EA SPORTS FC 25 - Algemeen

Ik had gek genoeg mijn spelers moreel op overmoedig staan na het pakken van de league cup :upside_down_face: (is je team bij de landstitel ontevrede :thinking:)

Ik zag hier ergens voorbij komen dat je spelers niet ontwikkelen als je speelt met aangepaste tactieken? Klopt dit? Zoja is er iets wat je er aan kunt doen?

Ik vind het nieuwe menu zo verschrikkelijk, ongelofelijk.
Best onlogisch en gewoon minder overzichtelijk t.o.v de vorige edities.

2 likes

Ik startte daarnet ‘n nieuwe carrière, zette wat de transfers betreft, de eerste transferperiode af.

Wat viel me op: het tabblad transfers is nu weg, wat wil zeggen dat ik geen lijst met potentiële spelers kan maken.

Terwijl ik bij mijn gewiste, voorgaande carrière exact hetzelfde deed én wel het tabblad had?!

Iemand dit nog voor of wordt dit met titleupdate 3 verholpen?

Bekend probleem. Je tab transfers komt pas tevoorschijn in September.

Had gelezen dat ze met de title update dit hebben verholpen.

1 like

Moh! Misschien was dat bij m’n verwijderde carrière ook al het geval maar is het me niet opgevallen.

Dat de title update maar snel komt, bedankt voor de respons! :pray:t3:

Gisteren ook gestart met nieuwe carrière en bij mij is dit probleem verholpen.

1 like

Even voor de zekerheid: als ik in FUT de Club Legend Evo op mijn speler zet, dan kan hij daarna gewoon nog weer in andere evoluties gebruikt worden toch? :roll_eyes:

Het is nu inderdaad opgelost. Alleen kan je wel nog steeds pas vanaf september spelers benaderen en/of verkopen.

Een bericht krijgen als je een transferbod op 1 van je spelers krijgt zit er na de update nog steeds niet in ondanks ik dat wel aan heb staan in de instellingen.

1 like

Title updates werken ook in bestaande carrières, hé! Bedankt voor de update! :pray:t3:

Maar die update brengt ook: club growth objectives. Heb het afgezet in een nieuwe carriere: geen financiële beslommeringen, geen onrealistische doelen (zoals 3 Aziatische spelers kopen), geen jeugdspelers 50% van de tijd speeltijd gunnen.

Gewoon puur afgerekend worden op de resultaten ipv bovenstaande. Ik ben fan van deze toevoeging!

Dus eigenlijk is het advies om na deze update wel een nieuwe carrière te starten?

1 like

Als je al de andere doelen zoals jeugd, financiën, publiciteit overbodig vindt, dan is dit wel de moeite.

Je kan ook specifieke spelers blessures geven aan het begin van het seizoen, zoals irl. Idem voot schorsing.

1 like

Effe een vraagje: normaal was ik altijd fan van een steekbal, maar een of andere manier lukt dat dit niet zo goed, bijna 90%(ruwe schatting he hahaha) beland in de voeten de tegenstander , en mijn spitsen lopen totaal niet diep.

Iemand tips ?

Speler kun je diep laten lopen door R1 of RT, of bij team tactieken (achter laatste linie kruipen) instellen. Staat de steekpass misschien op manual control, dan is de richting van je Analoge stick ook belangrijk

Heeft iemand een goede tip qua apps om je Career Mode vast te leggen. Momenteel ben ik begonnen met Career Mode Tracker, alleen is dat best bewerkelijk en kan je de opstellingen bijvoorbeeld niet invoeren.

Wellicht dat er makkelijkere apps zijn waar iemand ervaring mee heeft? Of houden jullie het anders bij?

Ik gebruik Excel als je zoiets bedoeld? Daar in verwerk ik de statestieken.

Dat blijft ook een optie inderdaad!

Komen de stadions van Malaga en Deportivo nog naar de game? Zo ja, wanneer?

Is het iemand al gelukt om een tactiek te maken waarbij spelers loopacties maken? De vorige edities kon je de taak ‘loopacties achter defensie’ meegeven, wat goed werkte, maar spelers blijven nu continue een beetje dom om zich heen kijken. Hierdoor ontstaat er amper ruimte, waardoor ik het nog lastig heb met kansen krijgen.

Je moet als je bij tactieken zit naar spelersrollen ( doe je met R1 / L1 ).

Dan ga je met je rechter anoloog 1 opzij zodat je je tactiek ziet met bal.

Als je dan een spelersrol veranderd dan zie je of die speler diep gaat of breed gaat wanneer je bal bezit heb. (Of juist zelfs heel ergens anders gaat staan in balbezit)

Zo kan je dan je links en rechtsback aanvallend laten spelen. Je vleugelspelers naar binnen of niet laten gaan enz.

Het is nog steeds niet wat je in vorige “fifa’s” had maar ze maken bij mij nu wel loop bewegingen.

En je kan er goed mee variëren ( linkerkant aanvallend, rechts meer inzakken bijvoorbeeld zodat je met een hele aanvallende linksback kan spelen en een meer terug getrokken rechtsback)

Schmitt bijvoorbeeld gaat steeds diep als ik hem op aanvallend zet. Als ik gebalanceerd heb dan gaat ie niet altijd diep, en creërt soms ruimte voor de linksback. Die je dan weer heel aanvallend of behoudend kan laten spelen.

2 likes