Ik twijfel nog: van de grote competities vind ik Duitsland altijd leuk om te spelen. Dan zou ik een club naar boven willen brengen.
1.FC Kaiserslautern een club waar ik altijd veel sympathie voor heb gehad: ooit een grootmacht in het Duitse voetbal geweest.
1.FC Nürnberg ook en is interessant, simpelweg omdat zij erbovenop een echt stadion hebben (FCK niet)
FC Energie Cottbus een persoonlijke vriend van me runt een pension in Vetschau (Spreewald, dat ligt tussen Berlijn en Cottbus, aan de Poolse grens) en is persoonlijk sponsor van die club. Maar in 3. Liga heeft zelfs de GK geen echt tenue.
Cottbus is natuurlijk nooit een grootmacht geweest, maar heeft in de eerste 10 jaar van deze eeuw tweemaal drie seizoenen in de Bundesliga gebivakkeerd.
Ik zou Cottbus of Kaiserlautern pakken, ondanks het missen van hun stadion. Nurnberg heeft een verschrikkelijk stadion ( ik ben er zelf geweest) met een lage bezettingsgraad voor Duitse begrippen.
Voor mijn eerste carriere vanavond twijfel ik ook tussen Dynamo Dresden en HSV, mede vanwege het missen van het stadion.
Nürnberg heeft niet de beste selectie, maar wel eigen stadion. Het is wat je wilt..wel mooie uitdaging om het weer na de Bundesliga te brengen met de juiste aankopen.
Mendes zou zo maar naar Madrid vertrekken. Of City. Hakimi heeft zowat alles al gehad. Spanje, Italië en Duitsland. Misschien de Premier league?
Pogba bij Aston Villa? Die geven wel meer gevallen sterren een tweede kans. Of Chelsea dat altijd met geld smijt. Zou Simeone hem nog bij zijn Atletico willen?
Ik dacht dat Fortuna Dusseldorf ook net zo groot is in duitsland als je 2 bundesliga.2 opties , en net dat ze als Nurnberg hun echte stadion in de game zit, of is hun Bundeslia geschiedenis wat kleiner dan de andere 2 teams?
Het gaat me er meer om, dat je met een team speelt dat (wanneer je vanuit de 2. Bundesliga doorgroeit) het niet helemaal onwaarschijnlijk is dat je mee gaat doen om Europees voetbal: in deze eeuw hebben Hertha en Schalke dat nog gedaan, terwijl Kaiserslautern in de jaren '90 nog meedeed om de prijzen.
De successen van Nürnberg en Dusseldorf liggen van voor de Tweede Wereldoorlog.
Ik heb niet zoveel met Schalke, dus dan blijven Hertha of Kaiserslautern over.
Met Herta is de stap naar de Bundesliga wat kleiner, en is financieel wat meer ruimte lijkt het en Fabian Reese lijkt een van de sterkere aanvallers op het niveau
Bij kaiserslautern sluit je eigen talent wat makkelijker aan denk ik, voor nostalgie vind ik kaiserslautern mooier, die zijn al een tijd weggeweest en idd hadden een sterke tijd in de jaren 90
Ik zit te twijfelen om een carrière te starten met Sporting CP. Hebben een goed elftal staan, maar ik weet niet of er genoeg uitdaging is in de competitie. Weet iemand nog een leuke club?
Porugese competitie is vrij saai. Heb vorige editie een seizoen met Porto gespeeld. Buiten hun Benfica en Sporting om is het wel vrij matig. Franse competitie is een stuk sterker. Bijvoorbeeld Stade Rennais, dat aan probeert te haken bij de top. Leuke talenten in de Franse competitie
Dan denk ik dat ik een carrière ga starten met RC Lens. Heb gevraagd aan chat GPT welke trainer er past bij de club uit noord Frankrijk. En dit was het antwoord:
Waarom een “Bielsa-type” bij Lens past
Lens is traditioneel een energiek, arbeidersclubje met veel passie en fysieke intensiteit — net als de ploegen die Bielsa het meest inspireerde (Athletic Bilbao, Leeds, Marseille).
Klopt ja! Ik ga vanavond even kijken, merkte wel dat bij Feyenoord wel de goaltune en spreekkoren in het spel zaten. Ik hoop dat alles van Lens ook in het spel zit.