FIFA 19 Algemene Vraagtopic

Gebruik R1. Waarschijnlijk weet je wel dat met L1 je iemand diep kan sturen? R1 zorgt ervoor dat een medespeler in de bal komt. Op de XBOX is het LB diepsturen en RB in de bal vragen.

3 likes

Dat van L1 wist ik, ik dacht dat met R1 + kruisje je een harde pass kon geven, was voorgaande jaren wel zo namelijk. Maar ik ga dit zeker proberen @TimAFCA!

Klopt inderdaad ook, maar je gebruikt het als je nog aan het dribbelen bent. Je hebt bijvoorbeeld de bal met een CV, dan druk je op R1 terwijl je nog dribbelt, je zal dan zien de middenvelder die staat in de richting waarin je dribbelt in de bal komt. @db1512

1 like

"When playing as a team that qualifies for either UEFA Champions League or UEFA Europa League through the playoffs, the championship match was scheduled on the same day as the final league match.

  • This fix will not affect existing save files."

Wat bedoelen ze hiermee?

Als jij je geplaatst had voor de CL maar je moet nog wel een voorronde duel spelen dan was dit op de zelfde dag als je laatste competitie wedstrijd.

Dese bug fix zal geen effect hebben op je save games

Ik heb me geplaatst voor de CL als landskampioen en heb net het eerste duel van de voorronde gespeeld tegen Rosenborg, maar het schema klopte gewoon. Misschien een probleem wat op PS4 niet is voorgekomen?

Die update op PC is toch een aardige hoor, met die klote wifi thuis gaat dat nog lang duren ook…

Zou die ook voor de PS4 komen? De lay out van de super cupijkt me wel gaaf.

Ik ga het gewoon zeggen: FIFA valt wéér tegen.

Ik heb het op ultiem alweer makkelijk. Het is het begin van seizoen 2 en ik sta er al bijna van te kijken als de tegenstander tot een kans komt. Als ze die missen, hou ik de 0, want twee kansen tegen in één wedstrijd? Doe niet zo gek, dat gebeurt niet in FIFA.

Alleen de absolute topclubs komen tot meerdere ‘kansen’. Ja, tussen aanhalingstekens, want het zijn geen kansen. Net tegen Roma. een corner wordt op doel gekopt, keeper moet m hebben, maar nee, natuurlijk pakt ie m niet. 1-0. Ook mijn gelijkmaker had de keeper gewoon moeten hebben. Direct daarna, steekbal, El Sharaawy rost m van buiten de 16 in de kruising. Lachwekkend. In het echt valt ie niet zo hoor. Niet bij El Sharaawy, niet bij Ronaldo, bij niemand. Tekenend voor het realisme in dit spel, waar ik volgens mij al over heb geklaagd. Ik maak weer gelijk, op ongekend onrealistische manier. Dan volgt de 3-2 voor Roma. Een voorzet op Dzeko, De Ligt staat er bij. Beide gaan omhoog, Dzeko kopt vanaf een meter of 16 zo de goal in. Ik weet ook niet waarom ik een keeper opstel, want hij doet toch niks. Onrealistisch wederom. De PS staat dan ook weer uit. Ik ben wel gek in m’n hoofd als ik met zoiets doorga.

Ik vermaak me er doorgaans nog wel mee, ondanks het gemak (C-ploeg wint met 4-0 van Rosenborg. Bij mijn C-ploeg heb ik 2 veldspelers boven 70 algemeen, schoten 15 om 3 ofzo). Co-op bleek ook weer typisch FIFA te zijn. Het gaat er niet om wie het beste is in het spelletje, het gaat erom wie het meeste geluk heeft. Als je écht beter bent, dan win je wel, maar als je gewoon een goed duo bent, verlies je puur op geluk. Om over die goalkick glitch, want dat vind ik het, nog maar te zwijgen.

Hoe is het trouwens mogelijk om een game met zoveel zó opvallende bugs uit te brengen? Hands werkt niet op PS4, afstandsschoten zijn véél te sterk, ik heb er nog veel meer gelezen. Ik snap dat een game niet perfect is, maar dit is wel heel erg. Het boeit ze volgens mij helemaal niets bij EA. Je neemt de rechten van CL en EL, maar bent te lui om de EL ploegen toe te voegen. Aan carriere wordt al jaren niets gedaan en elke vorm van realisme ontbreekt. Ik blijf erbij dat het enige realisme dat in deze game zit, het feit is dat ik niet standaard op 1 of 2 manieren tot scoren komt. Elke wedstrijd moet ik andere dingen proberen om te scoren, wat op vorige FIFA’s niet zo was. Buiten dat is nergens realisme te zien. Over transfers hoef ik niet eens te beginnen natuurlijk.

Niet in de duels, die worden beslist op wat? De snelste speler aan de bal is langzamer dan de sloomste zonder bal. De sterkste speler wordt weggezet door de slapste. De kleinste zonder springkracht wint kopduels van de grootste met springkracht. Absurd.

Nu is dat gebrek aan realisme niet zo’n ramp voor mij, als ik maar uitdaging heb. Maar ook dat is dus na een week alweer weg. Ik heb overigens wel tegendoelpunten in de Eredivisie, omdat de tegenstander toch tot één schot komt en die vliegt er dan in. Hoe, dat maakt niet uit. Zolang die bal er maar in gaat, FIFA bedenkt wel een manier. En dan is het niet meer leuk. Ik creëer kans op kans, maar de paal, lat en keeper staan in de weg. NAC komt over de middenlijn en hoppa, een speler met zwakke been 1 ster en afstandsschoten 50 schiet hem, met zwakke been, vol in de kruising vanaf 20 meter!

Dan zijn er nog de tactische opties. FIFA kan ze beter weghalen, want er gebeurt toch niks mee. Mijn backs moeten altijd aanvallen, zo is de instructie. Ik ben blij als ze eindelijk een keertje over mijn vleugels komen, want ze blijven altijd wachten. Waar is die instructie dan voor? Mijn CVM moet achterin blijven. Dus die staat altijd randje 16 op een voorzet te wachten, voorbij de twee middenvelders die voor hem staan. Dat is toch lachwekkend? In een andere opstelling, speciaal gemaakt voor de duels met Bayern, geef ik mijn backs de instructie om nooit mee naar voren te gaan. Ik verover de bal en beide backs gaan in volle sprint naar voren. Euhm…? Ik heb het toen omgedraaid, om te kijken hoe dat werkt, maar dat hielp niet.

Ik kan niet wachten tot 2 november, wanneer er wel een realistische voetbalgame uitkomt. Eentje die ook gegarandeerd uitdaging biedt, hoe goed je er ook in bent. Ik zal m’n uurtjes echt nog wel maken met deze FIFA, maar deze game is absoluut geen €70 euro waard. Volgens mij de derde keer op rij dat FIFA weer een teleurstelling is.

Ik weet dat ik het moeilijk kan maken door op manual te gaan spelen, maar dat ga ik gewoon niet doen. Vorige FIFA geprobeerd, maar ik ben niet bereid om dat weer helemaal aan te moeten leren. Dat duurt me te lang, zonder dat ik er ook maar enig plezier uit haal, en daar heb ik FIFA niet voor. Ik heb FIFA voor plezier en ontspanning, niet voor enkel ergernis omdat ik weer een simpel balletje verkeerd geef. Sliders zijn mijn laatste redmiddel, maar ik zou niet weten hoe. De schoten en passes zijn al onrealistisch goed. Die beter maken, gaat dus niets oplossen. En als dat niet beter wordt, zou ik niet weten hoe de tegenstander tot kansen moet komen.

Zo, dat moest er even uit. Niet dat het ze daar bij EA boeit, die lezen dit en moeten huilen van het lachen. Hun tranen drogen ze wel met het briefgeld van mij en mensen die tegen dezelfde problemen aanlopen. Want het allerergste is nog dat ik volgend jaar gewoon weer enthousiast het nieuws rondom de nieuwe FIFA zal afwachten en dat ik hem gewoon weer zal kopen.

Heb eerder tranen in mijn ogen dat je denkt dat ze dit lezen bij EA…

Bizar, ik heb echt een heel andere ervaring. Ik word dikwijls echt ingemaakt door de tegenstander op legendarisch, en ik vind alles veel realistischer. Vaak krijg ik mooie goals tegen, na goeie combinaties of zelfs na een skillmove. De nieuwe tacktieken vind ik ook veel beter, bij mij komen m’n backs wél echt op als ik ze die instructie geef. Al eens geprobeerd om ze via de pijltjes de instructie te geven om aan te vallen?

@Vlietje

Nee, natuurlijk niet, maar het ging meer om de geld-opmerking van daarna.

@Raindog
Ja, dat merk ik al een paar jaar. Anderen hebben het wel moeilijk, terwijl ik over tegenstanders heen dender. Ik snap er niks van, het lijkt af en toe alsof ik een andere kopie van FIFA 19 krijg. Met de pijltjes heb ik nog niet geprobeerd.

Ik twijfel erover om nog een paar potjes op legendarisch te spelen, kijken of dat het misschien weer zo is dat het één na hoogste niveau moeilijker is dan het hoogste. Een goal na een mooie combinatie heb ik nog niet gezien op deze FIFA. Onrealistisch getik achterin wel, op het middenveld ook nog. Wel een paar mooie steekpassjes, die overigens veel te geforceerd zijn als je niet op manual speelt. Maar goed, dat was tegen Bayern, dan vind ik het wel logisch dat die balletjes zo perfect zijn. Skillmoves zie ik ook wel, maar meestal hou ik dan de speler tegen omdat ik hap en daarbij een overtreding maak, dus daar is nog geen doelpunt uit gekomen.

Vorig jaar had ik ook het probleem. Toen alleen nog met legendarisch. De ‘run-frequency’ zette ik op 1. Ik had op internet gelezen dat de tegenstander daardoor meer ging opbouwen, in plaats van lange halen naar voren. Het hielp wel vond ik. Voor de rest zou je je eigen slider van passing, shooting, etc omhoog kunnen doen. Dan maken jouw spelers vaker fouten.

Gelukkig is ultiem voor mij nog niet te makkelijk. Dat gaat over een tijdje wel weer anders zijn denk ik. Langzamerhand begint het ook stuk makkelijker te worden. In mijn RTG met Exeter City heb ik in seizoen 1 Man City uitgeschakeld in de FA Cup. En het scheelde niet veel of ik had de kwartfinale bereikt als Liverpool niet met een sneaky goal wist winnen (ik had namelijk meer kansen). Wellicht dat ik volgend jaar PES weer eens ga proberen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ook ik win mijn wedstrijden op Ultiem vrij gemakkelijk. Ik krijg wel soms tegendoelpunten waarvan je denkt: HOE?! Passes over vijf meter komen bij mij dan niet aan, terwijl de tegenstander ineens mijn hele verdediging wegtikt of van 25 meter de bal de kruising in jaagt.

De tactieken werken bij mij wel gewoon prima en zijn in mijn ogen een uitstekende toevoeging aan FIFA. Wel zouden mijn snelle buitenspelers inderdaad wel eens een sprintduel mogen winnen van verdedigers met 45 pace.

@Daniel
Nouja, dat wegtikken gebeurt mij dan niet, maar de rest wel inderdaad.

Ik heb net gespeeld op Legendarisch. Ajax-PSV. Na 25 minuten 3-0, in de rust was de verhouding schoten 6-0. Ik won elk duel, De Ligt was sneller dan Lozano, dat soort dingen. Ik heb de tweede helft tot 70e minuut gespeeld, maar niks veranderde. Toen heb ik hem uitgezet en opnieuw gespeeld, op Utiem. Rust 0-0, schoten 2-1, waarvan 0 op doel. Ik maakte in de tweede helft 1-0. Uiteindelijke verhouding schoten: 11-1, waarvan ik er 6 op doel schoot. Ik kwam er moeilijk doorheen, tot mijn goal. Daarna kreeg ik best wat kansen. En PSV kwam er maar niet uit.

Ik kan dat met de run frequency proberen, maar ze spelen niet echt met lange halen bij mij. Ze lopen zich gewoon vast of geven slechte voorzetten. Ik had in seizoen 1 best wat moeite. In de beker uitgeschakeld door AZ met 3-0, in de CL overwinterd maar toen door Lyon uitgeschakeld. Daarna won ik wel alles, maar ik speelde dan ook steeds met mijn eerste elftal. Na 21 wedstrijden had ik 42 goals, dus 2 per pot gemiddeld. Dat was aan het eind van het seizoen wel wat hoger, want ik won regelmatig met 3 of meer goals. Nu gaat het dus zo verder, alleen komt de tegenstander gewoon niet tot kansen, zoals in FIFA 18 en 17 ook al zo was. Dan is de lol er snel vanaf.

@Raindog
Via de pijltjes werkt het inderdaad wel. Raar dat het via instructies niet werkt.

Ik snap jou ook zeker wel. Soms krijg je een dikke aanval tegen, heb je niets te zeggen tot dat ze schieten en het bijna een ingooi word. Zo ook met een voorzet. Net als in 18 gaan ze via de zijlijn maar vaak kappen ze terug ipv een goede voorzet te geven. Ik begon op legendarisch maar won het voor seizoen vrij gemakkelijk. Ben meteen mijn schoten op 53 gaan zetten. Even afwachten wat dit gaat doen. Eerste duel van Wolverhampton gewonnen maar ging al niet zo makkelijk. Heb het gevoel dat afstandschoten erg OP zijn, zal na de patch wel anders zijn.

Heb al veel Gelezen van de patch maar wanneer komt deze nu uit?

Zou het veranderen van de speeltijd van 5 minuten naar 6 minuten iets kunnen veranderen aan mijn ervaringen? Misschien zit er iets in FIFA waardoor de computer sneller wil aanvallen omdat er minder tijd is, waardoor dit onzorgvuldig gebeurt en ze er niet door komen? Beetje raar idee misschien, maar wie weet.

Probeer het eens! Ik speel standaard op 6 minuten per helft.

Ik speel ook altijd 6 min. dan heb je tenminste het gevoel dat je een pot voetbal speelt. Net tegen Southampton gespeeld. 3-2 gewonnen uit eindelijk, beide 10 schoten waarvan beide 7 op doel. Vind de tegenstand behoorlijk. Ben zelf erg ervaren, speel al vanaf 98. Ben tot nu toe lyrisch over fifa19.