FIFA 19 Algemene Vraagtopic

Nee, dat doe ik nooit.

Het gebeurd namelijk ook weleens in real life dat wat jij zegt… Kijk bijv. naar Nederland-Duitsland…

Je spreekt jezelf al tegen een realistische carrière en dan denk je erover om een verloren wedstrijd over te spelen daar is niks realistisch aan. Wat wel realistisch is dat soms de zwakke broeder van de toppers kunnen winnen.

Okee niffo’s thanks men

Zo nu en dan zit er inderdaad een potje tussen dat de (op papier veel mindere) tegenstander twee keer op doel schiet en drie keer scoort. Gebeurd IRL ook weleens dat topclubs tegen een onverklaarbare zeperd aanlopen, zou het dus vooral zo laten tenzij je echt iedere wedstrijd helemaal scheel getikt wordt. Mocht dat laatste het geval zijn dan zou ik het niveau naar beneden bijstellen.

1 like

Bedankt voor je uitleg. Speel zelf op Ultimate. Had pas nog een carrière met PSG, daar won ik op ultimate met gemak potjes van 3-0 tot 6-0. Nu speel ik met Man City. Dat gaat wel wat moeilijker, dus denk dat het aan het niveau van de tegenstander ligt. Thanks voor de opheldering!

Ligt echt aan de tegenstand. Met Everton tegen City ben ik twee keer volkomen weg gespeeld. Andere duels kan ik wel goede tegenstand bieden. Ik heb wel eens dat ik de console helemaal uit zet omdat het zo tegen zit dat ik gewoon haast ontspoor van woede omdat ik zelf niet mag scoren en de tegenstander het met heel veel geluk wel doet. Daarna bedaar ik en start ik het spel weer op om hem vervolgens verder uit te spelen. Twee keer voor gekomen. Vorige fifa had ik echt alles gewonnen met Barcelona in het tweede seizoen. Geen enkel duel verloren, paar potten gelijk in de competitie. Juist in de CL finale ging het fout, 1-2 tegen Chelsea. Stond echt op het punt de wedstrijd opnieuw te spelen maar ben achteraf blij dat ik niet gedaan heb.

Nadat ik vorige week niet zoveel fifa heb gespeeld is er een update.
Nu ik de update gedaan heb en verder ga met mijn carriere vind ik het weer anders spelen als voorheen qua looplijnen/passen etc.
Mijn vraag was of jullie dit ook merken of dat ik gewoon er weer even in moet komen .:thinking:

In mijn carrière in England, wanneer ik tegen Liverpool of City speel merk ik vaak dat topspelers zoals Laporte, Aguero, David Silva, De Bruyne op de bank zitten en dat bijvoorbeeld bij Liverpool Mignolet in doel staat, Origi vaste spits is… Zo was bijvoorbeeld bij City ook Foden basisspeler en kapitein… Hoewel Kompany er wel in stond… Iemand idee hoe dit komt? Heeft het met de selecties te maken die je steeds als laatste download?

1 like

Dit komt mij heel bekend voor! Topspelers die op de bank zitten. Zo speelde bij mij altijd Green als doelman van Chelsea, nota bene de 3e keeper van Chelsea als het goed is. Ook Romero krijgt altijd de voorkeur boven De Gea. Dit slaat werkelijk waar nergens op. Het ergste wat ik heb meegemaakt, was dat in mijn carrière met Atletico, Coutinho-Suarez-Dembele de vaste voorhoede van Barca was. En Messi? Die speelde sporadisch. Echt lachwekkend hoe hier mee wordt omgegaan, om er moe van te worden. Weet niet of hier iets aan te doen valt, ik hoop van wel. Maar denk van niet jammer genoeg.

Ik herken dit probleem ook zeker. Wat ik zelf altijd doe is met een andere controler het andere team selecteren en dan de ‘normale’ opstelling maken, of een iets realistischere dan wat er zou staan. Zodra ik dan aan de wedstrijd begin zet ik de controler weer uit. Enige nadeel is dat eventuele trofeeën die je zou winnen niet worden toegekend, maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk

Ja echt triestig eigenlijk… Toen ik tegen mindere ploegen speelde zoals Burnley, Leicester, speelde ze wel met hun betere elftal, ongeveer toch… Ben zelf bij Wolves, op zich maakt me niet veel uit want verloor van City… Maar maakt het toch beetje onrealistisch. Vermits ik geen 2e controller heb is het een beetje stom…

Die tweede controller lost het probleem ook niet helemaal op, want de topspelers blijven tijdens de andere matchen wel gewoon op de bank. Ik neem voor elke carrière de tijd om de opstellingen van de belangrijkste ploegen aan te passen, en ook spelersposities te veranderen. Messi is bijvoorbeeld ‘cf’ in FIFA, en Barca speelt zonder cf. Als je hem rf maakt speelt hij wel.

Maar het is wel schandalig dat EA hier zelf niets aan doet. Zo is er ook het probleem van de cm. FIFA verkiest altijd een cdm boven een cm op de cm positie. Ik probeer dus zo vaak mogelijk die plek naar cam te veranderen.

Dit is al jaren het probleem in CM, tweede keepers die spelen en een b-garnituur in de basis. Had er tot op heden alleen last van tegen Chelsea.

Weet niet of ik hier bij het juiste topic zit maargoed.
Met mijn Atletico carrière is Griezmann 3 maanden geblesseerd, hij was juist degene die de aanvallen opzette etc.
Nu zit ik met een dilemma want ik weet niet welke opstelling ik nu moet gaan hanteren, en wie op welke positie.
Heb een aantal opstellingen geprobeerd waaronder 4-3-3/4-2-3-1 maar het loopt nog niet helemaal lekker.

Iemand suggesties? (Heb btw nog geen aankopen gedaan)

Als ik met Atletico speel, speel ik altijd 4231. Zonder Griezmann zou ik zo spelen:
Costa
Lemar Koke Correa
Saul Rodri/Partey

Persoonlijk ben ik erg fan van Correa en denk dat hij fijner is dan Martins. Koke kan zonder Griezmann echt gaan spelen als spelverdeler achter Costa.

Klopt verkies zelf ook Correa boven de Portugees.
Zo had ik het nog niet bekeken, probeerde Lemar telkens op de 10.
Zal dit eens proberen, dankjewel.

Ai, da’s balen! De beste goalgetter én diegene die inderdaad goed de aanvallen opzet. Mocht Grizi bij mij ontbreken, schuif ik Lemar een rijtje naar voor, als hangende, vrijlopende spits achter Costa. Dan blijft het ergens 4-4-2 …

Links kan je ofwel Vitolo, Saúl of Koke plaatsen, zodat je dan de centrale plaats kan opvullen met Thomas, mocht je voor één van de twee laatst genoemde kiezen.

Veel succes, hopelijk is Griezmann snel terug fit!

Weet even niet zo goed waar ik deze moet plaatsen dus dan maar hier. Ik wil namelijk bij AC Milan aan de start van mijn eerste seizoen één inkomende transfer doen, maar verder de selecties gewoon houden zoals ze zijn. Als ik nu de eerste transferperiode aan zet dan worden veel selecties sowieso weer anders en zullen er natuurlijk weer aardig onrealistische transfers plaats gaan vinden. Wat zouden jullie in deze situatie doen? De speler gewoon handmatig bij Milan zetten alvorens de competitie te starten (dan betaal ik er dus alleen niks voor), of toch de eerste transferperiode aanzetten?

Dat vind ik wel een goede vraag maar ik zou dan als je het echt niet fijn vind dat je uiterst rare transfers krijgt gewoon van te vore erbij doen.
Je kan altijd dan nog een verhaal erbij verzinnen of transfersom etc omdat het toch een story is.

Ik zou de speler in kwestie er dan gewoon bij zetten, misschien dat je een of twee overbodige spelers alvast handmatig bij een andere club kan zetten om het enigszins te compenseren.