@Begiristain daarom heb ik meerdere saves.
Altijd Ajax, dit jaar Everton wat over liep in Man Utd. Betis maar daar heb ik alleen de eerste maand gespeeld. Nu Notts County.
Zo kan ik wisselen en heb ik verschillende verhalen
@Begiristain daarom heb ik meerdere saves.
Altijd Ajax, dit jaar Everton wat over liep in Man Utd. Betis maar daar heb ik alleen de eerste maand gespeeld. Nu Notts County.
Zo kan ik wisselen en heb ik verschillende verhalen
Denk dat clubs over het algemeen iets minder herkenbaar zijn geworden ten opzichte van enkele jaren geleden. Wat minder aansprekende namen, veel spelers ben je over 10 jaar weer vergeten. Ander beleid, grotere selecties, veel geld. En soms inspiratie te over qua CM’s, haha.
@Spoon0612 doe ik ook! Maar vaak teveel inspiratie voor nieuwe CM’s, waardoor oude te lang blijven liggen en uiteindelijk verstoffen.
@LarsCF gevallen grootmachten heb je voornamelijk in Engeland en Duitsland redelijk wat. De namen die je noemt passen daar ook goed bij. Heb al eens met Valencia gespeeld. Stadion en tenues zijn top in game. Selectie bevatte denk ik net wat te veel onbekenden om er een feeling bij te krijgen. Was nog geen andere CM in Spanje begonnen omdat ik vrijwel altijd met Barça eentje doe. Denk alleen dat die deze editie niet echt uitdagend zijn, behalve als je de eerste jaren wat sneller doet en naar de langere termijn kijkt. Kijk om die reden (toch Spanje beginnen) nu ook wel weer naar Valencia. Of Sevilla, zoals ik hierboven beschreef. Ook hun stadion, tenue en clublied zijn goed verwerkt in game.
Hoe bevalt de Bundesliga je? Vind de competitie inmiddels wat afgezwakt qua kwaliteit. In vorige edities zat ik er wel altijd omdat de competitie vaak over tijd ook beter werd, maar dat gevoel had ik nu wat minder. De shirts van bijv. HSV, Schalke en ook Dortmund houden me ook tegen. Echt Duits, haha. Totaal niet mijn smaak, terwijl de stadions juist heel tof zijn. BMG daardoor wel een goede optie.
Bournemouth kan ik je echt aanraden. Heb er een CM mee die al tijdje loopt, al twijfel ik om opnieuw te beginnen gezien er diverse updates zijn geweest. Stadion is inderdaad klein, misschien wat te klein als je echt wilt doorgroeien. Maar als je speelt dan zie je dat niet echt en ziet er juist heel nice uit. Met dug-outs in de tribune en vlak langs het veld, rood-zwarte kleuren en ook publiek dicht erop. Hun huidige beleid is ook echt CM geschikt. Ze hebben aantal wat onbekendere, Britse jongens lopen, scouten uit lagere leagues en groeien daarmee door. Maar kopen ook grotere talenten of wat duurdere spelers als dat past. Denk aan een Evanilson, Kroupi, Huisen en anderzijds een Tavernier en Cook. Daardoor kan je best eens een toptalent kopen, maar ook prima uit de Championship halen. Dat is een combi die je niet heel veel ziet omdat het niveau vaak te veel verschilt.
Heb zelf verder de volgende CM’s (gehad):
Bournemouth: zoals uitgelegd.
Ajax (niet actief): bleek toch wat te onherkenbaar en zie weinig typische Ajax aankopen in de markt op het moment, dat maakt toch vaak de Ajax-CM in combinatie met jeugd.
Lyon: helemaal gevallen natuurlijk. Kleine overname als verhaal gebruikt, met de terugkeer van Karim Benzema. Wat Franse talenten en leuke Ligue 1 spelers.
Inter Miami (niet actief): aangemaakt toen Busquets en Jordi Alba nog in het spel zaten en aankondigden om te stoppen. CM niet gebruikt, maar back-up save haha.
Eigen club: gericht op volledig jeugd. Leuk om te doen, maar het werken met bekende namen is ook leuk waardoor ik switch.
Valencia (niet actief): zoals uitgelegd, net wat te onherkenbaar qua spelers. Maar misschien wel optie om opnieuw te starten.
Udinese (niet actief): probeerde de klassieke CM hier uit, maar pakte me nog niet helemaal. Blijft een optie voor Serie A. Of een Parma. Fiorentina zou ik graag doen, maar vind de tenues niet best dit jaar.
Newcastle: net begonnen. Transfers van Woltemade en Elanga teruggedraaid en daarmee - in mijn optiek - wat beter beleid. Heb Moise Kean, dat is een aanrader als spits.
Dat van die herkenbare spelers bij de clubs ben ik wel echt met je eens ja. Bij Valencia had je vroeger bijvoorbeeld altijd Gaya, Soler, Parejo, Guedes, Rodrigo en nog veel meer: echt herkenbare leuke spelers waardoor je de kern van het team veel meer gelijk kon houden. Maar ook spelers als Wilfried Zaha bij Crystal Palace of Saint-Maximim bij Newcastle, heerlijk. Dat mis ik nu wel, die sierlijke voetballers zijn sowieso zeldzamer geworden. Aston Villa heeft nog wel veel van die leuke bekende namen vind ik.
Bundesliga vind ik altijd leuk, stuk uitdagender dan de premier league door de budgetten. Die tenues kan ik me wel helemaal in vinden, zitten echt heel veel lelijke bij dit seizoen in Duitsland.
Ja met een paar strenge regels kan Bournemouth wel leuk zijn. Vind bijvoorbeeld wel dat je spelers boven een bepaalde rating dan moet verkopen. Maar dat houdt het leuk.
Welke manager (het liefst met real face) zien jullie als mogelijke opvolger van Peter Bosz bij PSV?
Ik zoek een club in Spanje, liefst eentje die niet in 433 of 4231 speelt.
Atletico en Villarreal spelen meestal in een 4-4-2. Valencia staat nu in een 4-2-3-1 zie ik, maar de periode hiervoor was dat ook 4-4-2. Zie dat Sevilla momenteel in een 3-5-2 uitkomt en Celta de Vigo in een 3-4-3.
Persoonlijk vind ik Sevilla en Valencia de mooiste opties. Beiden mooie tenues en goede stadions (ook in game). Valencia is op dit moment iets stabieler en bouwt (zeer) langzaam aan een stabielere basis ten opzichte van voorgaande jaren. Sevilla zit nog in een diepe crisis. Moet tientallen miljoenen besparen en de selectie vrijwel vanaf nul weer opbouwen. Ik twijfelde zelf tussen beiden, maar begin denk ik vanwege het verhaal met Sevilla als de winterupdate er is.
Sevilla of Valencia zouden inderdaad hele mooie keuzes zijn. Ik zie het meer in Valencia, dat stilaan aan het komen is …
Drie mooie opties. Die 3-5-2 van Sevilla zou ik aanpassen naar een 3-4-3, aangezien ze maar twee echte spitsen hebben, en net veel mensen die in die pocket kunnen spelen. Valencia is ook mooi, met veel opties die met elkaar kunnen concurreren in de spits. Bedankt voor de suggesties! Oefenmatchen zullen moeten gaan bepalen welke club het wordt. Al ben ik nog niet helemaal zeker of ik Atlético wil uitsluiten, alleen die irritante Simeone houdt me tegen. Ik zou al een heel goed alternatief voor hem moeten vinden om mee over te nemen.
Er komt een tijd na Simeone en dan kun je gaan voor een Spanjaard van Vallecano (ook Madrid) of Elche. Anders nog een Argentijn. Maar ik zou voor Valencia gaan. Geweldige club alleen die verdomde Peter Lim…
Hier alvast ‘n alternatief:
Manager Story | Atlético de Madrid - 61 van Matthi9s ![]()
Potentiële kandidaten om El Cholo op te volgen: Felipe Luis, Marcelino of Iraola?
Ik denk dus oprecht dat Simeone ( nu 55 jaar), nog gerust minimaal 5 jaar zal blijven
.
Wel geweldig overigens.
Als je echt kritisch gaat kijken is het de laatste jaren niet best. Ik zou echt een keer door selecteren qua trainer
Da’s zeker waar: in 2021 werden we voor het laatst kampioen. Sindsdien: nada.
Ondanks het feit dat het de afgelopen seizoenen geen afbraakvoetbal meer was zoals in z’n beginsjaren, blijft hij rare wissels uitvoeren?!
Tegen Bodo/Glimt haalt ie vb. Barrios eraf om ‘n verdediger in te brengen bij ‘n 1-2-achterstand … En zo kan ik nog van deze opsommen, voornamelijk in situaties waar er moét gescoord of gewonnen worden. Angsthaas Simeone …
Ik vrees dat eens hij vertrekt, we het Man Utd van Spanje kunnen worden. Sinds Ferguson vertrok … Idem voor Arsenal met Wenger, al hebben die ook moeten zoeken om te realiseren dat Arteta eindelijk de man op de juiste plaats is …
Zoals @josolympia aangeeft, Simeone bepaalt zelf wanneer hij vertrekt. Anders zal hij er blijven zitten. Tot verdeeldheid onder de aanhang: de ene helft vindt het tijd voor iets nieuws, terwijl de andere Simeone nog steeds de juiste persoon vinden …
Atletico moet ook altijd opboksen tegen Real en Barca. Ik weet niet hoe het qua budget zit, maar de echte toppers zullen altijd eerder voor die twee kiezen. Sporadisch kampioen worden is al een hele opgave.
Barca is sinds twee jaar weer top, daarvoor was het echt flop. Daar heeft Atleti ook nooit echt van geprofiteerd
Met nog twintig minuten te spelen 0-4-voorsprong op Real Betis in de 1/4 finale van la Copa … De nodige ups & downs in een seizoen als Atletifan … ![]()
![]()
![]()
Lees nu op VI wel een stuk dat ontslag overwogen wordt.
Overigens nog een mooie Live Startpunt tip: Leicester City. Vanwege schenden van financiele regels hebben ze puntenaftrek gekregen, waardoor ze nu op een gedeelde 20-22 plek staan. 22 betekent degradatie naar de League One.
Ik heb Leicester een paar keer overwogen, maar ik denk dat ik me ga ergeren aan het thuis en uit tenue die vrij veel op elkaar lijken: allebei redelijk donker.
Iemand daar ervaring mee qua spelen? Stoort het? Want het inderdaad een leuk project.
Stel je doet live points en het is haast niet te redden. Zou je dan niet automatisch ontslagen worden?
@LarsCF zowel uit als thuis is volledig blauw. Heel apart. Derde shirt is roze maar niet in de game of wellicht via laatste updates maar daar heb ik geen zicht op. Speel soms sowieso beide clubs in uit tenue’s omdat het anders te veel op elkaar lijkt.
Ja precies, heel hinderlijk.
Ik zet sacking altijd uit, wil zelf bepalen wanneer ik stop met een club. ![]()