EA Sports FC 24 - Team Gezocht

Bij Newcastle is best veel mogelijk, schitterend stadion en wellicht een titelkandidaat in een paar seizoenen. Spurs heeft een heel aardig basis team waar je 4-3-3 kunt spelen of 5-3-2. Bij United zijn veel mogelijkheden maar moet je ook veel kwaliteit brengen, daar ligt misschien nog wel meer uitdaging.

Met Newcastle is het wel een uitdaging om structureel Champions League te kunnen spelen. Ikzelf begin pas weer met United wanneer Hojlund een real face krijgt.

Waar ben je naar op zoek @josolympia?

Newcastle zou ik pas overwegen wanneer Tonali terug is. Als je met een eigen manager aan de slag wilt is United de meest realistische keuze, als je het ziet zitten om als Postecoglu te spelen zou ik absoluut voor Spurs gaan en Ange-ball proberen: superhoge lijn, hoge pressing, backs naar binnen en gaan, mate!

ik lees net ergens op v.i site, dat Tonalli tot 26 augustus geschorst zal zijn, en zal dus de hele fc 24 geschorst zijn

Een club in de Prem die nét onder de absolute top ( Liv, MCI, Ars) zit, maar waarmee wel nog wat moet gebeuren aan de selectie en daar ook budget voor is.
Geen Chelsea dus.

Ik ben zelf geen Spurs fan. Vind ze persoonlijk ook te weinig echt goede/leuke spelers in de selectie hebben. Dus dat spreekt mij voor een CM gewoon niet aan. Aan de andere kant heb ik wel een CM met Newcastle. Die ploeg heeft een aantal uitschieters, maar wat eind 2023 goed duidelijk is geworden missen zij kwaliteit in de breedte. Ook op bepaalde posities zoals linksback en rechtsbuiten kan er gericht versterkt worden voor de basis.

Man United aan de andere kant heeft natuurlijk de uitstraling van een topclub en het heeft in mijn ogen qua stadion en shirts nog de klassieke topclub-vibe. De selectie daarentegen is wel matig. Denk dat je daar goed moet kijken wat voor kant je op gaat. Op zich zit er overal wel wat kwaliteit, maar er zal echt doorgeselecteerd moeten worden om United weer in de weg omhoog te krijgen. Als je hard wilt snijden kan dit een prima keuze zijn.

En Luton Town hun eigen stadion.

Grappig, ik vind dat Spurs met onder andere Madisson, Son, Udogie, Porro, Van de Ven en Bentancur echt een leuke selectie heeft. Onder Ange spelen ze ook op een unieke en attractieve manier, en ze hebben een geweldig stadium. Bij Newcastle kan ik me niet over de ethische kant van de zaak zetten, namelijk dat het hele project gefinancierd wordt door moordenaars die geen enkel respect voor de mensenrechten hebben. Jammer, want Isak is een van mijn favoriete spitsen.

Mensen ervaring in huidige fifa met Ligue 1?
Hoe is de competitie? Sfeer, menus’s etc?
En met welke club speel je?

Ik heb in de nieuwe EAFC nog geen carrière gespeeld, maar in FIFA 23 een lange carrière gehad met RC Lens. Ik wil deze week een carrière met Stade Rennes beginnen. De club heeft veel in het elftal geïnvesteerd, maar het komt er nog niet echt uit.

De competitie ligt erg dicht bij elkaar. PSG steekt erbovenuit, dan heb je een ploeg of 7/8 die meestrijden voor plaats 2 en daar vlak achter de middenmoot. Ik denk dat er maar 2/3 clubs te kort komen in Ligue 1 en de rest kan allemaal van elkaar winnen op PSG na.

De menu’s zijn echt vanuit Ligue 1 en de broadcast ook. Verder zijn de stadions meestal wel sfeervol en aangepast op de club (kleuren etc.)

2 likes

Helaas maar drie echt stadions. Psg, Marseille en Lyon hebben hun echte stadion

Lille ook. (Dit bericht is niet te kort) :wink:

2 likes

Ik ben inmiddels begonnen met Lyon.
Echt stadion, een mooie uitdaging en een paar mooie spelers.

@DavinEland, interessant! Wilde een paar weken geleden zelf ook een carrière in de Ligue 1 beginnen en vond Stade Rennes eigenlijk de enige club met een verhaal waarmee je Paris Saint-Germain kan gaan uitdagen. Olympique Lyon had dat ook, maar onder de nieuwe eigenaren lijkt het een beetje op Chelsea-light.

2 likes

@Joostvans het is zeker een interessante selectie, dit seizoen de betere spelers vanuit de middenmoot van de Ligue 1 gehaald. Blas (Nantes), Le Fee (Lorient), Matusiwa (Reims) en Seidu (Clermont). Maar het loopt nog niet zoals gewenst met een 9e plaats.

Daarom denk ik dat er een manager aan het roer moet met een eigen kijk op voetbal. Denk aan type Bielsa. Wat voor trainer zie jij wel voor deze groep in een Manager Story?

1 like

Vergeet ook niet de jeugdafdeling van Rennes. Daar komen onder andere Ousmane Dembelé, Camavinga, Gourguff, M’Vila, Tel en Wiltord vandaan. Tel daarbij de scouting op (Cech, Doku, Luis Fabiano, Raphinha en Escude) bij op. De club lijkt een hele mooie basis voor toekomstige succes.

1 like

@DavinEland, het uitzoeken van een passende oefenmeester vond ik inderdaad ook lastig. Begrijp je voorkeur voor Bielsa, als in: een oefenmeester die de speelstijl van een generatie kan vormgeven. Zou alleen zelf voor een wat jongere trainer gaan. Vincent Kompany vond ik interessant: leiderschap, een duidelijke speelstijl en voor hem natuurlijk een betere selectie met meer potentieel dan Burnley.

@Joostvans Dat is zeker een goede optie! Ik ben toch meer dan van de Zuid-Amerikaanse passie zoals: Bielsa en Sampaoli. Tevens zijn er in Argentinië nu best oud spelers die een team coachen of hebben gecoacht. Tevez, Walter Samuel, Gago, Milito enz.

Dus denk dat ik meer die kant op trek qua trainer.

Ik ben begonnen met Jose Mourinho als trainer bij Lyon.
Qua tijd natuurlijk niet realistisch, hij is net ontslagen bij Roma.
Qua uitdaging enigzins wel. Afgedaalde topploeg met een grote status, maar waarbij het laatste kampioenschap alweer dateert uit 2008.

1 like