FIFA 19 Algemene Vraagtopic

Wat is er precies gebeurd/veranderd met die update?

Zoals bij elke update zijn er een aantal stats van spelers aangepast, en ook de laatste wintertransfers zijn doorgevoerd. Nuja, Fellaini en Dembele zijn plots vrije spelers, terwijl hun nieuwe Chinese teams wel gewoon in FIFA zitten. Onbegrijpelijk. Ook is Sancho’s foute face scan terug zijn oude generic face geworden, in plaats van daadwerkelijk een correcte face scan. EA weigert hier ondertussen op in te gaan.

Nog trucjes voor spelers die nieuw zijn sinds het begin van het seizoen, maar niet kunnen uitgeleend worden? Ik heb enkele van die jongeren zoals Tachi, Pinchi, … waar er alleen block offers kan geselecteerd worden?

Vanaf welke leeftijd kun je een speler 6 maanden voor het einde van zijn contract, transfervrij kopen? Is dat nog steeds 23 jaar zoals in fifa 18? Bedankt alvast!

Yes!

Maar je moet altijd zoeken vanaf 22 jaar. Want zelfs na de transfer periode kun je ze nog laten tekenen voor het nieuwe seizoen, vanaf januari uiteraard. Ze kunnen dan nog 23 worden in de resterende maanden.

1 like

Frenkie de Jong speelt volgend seizoen voor Barca zoals we wel weten. Vroeg ik me eigenlijk af of dit nog aangepast wordt op Fifa want in principe leent Barca hem nu uit aan Ajax toch? Bij Pulisic is dit bijvoorbeeld wel van toepassing als ik kijk op sofifa

Pullisic is in de winterstop gekocht en dan weer uitgeleend volgens mij. de Jong zijn contract gaat pas vanaf volgend seizoen in dus die is in fifa nog gewoon van Ajax. Dus die zal niet automatisch naar Barca gaan na het 1e seizoen

Dat zouden ze er toch makkelijk in kunnen stoppen, vind ik.

Hetzelfde geldt voor blessures. Zoals in fm, zodat je een nieuw seizoen begint de spelers die geblesseerd zijn ook daadwerkelijk nog geblesseerd zijn in game.

1 like

Update over Sancho: zijn face komt er aan, met 100% zekerheid. Op PC kreeg ik gisteren een nieuwe patch binnen. Hierna had Sancho nog geen face ingame, maar met de cheat engine heb ik wat dingen aangepast, en nu is zijn face wél te zien. Van zodra die patch ook op de consoles beschikbaar is zal Sancho’s face bij de volgende squad update zitten, vermoed ik.

Wat meer info over hoe dit juist werkt:

  • Squad updates: deze komen meestal twee keer per week uit, eentje past meestal enkel contracten aan, de andere gaat stats aan passen (voorzetten +2, algemeen -1, potentie +5, zo’n dingen). Hierbij zit ook een waarde die aangeeft of een speler een ‘High Quality Head’ heeft. Bij Sancho is deze vorige week (waarschijnlijk per ongeluk) te vroeg op ‘1’ gezet.

  • Patches: verplichte downloads die aanpassingen aan het spel zelf doen. Je kan FIFA niet opstarten zonder deze te downloaden, en deze gaan echt dingen in het spel zelf aanpassen. Niet alleen qua gameplay, maar bijvoorbeeld ook dingen als truitjes, menu achtergronden, bug fixes, 2d-foto’s van spelers en dus ook de daadwerkelijke data die nodig is voor een ‘High Quality Head’. Zonder dat deze data aanwezig is krijgen we de kale blanke man te zien als iemand de ‘High Quality Head’ waarde in de squad update op 1 zet.
    Met die laatste patch die op pc dus al uit is, is de data voor de ‘High Quality Head’ van Sancho ook ingebracht in het spel. Doordat ik die waarde met de cheat engine zelf op 1 gezet heb, is Sancho’s face al zichtbaar in mijn FIFA. Ik heb bij een aantal andere spelers dit ook geprobeerd (Witsel, bijvoorbeeld), voorlopig zonder succes.

1 like

Moet je hiervoor een nieuwe carrière starten om Sancho’s face te verkrijgen ? En weet je iets meer over de Nike schoenen?

Op consoles moet je een nieuwe carrière starten, over schoenen weet ik niets.

in mijn Everton carriere ben ik ook bondscoach van Nederland. Nu heb ik voor het wk kwalificatie duel met Roemenie mijn selectie doorgegeven, vervolgens gaan er nog twee club duels voor en ineens zie ik dat er andere spelers bij de selectie zitten. Zo vervelend, dat terwijl ik het nog checkte voordat ik de definitieve selectie moest doorgeven, dit is echt een bug volgens mij

Oei geen idee zou best kunnen.

Klopt het dat de -1 bug opgelost is?

Dat klopt ja, begin januari al geloof ik.

In de CL spelen ze nu met een oranje bal met witte sterren. In fifa hebben ze nog de blauwe bal met witte sterren (poulfase) zou dit nog aangepast worden?

Is er ooit een reden naar buiten gebracht door EA waarom je maar vier save slots hebt voor je carrières? Just why, haha. Waarom zou je zoiets beperken?

Ik heb ze er verschillende keren naar gevraagd, de weinige keren dat ik antwoord kreeg zeiden ze dat het een bug was waar ze aan zouden werken. Ondertussen een half jaar later, nog niets gebeurd. Schandalig eigenlijk.

Lijkt me zo een beetje als de catalogus updates die er maar niet komen. Nike wilt zijn nieuwe schoenen packs niet meer in het spel omdat EA het merk Nike te weinig zou promoten in het spel. In Januari al communiceerde ze dat de onderhandelingen gaande zijn. Dat was ook meteen het laatste nieuws.

Kan er met m’n gezonde verstand niet bij waarom je een dergelijke optie zou gaan beperken. Je wilt toch juist dat mensen veel spelen, haha. Overigens is het relatief makkelijk te omzeilen. Heb nu voor mezelf twaalf slots.