EA SPORTS FC 25 - Speler Gezocht

Ik was wat aan het ‘scouten’ voor talentvolle spelers voor een Premier League midtable club en kwam onderstaande linkjes tegen. Toevallig ook Leeds. Misschien heb je er wat aan.

https://sofifa.com/squad/2059887
https://sofifa.com/squad/2048296

1 like

RB: Sardella ( RSC Anderlecht), Reynolds (Westerlo) of Thielmann ( FC Koln)

6/8: Berg (Bodo Glimt’), Martel ( FC Koln) of Zafeiris ( Slavia Praag)

In afwachting van de komende Squad Update, heb ik Atleti’s huidige selectie eens geanalyseerd in de stijl van @joostvans met een voorzichtige vooruitblik naar het seizoen 25/26 via de ogen van Simeone.

Er moet duidelijk geïnvesteerd worden in de verdediging: Witsel & Azpilicueta zullen hun laatste contractjaar niet verlengd zien worden. Beide heren zijn respectievelijk 36 & 34 jaar oud, dus zullen ze na het huidige seizoen vrij zijn om te onderhandelen met andere teams.

Linksachter Reinildo kan zijn contract nog voor een jaar verlengd krijgen, want ik wil graag de voorkeur geven aan Javier Galán, die het ook irl uitstekend doet na onnoemelijk veel geduld te hebben gehad. Een eventuele back up komt er mits de Mozambikaan liever die tweede rol niet op zich neemt.

Omtrent het middenveld, probeer ik Lemar eventueel al in de wintertransferperiode te verslijten, want de Fransman is lang geblesseerd geweest en is ook volledig op de achtergrond verdwenen onder Cholo. Saúl, (uitgeleend aan Sevilla) zal ook niet meer in de plannen voorkomen. Vermeeren is al officieel speler van Leipzig geworden en is de vorige Squad Update al uit de uitleenlijst van Atleti verdwenen. Een “5” is dus ook wel nodig op het middenveld om die spelers op te vangen.

Doelman Moldovan tenslotte, uitgeleend aan Sassuolo, zal ook mogen vertrekken. Doublure Musso, geleend van Atalanta, kan eventueel aangekocht worden want die presteert wanneer hij de kans krijgt om te spelen.

In de aanval zitten we met Julian Alvarez (24 jaar) goed en de tandem met Grizi loopt lekker. De Fransman mag wat mij betreft zijn carrière eindigen in de Spaanse hoofdstad. Al lonkt hij ook wel naar de MLS om daar een nieuwe ervaring op te doen …

De overige contracten die aflopen dit seizoen én wel zullen verlengd worden zijn die van clubicoon Koke (die moet een one club player worden & zijn carrière in mijn ogen eindigen bij Atleti), Giménez die fit onze beste verdediger is.

Lenglet, geleend van Barcelona, is een potentiële kandidaat om de verdediging te versterken, al is de Fransman er ook al 29 …

Andere targets op mijn lijst zijn: Hancko (Feyenoord), Mosquera (Valencia), Mármol (Las Palmas), Zinchenko (Arsenal). Topprioriteit voor op het middenveld wordt Álex Baena (Villarreal). Namen zoals Samú Costa (Mallorca) Zubimendi (Real Sociedad), Johnny Cardoso (Real Betis) en Ndidi (Leicester) staan op de lijst.

Ik had graag even gepolst wat jullie mening is van de namen en/of er nog spelers zijn waar jullie aan denken.

Mooi project! Er staat een fundatie, maar genoeg om op door te selecteren zodat je je eigen smaak er aan kan toevoegen.

Keeper: Weet niet hoe De Gea nog ligt binnen de fans? Mogelijk leuke optie voor erbij na S1/2.

Verdediging: Laporte, Miguel Gutierrez, Hincapié, Huijsen, Gila, Arnau, Juanlu, Yarek

Middenveld: Palacios, Veiga, Neves, Baturina, Guerra, Herrera, Bernabé

Aanval: Icardi als sub? Vlahovic schijnt zijn contract niet te verlengen.

Misschien als handige dribbelaar erbij: Mella

Wat betreft je opties denk ik dat Marmol en Baena hele goede versterkingen kunnen zijn! Zubimendi wordt denk ik wat lastig. Heeft Liverpool al eens afgeslagen en nu schijnt Arsenal het te willen proberen. Denk dat hij niet gauw Sociedad verlaat voor Atletico.

1 like

Bedankt voor de reactie! Ik noteer alvast de namen van Arnau, Hincapié, Veiga & Guerra erbij.

Ik las ergens dat Huijsen op de radar van Real staat, dus die verkiest hen zeker boven ons. Vlahovic werd vroeger nog vermeld toen hij bij Fiorentina speelde. Wel ietwat hetzelfde type als Sørloth of vergis ik me? Icardi is ‘n woelwater dat deze groep nu niet nodig heeft, denk ik.

Zubimendi is op dat vlak een taaie kerel, Liverpool weigeren. Als hij dat opnieuw doet met Arsenal, krijgt hij m’n eeuwig respect. Denk dan idd niet dat hij Sociedad zal verlaten voor Atleti, maar hij zou wel een versterking zijn. Geen wonder dat beide Engelse topclubs z’n handtekening willen.

Hoe loopt het met je West Hamcarrière?

1 like

Ja, klopt. Huijsen is in de wandelgangen wel met Real gelinkt, maar kan ook maar zo dat die voor een meer gevestigde naam gaan. Dat is op dit moment wel benodigd. Vind persoonlijk Sorloth wat meer de bonkige spits. Vlahovic is ook sterk, maar betere trap en techniek.

Met West Ham loopt het niet meer, haha. Had bijv. Marmoush gekocht, maar die is naar City natuurlijk. Zocht een CM, naast m’n Barça CM. Idee was een Engelse subtopper/middenmoot en dan een beetje de Brighton stijl qua scouting aangaan, met een enkele topaankoop. Eigenlijk zocht ik een Aston Villa qua Engels stadion en qua shirts. Liefst iets roods qua tenue en ruimte voor dergelijke aankopen. Dacht dat met West Ham te hebben, maar kreeg de vibe niet helemaal. Toch maar besloten toch voor Aston Villa te gaan. Die loopt op zich nog wel wat door, maar merk dat ik eigenlijk diverse niveaus aan talenten/onbekendere spelers wil aantrekken. Villa zit toch wel stevig in de subtop.

Voor nu ga ik daarom denk ik met Bournemouth beginnen. Tenues die bij de warme/Engelse/sfeervolle ‘vibe’ passen. Tribunes zijn dicht op het veld, mooie dugouts (zoals Everton, maar dat felle blauw schrikt mij af). Enige nadeel is dat als er een overview van het stadion in beeld komt, het wel erg klein is. Maar als je speelt merk je dat niet. En natuurlijk al een aantal leuke spelers die in de Brighton stijl passen. Bournemouths scouting is ook goed laatste tijd. Twijfelde nog even over Lyon of Monaco ivm de ruimte om door te selecteren en Franse talentjes te kopen. Voor de toptalenten ga ik dan denk ik een keer met Arsenal starten. Heb ik de ruimte om voor Baleba, Nusa, etc. te gaan. Dan heb ik uiteindelijk van alle niveaus wat, haha.

Mocht jij of iemand anders ideeën hebben voor de clubs, let me know :slight_smile:

1 like

Heb Vlahovic amper zien spelen, vandaar. Heb me miskeken op z’n gestalte, daarmee dat ik dacht dat ze hetzelfde type waren.

Villa heeft er wel ‘n mooie transferperiode opzitten met oa Rashford, Asensio, Malen … Van subtop naar een potentiële topclub?

Arsenal heeft al heel wat talent rondlopen, maar mist een echte killer vooraan, vind ik. Ze hebben zo iemand nodig om prijzen te pakken.
Liverpool blijft ook een machtig team om te strijden voor prijzen.

Brentford? Deense spelers via hun coach, leuk team met rood-witte tenues? Southampton, heel wat real faces bij de vorige update, verlengd verblijf in de PL proberen te verwezenlijken.

Spreekt de Bundesliga je aan? Leverkusen, Frankfurt (irl 3de plaats), Stuttgart (UCL & subtop in het klassement), Dortmund uit het slop halen, Wolfsburg naar de subtop brengen, …

Mijn favoriete competitie blijft LaLiga: veel diverse teams die allemaal van elkaar kunnen winnen, veel stadions, het opboksen tegen de Grote Twee, veel talent, veel real faces, … Met Barça heb je al die ervaring gehad.

Maar zie net dat sofifa aangepast is naar datum van vandaag: dus misschien dat ie er nu net is?

Yep, maar zonder de laatste transfers inbegrepen … :roll_eyes:

Er is deze nacht al ‘n nieuwe squad update gelanceerd mét alle transfers inbegrepen. We kunnen er aan beginnen, @Begiristain:sweat_smile:

Adrian Niño & Salim El Jebari zijn bij Atleti toegevoegd! Ze hebben “geluisterd” naar m’n vraag om ze toe te voegen! :joy:

Snap de updates niet zo goed. Eerst een update zonder echt wijzigingen, vlak daarna een update met wijzigingen en ALG updates. Maar zie nog steeds bijv. Nico bij Porto en Gimenez bij Feyenoord. Zal er dan nog eentje komen?

Ewel, typische EA-redeneringen? Bekeek ook eens de deadline day transfers en die zijn er dan nog niet bij. Mss komt er dan nog 1 uit vandaag? Geen speler die het weet of kan raden …

1 like

Ben je al met een nieuwe CM begonnen of wacht je tot die deadline day transfers er zijn? Ik ben er alvast mee begonnen, kon niet blijven wachten. :relieved:

Ik ben ook begonnen met Betís hoor.
Duurde mij inderdaad ook te lang en die transfers van deadlineday…ach het zij zo.

1 like

Same. Ik ben ook gewoon begonnen. Lijkt alsof het voornamelijk wat laatste transfers zijn, geloof het wel.

2 likes

Ik wacht nog even op de update. Heb geen zin om Malacia al te moeten kopen terwijl die er straks gewoon bij zit.

Succes met je Man Utd-carrière!

PSV gok ik :wink: ivm de verhuur

3 likes

Aha! Een transfer die me dan ontgaan is! :face_with_hand_over_mouth:

Voor Bournemouth ben ik op zoek naar een nieuwe spits. De club heeft vorig jaar Evanilson van FC Porto overgenomen voor 37 miljoen euro, maar tegen de betere tegenstanders kom ik er met hem niet echt doorheen. Is wel vlot, maar niet snel. Kan zich goed staande houden, maar niet heel sterk. Best een allround spits waar ik op z’n tijd ook wel content mee ben, maar niet echt een uitblinker die het verschil maakt wanneer dat moet. Om die reden toch eens verder kijken. Misschien dat ik hem van de hand doe.

Zoek een speler die (redelijk) snel is en voldoende kracht heeft om tussen CV’s door te kunnen. Een type Watkins zou bijvoorbeeld goed passen. Bij Aston Villa heb ik hem, aanrader overigens.

Ik kan je Tiago Tomas aan bevelen van Wolfsburg. Speelt daar meer vanaf de flank maar ik vind hem juist ideaal voor de spits positie

1 like

Brobbey, Okafor of Bonny?