Vandaag begonnen aan FC25. Voornamelijk speel ik carrière modus. Voor nu had ik de eerste wedstrijden de camera op de automatische begin camera staan. Met welke camera en settings spelen jullie de potjes? Fc 24 speelde ik met Tele maar ik vind deze editie erg ver gezoomd. Nog een vraagje spelen jullie met sliders van OS? En op welke speelsnelheid hebben jullie de instellingen?
Ik speel met de simulation sliders van FC25 zelf, die bevallen me prima. Qua camera ben ik er ook nog niet helemaal uit. Momenteel is het tele broadcast uitgezoomd.
Ik loop er juist tegenaan op de simulation-sliders dat ik haast geen kans creëer en dat m’n aanvallers zo traag als een slak zijn en 1 op 1 niks te vertellen hebben. Heb nu 3 potjes op legendarisch gespeeld. 9 goals tegen, 1 goal voor…
Ik merk wel verschil tussen verschillende clubs. In de Europa League tegen het Fenerbahce van Mourinho 2 wedstrijden weinig tot niks kunnen creeeren. In de Eredivisie tussendoor dan wel ruim kunnen winnen van Fortuna Sittard en PEC Zwolle
Heel erg afhankelijk van de club. Ploegen als Everton, Wolves staan continue met 9 man achter de bal. Terwijl er juist veel ruimte ligt tegen een Arsenal (op zich logisch). Heb juist vaak dat de centrale spits van de AI heel gemakkelijk tussen van de Ven en Romero door speelt en dan met die glitch de bal ineens vooruit spelen
Het commentaar is bij mij heel erg op de achtergrond. Ik heb het volume op 100 staan, maar toch is het vele malen zachter dan bij EA FC 24. Iemand tips hoe ik dit kan veranderen?
In het audio menu is ook een optie die in het Engels beyond broadcast heet, het is de op één na laatste. Deze zorgt voor meer focus op stadiongeluid en sfeer, wellicht heb je die aan staan.
Telkens als ik in FUT een SBC wil inleveren of mijn line up aanpas crasht mijn game. Ik denk dat het aan linksback Raum ligt. Ik las ergens dat het kwam doordat ik hem in mijn basisteam had en in de SBC-opslag voor dubbele kaarten. Ik heb hem nu verkocht, maar het werkt niet.
Tijdens mijn carrière modus heb eerste transferperiode uit staan. In de tussentijd kan ik geen spelers op de shortlist zetten of transfer vooruit plannen? En dien ik dus echt te wachten tot 1 januari?
Zijn er mensen die spelen met de klassieke sliders? Ben benieuwd of ik vanmiddag een career mode kan starten op basis van de “normale” sliders, aangezien ik maar niet kan wennen aan de gameplay met de simulation-sliders.
Waarin kun je hier niet aan wennen? Op aanraden van hier ben ik er mee gaan spelen (voorheen sliders via OS) en ik vind het redelijk overeen komen. Het enige waar ik niet aan kan wennen als je het thema wind op realistisch zet dat je met elke wedstrijd met gigantische windomstandigheden speelt en èèn helft de volle wind tegen hebt. De afwisseling per wedstrijd met lage of hoge windkracht is er in mijn inzicht niet. Het is continue volle bak wind!
Ik speel nu bijvoorbeeld met Barca, waar je dus Lamine Yamal op de flank hebt, die bekend staat om zijn individuele actie en z’n snelheid, met de simulation-sliders zijn aanvallers zo traag dat je geen verdediger voorbij komt met een één-op-één-actie. Ik creëer ook überhaupt nauwelijks kansen in helften van 5 minuten per helft.
Tevens vind ik het zwaar hinderlijk dat je met de tactieken de rol van de speler niet meer zelf kan bepalen.
Wat dat betreft alles behalve een vooruitgang naar mijn mening tot nu toe. Maar wellicht dat het wennen is (laat ik het hopen haha)
Je kan juist nog meer veranderen qua tactiek. Met of zonder bal maakt heel veel verschil. Door middel van een truc of 1-tweetje kom je toch gewoon je tegenstander voorbij. En het effect met wind heb ik nog niet echt slecht ervaren