EA Sports FC 24 - Team Gezocht

In Leeds lijkt de uitdaging me inderdaad niet al te groot, bij Sunderland ligt dat toch anders. De huidige kern is niet al te sterk, maar ze hebben van alle teams in de Championship wel de meeste talenten. Enkel een spits ontbreekt.
Licenties maken me niet uit, ik speel op PC en heb dus wel alle juiste teams met juiste shirts.
Het belangrijkste voor mij is eigenlijk een selectie met veel talent, om daar mee aan de slag te kunnen.

Ah zo ja.
Bedoelde meer van dat iedereen / velen Leeds of Sunderland pakken, waardoor het niet heel origineel is. Maarja dat is aan ieder zelf!

Hmm ik weet zo 1 2 3 geen alternatieve div 2 club met talentvolle spelers.

Southampton is vaak toch wel een talenten fabriek in engeland, Maar ligt misschien wel te voor de hand

Heb Sunderland eens gehad. Zeker na de documentaire een echte aanrader. Ze hebben een mooi stadion, traditionele shirts en een aardige fanbase.

Parma heb ik ook nog gedaan met Buffon terug halen. Geweldige mooie shirtjes. Beide is wel paar edities geleden. Vind zulke RTG’s altijd wel interessant. 1860 Munchen of Kaiserslautern is ook nog te overwegen.

1 like

Ik wil voor het eerst in ea fc 24 een carriere beginnen. Nu twijfel ik nog tussen stuttgart en losc lille. Iemand toevallig ervaring of tips met 1 van deze clubs?

Volgens mij staan beide wel hoog om het werken met talenten
maar heeft Bundesliga bijna alles licencie en ligue 1 vrij weinig
Ik denk dat zowel in frankrijk als duitseland voldoende talent is om mee te werken

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad stuttgart geworden!

En relatief recent hebben beide teams buiten psg en bayern om de hoodprijs in handen gehad,

Nadat dus mijn HSV carriere onverwachts is geeindigd ( zie topic Algemeen), ben ik opzoek naar een nieuwe club.
Ditmaal ga ik voor een (sub) top club die de potentie heeft om een topclub te worden/ te blijven.
Voorkeurs competitie: Premier League of La Liga.
Mijn gevoel zegt de volgende clubs:

  • Tottenham Hotspur: Een prachtige club met een prachtig modern, maar toch typisch Engels stadion.
    Een jonge selectie met dus veel potentie, waarin eigenlijk alleen nog een échte killer-spits onbreekt. Daarnaast mag de selectie breder.

  • Newcastle United: Qua basis hetzelfde als Spurs. Een prachtige club en een mooi stadion. Zit momenteel nét onder de top, maar heeft alles in zich om een topclub te kunnen worden. Aan de selectie moet wel meer gesleuteld worden dan die van de Spurs, maar met de olie-dollars is dit mogelijk.

  • Atletico Madrid: Een echte volksclub met een mooie modern stadion. De selectie is redelijk “oud” en samengesteld op basis van 3-5-2 of 4-4-2 tactiek. De La Liga is daarnaast gelicenseerd. Met buurman Real Madrid en FC Barcelona heb je 2 grote concurrenten in de strijd om de top. Een fikse uitdaging.

1 like

Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn: Forza Atleti!

Als je de terugwedstrijd tegen Inter gezien hebt, dan is alles wat Rojiblanco is pure passie! :smiling_face_with_three_hearts:

Met Cholo Simeone een toptrainer, die het met momenten niet aandurft om altijd voluit te gaan (zie vb. heenwedstrijd Inter UCL), maar wel beschikt over een brede, talentvolle selectie.

Die voornamelijk verouderd is in de verdediging (daar ligt mijn uitdaging), overigens zit het in de andere compartiment wel goed met jonge jongens zoals Barrios, Riquelme, Lino én Vermeeren.

Ook voorin zijn Samu Omorodion & Guiliano Simeone interessante opties voor de toekomst.

In LaLiga is het ondertussen meer dan “De grote drie”, want met Athletic Club, Real Sociedad, Real Betis, Sevilla, Villarreal & Valencia heb je de nodige concurrentie die ook willen aansluiten bij de top.

En brengt ons bij de eeuwige discussie welke competitie nu de beste is (PL of LaLiga), want met Spurs heb je een enorme club én uitdaging om ein-de-lijk eens een serieuze prijs te pakken. De huidige situatie lijkt me ideaal om op te gaan bouwen.

Nadat bekend werd dat er plots gigantisch werd geïnvesteerd in Newcastle, blijven ze toch wat “hangen”. Misschien het moment om de weg naar de absolute top te verwezenlijken?

In ieder geval, 3 hele mooie projecten. Benieuwd welke je zal gaan kiezen! :wink:

1 like

Spurs! Alleen al voor Postecoglu en het voetbal waar hij voor staat, maar ook voor spelers als Son, Udogie, Madisson, … En voor het fantastische stadion en de vele Londense derby’s.

2 likes

En nu nog iemand die @josolympia probeert te overtuigen om voor The Magpies te kiezen … :sweat_smile:

2 likes

Zou voor spurs gaan, alleen jammer dat ze de tweede helft niet naar hun spionkop spelen.Liverpool is daarvan de enige ploeg die ze hebben aangepast jammergenoeg.

2 likes

Een tijdje heb ik een CM met Newcastle gehad. Leuke ploeg, met sterspelers Bruno Guimaraes en Isak. Basis staat prima, maar op rechtsbuiten, linksback en het middenveld is er wel ruimte voor verbetering. Daarnaast is de selectie kwalitatief niet breed genoeg, wat in RL wel gebleken is. Ook kan er nog wel doorgeselecteerd worden.

Persoonlijk zou ik voor Atletico gaan denk ik. Zoals hierboven reeds aangegeven heeft de ploeg al best wat leuk talent. Daarnaast is er tot mijn verbazing behoorlijk wat ruimte om stapsgewijs de selectie door te selecteren gezien kwaliteit en leeftijd. Zo zijn Savic, Witsel, Koke, Griezmann, Morata, Correa, Depay, De Paul, Reinildo, Azpilicueta, Paulista allen >29 jaar oud. Oblak ook, maar met 30 jaar als keeper kan je nog wel tijdje door. Ik denk zelf dat je de talenten rustig kan brengen en gerichte versterkingen kan doen, om de nieuwe basis van de ploeg neer te zetten. Zelf ben ik geen fan van Simeone’s spel, eventueel kan je hier nog wat mee.

2 likes

@Begiristain, jij beschrijft wat ik nu aan het proberen ben. En het is wel ‘n leuke uitdaging! Ik post op de andere topic wel ‘ns wat namen die mogelijk aangetrokken kunnen worden … En Cholo: you love him or you hate him! :wink:

1 like

Newcastle heb ik geloof ik 3 edities geleden gedaan. Toen speelde ze nog Championship, vervolgens na drie seizoen klaar gestoomd om voor CL te gaan. Denk dat het doel voor nu wederom CL kan zijn waarin Newcastle steevast een titel challenger word. Ruimte voor verbetering en sommige sterkhouders proberen te behouden.

Spurs is het toch altijd net niet. Ook niet echt het idee dat die het in 2/3 jaar wel eens lukt om mee te doen om de eerste plaatsen.

Atletico is een geweldige club. Heb zelf niks met Simeone maar dat weerhield mij niet toen Atleti kwam in 2023.

Het word nog een moeilijke keuze!

2 likes

2017 was een championship jaar van Newcastle, Maar ik ben ook wel eens gedegradeerd met ze, maar toen had je 25 tot 30 miljoen als handvat en was Newcastle toch degradatie gevaar veelal

1 like

Heerlijke dialogen en interactie, dank mannen!
Het wordt Atleti of Newcastle. Ik ga er eens over nadenken en uitzoeken wat het uiteindelijk wordt :smiley:

1 like

Na FIFA eindelijk weer aan de praat hebben gekregen, ben ik op zoek naar een club waar de selectie totaal in onbalans is (met andere woorden, na twee seizoenen ben je nog niet klaar met de juiste selectie). Als het een echt stadion heeft, zou dan verdomd mooi zijn.

In
Spanje Sevillia en Villarreal, beide vooral oude selecties
Engeland Manchester united?, Momenteel niet de kwaliteit hebende die ze zelf nastreven

1 like