EA Sports FC 24 Nieuws

De Web App voor Ultimate Team is nu beschikbaar: FUT Web App - EA SPORTS Official Site

1 like

Ik heb verschillende SBC’s al kunnen doen. De eerste 5 Foundations klaar en de helft van de Hybrid Nations.

Heb nu nog maar 289 coins en moet ik wachten op meer coins door te spelen morgen/dit weekend. Of vanavond al mocht de Early Access eerder beschikbaar zijn. Was vorig jaar zo blijkbaar. Iemand enig idee of dit zo was?

Ik heb o.a. gepackt:
82 LA Dimarco
83 CV Romagnoli
84 GK Alex Remiro
84 CAM Dallmann (Duitse vrouw)
79 CV J. Timber

Op mijn EA App is een countdown verschenen: nog 15u15 min!

1 like

Je kon ook gewoon de locatie van je console naar Nieuw-Zeeland zetten. Dan kon je al gamen. :wink::ok_hand:t2:

1 like

Werkt niet op PC, daar was een global release.

Misschien een domme vraag, maar is de Ultimate Editie alleen te spelen vanaf vandaag als je em hebt gepre-orderd?
Of als ik em vandaag haal, is ie vandaag bespeelbaar?

Ik vermoed als je deze vandaag gaat halen. Je direct kan spelen. Zijn die in Nederland los verkrijgbaar?

Zo, al een paar matchen gespeeld en toch vooral bezig geweest met de grafische instellingen (altijd even zoeken op PC). Voorlopig ben ik voorzichtig enthousiast. De gameplay is wel weer een pak beter geworden, en dat komt grotendeels door dat hele nieuwe motion whatever ding. Ik het het gevoel dat ik veel meer controle over m’n spelers heb dan in FIFA23, vermoedelijk omdat er een pak meer animaties zijn waardoor spelers wél snel kunnen reageren op m’n input. Botsingen zijn ook weer een pak realistischer en de bal lijkt bij momenten veel vaker los te zijn van de speler, wat een realistischer spelbeeld oplevert. Het is niet meer zo dat bij 50/50’s de bal nu automatisch en nogal robotachtig bij de AI terecht komt, ik heb al best vaak balbezit gehouden terwijl ik dat niet meteen verwacht had.

Los daarvan heb ik bij de tegenstander al slidings, voorzetten, kopballen op doel en afstandsschoten opgemerkt, allemaal dingen die ik in 23 bijna nooit zag. Schieten en koppen op doel voelt ook een pak beter aan. Verdedigend heb ik zoals gewoonlijk bij een nieuwe FIFA nog wat moeite, maar er is naast staande tackle en sliding nu een nieuwe optie beschikbaar: schouderduw/blok. Dit is voor mij ook echt een gamechanger!

1 like

Klinkt veelbelovend! :kissing_smiling_eyes:

Ik kan vanavond of morgen mijn eerste potjes spelen. Dit weekend focus ik mij nog op Ultimate Team en dan volgende week ga ik een carriere beginnen!

Here we go!..

De menu’s zijn ook wel even wennen. Lijkt wel PS2.

Ben er nog niet kapot van - ik heb het dan vooral over het voetballen-zelf, niet alle eigenschappen eromheen. Het voelt als een flinke ruk richting arcade en weg van simulatie/reële beleving hedendaags voetbal. Het voelt meer tekenfilm, minder live-wedstrijd en de scheids vanuit eerste persoon is geen porum…

vind dat er veel fouten nog in spel zitten

Da’s interessant, ik heb net het tegenovergestelde.

Zag zojuist op Reddit al een verschil in de lichaamsbouw van spelers t.o.v. Fifa 23… Dit jaar zitten ze aan de steroïden volgens mij. Waar is EA in godesnaam mee bezig, claimen dat ze realisme nastreven en ondertussen komen ze met cartooney over de top rotzooi aanzetten.

Las wel dat mensen tevreden waren over de gameplay (hier en daar een subjectieve uitzondering natuurlijk) maar dat gaat over een aantal maanden toch weer het raam uit omdat de FUT kiddies niet op pace en domme trucjes iedereen dol kunnen spelen. Dit spel is dood zolang er geen scheiding komt tussen kut FUT en de rest van de game. Is hetzelfde riedeltje als bij vorige edities waarbij iedereen lovend is over gameplay bij launch en daarna zie je 0,0 er van terug door “gameplay patches/balancing updates” voor FLUT.

Zitten toch weer veel fouten in het spel. Vooral bij 3de tenue van clubs zitten veel fouten in. Het ziet niet uit.

1 like

Dat zijn placeholders, die zullen bij de eerste update wel ingevuld worden.

Lees ook dat cutscenes waarbij teams het veld op lopen niet langer in de game zitten? Is dit geschrapt om als nieuwe toffe feature te introduceren in FC 25/26/27/28? EA komt voor mij te slordig en ongeinteresseerd over, zoveel basic dingetjes die ontbreken of in dit geval geschrapt worden.

veel fouten handschoenen die je niet kan pakken ondanks er bij staat kunt niet vragen om verhuurd te worden of verkocht te worden spelers die stero hebben gepakt percies

Kan je eens proberen om punten en komma’s te gebruiken? Ik begrijp er niets van.

3 likes