In mijn carrière gaat Barcelona de inmiddels bijna 38-jarige Robert Lewandowski eindelijk vervangen en levert daarmee hoogstwaarschijnlijk een flink aantal doelpunten in. Om de komst van Lautaro Martínez (Internazionale) te realiseren moet namelijk ook Ferrán Torres de club gaan verlaten. Daarmee blijven er alleen spelmakers (i.e., João Félix, Ansu Fati) en dribbelaars (i.e., Lamine Yamal, Sávio) over op de vleugels, waardoor er een tekort is aan doelpuntenmakers.
Mathys Tel (Bayern München) komt door de aanwezigheid van Harry Kane, Leroy Sané, Serge Gnabry, Jamal Musiala, Thomas Müller en Kingsley Coman slechts sporadisch aan spelen toe in München en heeft eigenlijk alles waar ik naar zoek: snelheid, techniek, doelgericht en een absurde honger naar doelpunten. De vraag is echter, wat is realistisch? Huren met optie tot koop? Of meteen een definitieve overname, waarbij er andere spelers moeten worden verkocht of uitgeleend om ruimte te maken in het salarishuis?
Ik zoek een spits voor Tottenham, seizoen twee of winterstop s1. Belangrijk is dat hij in Ange-ball past en dus mee kan pressen (agressie en uithoudingsvermogen).
@Raindog, wat denk je van Youssef En-Nesyri (Sevilla) of Viktor Gyökeres (Sporting CP)? Santiago Gímenez (Feyenoord) lijkt me ook geen verkeerde suggestie.
Speel trouwens zelf met de gedachte om een carrière te beginnen met Stade Rennes, met als voornaamste uitdaging om op termijn Paris Saint-Germain van de troon te stoten. Ondanks de tegenvallende prestaties heeft die club veel ingrediënten voor een leuke career mode: een historisch sterke jeugdopleiding, een talentvolle selectie, een clubleiding die verstandige beslissingen lijkt te nemen en ook nog eens een miljardair als eigenaar voor wat financiële slagkracht. En laten we eerlijk zijn, met de huidige prestaties lijken versterkingen noodzakelijk:
Guillaume Restes (Toulouse), doelman voor het heden en de toekomst.
Saël Kumbedi (Olympique Lyon), komt weinig aan spelen toe bij zijn huidige club en zou meteen speelminuten krijgen.
Lucas Gourna-Douath (Red Bull Salzburg), sterkhouder op het middenveld die voor de nodige balans moet zorgen.
Lamine Camara (FC Metz), breedteinvestering met scorend vermogen op het middenveld.
Eli Junior Kroupi (Lorient), breedteinvestering met creativiteit op de vleugels.
George Ilenikhena (Royal Antwerp), als spits en aanspeelpunt van de toekomst.
De meest belangrijke versterking is nog onduidelijk, zeker als je bedenkt dat ervaring in de verdediging de voornaamste reden is achter de tegenvallende prestaties van Stade Rennes. De vraag is echter, wat is realistisch? Het liefst zou ik een ervaren rechtspoot als Kalidou Koulibaly (Al Hilal) aantrekken als boegbeeld en leider van deze jonge ploeg. Dakonam Djené (Getafe) is wellicht ook een optie. Hebben jullie nog suggesties voor een ervaren en rechtsbenige leider van de verdediging voor Stade Rennes?
En-Nesyri is een hele mooie naam om toe te voegen. Alles wel bereikt bij Sevilla en in Spanje. Speel zelf met Sevilla en het is een goed aanspeelpunt, ondanks zijn sterke lijf aardig rap. Enige min punt is 3* weak foot.
Voor Rennes kom ik uit bij Varane, Orban, Matip en Zouma.
In mijn carrière met Barcelona beginnen de aanbiedingen binnen te stromen voor Sávio (Manchester City, Manchester United, Tottenham Hotspur) en Lautaro Martínez (Paris Saint-Germain, Internazionale, Chelsea). Door de recente prestaties van João Félix, Ansu Fati, Lamine Yamal, Alberto Moleiro, Mathys Tel en Vitor Roque en de aanwezigheid van middenvelders die hangend op de vleugel kunnen spelen, lijkt het niet vreemd om te luisteren naar aanbiedingen. Immers, met hun vertrek zou Barcelona meer dan tweehonderd miljoen euro binnenhalen om te investeren in de voorhoede. De vraag is echter, wat is verstandig?
Takefusa Kubo (Real Sociedad) en Alexander Isak (Newcastle United). Althans, het gaat meer om het idee van het binnenhalen van twee vervangers. Mocht Sávio vertrekken, dan mist de selectie een typische vleugelspelers ‘met het krijt aan de noppen’. Takefusa Kubo (Real Sociedad) heeft een clausule van zestig miljoen euro in zijn contract, waarvan de helft naar aartsrivaal Real Madrid gaat. Alexander Isak (Newcastle United) zou een geschikte vervanger van Lautaro Martínez zijn en heeft duidelijk een ander profiel dan concurrent Vitor Roque. Een andere interessante combinatie zou bijvoorbeeld Paulo Dybala (AS Roma) en Nico Williams (Athletic Club) kunnen zijn, met de Argentijn die voor slechts dertien miljoen weg te halen is uit Rome en de Spanjaard voor vijftig miljoen uit Bilbao.
Erling Haaland (Manchester City). Althans, het gaat meer om het idee van het binnenhalen van een nieuw boegbeeld. Met meer dan tweehonderd miljoen euro te besteden kan er natuurlijk worden gekeken naar een speler die de ploeg naar een nieuw niveau kan tillen.
Nogmaals, het gaat niet direct om de spelers zelf. Maar wat zouden jullie doen? Investeren in meerdere spelers of juist gaan voor een nieuw boegbeeld? In ieder geval ben ik benieuwd naar jullie suggesties!
Ga maar voor de combi Kubo & Isak. Beide kennen LaLiga heel goed, zijn jong & talentvol! Dus een prima investering, klaar voor dat stapje hoger.
Niet dat Haaland geen nieuw boegbeeld kan gaan worden, maar hij heeft creativiteit rondom zich nodig om te kunnen doen waar hij het best in is: scoren!
Ik maak graag de vergelijking met Lewandowski, een goalgetter pur sang, maar in Barcelona hebben de echte nog (steeds) niet gezien. Kan natuurlijk ook aan de leeftijd liggen, maar scoren verleer je niet …
@Matthi9s, vreemd genoeg voelt dat ook aan als de meest logische beslissing. Takefusa Kubo (Real Sociedad) is in mijn ogen een betere uitvoering van Sávio, en lijkt zelf niet te wachten op een terugkeer naar Real Madrid. Alberto Moleiro kan eventueel ook als middenvelder uit de voeten, terwijl Mathys Tel ook op de vleugels kan spelen. Dat voelt meteen aan als een gebalanceerde voorhoede:
Rechtsbuiten: Lamine Yamal, Takefusa Kubo
Spits: Vitor Roque, Mathys Tel, Marc Guiu
Linksbuiten: João Félix, Ansu Fati, Alberto Moleiro
Kijkend naar de mogelijkheden, dan lijkt er meer dan genoeg aanwezig. Alexander Isak zou in ieder geval nog een aanspeelpunt en wat meer ervaring toevoegen in het centrum.
Een andere mogelijkheid zou het behouden van Lautaro Martínez zijn. In dat geval zou Alberto Moleiro uitgeleend worden en Mathys Tel naar de vleugels verhuizen.
Haaland vind ik te houterig overkomen voor barcelona spel, (mbappe, neig ik eerder in de beweeg rondo te passen) maar de andere 2 genoemde lijken me dan ook logischer om te halen, hebben kubo en isak ook een sociadad link?
Wellicht interessant om een uitgebreider beeld te geven van alle vertrekkende spelers in de transferperiode voorafgaand aan het seizoen 2027/2028:
Andreas Christensen heeft de concurrentiestrijd definitief verloren van Ronald Araujo, Jules Koundé en Lisandro Martínez. Desondanks lijkt de Deense verdediger nog ergens tussen de €30,000,000 en €40,000,000 op te leveren. Eric García, Pau Cubarsí, Mikayil Faye en Chadi Riad staan klaar om zijn rol over te nemen.
Ilkay Gündogan zal zijn contract niet gaan verlengen en nog hooguit €10,000,000 binnen brengen. Het middenveld snakt naar creativiteit op het moment dat Pedri niet kan spelen, waardoor er een speler van absolute wereldklasse nodig is in die linie.
Sávio staat in de belangstelling van clubs als Manchester City, Manchester United en Tottenham Hotspur en moet minimaal €60,000,000 opleveren. Het lijkt zelfs niet ondenkbaar dat er clubs zullen zijn die €70,000,000 durven te betalen voor de Braziliaanse vleugelaanvaller. Een typische vleugelaanvaller die heb kan vervangen is noodzakelijk.
Lautaro Martínez werd eerder voor ‘slechts’ €100,000,000 overgenomen van Internazionale, maar slechts twaalf maanden later zijn Paris Saint-Germain, (ironisch gezien) Internazionale en Chelsea bereid om maar liefst €150,000,000 te betalen voor zijn diensten. Met zijn vertrek mist de voorhoede de nodige ervaring en zekerheid van doelpunten.
Kortom, Barcelona heeft maar liefst €250,000,000 á €270,000,000 te besteden:
Florian Wirtz (Bayer Leverkusen), Xavi Simons (Paris Saint-Germain) of Dani Olmo (RB Leipzig) om het middenveld te voorzien van de nodige creativiteit. Daarmee lijkt er al meteen minimaal €100,000,000 van het transferbudget te worden gespendeerd aan het middenveld.
Takefusa Kubo (Real Sociedad) of Nico Williams (Athletic Club) als vleugelaanvallers die voor diepgang moeten zorgen. Een wildcard zou Xavi Simons (Paris Saint-Germain) zijn, die natuurlijk ook op de flank uit de voeten kan.
Door de aanwezigheid van Vitor Roque, Mathys Tel en Marc Guiu lijkt het onverstandig om te investeren in nóg een talentvolle spits, ondanks dat Alexander Isak (Newcastle United) natuurlijk een geweldige speler is. Misschien is het verstandiger om te investeren in een ervaren aanvaller? Paulo Dybala (AS Roma) heeft een aflopend contract en is in real life voor slechts €13,000,000 weg te halen bij zijn club. Het klinkt ideaal; een bijna transfervrije aanvaller van wereldklasse die de ontwikkeling van jonge spelers niet in de weg staat. Daarnaast zou zijn komst het ook nog eens mogelijk maken om het restant van het transferbudget (zo’n €240,000,000 á €260,000,000) te investeren in twee spelers die de volgende generatie kunnen vormgeven: Florian Wirtz én Takefusa Kubo. Een andere mogelijkheid voor die rol als ervaren stand-in is natuurlijk ook Robert Lewandowski (transfervrij), aangezien de Poolse wereldster nog altijd geen club heeft gevonden na zijn vertrek bij Barcelona.
Op dit moment hebben Florian Wirtz, Takefusa Kubo en Robert Lewandowski mijn voorkeur, maar ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben!
Ik ben een carrière gestart met HSV. De gevallen topclub hoort qua historie en fanbase natuurlijk thuis op het hoogste niveau in Duitsland. Nu ben ik na het eerste seizoen gepromoveerd en ben ik opzoek naar versterkingen. Klaus-Michael Kühne heeft aantal keer geld gestoken in de club en vraag ik me af in wat voor categorie spelers ik kan gaan zoeken. Iemand toevallig tips?
Zou voornamelijk zoeken naar spelers van 75-80 pot. Als ik zo kijk naar de selectie zou ik wellicht eerst een CV halen ; Gattoni (eventueel eerst hurrn van Sevilla) Klostermann van Leipzig, speelt daar amper. Morgalla van Salzburg is dan weer een jong talent. Eventueel kun je nog spelers huren van Bayern Munchen of Dortmund.
En-Nesyri, Rafa Mir zijn verkocht en Sergio Camello is mijn eerste spits. Nu zoek ik een nieuwe spits voor erbij, kan eerste keus worden door blessure gevoeligheid van Camello. Heb op het eerste oog Fran Navarro en Fabio Silva. Hebben jullie nog leuke ideeën?