FIFA 19 Club gezocht

Top! Ik ga hem meteen opstarten en meteen naar versterkingen zoeken.

Mijn Everton carriere draait op volle toeren, ik werd gevraagd voor Chelsea. Accepteerde het aanbod en sloeg het spel in een ander slot op. Helaas heb ik mijn Everton carriere er overheen gekopieerd. Die vier slots zijn echt drama!

Ik wil altijd twee of zelfs meerdere carrieres, het liefst in verschillende competities om zo al het talent wat daar zit aan het werk te kunnen zien. Ik ben dus op zoek naar een club waar veel aangesleuteld moet worden, doorselecteren of juist vele huurlingen. Voorgaande fifa was dat Fiorentina en daarvoor Marseille. Wie helpt mij voor deze editie?

Lang aan Newcastle gedacht maar dat komt pas aan bod wanneer ik Everton beu ben. Het mag ook een gedegradeerde club zijn zoals HSV, Koln of Deportivo. Spanje, Italie, Duitsland ligt toch wel de voorkeur. Korte motivatie zou leuk zijn.

Parma lijkt me een leuke uitdaging. Ongeveer de helft van de selectie is geleend, de rest is al redelijk oud. Je moet wel eens nakijken welke van die huurlingen sowieso permanent overgenomen wordt, dat zijn er ook wel een paar. 't Is een mooie club met veel historie en prachtige shirts.

Zelf denk ik er aan om toch maar eens in de Engelse tweede klasse te starten. Ik ben al een halve dag aan’t twijfelen en afwegen welke ploeg de beste keuze zou zijn, maar telkens ik een winnaar denk te hebben is er toch iets dat me tegen zit. Preston North End heeft veel talent en enkele faces, maar geen stadion en geen mooie shirts. Leeds heeft ook geen stadion en te veel buitenlanders. Aston Villa heeft een te goede selectie met te veel oudere spelers. Swansea heeft ook een verschrikkelijk shirt en een selectie met veel middelmaat, maar wel een stadion en een interessante coach. Derby heeft Ledley, en die heeft een baard. Norwich heeft wel wat talent, ook wat faces, maar geen geweldige selectie en ook nogal veel middelmatige Duitsers. West Brom heeft geen enkele rechtsback in de selectie, maar wel veel faces en een stadion. Vooral veel oude spelers. Stoke heeft Crouch, maar ook Berahino en Clucas (kan ik alletwee niet uitstaan), en ook vergeten vedetten als Bojan en Affelay (da’s negatief voor mij).

Wie helpt mij de knoop door te hakken? Ik wil liefst een echt stadion, wat talentjes, wat faces én een selectie waarmee ik tot de winterstop door kan, omdat ik de eerste transferperiode uit wil laten.

1 like

Heb ontzettend veel plezier beleefd aan mijn carrière met Swansea! Middlesbrough is misschien ook nog een leuke optie anders? Ook met echt stadion.

1 like

In de selectie van Middlesbrough zit helemaal geen toekomst, vind ik. Bij Swansea houden de oude wingers zonder stamina mij tegen, zoals Dyer en Narsingh.

Ik heb in fifa18 veel plezier gehad in Aston Villa. Vind de selectie juist helemaal niet te goed. Dat de selectie ao oud is maakt het juist erg uitdagend. Veel spelers verhuurd waar alleen Green de juiste potentie heeft. De vier huurlingen El Ghazi, Moreira, Tuanzebe en Abraham zijn zowat de enige met 80+ potentie. Bad boy Grealish is de enige ruwe diamant die ze bezitten. Schitterende shirts en een mooie oud stadion, alleen geen selectie die op kan boxen in de Premier League. Ik weet het wel…

1 like

Scroll anders eens door mijn manager story met Swansea heen, misschien kun je daar wat inspiratie mee opdoen voor welke kant je met de selectie op zou kunnen gaan.

1 like

Bedankt jongens, 't is moeilijk. Grealish is voor mij bijvoorbeeld ook dé reden om niet voor Villa te gaan, zo’n irritant ventje. Ik twijfel nog wat verder, maar apprecieer jullie hulp ten zeerste.

@Raindog is het niet juist leuk dat je bij iedere club dingen ziet die je niet aan staan en dat je deze dan kan veranderen? Oude spelers en een irritant mannetje als Grealish bij Aston Villa? Verjongen en Grealish eruit. Oude vleugelspelers zonder stamina bij Swansea? Verjongen op de vleugels. Zou persoonlijk voor Aston Villa gaan trouwens en dan na promotie proberen Tuanzebe permanent vast te leggen en Abraham in elk geval nog een jaar huren. Denk dat je met een promovendus in de Premier League ook wel hele leuke spelers (met gameface) kan halen, wat het na een jaar Championship ook al weer beter kan maken.

1 like

Daar heb je natuurlijk een punt, maar ik wil absoluut de eerste transferperiode uit zetten omdat ik de indruk heb dat dat altijd de meest onrealistische is. En als er zoveel dingen zijn waar ik me aan stoor hou ik het waarschijnlijk niet vol.

@Raindog
Is het misschien een idee on met Sunderland AFC te beginnen? Hebben een mooi stadion, redelijk wat real faces en omdat ik het een gevallen club is kun je er toch wat leuke trainers voor zetten. Zo kun je rond kijken in de Championsship of mindere talenten huren/kopen vanuit de Premier League.

Goed idee, maar ik weet niet of ik daar het geduld voor heb. Sunderland is inmiddels afgezakt naar de derde klasse, en ik geraak maar zelden in S3 met mijn teams. Anderzijds is zo’n club terug omhoog helpen wel dé manier om eens een echt lange carrière mee te maken… Maar dan kan ik net zo goed voor Portsmouth gaan, die hebben ook een eigen stadion maar iets meer talent in de huidige selectie. Moeilijk!

Spit de selecties eens door of speel een paar oefenpotjes voordat je een keuze maakt?

Sunderland vind ik persoonlijk juist een van de afvalbakken van het Engelse voetbal. Zo’n beetje alles wat fout kan gaan of slecht geregeld kan zijn heeft daar wel eens plaatsgevonden. Wanbeleid ten top en vind het daarnaast ook geen mooie club.

Denk dat Portsmouth dan een stuk beter bij je past. Zeker met dat stadion erbij!

Met het oog op de naderende kerstvakantie overweeg ik om naast m’n manager story met Man United een tweede carrière te beginnen. Ben op zoek naar een club waarbij er geïnvesteerd kan worden in zowel talent als toppers en er nog een beetje aan de selectie gesleuteld kan worden. Het liefst wel een club uit Engeland of Spanje vanwege de aanwezigheid van de vele gamefaces en stadions.
Ik zat zelf te denken aan:
Chelsea, in het verleden het imago van een koopclub met betonvoetbal maar onder Sarri best wel onder de indruk van geraakt. Ook leuk om een keer met Kanté en Hazard te kunnen spelen en heb het idee dat er nog wel wat versterking kan komen. Met name centraal achterin en in de spits zie ik verbeterpunten. Doel zou zijn om er een elftal van te maken dat angst in boezemt zoals vroeger met Lampard, Terry, Drogba, Cech en Essien.
Valencia, wisselvallig de laatste jaren maar in potentie nog altijd een hele goede ploeg. Aantal wat oudere spelers dus doorselecteren en de (Spaanse) talenten ook vol op de kans geven.

Ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben. Chelsea lijkt me op dit moment het meest aantrekkelijk, denk dat ik een hele andere kant mee op kan dan nu met United waardoor ik dus niet dezelfde spelers ga halen. Ben ook wel benieuwd hoe jullie de toekomst van Hazard zien, zou hij na dit seizoen toch bij Chelsea weg gaan?

Chelsea en Valencia zijn idd 2 interessante keuzes waarmee je jezelf wel kan vermaken denk ik.
Spurs misschien?: Ze hunkeren echt naar succes, en blijven Kane/Eriksen daar spelen of worden ze weggekocht etc.
Atletico: Ze willen echt een keer Barca/Real verslaan in de titelrace en hebben ook een leuk team/stadion, Er zijn ook een aantal spelers in trek bijvoorbeeld Griezmann.
Real Betis heb ik zelf een goede ervaring bij, zit wel verbetering in het team en met gerichte aankopen kan het in de toekomst nog leuk worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ik zou toch voor een van je Spaanse opties gaan, met twee topclubs in dezelfde competitie lijkt mij niet alleen wat te veel van hetzelfde, maar ook wat verwarrend. In de ene carrière doet pakweg Liverpool het erg goed, terwijl ze in de andere een slecht jaar hebben, of er gebeuren een hoop verschillende transfers. Dan kan je toch niet meer volgen wat in welke carrière gebeurde?
Valencia en Betis lijken me de leukste opties, maar ook Sevilla en Villarreal hebben een interessante selecties en spelen Europees. Nadeel van Valencia is dan weer dat je daar dezelfde CL-groep hebt als met Man U.

Ook ik zoek een club voor een carriere buiten me story om omdat er veel vrije dagen aan zitten komen etc.
Het liefst een club in Spanje of Engeland vanwege de velen licentie’s maar Duitsland/Italië zou ook evt kunnen.
Het zou een beetje een team moeten zijn waaraan ik veel kan sleutelen bijvoorbeeld Man utd die toch geen ideale selectie hebben voor zo’n grote club, hoeft niet persee een topclub te zijn maar ook weer niet een middenmoter.
Ik hoor graag jullie suggesties!

Spanje: Sevilla, Athletic Bilbao, Villarreal, Real Sociedad, Valencia, …

Engeland: Everton, Newcastle, Arsenal, Spurs, …

Duitsland: Dortmund, Leverkusen, Schalke, …

Italië: Inter, Milan, Lazio, …

Mooie clubs, authentieke stadions, real faces, … Aan jou de keuze, @Rivaldo! :smirk:

1 like

Jammer genoeg heb ik de carriere(s) die ik heb geprobeerd met de topclubs niet vol kunnen houden omdat het allemaal te makkelijk gaat en ik boks liever op tegen de grotere tegenstanders.
Dit zijn mij eisen/voorkeuren:
Land: Spanje/Engeland/Italië/Duitsland.
Middenmoter/Subtopper met een echt stadion en wat mogelijkheden tot sleutelen, een leuk verhaal bij de club is altijd leuk.
Alvast bedankt!