Goede opties. Even heel sec op basis van je argumenten: Marseille lijkt de beste fit, want het is realistisch om Greenwood te verkopen. Hier was afgelopen zomer al bijna sprake van gezien er flink op hem geboden werd. Dan ben je meteen van je minpunt af.
Per club:
United: traineropties bijv. die ik laatst gaf. Bestuur is inderdaad een ding. Camavinga is denk ik niet realistisch, maar Hjulmand wel. Mooie club natuurlijk, maar vind de selectie persoonlijk niet heel leuk om mee te spelen.
Newcastle: met de komst van Elanga, Wissa en Woltemade lijk je, mede met de aanwezigheid van Gordon, al best een vaste aanval en middenveld te hebben. Wil je echt leuke aankopen doen zit het wat vol. Wel prachtige club natuurlijk.
Marseille: zit een beetje op een middelpunt lijkt het. Willen wel groeien. Ook best wat transfers geweest, al dan niet tijdelijk. Selectie laat wel de ruimte om dit naar eigen inzicht in te richten.
Lyon: zware uitdaging qua financiën en een best uitgeklede selectie. Weliswaar heb je alsnog de beschikking over Fofana, Nuamah en Tolisso. Stadion is goed gelukt in game.
Qua uitdaging is Lyon het grootst. Marseille lijkt de meeste minpunten te hebben en je kan de selectie nog prima naar je hand zetten. United zit je wat vast in de selectie doordat Amorim een one-system manager is en de selectie ook zo wordt ingericht. Zelf vind ik het niet echt een fijn team. Newcastle: toffe club, maar qua selectie zit je wel wat vaster. Zelf zou ik voor één van de Franse ploegen gaan!
Ik hou er net van om niet te snel te veel transfers te moeten doen, dus da’s net een pluspunt. Bij Man U zou ik het systeem net willen omgooien, de uitdaging is dan om het minstens tot januari met de huidige selectie te doen. Lyon mist ook wel wat faces. Ik ga wat oefenmatchen spelen, zien wat dat geeft. Bedankt voor de feedback!
Ik denk dat op dit moment Nottingham Forrest een mooie club is voor live stratingpoints. Al zit de fout er weer in dat je alleen Liverpool en Manchester United kan kiezen. Postecoglou ontslagen en kijken waar de ‘gekke’ Griekse eigenaar nu weer mee aan zal komen. Voor mijn carrière denk ik zelf aan Iñigo Perez van Rayo Vallecano.
Ik ben sinds kort begonnen met 1860 München en dat bevalt me wel. Aantal spelers met real face, waaronder K Volland. Doel is om snel te promoveren en in de toekomst door te bouwen naar de Bundesliga. Aankopen mogen alleen een real face hebben, dus een mooie uitdaging
Juventus heeft Tudor op straat gezet, leuke club om in te springen denk ik zo. Al moet de selectie wel op de schop. In ieder geval moet er meer balans in het elftal komen.
Goede vraag. Best lastig bij een club als Juventus. Persoonlijk denk ik dat ze er het beste aan doen om een project te starten, om zodoende de club stabieler te maken en door te groeien. Dan zou je kunnen denken aan een Xavi of een Gallardo. Wel zijn het managers die wat meer aan voetbal denken, wat bij Juventus vaak ondergeschoven is aan het resultaat/het systeem.
Ik wil graag beginnen met Manchester United dat door financiele redenen terug is gezet naar de EFL2. Maar welke manager (met real face en een aanvallende filosofie) zal ik hiervoor gebruiken?
Ik zoek een club die in een niet alledaagse formatie speelt (geen 433 of 4231) of met een speciale tactiek werkt. Racing Genk speelt bijvoorbeeld 4231, maar de rechtsback komt tot in de 16 terwijl de rechtsbuiten als spelverdeler vanop de flank speelt.
Monaco speelde aan het begin 3-5-2 maar de selectie kan ook 4-2-2-2 spelen. Onder Pocognoli zijn ze nu 4231 gaan spelen maar de Belg stond juist bekend om zijn 3-5-2 bij Union, dit past hij immers ook vaak toe
Het leuke is toch om juist zelf zo’n tactiek te bedenken en toe te passen? Ik wissel vrij veel van formatie, zodoende kan je ook rouleren met verschillende spelers.