Ik ga een carrière starten met Fabio Cannavaro. In april stapt hij in bij het kwakkelende Juventus. Doel is om top 4 te eindigen zodat we volgend seizoen een ticket voor de Champions League hebben.
Met het oog op het nieuwe seizoen moet er nog wel wat gebeuren qua selectie. De absolute topaankopen in de zomer moeten worden; centrale verdediger Silva (Benfica), vleugelspeler Orsolini (Bologna) en aanvallende middenvelder Cunha (Wolves)
Italiaanse talenten Pafundi (Udinese) en Koleisho (Burnley) staan op de lijst staan om de ploeg te versterken. Voor de breedte staan keeper Radu (transfervrij), centrale verdediger Pirola (Olympiakos) en spits Pinamonti (Sassoulo) op de lijst
En daarnaast is er ook nog een vacature open voor de linksback positie, daar staan Maatsen (Aston Villa) en Yilmaz (Rangers) op de nominatie om gekocht te worden. Waarbij Maatsen waarschijnlijk veel zal kosten
Je zou kunnen kijken om Güler te kunnen huren van Real. Staat momenteel open om uitgeleend te worden.
Je zou zeker voor Yilmaz kunnen gaan, maar voor de directe versterking kun je Hancko (Feyenoord) proberen? De sloveen die zowel CV als Linksback uit de voeten kan.
Heb hetzelfde gedaan, maar onder Tudor. Mijn aankopen zijn Ait-Nouri voor linksback, Zanotti voor rechts en dan ook nog eens Dalot voor beide posities, Zanotti raakte geblesseerd en mijn backs moeten veel lopen. Verder heb ik vooral geïnvesteerd om de gehuurde spelers te behouden. Ik wou nog wel een extra spits halen, maar Millik deed het geweldig in de voorbereiding. Ten slotte haalde ik Dragowski als tweede keeper, puur voor de baard.
Begonnen met HSV. Best redelijke selectie, wellicht kan het centrale verdedigings duo een upgrade krijgen. Nu verwachtte ze dat ik minimaal 1 ervaren speler haal. Vanaf welke leeftijd zou dat zijn in het spel? Ik gok 30, maar in mijn ogen is 28 beter
Mika Marmol van Las Palmas zou een goede optie zijn. Is linksbenig, snel en heeft een prima pass. Heeft bij Barça in de jeugd gezeten, gespeeld voor Barça B en z’n debuut gemaakt voor het eerste. Denk ook een prima toevoeging aan je selectie. Cubarsi is verdedigend al ijzersterk en Araujo wat meer een sloper. Marmol kan eventueel ook als back-up linksback fungeren. Is Spaans en zal geen basisplaats eisen. Kosten zullen ook wel meevallen, gezien Barça een buy back-clausule heeft én een doorverkooppercentage van maar liefst 50%. Daarnaast staat Las Palmas op punt van degraderen.
Een duurdere variant is bijv. Hato van Ajax of een Hincapié van Leverkusen, wie verdedigend wat beter zijn mannetje staat. Zoek je meer ervaring kan je eens kijken of Aymeric Laporte terug te halen is uit de ‘zandbak’. Is fysiek en qua ervaring verder. Kán duurder zijn, maar als hij genoegen neemt met minder voor een terugkeer kan het een optie zijn.
Ik heb hem vorige editie en deze editie gekocht. Bevalt goed moet ik zeggen. Ook wel mooi om een selectie op te bouwen met jongens van de club, waar hij goed tussen past.
Heb er uiteindelijk voor gekozen om het met Christensen en Garcia te doen als back ups. Christensen gaat mogelijks later nog verkocht worden.
Marmol staat wel op de verlanglijst
Er was meer prioriteit voor een back up achter kounde. Daar wilde ik Arnau Martinez voor halen maar Juventus was mij voor waardoor ik Mingueza terug naar de club heb gehaald.
Dacht meteen aan Pau Lopes maar die is verhuurd aan een club in Mexico dus die zit niet meer in het spel. Inaki Pena is misschien wel toe aan een stap hoger op als vaste 1e doelman. Ricardo Velho can Farense is mijn laatste optie. Rui Silva is verhuurd en zou je volgend seizoen eerste doelman kunnen laten worden.
Moro van Valladolid lijkt mij een geschikte vervanger van Antony. Zeballos van Boca heeft een real face. Vond ik in de vorige fifa een geweldige dribbelaar. Abline van Nantes is derde optie.
Wat ga je met Natan doen? Is nu gehuurd en de verdere centrale verdedigers beginnen op leeftijd te geraken. Ansu Fati zou een zelfde rol als Antony kunnen gaan vervullen. Gabri Veiga terug halen uit de zandbak al zal die financieel lastig te halen zijn. Adrian Bernabe vind ik een geweldige speler (Parma). Verder kijk ik altijd graag naar oud spelers die eerder voor de club hebben gespeeld. Wel heb ik dan de regel max 2. terug te halen maar meestal blijft het bij 1, Dani Ceballos?
Wilde gaan zoeken, maar ben het qua opties eigenlijk wel eens met Spoon. Rechtsvoor kan je eventueel nog kijken naar Conceiçao. Was basis bij Juventus, maar de trainerswissel volgens mij nauwelijks nog op het veld gekomen. Zelf keek ik voorin naar Carrizo van Sarsfield.
Fatawu of Buonanotte van het gedegradeerde Leicester eventueel, Luis Henrique van Marseille of Lazare van Almería als flank. Vind ansu Fati ook wel een optie zoals al eerder vermeld.
Als breedte versterkingen kan je Joan Gonzalez van lecce eens bekijken, Mosquera van Wolves of Diego Moreira van strasbourg.
Als keeper Ortega van City? Heeft Spanje als 2e nationaliteit en is einde contract bij City.
Exact hetzelfde voor Milinkovic-Savic, Spaanse nationaliteit en einde contract.
Bulka van Nice ook einde contract.
Diouf van Stade Reims kan ook een stap hoger op en heeft ook een mooie potentie.
Bedankt voor alle suggesties! Ik ben uiteindelijk gegaan voor:
Roman van Mallorca in doel
Bueno van Wolverhampton op linksback
Gila van Lazio centraal achterin
Victor Gomez van Braga op rechtsback
Baris Yilmaz van Galatasaray op rechtsbuiten
Nu begin ik over die laatste wel weer te twijfelen, zowel qua profiel als qua realisme. Wat vinden jullie? Ik heb nog een back-up bestand van voor de eerste transfer, heb ook nog geen match gespeeld.
Vraag je nu echt om onze raad, of is dit een geval van: ik heb reeds besloten?
Ik persoonlijk zou Baleba zeggen, die gaat iedere twee jaar een niveautje beter: van Frankrijk, naar Engeland, dan nu naar Spanje zou ik een logische stap vinden. Lavia is een goede tweede.
Andrey Santos is toch een beetje stilgevallen: komt bij Chelsea niet aan de back, speelt nu bij Strasbourg. Joao Neves lijkt me inderdaad onhaalbaar.