Club gezocht FIFA 23

Vorig jaar een leuke carrière gehad bij Málaga. Deze ploeg hoort natuurlijk gewoon in LaLiga, en daar dus ook na 1 seizoen beland. Enes Unal gehaald van het toen gedegradeerde Getafe. Met hem erbij uiteindelijk in seizoen 4 de conference league gewonnen.

2 likes

Rayo Vallecano is ook een aanrader. Hebben een bijzondere identiteit en met RDT één van de beste spitsen van de competitie + Falcao.

2 likes

Ik ben niet objectief maar Real Sociedad :wink:

2 likes

Sluit me aan bij @Imparator en @Erreala. Rayo Vallecano blijft in mijn ogen de meest sympathieke club uit Madrid, terwijl Real Sociedad in mijn ogen het beste beleid voert van alle Spaanse clubs. Je zou ook kunnen denken aan Villarreal, die nu een B-elftal op het tweede niveau hebben spelen. Op het tweede niveau heb je bijvoorbeeld ook nog UD Las Palmas, die onder leiding van García Pimienta (voormalig jeugdtrainer van Barcelona) aantrekkelijk voetbal spelen.

1 like

Almeria , klein clubje met een aardige selectie , jonge spelers als Centelles en Ramazani

2 likes

Bedankt voor de hulp, jongens!
Santander, Vallecano en Malaga vind ik toch wat weinig toekomst hebben. Sociedad is al wat te goed, heb ik vorige FIFA een lange carrière mee gehad én ze hebben met Isak mijn favoriete speler verkocht. Als ik voor dat niveau ga staat Betis hoog op m’n lijstje.
Villar heb ik ook overwogen, maar het gebrek aan baard bij Albiol en het gebrek aan real face bij vele anderen hebben me ervan doen afzien.
Las Palmas lijkt me nu al te sterk voor het tweede niveau, maar mist wel een goede spits.
Almeria stond vorig jaar op m’n lijstje om mee te promoveren, maar ik ben er nooit aan begonnen. Misschien sla ik die stap nu wel over. Wel jammer dat ze geen stadion hebben.

Voorlopig blijf ik bij Getafe. 't Is niet omdat ze in het verleden anti-voetbal speelden dat ik dat ook moet doen. De shirts blijf ik nogal mottig vinden, maar er zit wat talent in de ploeg, ze hebben aardig wat faces en een ietwat speciaal stadion.

1 like

@Begiristain dit lag voornamelijk aan hun toenmalige trainer Bordalas. Hij bracht de club terug na een jaar afwezigheid. Speelde erg verdedigend, hard en vervelend voetbal tot gevolg met tijdrekken en de scheidsrechters bespelen. Ging na zijn succes naar Valencia waar hij al snel werd ontslagen.

Ik heb ook helemaal niks met de club maar dat kwam meer door de ontmoeting met Ajax, wat voor totaal ander voetbal staat.

Leuke clubs genoeg in de beste competitie van de wereld … :wink: Veel plezier met Getafe, @Raindog! Wordt ‘n interessante carrière!

Getafe heeft toch amper game faces zover ik weet?

Toch acht ^^. Valt eigenlijk inderdaad wat tegen, maar veel generics zijn goed gedaan.

Ik blijf intussen twijfelen, wellicht wordt het toch nog Betis.

2 likes

Bij Real Betis heb je:

• die ongelooflijke aanhang, misschien wel de beste van Spanje

• de rivaliteit met Sevilla FC, dé wedstrijd(en) van het jaar, nog meer dan tegen de grootheden Real & Barça

• een eigen, kolkend stadion Estadio Benito Villamarín

• heel wat real faces dacht ik, met spelers zoals Canales, William, Rodriguez, “Panda” Iglesias & clublegende Joaquin

• top 5 is een vereiste, al is er de mogelijkheid om zich te plaatsen voor UCL

Dus, in feite zeker de moeite waard om ‘n carrière te starten. Mocht ik tussen Los Beticos & Getafe kiezen, zou ik het wel weten …

(Maar ik heb maar 1 club in España en ze spelen komende zondag tegen elkaar!)

2 likes

Ik ben opzoek naar een leuke club. Nu ben ik wel benieuwd: waar zien jullie Steven Gerrard manager worden? Ik denk dat ik met hem ga starten.

Zat zelf te denken aan bv Stoke City/Norwich City

Je hebt me toch weer doen twijfelen, en in een oefenmatch heb ik een geweldige goal gemaakt. Het gaat toch Betis worden! Bedankt!

1 like

Leuke club heb er zelf ook naar gekeken. De meeste bepalende spelers zijn 28+ dus ook ook leuke uitdaging om door te selecteren.

Verstandige beslissing, om alle redenen die @Matthi9s aangeeft. En wellicht is het in de komende maanden alsnog mogelijk om Borja Iglesias een baard te geven. :wink:

1 like

Hij heeft een face in 23! Gisteren tijdens een oefenmatch een prachtige lob met hem gescoord, trouwens!

1 like

Hallo allemaal, ik wil graag een keer een carriere beginnen in niet 1 van de top 5 landen. de Portugese competitie springt er dan voor mij het meest uit. ik zat te twijfelen tussen de volgende teams:

Casa Pia: vernoemt naar een goed doel voor kinderen en er zijn zelfs spelers vanuit het instituut doorgestroomd wat een enorm mooi verhaal is. het doel is dan ook om veel de jeugdafdeling te gebruiken. Daarnaast zijn het tenue en logo erg mooi.

Boavista FC: Hebben ooit de Portugese competitie gewonnen en dit zou ik graag willen herhalen met dit team. misschien zelfs kijken of ik in Europa hoge ogen kan gooien.

verder zat ik te denken aan FC Nordjaelland en bijvoorbeeld dan RB salzburg. andere suggesties zijn ook zeker welkom.

1 like

Ik ben opzoek naar een nieuwe carrière. In deze carrière ben ik opzoek naar een echt uitdaging. Competitie maakt niet uit lagere divisies zijn ook een optie. Het is geen pre maar ik zou het leuk vinden als er minimaal een aardig talent in de selectie zit.
Hebben jullie ideeën?

1 like

Saint Ettiene in de ligue 2? Kijken of je er terug een topploeg van kan maken die zelfs PSG van de troon kan stoten? Hebben een paar aardige talenten heb ik net gezien.
Groen 81 potentie
Sow 81 potentie
en nog ene paar degelijke talenten.

@mart442, weet niet precies op welke manier deze club bij me te binnen schoot. Maar een carrière met Fábio Cannavaro als eindverantwoordelijke bij Parma Calcio 1913 lijkt me een geweldige uitdaging. We hebben eindelijk weer de beschikking over de Serie B en Fábio Cannavaro is als oud-speler en trainer met een real face een geweldige optie. En ze hebben überhaupt een aantal ervaren spelers die voor de meerderheid herkenbaar zouden moeten zijn: Gianluigi Buffon, Franco Vázquez en Roberto Inglese bijvoorbeeld. En niet onbelangrijk… Een aardig transferbudget en misschien wel de mooiste shirts in FIFA23.

1 like