Iemand bekend met het ‘Moneyball’ principe in carrière op EAFC? Al enkele filmpjes bekeken op YouTube, maar ben er nog niet uit welke club het beste erbij past.
Weet dat Brentford en Nordsjaelland een vergelijkbaar ideaal nastreven.
@Begiristain dat klopt ja! Ik denk dat momenteel Brentford het momenteel goed onder de knie heeft. Spelers voor weinig kopen en voor veel verkopen.
Ik probeer nu een soort van tactiek te creëren en daarbij de belangrijkste punten (Bijv. Agressie) per positie.
Ik wil spelen met hoge druk en na balverovering een langzame opbouw. Na mijn mening zijn dan de belangrijkste attributen voor mijn spelers: Agressie, Uithoudingsvermogen, korte pass en positioneren. Nu is het even formatie zoeken en kijken wat het belangrijkste is op elke positie.
Ik twijfel tussen Lille of Wolfsburg
Beide teams zijn een subtopper met een leuke kern maar met ruimte voor verbetering…
Tips / suggesties zijn zeker welkom!
Ik zou voor Wolfsburg gaan i.v.m. de gehele Bundesliga ervaring. Zo goed als alle echte stadions en ik gok meer real gamefaces dan in de Ligue 1.
Naast Ajax (jeugd) en Barça (nieuwe realiteit) wil ik een CM in Engeland starten. Ik was bezig met Newcastle, maar dat was een save van voor de wintertransferperiode en mét spelers als Maatsen en Philips, die nu beiden bij andere clubs spelen. Newcastle is een leuk project, maar denk ook aan een nieuw Liverpool met Xabi Alonso aan het stuur (al zie ik net dat zijn face er niet in zit, Ps5).
Jullie nog aanraders qua spelers voor Liverpool? Aan de ene kant is er wel wat ruimte in de selectie, anderzijds ook weer niet. Voorbeeld: middenveld kent ouderen met Endo en Thiago, maar voorin zou ik een nieuwe spits willen omdat ik Nunez niet echt wat vindt, anderzijds heb je dan weer te maken met Salah, Jota, Diaz en Gakpo.
Edit: denk dat het Liverpool of Arsenal wordt. Kan bij beiden wel wat veranderingen door voeren in de selectie.
Evan Ferguson van Brighton?
Arsenal is zeker een mooie optie! Watkins zou dan een mooie aankoop zijn. Is vanaf zijn jeugd al Arsenal fan. Voor Liverpool lijkt mij Zirkzee wel een leuke optie.
Het is na mijn mening deze FIFA erg moeilijk om een carrière te kiezen. Ik probeer meestal met wat ‘kleinere’ clubs te starten, maar ik denk toch dat ik het een keer met een grote club moet proberen. Ik denk dat daar meer plezier in zit.
Welke ‘grote’ club raden jullie aan?
Same. Ook omdat dit seizoen meer dan ooit een aantal teams al een flinke selectie hebben staan en een aantal anderen juist weinig aansprekende spelers. Vroeger was een Everton bijv. meestal wel leuk, maar als je nu de selectie ziet is zitten er weinig spelers tussen die je zouden overhalen om voor de club te kiezen.
Wat voor mij denk ik meeste werkt is als de club wat aansprekende spelers heeft en dat je iets kan herstellen of doorselecteren obv kwaliteit of leeftijd. Dan is het wat gerichter.
Vandaar dat ik nu bijv. kijk naar Arsenal en Liverpool. Wil even wat geld spenden en buiten de basis kan er nog wel wat veranderd worden. Plus dat ze visueel goed zijn gemaakt in het spel.
Overigens goede opties voor de aanvallers! Kijk ook naar Gyokeres, die en snel en sterk is.
*(hoewel Jesus in game een soort R9 is haha)
Ik twijfel zelf ook tussen Arsenal en Liverpool. De twee clubs zitten eigenlijk ook in twee andere soort situaties. Liverpool heeft een verrassend brede selectie, maar er zitten heel wat spelers in waarvan het niet duidelijk is of ze er een toekomst hebben en/of wat precies hun rol is. Bovendien is de club opzoek naar een nieuwe coach en technische directeur dus je hebt best veel vrijheid in het veranderen van de selectie.
Arsenal is juist het tegenovergestelde. Ze hebben een kleine, maar compacte selectie en er is een duidelijke visie voor de toekomst. In S2 kan je afscheid nemen van spelers als Elneny, Partey, Nketiah en Smith Rowe en die gaten opvullen met topspelers. Het grootste probleem van Arsenal is dat ze letterlijk geen jeugdspelers gebruiken (Saka is de laatste die doorgebroken was) en dat het vergeleken met Liverpool te ‘schoon’ en zielloos aanvoelt.
Ik heb nog wel een lijst met mogelijke transfer targets staan als je interesse hebt:
GK: Diant Ramaj
RB: Kyle Walker-Peters
CB: Matthijs de Ligt, Jorrel Hato, Gonçalo Inácio, Nico Schlotterbeck
CDM: Zubimendi, Arthur Vermeeren, João Palhinha, Amadou Onana
CM: Douglas Luiz
CA: Kenan Yıldız
RW: Johan Bakayoko, Mohammed Kudus, Pedro Neto
ST: Victor Osimhen, Karim Benzema, Dusan Vlahovic, Alexander Isak, Evan Ferguson, Benjamin Sesko, Viktor Gyökeres, Joshua Zirkzee, Ivan Toney, Borja Mayoral, Dominic Solanke
LW: Ander Barrenetxea
Ik zit er ook overna te denken om een carrière te starten met Valencia en dan Gago (Racing club) als trainer aan te stellen. Zelf bij Valencia gespeeld en ideaal om een mooie mix van Spaanse en zuid-Amerika te creëren.
Al is het wel moeilijk met de huidige voorzitter om spelers te kopen en überhaupt te behouden na een goed seizoen. Peter Lim verkoopt alles en wil iedere transferperiode een speler voor veel geld verkopen.
Ook kijk ik naar Osasuna, die nu enkele ‘jaren’ het wel aardig doen in Spanje. Daar lijkt het me wel leuk om het team te verjongen met Spaanse spelers en af en toe een verdwaalde Zuid-Amerikaan of Oost Europeaan. Al ben in het beleid van Osasuna nog niet tegengekomen. Kan iemand me meer vertellen en wat lijkt jullie de leukste carrière?
Klopt, bij beide clubs is er op die manier ruimte om veranderingen door te voeren en door te bouwen op een reeds goede basis. Zie zelf ook een duidelijk verschil in het type speler dat je zou aantrekken bij de beide clubs. Liverpool is wat meer van het hardere werken en Arsenal van de technische verfijndheid. Denk dat je bij Liverpool daardoor ook wat meer kan focussen op spelers uit Engeland en Duitsland en bij Arsenal heb je wat meer de zuidelijkere markt met Spanje, Frankrijk, Zuid-Amerika.
Goede suggesties voor spelers! Waar ik bijvoorbeeld nu naar kijk zijn de middenvelders met power, zoals een Youssouf Fofana van AS Monaco, die ik nu heb bij Barça als zijnde een Yaya Touré (wel iets defensiever). Maar ook een Koné van BMG, een Thuram, Dion Lopy. Kijk ook naar Gyokeres dus, Ruben Neves, Tomori (heel snel/sterk), Joao Neves, Llorente.
Op het moment neig ik naar Arsenal. Ben fan van de club en vind ze in game net wat fijner speler. Basis staat natuurlijk redelijk, maar daarachter kan nog genoeg gebeuren. Extra CV, wat doe je met Tierney, snelle rechtsback, nieuwe/extra middenvelders, nieuwe spits, linksbenige vleugelaanvaller erbij, bijvoorbeeld.
Wat je zegt over Valencia, klopt helemaal.
Maar sportief loopt het dit seizoen eindelijk weer ‘n beetje ok. Baraja, clubicoon die aan het roer staat én durft met jonge spelers (Vázquez, Javi Guerra, Pepelu, Fran Pérez, …) spelen. Kapitein Gayà & aanvaller Hugo Duro zijn daarbij de “bekendste” spelers.
Een huidige 9de plaats is al ‘n hele prestatie na het nipt vermijden van de degradatie. Met slechts ‘n 4 à 6tal punten verwijderd heeft het zelf zicht op Europees voetbal (Conference / Europa League). Plus: Mestalla blijft ‘n fantastisch stadion.
Osasuna staat maar op 3 punten achterop Valencia. De club speelt nu sinds 2019 telkens mooi in de middenmoot van LaLiga, met vorig seizoen een knappe 7de plaats. Daarnaast haalde het voor de tweede maal in hun bestaan de finale van la Copa del Rey, het verloor van De Koninklijke uit Madrid.
Het elftal is gebouwd op een sterke as bestaande uit David García, Torró & het aanvalsduo Rubén Garcia & Budimir. Het verloor afgelopen winter hun spits Chily Avila aan Real Betis.
Als je het mij vraagt, zou ik tussen die twee kiezen voor Valencia: de historie van de club, het doel om weer aan te sluiten bij de (zowel Spaanse als Europese) top. Bij De Vleermuizen zie ik net iets meer potentieel …
Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook wel uit naar Valencia, maar Osasuna blijft toch wel interessant. Meeste decibels ooit gemeten in een stadion in LaLiga. En ik denk dat een trainer als Sampaoli of Gago die stap kan realiseren naar steevast top 8. Zelf een goed beleid bepalen.
Dus ik denk dat ik Valencia onder m’n hoede neem op FM24 wat toch wat realistischer is. Osasuna zal ik bespelen in EAFC, maar wat lijkt jullie een realistische trainer/coach?
El Sadar is inderdaad met momenten een kolkend stadion. We zijn er gelukkig al met 0-2 gaan winnen, maar hebben het er vaak lastig.
Je kan de huidige coach Arrasate nemen, Gago zoals je zelf aangaf kan ook, al weet ik niet of die de stap zetten, zo van de Argentijnse top naar de Spaanse middenmoot?
Wil je een coach met Real Face, dan wordt het mss al wat beperkter …
@DavinEland, mss moet je ook even Athletic Club overwegen. Staan na 45’ 2-0 voor in de halve finale Copa del Rey tegen Atleti. Het San Mamés davert op z’n grondvesten!
Ik denk dat dat de moeilijkste carrière om realistisch te houden met hun Baskisch beleid. Maar het is zeker een mooie club, heb er een shirt van thuis liggen.
Mensen ervaring met HSV in deze FIFA?
Blijft struggelen om rechtstreeks te promoveren en hebben met de nieuwe trainer al 2 wedstrijden niet meer gewonnen.
Prachtige club met een prachtig stadion.
Ben benieuwd!
Ik zou eens in een tweede klasse willen starten. Momenteel heb ik Leeds, Sunderland, Parma, Palermo, Venezia en Vallallodid op het oog. Waar zouden jullie voor gaan?
Ik vind Italiaans voetbal geweldig. Ware het niet dat 3 a 4 clubs in EA FC niet-gelicenseerd zijn, dus in de game trekt het mij niet.
Ik vind Sunderland en Leeds een beetje standaard man, met alle respect. Daarnaast duurt het in Engeland veel langer om (sub)-top club te worden omdat het niveau van de huidige (sub)- top clubs erg hoog ligt.
Dus op basis van dit rijtje zou ik Vallallodid kiezen.
Als je licenties niet boeit zou ik voor Palermo kiezen. Prachtige clubkeuren en typisch Italiaans stadion.
Wat zijn je eisen voor een div 2 club?