Club gezocht FIFA 23

Met een nieuwe console en dus ook eindelijk fifa23 ben ik toe aan een nieuwe carriere met een nieuwe club. Ter info ik speelde met Schalke, Blackburn, Arsenal, Lyon en Valencia in ‘22. Zat er zelf aan te denken om met van Bommel te beginnen bij Antwerp. (Belgische competitie nog nooit gedaan). Engeland, Frankrijk, Spanje en Duitsland trekken mij eigenlijk altijd wel. Wilde nog wel eens elders proberen maar dat houd mij altijd tegen. Iemand leuke suggesties?

1 like

Gewoon met van Bommel en Antwerp beginnen. Zijn in het echt aan een heel ambitieus project bezig en de eigenaar durft met geld smijten en spelers met naam te halen. Met Overmars die er sinds een jaar ongeveer zit moet je ook onbekende talenten weten aan te trekken.

Laat dat trekken maar aan Overmars over ja.

4 likes

Wat dacht je van Villareal B?

Enig nadeel is het minimaal budget? Eventueel met een financiële overname maar is dit realistisch genoeg?

Je kan je versterken met vrije spelers (C.Ronaldo) zal waarschijnlijk nog iets hoog gegrepen zijn wat wel mogelijk is met een overname…

Verder wel een leuk team waar niks moet…

Na een aantal korte carrières te hebben gehad, ben ik op zoek naar een challenge/scenario waar ik zeker vier a vijf seizoenen zoet mee ben. Wie heeft suggesties?

Road to glory met Whrexham of een andere Engelse laagvlieger

1 like

Een bak Sint Bernardus abt 12, dat zou wel moeten volstaan denk ik!

1 like

Ik ben opzoek naar een team in belgie, wat realistisch is om veel met jeugd te werken. En eventueel na 2 seizoenen mee kan en wil strijden voor europees voetbal.
Ook zou ik dan graag wat transfers vanuit de eredivisie en willen doen, iemand van jullie leuke ideeen?

Zelf dacht ik mischien aan
Leuven
Kas Eupen
Mechelen
Kortrijk
Cercle Brugge

Natuurlijk zouden anderlecht en Standard ook nog kunnen alleen denk ik dat ik dan al aardig vlug mee bovenin meedoe

@Tom Ik denk dat Charleroi ook een mooie optie is! Mooie tenue’s, jeugdige spelers en een aardig sportief beleid. Veel spelers uit Noord-Afrika en Iran.

1 like

Het is KV mechelen geworden. Heb 5x random team gedrukt en mechelen kwam er als 5e uit.

Maar charleroi is zeker een leuk elftal bedankt!

1 like

Dag heren. Ik heb de naam van het topic veranderd, het werd hier toch al een tijd voor gebruikt.

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe club, in Engeland of Duitsland. Ik zit met Wolfsburg, Dortmund, Chelsea, Everton of Southampton in m’n hoofd, maar sta zeker open voor andere opties. Vertel vooral ook waarom!

Everton heeft eigenlijk best veel potentie alleen het lijkt er maar niet uit te komen. Goodison park word binnenkort ingeruild.

Wolfsburg heb ik heel veel plezier mee gehad toen Weghorst er nog zat. Casteels vind ik echt mijn beste CM keeper aller tijden. De club heeft als hoofdsponsor Volkswagen waar je eventueel een geld injectie mee kunt doen, mocht je dit leuk vinden. Dortmund is een leuk traject met betrekking van talenten uit oa Engeland en Frankrijk.

Met Ajax ben ik bij Southampton geweest, knus stadion en de spelers die toen net over kwamen uit het Championship reden een luxere auto dan de Ajacieden. Met Chelsea heb ik niets.

Persoonlijk zou ik nog eens voor Wolfsburg gaan vanwege de groene tricots

1 like

De teams waar jij tussen twijfelt zijn idd niet zo makkelijk om er ééntje uit te kiezen.

Dortmund lijkt me wel de interessantste: een jonge kern aangevuld met enkele ervaren routiniers (ondermeer Reus, Hummels) die op termijn vervangen zullen moeten worden. De grootste uitdaging ligt er nog altijd in om nog ‘ns Duits kampioen te worden (alweer van 2012 geleden!).

Wolfsburg, mss nog eens UCL halen? Laatste keer dateert van 2015/16 toen men de kwartfinales haalde.

In de PL zou je het volledig op de dolende Chelsea kunnen zich laten herbronnen mét golden boy João Félix in de rangen.

Everton & Southampton daar kan ik minder inspirerend over zijn, ik die teams minder ken/volg.

Maar waarom eens geen Italiaans team: Milan, Juve, Inter, Fiorentina, Torino, Parma (Serie B) …

Jouw antwoord zal wss zijn dat er enkele niet-gelicenseerde teams (Lazio, Roma, Napoli) in de Serie A zitten, maar ik dacht er ook eerst ook zo over, maar na het spelen van een 2tal wedstrijden (de laatste weken me er amper nog ‘ns kunnen voor zetten) waaronder tegen Lazio, heb ik het plezier in elk geval (her)ontdekt voor de Italiaanse competitie …

Nope. Met een mod zijn alle teams gelicentieerd, de reden dat ik niet in Italië aan de slag wil is omdat ik er al een carrière heb lopen: als De Rossi bij Roma.

1 like

Arsenal (Mikel Arteta)
Eigenlijk de enige Engelse topclub die de weg omhoog lijkt te hebben gevonden en al een langere tijd aan het bouwen is aan de selectie. Met een sterke jonge kern (i.e., William Saliba, Ben White, Martin Odegaard, Bukayo Saka, Gabriel Martinelli en Gabriel Jesus) en genoeg financiële ruimte om het elftal naar jouw smaak vorm te geven. Hebben in de laatste update ook een aantal nieuwe real faces gekregen.

Borussia Dortmund (Thomas Tuchel or Jürgen Klopp)
Ook een elftal met een jonge kern, maar een gebrek aan ambitie en leiderschap. Onder een ervaren Duitse oefenmeester en een ambitieus transferbeleid (i.e., Kai Havertz, Florian Wirtz, etc.) kan je gaan proberen om Bayern München van de troon te stoten.

1 like

Brighton and Hove Albion FC.
Leuke selectie met een aantal talenten, leuk mooi stadion, financieel gezond.
Kan proberen na 2 seizoenen te strijden voor europese tickets en met tijd misschien stunten zoals Leicester City ooit deed.
Deze tip geef ik omdat ik al enkele jaren deze club neem in Fifa omdat deze nooit verveeld, niets moet alles mag er.

1 like

En je hebt (voorlopig) ook een wereldkampioen tussen de rangen lopen.

1 like

Liverpool (Jürgen Klopp of Steven Gerrard)
Sinds het vertrek van Sadio Mané lijkt Liverpool de aansluiting met Manchester City en zelfs Arsenal of Manchester United te zijn verloren. Er worden absurde bedragen neergeteld voor spelers die de club niet naar een hoger niveau kunnen tillen. Waar is de tijd gebleven waar Liverpool met enkele gerichte aankopen (i.e., Alisson, Virgil van Dijk, Fabinho, Mohamed Salah, Sadio Mané) een succesgeneratie wist op te bouwen? Met alle respect, maar Darwin Nuñez en Cody Gakpo passen niet in dat rijtje. Misschien dat je onder een nieuw bewind en ambitieuze versterkingen (ze worden nu bijvoorbeeld in verband gebracht met Josko Gvardiol en Jude Bellingham) weer de weg omhoog in kan zetten?

Trouwens voorlopig 3-0 op voorsprong tegen Liverpool.
Misschien wel de laatste dagen van Klöpp al is dit een andere topic, :grinning:

Pfoe, die lijken het inderdaad helemaal kwijt te zijn. Kan me trouwens ook voorstellen dat Arsenal bijvoorbeeld op dit moment een aantrekkelijkere bestemming is voor Jude Bellingham dan Liverpool op dit moment.