zijn, maar het weegt nooit op tegen persoonlijke affiniteit met een bepaalde club. Ik zou voor de Spurs gaan in jouw geval.

2 likes

Je hebt gelijk. Als ik er verder over nadenk is het wel ideaal; aangezien ik nu slechts op wereldklasse speel kan ik voor succes gaan met Spurs, en als ik later overstap naar legendarisch kan ik met Aston Villa wennen aan een hoger niveau.
Ryan Mason bij Spurs it is!

1 like

Succes, ook mijn favoriete team in real life, al zou je daar soms in het openbaar niet voor willen uitkomen. :grinning:

1 like

Goed om te horen, uitstekende beslissing!

1 like

Ben wel benieuwd wat je met ze gaat doen. Ik speel voorlopig nog fifa22 en ben net overgestapt van Lyon naar de Spurs. 3-4-3 en 3-5-2 snel laten vallen, speel nu 4-3-3 met een cdm.

Geen idee, eerlijk gezegd. Ik ga in de voorbereiding wat uitproberen en zien wat goed werkt. Anderzijds wil ik ook wel tactisch flexibel zijn, en naargelang de tegenstander van formatie wisselen. Kane achter een snelle diepe spits zetten is ook iets waar ik mee kan experimenteren.

Die eerste zin is mooi verwoord! En klopt volledig! :star_struck::ok_hand:t3:

1 like

Ik merk dat ik nog niet helemaal gewend ben aan fifa en dat ik daardoor mijn carrière met Lyon een beetje verpest hebt. Staan 7e maar wel met veruit de meeste tegengoals. Heb ondertussen de sliders wat aangepast maar mijn plezier is nu wel redelijk verdwenen.
Ik zoek nu dus eigenlijk naar een team dat onderin meedoet of in de 2e competitie speelt die ik langzaam naar mijn hand kan zetten. Jullie nog leuke opties?

Las Palmas of Malaga, leuke clubs met een eigen stadion. Vanuit de Segunda kun je er zeker twee seizoenen over doen om alles onder de knie te krijgen maar ook om het elftal klaar te maken voor de Primiera Division

Zo ik ben ook weer terug. Toch maar besloten om Fifa 23 te kopen.

Ik ben begonnen als trainer van Borussia Mönchengladbach. Ze hebben de Bundesliga als laatst gewonnen in de jaren 76/77. Dus welke fan van Mönchengladbach snakt nu niet naar een titel?

Het is nu aan mij oftewel Marcello Gallardo (huidige trainer River Plate) het streven om de prijzen weer te pakken.

Iemand ervaring met de kleinere clubs in Spanje? Ik denk aan Getafe.

Na de laatste jaren is die club al m’n sympathie verloren. Wat een anti-voetbal hebben die laten zien.

Zoek je wel in La Liga? Een niveau lager zitten nog een paar mooie clubs.

In La Liga misschien eens kijken naar Mallorca (best aardige spelers), Espanyol (redelijke potentie, maar komt er niet uit) of Valladolid (met voorzitter Ronaldo, dat aan de weg timmert).

2 likes

Ik ken de club eigenlijk amper, maar de selectie spreekt me wel aan. Zeker de nieuwe jongens brengen voetballend wel iets bij, denk ik. Ik bekijk je suggesties nog wel!

Heb zelf 2 jaar geleden een leuke lange carrière gehad met Racing Santander. Wel een niveautje lager maar wel een leuke club.

2 likes