EA SPORTS FC 26 - Speler Gezocht

Wijnaldum ging van Psv naar Newcastle, ideale tussenstap. Zou zo maar ideaal zijn voor Schouten. Is alleen na zijn knie blessure van vorig jaar niet meer dezelfde speler. Heb je in eafc geen last van overigens

Denk dat je in het geval van Newcastle ook verder moet kijken dan de vraag of ze de huidige spelers uit de basis spelen. Newcastle heeft een vrij vast middenveld met Joelinton, Guimaraes en Tonali. Daarachter zit vrijwel niks. Miley is pas 19 en heeft geen ervaring. Willock is niet goed genoeg. Ramsey kán als CAM, maar speelt vaak vanaf links. Betekent dat je 3/4 spelers hebt voor een club die gemiddeld 47 wedstrijden per jaar speelt, in de intensiteit van de Engelse competitie(s) én de ambitie heeft om voor de top-4/5 te strijden. Ter vergelijking: Spurs heeft er 8, Arsenal 7 en de meeste andere clubs ook zeker 6. Blesseert één van je drie grote namen, kan het niet opgevangen worden. Denk om die reden dat je prima wat betere spelers kan aantrekken, om dit op te vangen en/of te rouleren (waarbij ik denk dat op dit moment, Newcastle ook niet in staat is betere spelers dan de huidige drie aan te trekken, waardoor het al meer gaat om selectie bouwen dan basisspelers vinden).

Anderzijds hebben geen van de genoemde namen dermate ervaring/prestaties dat deze een basisplek zouden opeisen. Een Ward-Prowse of Hackney kunnen beter als 4e/5e middenvelder bij Newcastle zitten dan als 4e/5e middenvelder van West Ham of in de Championship spelen. M.i. zou je zelfs Timber én een spelverdeler kunnen halen. Dan zit je alsnog net aan het gemiddelde van de Engelse clubs.

1 like

Naast mijn Bournemouth en Ajax CM’s ben ik van plan om ook met Valencia en Udinese te starten. Voor die ploegen ben ik op zoek naar de wat meer onbekendere namen, met goede stats en/of die gewoon fijn spelen. Beetje de ‘hidden gems’ van het spel zeg maar. Bijvoorbeeld Nicolussi Caviglia of Bernabé.

Met Valencia wil ik er weer een stabielere subtopper van maken, met goed spel. Zoals in de jaren van David Villa, Vicente en Joaquin. Bij Udinese ga ik voor de klassieke old school FIFA carrière, waar het team ook bekend om staat in de game. De periode van bijv. Di Natale, Isla, Inler en Alexis Sanchez. Beide teams hebben deze editie prima shirts en een eigen stadion.

Ik denk spontaan aan Aboubakary Yeli Koita van AEK Athene. 75 met 75 potentie, maar wel 4* skills en weak foot, erg snel, allround goede stats en 83 afstandsschot met 88 schotkracht!

1 like

Ik heb deze week het stokje overgenomen van Heitinga en ben dus bezig met Ajax terug naar de top te brengen. Het is bijna januari en we doen het nog niet heel goed. Beide CL wedstrijden gingen verloren (Chelsea en Galatasaray), Twente was te sterk en ook in de beker zijn we uitgeschakeld (PSV was net een maatje te groot). Wel gewonnen van Heerenveen en Utrecht, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Het is bijna januari en ik ben in die periode van plan om twee aankopen te doen;

Allereerst zoek ik een rechtsback die stabiel is, maar ook een goede voorzet heeft. Gaaie blijft bal na bal inleveren en Rosa vind ik niet goed genoeg, maar zit op de bank omdat hij op beide backs kan invallen. Ik dacht zelf eerst aan Kenny Tete, maar ik ben bang dat zijn salaris te hoog is.

Ook zie ik veel problemen op het middenveld, dus is een nieuwe nummer CVM / CM een must. Ik ben een beetje aan het vooruit denken en ik denk dat ik uiteindelijk, wanneer ik de juiste spelers hiervoor heb, een middenveld hoop te gaan maken zoals Juve met Pirlo, Vidal en Pogba. Wat eigenlijk inhoudt: een nummer 6 die wendbaar is en een uitstekende passer, met daarnaast twee fysiek sterke CM’s die eigenlijk het vuile werk voor hem opknappen, zodat hij in dat geval lekker á la Pirlo of een beetje Frenkie vanaf de 6 de lijnen uit kan zetten en lekker strooien met passes. Ik vil dus alvast voorsorteren op één van die twee types, dus graag:

• óf een CVM met hoge passing en die wendbaar is, zal nu nog in een 4-3-3(4) gaan spelen dus die defensieve ‘zwakte’ is nu nog niet zo erg,
  • óf een CM met hoge uithoudingsvermogen, zodat die als pure box-to-box ongelovelijk veel energie in de wedstrijd kan leggen.
    Voor beide spelers geldt; een dikke pré als hij goed is in spelhervattingen, aangezien ik dat nog mis in mijn basis, en bijvoorbeeld Taylor nu nog de hoekschoppen neemt, waar hij nou niet echt in uitblinkt.

Doue van Strasbourg of Young van Sparta.

Waarom speel je niet met de punt naar voren en Gloukh op 10, zo kan je met Taylor en Regeer op cm spelen. Zo vul ik het in immers

1 like

Speel ik momenteel ook, alleen niet met Regeer, hoe speelt die?

Ik wil in de toekomst als de selectie wat verder is (seizoen 2 of 3 ofzo) switchen tussen 433(2), dus met CVM zoals ik beschreef en een valse spits en de normale 433(4) met een echte 10, afhankelijk van de tegenstanders, gewoon om veel te kunnen rouleren en het voor mezelf wat leuker te houden.

Ik gebruik daar Tom Krauß, die had ik vorig jaar ontdekt bij Bochum.

Speelt nu bij 1.Fc Köln.

Een verder onbekend talent die mss wel bij Ajax past is Ísak Bergmann Jóhannesson.

Vorig jaar gehaald bij Fortuna Düsseldorf, speelt nu in rl natuurlijk ook bij 1.FC Köln.

Is wel geen cvm, wel een prima cm met het oog op de toekomst.

Ik heb zelf met Ajax Patrick Berg en Stije Resink gehaald. Wat betreft de backs wilde ik hier jeugdspelers inpassen en zolang nog even met Gaaie en Rosa spelen. De een is wat sterker, de ander wat feller. Dijkstra van AZ vind ik fijn spelen in game, maar lastig te halen gezien ik onderhandelingen op streng heb staan. Kan zodoende niks van AZ of zelfs Volendam halen.

1 like

Vind Regeer prima voldoen, zeker omdat Taylor en Gloukh aanvallend ingesteld zijn. Fitz Jim valt regelmatig in op 8 en op 10. Backs wil ik ook gaan aanpakken. Al heb ik Del Franco gehaald als linksback. Had per ongeluk eerste transferperiode aan staan net als $ teken ipv €. Erg storend

Bidstrup van Red Bull Salzburg misschien? Verdedigend, uithoudingsvermogen goed en passing ook wel redelijk.

Spelers gezocht voor mijn Liverpool carrière:

Nieuwe jonge linksback achter Kerkez. (Robertson gaat z’n heil ergens anders zoeken)

Nieuwe CV - mijn aandacht gaat uit naar Guehi en/of Konsa

Nieuwe CDM - Endo word ouder en Bajcetic is nog niet rijp en tevens ook verhuurd

Mochten jullie nog andere ideeën hebben hoor ik het graag. Wel realistisch uiteraard. Ik denk dat de huidige selectie sowieso wel iets wat breder mag op bepaalde posities.

LA: Hall ( Newcastle United) , Rothe ( Union Berlin ) of Seys ( Club Brugge)

CB: Konsa ( Aston Villa) , Guehi ( Crystal Palace) of Schlotterbeck ( Borussia Dortmund)

CDM :

Basis - Stiller ( VFB Stuttgart), Baleba ( Brighton) of Anderson ( Forest)

Back Up - Hjulmand ( Sporting CP), Schouten ( PSV) of Ferguson ( Bologna)

Op sofifa kijk ik regelmatig op de shortlists van andere gebruikers. Daar staan ook weleens interessante namen bij waar je soms niet aan had gedacht.

Hoe zoek je dat? Teams en dan shortlist?

Bovenin heb je een kopje Shortlists, waarbij je op team kan zoeken. En wat ik ook doe is wanneer je bij een team kijkt, naar de optie gerelateerde teams gaan. Dan zie je de selecties van mensen. Ervaring leert dat als de persoon de titel enigszins netjes of uniek noemt, je vaak een iets originelere selectie kan vinden. Vaak is het ook wel gewoon een nieuwe formatie, zonder aankopen.

Voor je Liverpool-vraag:
LA:

• Brown, prima speler volgens mij

CV

• Guehi, overstap was op een haar na rond afgelopen zomer. Heeft een aflopend contract. Sterk, snel en prima aan de bal. Tevens Engels.
  • Diomande is een prima optie
  • Murillo, stap omhoog vanuit Nottingham
  • Tomori, Engelse optie. Ook sterk en snel

CDM:

• Baleba staat weliswaar als CDM, maar volgens mij ligt zijn kracht meer als 8
  • Stiller, goede optie. Ook sterk aan de bal
  • Wharton, eveneens. Engelse optie. Doet het uitstekend dit jaar
  • Camara, optie die ik vaak van AS Monaco koop. Beetje Kanté-achtig
  • Kamara, doet het al tijden prima bij Aston Villa en pas 25 jaar oud
  • Ruben Neves, meer een spelverdeler. Mogelijkheid om terug te keren naar Europa
1 like

Ik zoek voor Kaiserslautern centrum verdedigers voor in de Bundesliga, begin seizoen 2, sirch en kunze lijken me een tree hoger toch kwetsbaar,

(ik dacht 22mil te hebben, na een onverwacht event, geschil met de bank was er nog 9 mil over)

5 miljoen in kas

Ligt er ook aan hoe je gaat spelen, met countervoetbal hoeft het geen probleem te zijn. Ik speel zelfs soms 4-2-1-3 met twee CDM’s en ik krijg dan weinig tegengoals.

Met dat budget zou ik vooral proberen spelers te huren, het is soms even zoeken maar het moet zeker lukken om dan spelers te halen met 76+ OVR.

En staar je niet blind op hun OVR! Snelheid en defensive awareness is (voor mij) veruit het belangrijkste.

1 like

Bedankt, @Bundesliga, Wat is een minimum qua je statestieken?

Misschien Mavropanos weghalen bij gedegradeerd west ham united

Bayern Munchen openen helpt ook niet, nou ja er zijn nog 32 ronde over,

In Bundesliga 2 had ik de 3-4-2-1 of 3-4-3 plat, hier neig ik toch 4-3-3 controleur, en verder nog geen idee eigenlijk misschien een 4-4-2 versie

Ik heb toch 19 mil., mijn geschil met de bank was een vergissing van de bank