EA SPORTS FC 26 - Club Gezocht

Grote renovatie had al deels plaats gevonden. Mazraoui, Maguire, Shaw, Casemiro waren allemaal weg. Ik heb twee spelers overgenomen van Everton, Kesler Hayden en Abline. De save loopt nog. Maar aangezien ik veel gta speel speel ik amper 1 duel per week

Ik heb zelf niet veel met de Premier League, maar vorig jaar wel een paar leuke seizoenen bij Brighton gehad. Leuk stadion, beste mooie tenue’s en je kunt veel kanten op qua aankopen.

Het ligt er denk ik een beetje aan wat je er van verwacht en hoe je het aanvliegt. Kan zeker leuk uitpakken, maar ook zeker als snel verveeld. Er zit zoveel geld in dat bijna alles richting realisme gaat en clubs spenden ook van alles voor allerlei spelers in de game.

Ik overweeg een nieuwe carrière met Newcastle United. Wat mij betreft een geweldige club: een mooi stadion, sterke tenues, een enorme en trouwe achterban en historisch gezien een echte volksclub. Wat ik persoonlijk minder heb met Newcastle, is de recente overname door de sheikhs en het idee dat de club vooral als investering wordt gezien. Ook een aantal spelers die in die periode zijn gehaald (zoals Woltemade, Elanga, Wissa en Tonali) voelen voor mij niet echt “Newcastle”.

Daarom heb ik het volgende verhaal + regels bedacht, geïnspireerd door Begiristain, die ook graag van Woltemade en Elanga af wil.

:open_book: Verhaal

Newcastle United wordt zwaar gestraft voor het overtreden van Financial Fair Play. De Premier League dwingt de sheikhs om hun aandelen te verkopen wegens strafbare financiële constructies. De club krijgt een puntenaftrek, zware transferbeperkingen en moet drastisch saneren. Dure sterren vertrekken, contracten worden ontbonden en Newcastle moet deels opnieuw beginnen met een uitgeklede selectie.

Zonder geld of glamour moet de club overleven op karakter, intensiteit en de steun van St. James’ Park, terug naar de roots. Maar een deel van de selectie blijft wel in tact, vooral de Engelse talenten.

:video_game: Carrière-regels

• Contracten ontbinden bij start:
    Tonali, Woltemade, Elanga, Wissa (de duurste aankopen in het Saudi tijdperk)

• Eerste transferperiode: niemand kopen. Daardoor ben je genoodzaakt om met jeugd te werken. (Beetje zoals Chelsea een paar jaar geleden had)

• Salarisplafond seizoen 1: max. €130k p/w

• Bruno Guimarães is de enige uitzondering (die zat er al voor de Sheikhs)

• iedereen daarboven verplicht verkopen, of salaris verlagen als dat lukt voor de winterstop.

• Starten met –10 punten

• Uitgavenlimiet:

• seizoen 1 & 2: max. €50 miljoen per seizoen

• Daarna wel wat meer, maar het maximum per spelers zal niet meer dan 50 miljoen worden.

Ik ben benieuwd:

• Moet ik de regels nog strenger of juist iets realistischer maken?

• Hebben jullie nog andere ideeën die ik hier aan kan toevoegen?

Alle input is welkom.

Ik ben op zoek naar een leuke uitdaging in de championship of league one met een echt stadion waar ik talenten kan opleiden en stiekem gelijk promoveren.

Dit klinkt goed! Zoiets probeer ik ook met West Ham. Goed op de uitgaven te letten. En het salaris goed in de gaten te houden. Ik ben bezig om spelers in te schalen, cruciaal/belangrijk/rotatie etc, spelers qua leeftijd. En dan een bepaald budget eraan koppelen wat spelers morgen verdienen. Dus bv belangrijke spelers mogen tussen 50.000/70.000 verdienen en spelers die dan bv 28 jaar en ouder zijn zitten dan aan de bovenkant.

Wellicht nog een optie om voornamelijk te scouten in eigen regio. Voorkeur voor Engelse/Ierse/Schotse spelers en oud spelers benaderen voor een terugkeer. Dat vind ik altijd leuk om te doen.

1 like

Goed idee! Enige nadeel is dat de spelers van Newcastle nu allemaal best hoog zitten qua salaris, weet niet in hoeverre het lukt om dat omlaag te krijgen. Misschien zit dat in de striktheid instellingen voor het onderhandelen.

Had al even opgezocht of Saint Maximim nog in de game zit. :wink: Dat blijft een leuke speler.

Leicester of Southampton?

1 like

Moest de tweelingbroer van Fletcher ook ng toegevoegd worden aan het spel zou Manchester United een leuke carrière kunnen worden met hun vader als trainer.

Ik hoop er alleszins op!

1 like

Leuk weetje over de gebroeders is trouwens dat de ene de schotse en de andere de engelse nationaliteit bezitten.

Het is maar net wat je zoekt.

FC Barcelona: het minst uitdagende van allen. Tuurlijk, je moet Real Madrid van je af houden en eindelijk weer eens de CL winnen. Maar qua selectie heb je enkel Lewa door te selecteren.

Atletico Madrid : Een prima uitdaging. Letterlijk en figuurlijk de 3e club van Spanje met een bredere selectie dan de afgelopen jaren. Gaat het je weer eindelijk lukken om La Liga te winnen? De laatste keer was alweer 2021..

Athletic Bilbao: Over uitdagingen gesproken… deze volksclub teert veel op jeugd en haalt enkel Baskische spelers.

Sevilla FC: de grootste club van Sevilla is al jaren in verval. Tevens hebben ze tegenwoordig financiële problemen. De selectie is niet in balans en vrij oud. Je zult veel moeten doorselecteren en zo snel mogelijk weer Europees zien te halen voor een goed perspectief.

Valencia CF: Ook een grote club dat in verval zit. Positief is dat ze wel degelijk groeibriljantjes hebben. Guerra, Diego Lopez en in iets mindere mate Tarrega. Met 2 sterkhouders Pepelu en Gaya kun je wel redelijk bouwen.

Oviedo & Celta: kleine clubs waar genoeg uitdaging in zit. Zit geen specifieke lijn in qua gebeurtenissen, doelen , historie e.d… Je kan je eigen uitdagingen bepalen.

1 like

Sluit me aan bij @josolympia, bij elke club in LaLiga vind je ergens ‘n uitdaging, verhaal of interessante link.

Clubs die nog niet vermeld zijn:

Real Betis, elk Europees spelen, een van de betere sfeerstadions.

Mallorca, middenmotor worden & groeien naar ‘n stabiele subtopper. Altijd mooie shirts, rood & zwart.

Elche, irl goed bezig als promovendus een beetje naar het verhaal van @LarsCF met Schalke.

Espanyol, huidig in de top 5 dit seizoen, beetje zoals Girona enkele seizoenen terug.

Alavés, naar de Europa Leaguefinale brengen zoals in 2001?

Mocht Atleti m’n club niet zijn, koos ik voor Valencia of Real Betis.

LaLiga heeft zoveel te bieden …

1 like

Denk dat een hele grote uitdaging in Sevilla zit. De club is mooi gemaakt in game, met strakke tenues, eigen stadion en clublied. Je hebt een mooie rivaliteit met Betis, dat nu andersom beter is. De selectie is kwalitatief sterk vermagerd ten opzichte van het niveau waar het normaliter op acteert. Je hebt bekende namen met Alexis Sanchez en Azpilicueta. Daarnaast enkele jeugdproducten. De financiën maken het het meest uitdagend. Sevilla moet het met vrijwel geen budget doen en als ik het niet verkeerd heb zelfs nog voor een miljoen of veertig verkopen.

Je kan derhalve een enorm mooie club opnieuw opbouwen. Middels jeugd, wat ze hebben, onbekendere doch fijne Spaanse spelers en een enkele opvallende naam zoals nu met Alexis.

1 like

Jullie ook last van het feit dat je elke keer wat anders wilt in een career, haha? Het ene moment wil ik de klassieke career mode vibe met bijv. een Italiaanse club a la Udinese, zoals die jaren geleden populair waren met Sanchez, Inler en Di Natale. Het andere moment wil ik de klassieke Engelse vibe, met tribunes dicht op het veld, rood-zwarte kleuren/traditionele tenues en oldskool voetbal vibes. Aan de ene kant wil ik met een Engelse club wat onbekendere maar goede spelers scouten. Het andere moment wil ik van het rechterrijtje/middenmoters de betere spelers halen en die combineren, net onder de top.

Merk dat het ook bijdraagt dat er zoveel geld in de Premier League is en dat er op het moment voor m’n gevoel wat minder clubs zijn waar op het moment echt een project naar de toekomst bezig is. Selecties zijn vaak groter en op een aantal plekken zijn er wat minder spelers die je bij voorbaat al wilt aantrekken zoals dat vroeger misschien meer was (easy voorbeeld: een Vinicius komt niet in de buurt van een Ronaldinho qua imago/charme).

Heb een tijd geleden eens een eigen club gemaakt met alleen maar jeugd. Denk er ook wel eens aan om eens een heel andere competitie te pakken. Zoals een Argentinië met Boca Juniors, River Plate en Estudiantes. Of in de VS, nog een laatste keer met Messi of met LA (vaak strakke tenues).

Kan voor m’n gevoel elke week een andere CM starten :joy:

1 like

Ben vandaag 3 live scores begonnen met clubs als, Lille, fsv Mainz en Fortuna Dusseldorf.

Men avond eindigt hier dus ook alweer.Wil in het hoofd wachten tot na deze transferperiode, maar aan de andere kant ook weer niet.Ik ken het gevoel dus ook.:wink:

1 like

Heel erg herkenbaar, voor Newcastle vaak prijs heeft, staat duitseland alweer op de save ernaast, zit ik in spanje met een portuees/zuid amerikaanse verhaal en denk ik aan frankrijk met afrikaanse tint

of doe ik de top 5 van mijn clubs in een save.

Ik kom wel minder aan het verhaal Bournemouth(09-15) Luton town of Swansea (??/11) toe dan vroeger

1 like

Ik herken inderdaad het gevoel. Niet alleen de club, maar ook de instellingen. Soms wil ik gewoon simpel potjes spelen en relatief snel door een seizoen kunnen gaan (ik speel wel alles), maar soms wil ik weer zo realistisch mogelijk spelen met langere wedstrijdhelften en wat tragere gameplay. Zo doe ik meerdere carrières tegelijk

1 like

Nu goed, moest ik eens een avond of 2 na elkaar tijd hebben zeggen die live scores me wel iets.Het blijft wel een leuke toevoeging aan de game. De teams waar ik dan aan denk zijn:

Borussia Mönchengladbach staat rond 1 november op de laatste plaats.Begin een wedstrijd eerder en je hebt nog een bekerwedstrijd om eerst vertrouwen te tanken naar de eerstvolgende Bundesligawedstijd.Met deze club kan je gerust spelers gaan zoeken in onze Benelux mede doordat ze vlak aan de grens van zowel Nederland als België ligt.

1.FSV Mainz 05 staat rond 1 december dan weer op de allerlaatste plaats, maar het leuke aan deze carrière kan dan weer de kans zijn om de Conference League te winnen.Veel werk in de Bundesliga, leuke wedstrijden in de europese wedstrijden.

Leeds United start de maand december met heel wat blessureleed en heeft een paar stevige wedstrijden voor de boeg. Het Red Bull gegeven bij deze club kan je tegenhouden, maar je kan er ook kansen in zien.Je kan de nodige Oostenrijkse,Duitse of als je wil, Amerikaanse talenten halen en zo een story verzinnen.

LOSC Lille is dan weer een club die jonge talenten, oude bekenden routiniers en gevallen bankzitters de kans heeft om zich te tonen in een leuke talentvolle competitie.Kampioen werden ze een paar jaar geleden met een zekere Eden Hazard.

Ajax, wat kan er in deze moeilijke tijden van gezegd worden, gelijk welke live score je neemt bij deze club, er is altijd werk en altijd wat te doen.Blijft een mooi carriérekeuze.

Schalke 04! Het moet ooit eens werkelijk worden en dit jaar zou het wel eens kunnen lukken.Gelijk wanneer je begint,halverwege het seizoen staan ze ook goed, dit kan wel eens een kampioenenjaar worden.

Leicester City heeft ergens ook wel een Belgische connectie met het leuvense OHL, of het zou maar de terreinknecht zijn die in de grasprieten in het Brusselse rechtzet.Hier is ook wel iets mee te doen, al weet ik niet direct als ze in staat zijn om binnen x aantal jaren opnieuw de premier league beker omhoog te steken.

Ipswich Town was ooit een europese ‘grootmacht’ waar men tot op de dag van vandaag misschien nog iets teveel op teert. De ‘tractor boys’ hebben genoeg slagkracht om zich te handhaven in de championship en hebben misschien wel het potentieel op het ietsje meer,…

welke club zouden jullie kiezen?

1 like

Ik zou voor BMG gaan. Zat ik toevallig laatst ook naar te kijken. Prima tenues, prachtig stadion in game. Best een grote club, maar enorm afgegleden inderdaad.

Grappig om te lezen dat meerderen met hetzelfde zitten en ook soortgelijke dingen zien in de voetbalwereld.

@fcfan inderdaad, die langere CM’s waar je bij wijze van spreken nu nog je selectie van kan opnoemen.

Iemand ervaring in Argentinië?

Heel herkenbaar… als ik bezig ben met een carrière kom ik ook altijd weer op een nieuw idee waar ik dan steeds enthousiaster van word waardoor het geduld bij m’n huidige carrière steeds minder wordt.

De story met Schalke helpt me wel om enthousiasme te behouden moet ik zeggen, omdat ik echt m’n eigen verhaal creëer.

Ik merk wel dat de gevallen grootmachten voor mij het leukst zijn: middelmatige selecties, groot stadion, fanatieke aanhang en mooie historie. Sunderland en Schalke passen daar goed bij. Sevilla of Valencia lijken me nog leuk, Newcastle maar dan zonder de sheikhs zou kunnen. Mis ik nog zulke clubs?

Bournemouth staat nog op m’n lijst: lief stadion, en lekker met talenten mooi voetbal proberen te spelen. En Dortmund heb ik altijd wel een zwak voor.

1 like