EA SPORTS FC 25 - Algemeen

Zeer beperkt dus. Het is nu onmogelijk om een cvm, cm en cam op te stellen in een drie mans middenveld.

Volgens mij kan je dit regelen door de rollen aan te passen.

Een nieuw jaar, een nieuwe teleurstelling. Ik snap niet hoe ze het ieder jaar weer voor elkaar krijgen om een spel af te leveren wat verre van af is.

Heb qua instellingen alles geprobeerd. Je hebt de “klassieke” instellingen waarbij uitslagen als 8-1 of 6-4 de norm zijn. Dan heb je de nieuwe instellingen onder simulatie, waar ik in eerste instantie zeer enthousiast over was. Inmiddels voeg ik die toe aan het rijtje mislukkingen van EA. Kies je voor tactisch, heb je oersaaie potjes. 70% balbezit voor de tegenstander, of het nou PSV of PEC is, maar ze creëren geen kansen. Uitslagen variëren van een 0-0 tot een 1-0 winst. Dan heb je nog Dynamisch. 80% balbezit voor de tegenstander, maar nog steeds geen kansen. Gek genoeg weet ik hier meer te scoren, waardoor de uitslagen variëren van 0-0 tot 4-0. Bij zowel tactische als dynamische instellingen lijkt het doel van de tegenstander om zo veel en zo lang mogelijk balbezit te houden. Doelpunten interesseren ze niet, want een poging om te scoren komt er niet.

Qua gameplay is er dus wellicht een uitdaging, om meer balbezit te hebben, maar het maakt de wedstrijden bizar saai. Tel daarbij de vele bugs op en je kan maar één conclusie trekken; het spel is wederom een grote flop.

Ik speel met aangepaste gebaseerd sliders op de klassieke sliders die ik van YouTube heb gehaald. Ik ervaar veel uitdaging, veel kansen tegen, maar enigszins toch realistische uitslagen en spannende wedstrijden.

Ik speel op Ultiem met 5 minuten per helft.

Bizar, ik heb een heel andere ervaring. Hier zijn enkele dingen die ik wellicht anders doe en die je eens kan proberen:

• Speel op full (of semi-) manual. Geen assistentie bij passen of schieten. Dit dwingt je om voorzichtiger op te bouwen en beter om te gaan met kansen.
  • Camera: ik merk dat dit een enorm verschil kan geven qua gameplay. Na lang twijfelen tussen co-op en tele broadcast ben ik uiteindelijk bij Legacy uitgekomen, met 0 zoom en 18 hoogte.
  • sliders: ik speel met de simulation sliders, maar dan licht aangepast: shot en pass error van user op 5, omdat ik met de full manual zelf al genoeg fouten maak. Verder heb ik schotkracht terug op 50 gebracht en sprintsnelheid op 40 of 42, daarmee is dribbelen terug mogelijk.

Succes!

Mijn grootste ergenis is de intelligentie van de spelers op het veld. Geen slimme loopacties, dom positioneren, etc… Hierdoor voelt het allemaal best stroperig. Als je dat toch eens vergelijkt met bijvoorbeeld FIFA17…

Ik speelde gisteravond tegen Juventus en bij een 0-0 stand deden ze geen enkele moeite om een doelpunt te maken. De wedstrijd erna tegen Atalanta was een heel ander verhaal, Lookman was niet te stuiten.

Verder mis ik zelf best veel kansen, ik heb het idee dat vorm/moraal best een grote invloed heeft op spelers, wat is jullie ervaring daarmee?

Ik scoor overigens wel veel verschillende doelpunten (intikkers, afstandschoten, kopballen), dat was in vorige edities wel eens anders.

Ik gebruik trouwens de sliders van OS. Met het aanpassen van de sprintsnelheid kan je daarmee nog iets doen qua moeilijkheidsgraad.

Player based difficulty was ik nog vergeten, dat maakt ook veel verschil.

Zonet nog even twee potjes gedaan, maar het is echt zo ongelooflijk saai. Er gebeurt amper iets, tegenstander blijft met 9 man (behalve de spits) achter de bal. Hierdoor ontstaan er ook amper kansen.

De loopacties (of gebrek hieraan) van medespelers zijn echt tenenkrommend. Ging ik eindelijk met twee spelers vrij op de keeper af, besluit de andere speler ineens stil te blijven staan???

Heeft iemand wellicht nog een gouden tip? Ik speel met OS sliders en de CPU op tactisch…

Mijn uitslagen variëren van 1-0 tot 4-4 en 4-0, ook in de moeilijke uitwedstrijden tegen Betis heb ik het zwaar en verlies ik door het fanatisme van Betis met hun aanhang.

Ik zou persoonlijk mijn sliders echt aanraden, want ik liep tegen hetzelfde probleem aan!

Title Update 4 is live, voor wie al kan updaten!

En de bijhorende Squad Update! :white_check_mark:

1 like

Had gehoopt dat Barça een keer een update kreeg, maar dat is niet mogelijk lijkt het. Casado 65, Raphinha 84…

Het was geen echte update, enkel een handvol faces toegevoegd. De echte volgt nog wel.

En wat maakt het nou echt uit? Zet de ontwikkelingsnelheid op normaal/snel (volwassenen/jeugd), neem een paar coaches aan en met dynamic potential kun je alle kanten op!

Bovendien is algemeen maar een ‘gemiddelde’, ofterwijl er zitten wellicht wat minpunten in het spel van een speler, maar waarschijnlijk ook pluspunten.

Ik heb wel eens een link van YouTube hier neergezet met een uitleg hoe misleidend een algemeen is, met Hans Vanaken als beste voorbeeld (best hoog algemeen, matige stats).

Sinds de nieuwe update heb ik het idee dat de gameplay ook drastisch veranderd is. Iedere steekpass wordt onderschept en vanuit alle hoeken mis ik letterlijk alle kansen. Tegenstanders zijn daarentegen dodelijk efficiënt en opeens verlies ik alle wedstrijden kansloos.

Meerderen andere ervaringen met de gameplay sinds de update?

Ik vind de gameplay echt veel beter geworden, gecombineerd met de OS sliders (beta 5) speelt het nu echt prima, vind ik. Vooral de first touch error op 90 doet veel, hierdoor krijg je echt 50/50 duels en onvoorspelbare situaties, waardoor het spel echt tot leven komt.

Volgens mij schreef @Raindog het hier ergens al eens: als je op semi of full manuel speelt, kijk dan uit met de sliders shot- en pass error. Dit maakte voor mij veel verschil, ik was net overal te laat mee. Maar nu dus niet meer.

Ik speel zonet een potje met Newcastle (vs Leicester, 3-0 winst), die Isak is echt een cheat code hé? Normaal speel ik altijd met middelmatige ploegen, maar zo’n spits speelt wel fijn zeg :slight_smile:
Potje daarna verloor ik vrij kansloos met Standard Luik tegen Royal Antwerp (0-2).

1 like

Ook na de update nog steeds geen europees voetbal mogelijk met scandinavische teams.

Er is een nieuwe squad update (twee in twee dagen tijd) & blijkbaar is Barça aan bod gekomen:
https://sofifa.com/team/241/fc-barcelona/

Zag het! Mooi upgrade voor Cubarsi (2x +2). Helaas Raphinha maar +1 en Casado onder 70… Weird dat sommige jeugdspelers mega hoog ingeschat worden en iemand die al maanden met Barça meedoet en basis staat niet -.-

1 like

Ben ook blij dat ik hem ook deed & opnieuw begon: Atleti B-spelers Spina & Gismera zijn toegevoegd! :star_struck: