EA SPORTS FC 26 - Club Gezocht

Weet iemand een mooi verhaal om in het championship te starten, bij voorkeur waar promotie 2 jaar mag duren, note, blackburn valt af, die heb ik vorig jaar nog gedaan.

Voor de Championship zijn er veel verhalen te bedenken. Je hebt diverse ex-Premier League teams zoals Ipswich, Southampton, Birmingham, Stoke, Swansea, Norwich, QPR, WBA. Die clubs hoeven in principe niet binnen één jaar te promoveren. De realiteit wijst vaak uit dat dit niet lukt. Southampton staat bijv. nu 10e. Wrexham is natuurlijk aan een enorme opmars bezig. Enkele opties:

• Portsmouth: typerend voor de enorme downfall die Engelse clubs kunnen ondergaan. Heb nog wedstrijden van hen gezien tegen AC Milan en Heerenveen in de Europa League. Toen speelden daar bijv. Jermain Defoe, Niko Kranjcar, David James, Kanu, Sol Campbell en Lassana Diara. Hebben o.a. de FA cup gewonnen. Het stadion, Fratton Park, bestaat al sinds 1898 en zit sinds enkele jaren verwerkt in de game. Ondanks dat de club niet in de PL uitkwam (een oud producer van FIFA was fervent fan, vandaar).
  • Southampton: een club die met gedegen beleid en een goede jeugd (Bale, Shaw, Oxlade-Chamberlain, Ward-Prowse) het jaren goed in de PL hebben gedaan.
  • Leicester: in 2016 nog Premier League winnaar. Hoewel dat toen een enorme stunt was, is de club wel echt afgezakt.
  • Middlesbrough: vaak best een goed Championship team, maar echt de stap maken.. Nee nog niet echt.

Maar goed, er valt voor veel Championship clubs wel een verhaal te maken o.b.v. PL-historie of geschiedenis, haha.

2 likes

Bedankt @Begiristain, alle 4 klinken mooi,

Ik vrees bij the saints hun huidige brede selectie met hun jeugd ambities idd wel, al kun je met 48+ wedstrijden wel met 3 elftallen vooruit,

Portmouth is idd ook mooi met hun vervallen glorie, maar minder met hun jeugd bezig, Fratten park is er al sinds fifa 16

Leicester, lijkt erg op Blackburn met hun afglijden na een PL titel.

Middlesbrough , recent idd wat tegenvallend al waren ze niet in 20 of 21 nog een pl club?, en hier zit vaak Newcastle in mijn weg; te veel dezelfde regio

Een leuk weetje van Portsmouth’s stadion & de producer!

@fcfan Wat denk je van Cardiff city :wink:

Daar is ook nog een leuk feitje over. Zijn aantal jaar geleden overgenomen (geweest) club kleuren zijn blauw en de (toenmalige) eigenaar wilde dit veranderen naar rood. Kwam veel commentaar op.

1 like

Die blue bird was tijdelijk niet blauw meer maar rood met wales draak

die zijn dit jaar league one

@fcfan klopt maar dit maakt de uitdaging mss net iets leuker

Cardiff staat nu ook op kop van het klassement dus vermoed dat hun bedoeling wel is om terug te stijgen..

Naast mijn West Ham save ga ik een nieuwe carrière starten.

Zit nu te denken om in Frankrijk te gaan starten (niet echt vaak mee gespeeld). Iemand ervaring in de Franse competitie en is deze uitdagend?

En ik zag ergens voorbij komen dat het stadion van AS Monaco erin gaat komen? Weet iemand of dat zo is want dan is mijn clubkeus al wel gemaakt.

Ik vind het een leuke competitie. Brede subtop/middenmoot. Enorm veel talent. Heb zelf een CM met Lyon.

Leuke competitie met echt enorm veel talent. Heb eerder een carriere gehad met Marseille toen het nog niet zo goed ging en met Nice. Monaco staat ook nog op de planning. Nantes heeft ook een aantal leuke spelers.

Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een kleine club met spelers waar je meerdere seizoenen mee kan spelen , jonge spelers ontwikkelen en daarnaast misschien wat prijzen zou kunnen pakken.

Qua competitie mag het ook buiten de grote competities zijn.

Iemand leuke suggesties?

Ik denk meteen aan de Portugese competitie? Maar dan Sporting Lissabon ipv Porto of Benfica, wegens “te grote” clubs, al verkopen die vaak ook hun jonge, talentvolle spelers aan club van uit de top 5 competities …

Zat zelf ook aan de competitie te denken alleen dan misschien een wat kleinere club daar zoals famalicao of gil Vicente

1 like

Boa Vista, speelde ook Europees als club na de grote drie …

Mensen ervaring met Engelse clubs in de Premier League en Championship buiten de top om (Arsenal, City, Chelsea, Liverpool)? Met mijn eigen club kwam ik in de Championship uit tegen Wolverhampton. Niet echt een ploeg waar ik een feeling bij heb. Merkte alleen dat die in game best leuk overkomen qua stadion, tenues en spelers. Heb zelf deze editie met Bournemouth gespeeld. Ben benieuwd hoe jullie andere ploegen hebben ervaren! Misschien dat ik een kleine, tijdelijk sub career start voor de fun.

Vind het vaak wel leuk om de beteren of niet-ontdekten van kleinere clubs (buiten de top) op de kop te tikken of om juist in de stijl van de ploeg zoals die nu is verder te gaan.

1 like

De Engelse competities zijn imo echt de perfecte basis voor een career mode. Los van de topclubs heb je daar zóveel voordelen: veel real faces, echte stadions, sterke broadcasting themes, diepe selecties en meestal genoeg budget om creatief te bouwen. Bijna elke club leent zich voor een goed verhaal.

Ik heb zelf een hele leuke save gehad met Sunderland: grote club, fanatieke aanhang, maar sportief weggezakt afgelopen jaren → ideaal om stap voor stap weer relevant te worden.

Leeds staat ook nog op m’n lijstje om er een krankzinnige pressing machine van te maken, helemaal in lijn met hun identiteit.

Clubs als Brentford en Brighton zijn perfect voor een Moneyball-achtige career: slim scouten, under-the-radar spelers oppikken en doorverkopen.

Southampton is dan weer ideaal voor een youth-based save: eigen jeugd, technisch voetbal, terug naar de top brengen.

Verder zijn er veel mooie nostalgie rebuilds:

• Leicester of Nottingham Forest → oude successen opnieuw proberen te benaderen

• Wolves → paar jaar terug echt een leuke selectie gehad, nu wat weggezakt; mooie rebuild. Wellicht weer met zo’n Portugees tintje als paar jaar geleden.

• Fulham → kleinere Londense club, Craven Cottage blijft misschien wel het meest iconische stadion van Engeland

Het mooie aan Engeland is dat bijna elke club realistisch kan doorgroeien naar minstens een Europa League-kandidaat, zonder dat het meteen onrealistisch voelt. Zoveel cultuur en variatie in één competitiestructuur.

Wat vond je van Bournemouth?

2 likes

Heb zelf drie mooie jaren gehad bij Everton voordat Man utd mij benaderde en het spel over de save heen ging.

Mooi nieuw stadion, mooie tenue’s. paar leuke spelers zoals in het eerste jaar Grealish. Ndiaye werd mijn ster speler en ik haalde wat leuke Britse talenten. Dibbling vol op laten ontwikkelen. Vol op scouten in het Championship. Kesler Hayden gehaald als nieuwe back en dat was een schot in de roos

Zal Hayden eens checken! Hoe vond je United?

@LarsCF Bournemouth kan ik wel aanraden! Het is een klein stadion, maar als je aan het spelen bent zie je dat niet echt. Dan is juist de Engelse vibe heel tof. Tribunes kort op het veld, dugouts ook. En de clubkleuren passen hier natuurlijk goed bij. De club heeft fijne spelers en staat bekend om de uitstekende scouting. Heel leuk om wat Britse jongens mee te halen, maar ook wat (semi)grote talenten aan te trekken. Aantal verkopen van de laatste jaren: Solanke 64m, Zabarnyi 63m, Huijsen 63m, Kerkez 47m, Aké 45m, Ouattara 43m en daar komt Semenyo waarschijnlijk spoedig bij met een miljoen of 75. Je kan er prima onbekende, maar goede spelers mee aantrekken. Vind zelf bijv. Brighton het echt uitstekend doen qua transfers, maar vind hun stadion en 2e en 3e tenue niet echt iets hebben. Bournemouth heeft dat dan weer wel!

1 like