Ik zoek voor seizoen 2 met Everton een spits die kan concurreren met de blessure gevoelige Calvert-Lewin, Beto is verkocht en Broja is teruggekeerd naar Chelsea. Ben afgelopen seizoen 13de geëindigd en wil eigenlijk proberen een gooi te doen naar de conference league. Iemand enig realistisch opties? Het liefst met een real face.
Misschien larsen van celta halen of een speler van een club die gedegradeerd , weet hoe hoog crystal palace geeindigd is anders even kijken naar mateta
Misschien Barry van Villarreal, Diakite van Reims, Dallinga van Bologna, Guessand van Nice.
Eindelijk de update is door!
Delap van Ipswich Town.
Hlozek van Hoffenheim.
Dallinga werd genoemd en daar zou ik Brobbey bij willen voegen. Beetje zelfde type als Lukaku. Ferguson van Brighton of Abraham van Rome.
Hi allemaal,
Na de laatste update gisteren gestart met Reading. Doel is promoveren en door jeugdscouts spelers inpassen uit ‘eigen jeugd’ wel zou ik graag bij promotie kijken naar een Nederlandse (huur) speler om in te passen in dit verhaal. Iemand suggesties?
Nog een vraag. De simulatie sliders vind ik niet optimaal. Heeft iemand de juiste sliders al gevonden?
Bij promotie zijn er zat opties ja, maar eerst maar eens promoveren
Daarnaast is het benoemen van gewenste posities ook wel handig.
Het liefste een back en een buitenspeler.
Best lastige zoektocht nog voor gerichte aanbevelingen. Bij promotie ben je in principe ‘pas’ onderkant Championship en de spelers die iedereen kent spelen vaak net wat hoger. Daardoor zijn er best wat onbekende opties realistisch. Die zijn gewoon nog niet heel goed.
Iets bekendere spelers:
- Backs: Melayro Bogarde, neefje van Winston Bogarde. Deed toen bij Hoffenheim oké en zit nu bij Lask Linz.
- Backs: Rick van Drongelen, was ooit de man bij HSV, maar redelijk afgezakt. Zit nu bij Samsunspor
- Vleugel: Tavsan, zat bij NEC en is toen verkast. Nu door Hellas verhuurd aan Serie B
- Vleugel: Musaba, heel rijtje clubs gehad, erg snel
- Vleugel: Jayden Braaf, zat ooit bij Manchester City. Nu door Hellas verhuurd aan Serie B
Thx, hier heb ik wat aan. Zitten goede opties tussen om in seizoen 1 vast te scouten
Hallo allemaal,
Ik ben met Eintracht Frankfurt begonnen.
Ik wil 4 seizoenen bij de club blijven en prijzen pakken, maar ik wil graag me selectie versterken:
LM
RM
LA
Zijn sowieso de posities, maar mag alle posities zijn.
Het liefst uit:
Nederland
Duitsland (mag 2e en 3e niveau)
België
Wie kan mij helpen?
Ik ben weer van plan om met Barcelona te starten met de live starting point. Één van de fijnere aspecten ervan is dat spelers met een contract van 6 maanden of minder daadwerkelijk te signeren zijn, gezien met een start in juli de AI het contract meestal al snel verlengd. Hierdoor kan ik in ieder geval zodra ik start meteen Jonathan Tah oppikken, die in het recht al vrij zeker naar Barcelona lijkt te gaan.
Er is één andere speler die ik ook overweeg transfervrij binnen te halen, Jonathan David. Ik ben echter nog niet helemaal overtuigd van hem en heb een paar opties voor de spitspositie in de zomer van 2025 op een rijtje gezet.
A - Jonathan David transfervrij als concurrent voor Robert Lewandowski: De optie die momenteel mijn voorkeur heeft. Lewandowski wordt ouder en zijn performances worden ook minder, waardoor Barça een concurrent voor hem goed kan gebruiken. Gezien de strenge FFP regels van La Liga is het ook realistischer dan meteen een topspits halen.
B - geen spits binnen halen en vertrouwen of Robert Lewandowski: De Pool’s rating zal aan het begin van S2 nog niet al te veel gedaald zijn, waardoor hij wel een seizoen mee kan. Ferran Torres is er ook nog als back-up en natuurlijk ook Pau Víctor. Het geld kan dan geïnvesteerd worden in een goede linksbuiten (Nico Williams) wat hoe dan ook het plan is.
C - een topspits binnenhalen en Lewandowski verkopen: De ideale optie voor deze positie is Aleksander Isak, maar hij zal waarschijnlijk een fortuin kosten. Goedkopere alternatieven zijn Gyökeres, Osimhen en Sesko maar deze zijn om verschillende redenen minder aantrekkelijke opties in real life. Ook Lewandowski van de hand doen zal IRL niet al te makkelijk zijn gezien wat de Pool verdiend.
Welke achten jullie het meest realistisch en logisch voor mijn career mode?
@Mitch op zich nog wel vrij brede specificaties. Wat voor type spelers zoek je bijvoorbeeld?
LM: Huerta
RM: Reyna
LA: Medina (ga ik zelf ook nog testen)
@Imparator goed denkwerk met die transfervrije spelers/6 maanden contracten via Live starting point! Optie A is zeker realistisch. David wordt ook gelinkt aan de club en Lewandowski gaat een verlengd contract krijgen (op basis van reeds gespeelde wedstrijden, automatische clausule. Ik zit zelf met Barça eind S2 en Lewandowski begint toch wel wat lastiger mee te spelen worden omdat hij fysiek (snelheid/wendbaarheid) wat afneemt. Z’n schot blijft daarentegen wel dodelijk.
Ik zelf heb wél Isak gekocht, maar meer omdat ik nog een keer met hem wil spelen en zelf niet zoveel EAFC speel. Beetje in de redenatie dat er na S1 wel geld is voor transfersommen en met Roque is onlangs ook nog wat extra vrij gekomen. Daarbij lijkt Isak wel een stap te moeten maken, maar is Newcastle niet happig om dit binnen de Premier League te doen. Heel realistisch gezien zal hij in S2 nog te duur zijn in mijn ogen, maar heb het dus een beetje gecombineerd.
Dan mijn eigen vraag: wat zouden jullie doen in de volgende situatie?
Ik ben naast Barça en Bournemouth reeds een tijd bezig met Aston Villa. Blijf het een prachtige club vinden. Lang getwijfeld omdat ik wat meer wilde verbouwen in een selectie en die van Villa best ver was. Maar gezien de prestaties dit seizoen en wat verder denken dan S1 kon ik toch lekker beginnen. Later bleek in RL dat de club zelf ook de ruimte zag gezien de komst van Rashford, Asensio en Malen. Ik ben naar mijn mening gelukkig daarvoor begonnen. Ik zal op misschien Asensio na de andere twee ook zeker niet halen én heb Duran nog. Een speler die je anders de komende periode niet meer realistisch kan halen gezien zijn mega transfer naar SA. Ik ga dan ook lekker verder vanaf mijn beginpunt.
Wel zit ik met het punt dat doordat Villa op links vaak met McGinn en Ramsey speelt, ik wat snelheid/dribbelaars mis om het spel open te breken. Ik speel in een 4-2-3-1 met voorin McGinn - Nkunku - Bailey en Watkins up front. Op de flank heb ik Gabriel Pec uit de MLS gehaald om ook back-up te hebben. Ik begin aan S3 en wil nog een speler die deze kwaliteiten bezit, mede gezien Bailey conditioneel niet al te sterk is en ik veel wedstrijden speel. Echter is op links wat lastig gezien McGinn/Ramsey er zijn en op '10 achter Nkunku Rogers het ook in RL goed doet. Ik dacht daarom om Kudus te integreren gezien die overal inzetbaar is.
Alleen nu komt de ‘maar’: speel toch niet helemaal top met hem. Ene oefenpotje is het een handige speler, de ander weer niet echt. Wat zouden jullie doen qua snellere/dribbelaar, die het liefst op min. twee posities inzetbaar is?
Wat meer talentvol: Doak (hoewel rechtspoot. Rogers-achtige transfer), Nuamah (niet mega snel)
Of al wat beter: Chukwueze (geen basis bij Milan), Greenwood (is goed bezig), Sané (aflopend bij Bayern, maar moet basis zijn), Mbeumo (na stomachtig seizoen bij Brentford) of toch Asensio (niet snel, maar wel heel soepel in zijn bewegingen).
Denk ook dat ik maar voor David ga en als hij toch niet goed genoeg blijkt in S3 voor Isak gaan.
Bij Villa denk ik vrij snel aan jonge La Liga spelers of jongens die net niet goed genoeg zijn voor de absolute top. Bryan Zaragoza en Leroy Sané zijn de twee namen die me dan te boven schieten.
Ik was een paar maand geleden ook met Villa bezig en ben toen voor Moleiro gegaan als topaankoop. Beviel me erg.
Ik ben gisteren begonnen met een CM met Coventry City onder Frank Lampard.
Nu merk ik dat er geen buitenspelers in de selectie zitten en dat er naast Van Ewijk geen echte goede RB in de selectie zit.
Hebben jullie suggesties welke spelers realistisch zijn voor Coventry?
Als RB misschien Laird van Birmingham of Kasius van AZ?
Zit nu in S2 Valencia, net erin gebleven in la liga. Was met Live startpunten gestart. Nu opzoek naar nieuwe aankopen. Heb als CAM Torre gekocht van Barca. En Veliz van Tottenham als back up achter hugo duro
Zoek nu een nieuwe RB en een of twee extra CM Pepelu en Guerra zijn mijn enige 2 CM. Ik speel 4-3-3 meteen CAM.
Heb ook jeugdscouts maar die vinden eigenlijk geen backs of CM met een hoog potentieel
Iemand van jullie een idee
Je hebt als RA toch al Correia?
Anders: Ratiu ( Rayo Vallecano), El Ouhadi ( KRC Genk) of Garcia ( Velez Sarfield)
CM: Samu Costa ( RCD Mallorca), Pol Lozano ( Espanyol ) of Zafeiris ( Slavia Praag)