Club gezocht FIFA 23

Vooral die uit shirts, doen me meteen denken aan die uit de jaren ‘90, begin 2000! :star_struck:

1 like

Over de jaren '90 gesproken, weet je wie voormalig technisch directeur en huidig ambassadeur is van de club? Hernán Crespo. Echt, volgens mij heeft Parma het hele plaatje voor een geweldige carrière.

2 likes

Ook zo’n legende die vooral floreerde in de Serie A! Wat ‘n aanvaller in de jaren nul! :raised_hands:t3:

Ik moet zeggen dat dit jaar de Ligue 1 een echte aanraders is. Je hebt maar 1 topploeg die je niet zomaar aanvalt PSG, daarachter heb je op grote achterstand Marseille, Monaco en Lyon (?) waar je je als middenmoter redelijk snel bij kan voegen met een goed beleid. En daarachter heb je een hele rij clubs die aan elkaar gewaagd zijn op een Clermont, Auxerre en Ajaccio na.

Zelf ben ik gestart met RC Lens en ik moet zeggen dat dit na lange tijd weer een leuke carrière is. Je hebt alle mogelijkheden van Ligue 2 spelers tot Nederland en België. Het is best wel een competitie waar je bijvoorbeeld de betere spelers van een Anderlecht, Heerenveen etc. kunt strikken. Mits ze niet worden opgepikt door de topclubs in eigen land. Al is Anderlecht dat wel in België, maar deze tijd in mindere maten.

1 like

Ik ben wel eens benieuwd naar je team. Welke aankopen je gedaan hebt lijk mij interessant.

Ik heb in de eerste transferperiode Amuzu (Anderlecht), Bangura (Cambuur) en Fomba (Nimes). In de winter heb ik alleen een extra rechtsback gehaald in de vorm van Koperski (Lechia Gdansk).

In de zomertransfer periode wil ik een grote naam aantrekken, omdat ik momenteel schommel tussen plek 4 en 9. En ik denk dat die grote aankoop een box to box middenvelder moet zijn. Maar kan niet echt op realistische namen komen.

1 like

Net zoals in de vorige fifa’s spreekt de Spaanse competitie me heel hard aan enkel de keuze tussen Real Sociedad of Villareal blijft een moeilijke…

• Real Sociedad : leuke kern enkel jammer van de verkoop van Isak en januzaj

• Villareal : een smalle kern met heel wat ouderdom maar met Villareal B is er ruimte voor verjonging…

Nu ik met Lyon niet geplaatst ben voor Europees voetbal vind ik m’n carrière eigenlijk niet zo leuk meer. Wat zouden jullie vinden van een Burnley carrière met kompany?

Je kunt toch dóór gaan met Lyon. En dan zorgen dat je wel europees haalt,. Dat lijk mij tóch nog een leuke uitdaging.

Leuk idee, maar dan moet je wel meegaan in zijn visie van extreem balbezit.

Na m’n thuiskomst van Londen, ben ik me wat gaan verdiepen in Arsenal hun seizoen tot nu toe. Ik wist via verschillende bronnen dat ze bovenaan pronken in de Premier League, maar was wel benieuwd met welke resultaten dan juist.

Enkele knappe, overtuigende zeges (thuisoverwinningen tegen Spurs & Liverpool) aangevuld met wedstrijden waar ze vrij vlot 3 punten pakten. Enkel werd tot op heden tegen Man Utd verloren, dé wedstrijd tegen Man City werd uitgesteld wegens hun Europees duel tegen PSV in de tijd waar de UK rouwde voor het overlijden van Queen Elizabeth. Ook Everton werd voor dezelfde reden uitgesteld.

Eens die wedstrijd tegen City wordt ingehaald belooft het ‘n absolute kraker tussen dé titelfavoriet & hun Londense uitdager te worden! Vandaag staat trouwens de derby met Chelsea op het programma.

Het feit dat ze een jong, dynamisch elftal hebben spreekt me aan. Ze overwinteren ook in de UEL maar horen in feite thuis in de UCL. Dat zou ook één van de grootste doelen zijn in m’n carrière!

Plus hun adidasshirts zijn de laatste jaren wérkelijk elk seizoen top! Ik wacht de grote update van woensdag af zodat we helemaal up to date zijn en dan geef ik het ‘n kans!

Nog Beneluxers die met The Gunners een carrière spelen, het me kunnen aanraden of tips hebben?

Ik zit te twijfelen om ergens een lange carriere mee te beginnen. Voor zover ik heb kunnen zien is de Eredivisie één van de weinige competities waar alle clubs een shirtsponsor hebben. (als het niet zo is, hoor ik het graag). Daarom zit ik te dubben tussen Ajax (de beste van NL blijven), PSV (Ajax van de troon stoten), Feyenoord (weer aansluiting vinden bij de top-3) en AZ (de tweede titel ooit binnen halen). Ajax en PSV hebben een echt stadion, waardoor ze een streepje voor hebben. Wie helpt mij uit de brand?

Ik ben fan van eigen/passende stadions en daardoor zal mijn voorkeur uitgaan naar Ajax of PSV. Mijn persoonlijke favoriet is Ajax, gezien historie, speelstijl, jeugd en dergelijke. Anderzijds heb je daar wel een groot budget. Uitdaging zit 'm voornamelijk in het team weer laten lopen en de voortgang in spelers door te zetten zoals voor dit seizoen gebeurde.

Bij PSV is er iets meer met de korte termijn gehandeld. Van een aantal spelers zal je relatief snel afscheid kunnen of moeten nemen. Denk 30+ers of spelers die al een tijdje bij buitenlandse clubs op de radar staan. Ook heb ik bij PSV het idee dat er best veel spelers rondlopen voor maar een aantal posities, waarbij er weinig zijn die er echt structureel bovenuit steken. Mogelijk kan je de selectie doorselecteren en wat meer Nederlandse spelers toevoegen.

1 like

Kan zeker een mooie carrière zijn, maar omdat er geen nieuwe teams in de eredivisie worden toegevoegd het snel gaat vervelen.

Maar als je voor jezelf wat doelen stelt dan kan het zeker een leuke carrière worden.

Je kan niet blijven wachten om te beginnen natuurlijk,…

Welke club kiezen uit Duitsland of Engeland en waarom, graag tips.

Ik wil vanavond een carriere starten. Ik twijfel tussen Celta de Vigo en Borussia Mönchengladbach. Iemand die mij kan overtuigen?

Dat zijn zeker mooie opties. In FIFA 20 een mooie carrière met Celta gehad, met als trainer Frank de Boer.

In die carrière heb enkele (oud) eredivisie spelers gehaald. Nu kun je kijken naar Gutiérrez (PSV) bijvoorbeeld. En vele spelers in Noord/Zuid-Amerika.

Voor als iemand nog een leuke club zoekt , Salzburg is een aanrader zeker voor Europees succes, competitie is niet heel sterk in Oostenrijk maar het team zelf heeft zeker genoeg leuke talenten. Daarnaast heb ik Balde (gehuurd van Barça) Schjelderup , Nusa gekocht als toekomstige basisspelers aangezien het me wel leuk lijkt om straks Sucic , Okafor , en Seiwald te verkopen eind van het seizoen. Champions League zijn we door naar de volgende ronde door ac Milan achter ons te laten en zijn we samen door het Chelsea , volgende tegenstander is nu Juventus

@Bart Dat is zeker een mooie club. Al zou ik zelf om het realistisch te houden kijken in Denemarken, Noorwegen en Zweden voor talenten. Zo kun je het echte beleid aanhouden. Laatste jaren verkocht Salzburg een speler en stond er direct weer een nieuw talent op.

Ik denk dat ik naast m’n Lens carrière ook een carrière met Salzburg ga starten. Even mezelf goed inlezen qua beleid en het doorzetten.

Ik kijk zeker naar dat soort talenten uit die landen alleen vraag ik me af welke spelers het beste past bij deze club