EA Sports FC 24 - Team Gezocht

Liverpool : new era, misschien afscheid nemen van Salah. Door selecteren en Liverpool kampioen maken.

Lyon, Marseille : eigen stadion, PSG onttronen. Paar oud spelers zijn terug gekeerd bij Lyon maar kennen een zeer slecht seizoen. Marseille lijkt al jaren de sleeping giant.

Sevilla : zit zelf in seizoen 4, grote renovatie met veel oude spelers ; Ramos, Rakitic, Gudelj, Navas etc.

Ben zelf nu gister met Dortmund begonnen.

2 likes

Prima, sta in mijn eerste seizoen 5e met nog zicht op plek 4. Nog 6 wedstrijden tot het eindā€¦

1 like

Ik zoek een team waar ik eens 3-4 seizoen lekker zoet mee ben. Een team waar ik aan kan sleutelen door jonge talenten te halen en gericht kan versterken door oud-spelers terug te halen of door spelers hun carriĆØre terug op de rails te krijgen.

Club mag maar moet in seizoen 1 zeker nog geen Europees spelen en competitie maakt ook niet zoveel uit. Heb momenteel een lopende carriĆØre met Parma en Valencia dus die ploegen en eigenlijk ook competities zijn uitgesloten.

Hoeft ook geen top 5 competitie te zijn maar mag wel.

Denk dat Lyon hier geschikt voor is. Oud-spelers halen, spelers die weer op de rails moeten komen en jonge talenten. Ajax past tevens. Met iets hoger budget zijn Everton en West Ham projecten. De ene echt opbouwend, de tweede wat meer als kantelpunt voor een nieuwe periode.

Niveautje lager zijn HSV en Schalke 04 mooie uitdagingen. In Engeland geldt dat voor bijvoorbeeld Leeds.

1 like

Bedankt voor de opties, Lyon overwoog ik zelf ook al Ajax is eigenlijk best een goede suggestie had ondanks ik wel al met de Nederlandse competitie in mijn hoofd zat nog niet aan Ajax gedacht. Everton heb ik al carriĆØre mee gehad niet zo heel lang geleden en met hsv en Schalke ook al.

Voorlopig gaat het tussen Lyon en Ajax.

Weet je toevallig ook een gepaste coach voor 1 van beide? Leukste zou zijn als ze in de game zitten en ik een echt gezicht zou kunnen gebruiken maar dan zijn de opties snel schaars.

Ten Hag wordt weer genoemd bij Ajax. Je zou dan kunnen gaan voor een terug keer Tadic of Ziyech, vd Beek die een revival nodig heeft. Bij Lyon moet je denken aan een Franse coach. Volgens mij zitten die er niet zo gek veel in. Pochettino nog een optie?

1 like

Lyon : Kovac, Favre, Genesio of Sampaolli
Ajax: Jansen, Potter , Kluivert of Arveladze

1 like

Wat vinden jullie van de carriereā€™s in de PL dan?
Ik ben namelijk inmiddels einde seizoen 1 met Newcastle, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Vind het vrij ā€œmeeehā€ . Het is een super druk speelschema en vind het tĆ© commercieel ogen ofzo.
De transfers, de menuā€™s.

Vroeg me af of ik de enige benā€¦?

Het is maar waar je je aan kan ergeren. Denk dat een club als Newcastle toch vele mogelijkheden biedt. Dat de PL commercieel is weten we, zo ook de kleuren in het menu. Je zou zeggen dat het een kwestie van wennen is.

Spanje oogt rustiger, heeft een wat saaiere layout

1 like

Ik vind persoonlijk de Bundesliga dit seizoen toch wel een van de leukste competities.

1 like

dit word misschien mijn save komend spel

Depor is terug: lokale held ontketent volksfeest in A CoruƱa - Voetbal International (vi.nl)

1 like

Hull City of Swansea City?

Wat voor carriĆØre zoek je? Hull staat in RL wat hoger, Swansea redelijk afgegleden. Qua selecties valt het verschil wel mee lijkt het. Beiden een eigen stadion. Shirts van Swansea vind ik zelf iets strakker.

Vind zelf de shirts van Swansea iets wat saai.
Hull lijkt me leuk met wat Turkse inbreng en Swansea lijkt me wel tof om met Andre Ayew te starten als hoofdtrainer.

Onder het motto het moet niet altijd een topclub zijnā€¦

Graag starten we dit keer met een club in verval/heropbouw uit de 2de divisieā€¦

Hierbij word gedacht aan

  • FC Andorra
  • Villareal 2
  • Como 1907
  • Palermo

De insteek is vooral werken met de aankoop van vrije spelers en hieruit het nodige geld halen om de club te voorzien van budget om grote aankopen te doen om zo door te groeienā€¦

Tips en suggesties meer dan welkomā€¦ :soccer:

Leuke uitdaging en ook al goede suggesties. Denk dat er een aantal categorieƫn zijn. De wat nieuwere opkomende clubs zoals een Como, je kan gaan voor een old school club zoals Portsmouth (met stadion), maar bijvoorbeeld ook wat vroeger een echte CM-club was, zoals een Udinese (en inderdaad Palermo met Pastore). Dat was toen vaak een populaire keuze, met Di Natala, Alexis Sanchez, Isla, Inler. In Duitsland zitten er best grote clubs in de lagere klasses: HSV, Schalke 04, Hannover, Hertha, Nurnberg, Dresden.

Voor inspiratie kan je nog zoeken op Road to Glory clubs.

Thx voor de info !

Voorkeur gaat uit naar de Spaanse competitieā€¦

Zou ik dus eerder opteren voor

Andorra of Villareal II

Enkel lijkt het me wat raar om op termijn met 2 Villarealā€™ in dezelfde competitie te spelen :sweat_smile:

Andorra geeft een iets mindere selectie of Villareal maar bied meer ruimte voor vrije spelers in te passenā€¦

De echte RTG clubs uit Spanje zitten helaas niet in EAFC. Zoals Malaga en Deportivo.
Met Villareal ll kun je niet promoveren, dus dat lijkt mij niets aan.

Tenerife of Levante lijkt dan de meest op RTG lijkend.

Real Zarragoza is toch ook wel eens beter geweest dan ze nu zijn, en malaga is in 23 gewoon gedegradeerd