FIFA 19 Club gezocht

Celta en Levante lijken me leuke uitdagingen in Spanje, in Engeland kan ik je Fulham en Brighton aanraden. In Italië en Duitsland zijn er geen kleine clubs met een eigen stadium, buiten HSV in de tweede klasse.

1 like

Zijn er al mensen met Valencia begonnen? Ik denk er sterk over na omdat ze dit seizoen helemaal zijn afgegleden, terwijl ze eindelijk op de weg terug leken. Ze spelen 4-4-2 en dat terwijl ik altijd 4-3-3 of 4-2-3-1 speel. Lijkt me eens leuk om daar tactisch mee aan de slag te gaan. Drie tenues, eigen stadion volgens mij. Op naar de selectie, prima doelman. Talentvolle verdedigers en een paar goede basiskrachten alleen de rechtsback is zwak. Piccini, Wass. Degelijk middenveld met super talenten Carlos Soler en Ferran Torres. Voorin Batshuayi gehuurd, Gameiro komt in de prime van zijn carriere, Rodrigo revelatie van vorig jaar samen met Guedes die eventueel ook in de punt kan, en ze hebben talent Santi Mina.

Ex Valencia spelers die me zo te binnen schieten David Silva, Juan Mata zijn het overwegen waard om terug te halen. Andre Gomes, alleen Everton wil hem definitief overnemen van Barca. Misschien Alcacer, scoort aan de lopende band bij Dortmund maar heeft geen basisplaats.

Zal vooral op zoek gaan naar Spaanse, Portugese talenten. Wie kan daar bij helpen?

Isco is een oud jeugd product van Valencia en lijkt al een aantal seizoenen niet al te happy bij Real Madrid… zou wel een stunt zijn om hem te halen denk ik.

Bij Vitoria Guimaraes (Portugal) speelt een Braziliaan die Dodo heet. Heeft veel potentie en vind het persoonlijk een heerlijke speler.

Misschien is dat een optie voor je backprobleem?

Dat is al vast een speler die ik laat scouten. Stuur er sowieso een naar Portugal, Spanje en dan nog een naar zuid Amerika. Bedankt alvast! Denk dat Isco nog te vroeg is voor een terug keer, Bayern scheen ook interesse te hebben

Ik dacht aan Cucurella, Aritz, Theo, Chukwueze, Melero, Portu, Pozo, …

Een mooie club Valencia, toch jammer dat ze het niveau niet meer halen van in de vroege jaren 2000. Ze hebben toch nochthans een mooie selectie. Succes!

Heb met FIFA16 een schitterende lange carriere met Valencia gehad. Echt een aanrader. Overigens heeft Dortmund Alcacer al definitief vastgelegd als ik me niet vergis.

1 like

Valencia leek mij ook wel een leuke club om mee te beginnen, al zou ik na het eerste seizoen dan wel terug willen stappen naar een 4-2-3-1. Batshuayi is gehuurd en weet nog niet heel veel indruk te maken en ben zelf nooit zo’n fan van Gameiro geweest. Met Rodrigo en Santi Mina heb je dan twee opties in de spits die ook op de flanken kunnen en met Guedes, Soler, Torres prima opties op de flanken. Voor op tien had ik een topaankoop in gedachten in de vorm van Bruno Fernandes van Sporting of Anderson Talisca ophalen in China. Centraal op het middenveld zit je denk ik wel goed met Kondogbia, Parejo, Racic, Coquelin en Merran die verhuurd is in het eerste seizoen. Linksachter twee toptalenten met Lato en Gaya, centraal achterin ziet het er ook prima uit en zou je wellicht nog een talent uit de Portugese competitie kunnen halen (Leite en Militão zijn daar wereldtoppers in spé). Rechtsachter is denk ik lastig, denk dat de beste optie is om een wat oudere rechtsback te halen en dan een talent zelf op te leiden.

1 like

Het voorseizoen is altijd prima om te bekijken welke opstelling je het beste licht betreft de selectie. Centraal achterin zitten ze al wel prima denk ik met Garay, Paulista en de jongere Vezo, Diakhaby. Ga er dinsdag mee aan de slag

Hey, fifa spelers ik ben opzoek naar een club die lekker varieert qua nationaliteiten, liefst een club met een eigen stadion en veel real faces ik heb mijn fifa op Nederlands want dat is fijner maar dan zijn er veel clubs zonder reclame op de shirts en dat vindt ik jammer dus jullie horen het,

Echt stadion
Veel nationaliteit
Real faces
Reclame op shirt :sweat_smile:

Bedankt alvast,

Jorchiiii98

In Engeland vallen er dan veel clubs af aangezien daar veel Bet sites op de shirts staan, wat in Nederland niet mag. Dus die worden weg gehaald als het spel op NL staat. Wat ik dan juist prachtig vind.

Kijk eens bij Marseille, best wel wat spelers met real face, eigen stadion (schitterend overigens). Grote club maar weten net niet aan te haken.

Hey mannen. Ik heb een moeilijk verzoek :wink:

Ik zoek een (Engelse) topclub die het zou aandurven te stoppen met massa inkoop en eindelijk iets zou willen doen met de jeugd. Denk aan een Chelsea met Odoi en City met Foden, die krijgen amper tot geen kansen omdat er elk jaar weer een nieuwe superster wordt gehaald.

Indien realistisch zou ik graag een career willen starten waarin ik zeg: Alleen aankopen die noodzakelijk zijn, we kijken nu vooral naar wat we hebben in de jeugd. alleen verhuren als het de speler beter maakt en geen 'van Ginkel scenario’s meer. Lijkt me supergaaf om van City, Chelsea, Real een club te maken waar mensen ook sympathie voor krijgen en waar jeugdspelers heen gaan omdat ze wél kansen krijgen. Welke club zou hier het geschikst voor zijn? Liefst Engeland maar mag ook een andere topcompetitie zijn. Het gaat mij om een topclub, omdat een middenmotor of laagvlieger beetje saai begint te worden.

Tottenham. De enige topclub die in de zomer gewoon geen transfer heeft gedaan, en die jeugd volop kansen geeft. Kane, Rose en Winks komen uit de eigen opleiding, Dele en Dier werden als tieners gehaald. Ben zelf een carrière met hen gestart, en ik heb enkel Kondogbia (vervanger Dembele) en Wilson (back-up Kane) gehaald, maar zelfs zonder aankopen kan je een seizoen of twee verder. Tegen dan zal je ook wel wat spelers uit je jeugd naar het eerste kunnen halen, en dan heb je nog Onomah en Edwards die terug komen na S1. Skipp, Foyth, N’Koudou, Walker-Peters en Oakley-Boothe zijn ook spelers die erg goed worden.

@Rivenriff2 het lastige aan Fifa is natuurlijk dat je heel lastig je keuze kan maken op basis van ‘wat hebben we in de jeugd’, simpelweg omdat de jeugdelftallen niet in Fifa zitten. Wat je dan denk ik beter kan doen is een team kiezen waarbij er op niet al te lange termijn doorgeselecteerd moet worden en tot die tijd investeren in twee of drie topscouts die een aantal goede jeugdspelers klaar weten te stomen. Als je bijvoorbeeld voor Real zou kiezen zou je door te scouten in Spanje, Zuid-Europa en Zuid-Amerika kunnen proberen de grote namen te vervangen door jeugdspelers en de aanwezige talenten die ze nu al hebben de kans geven. In Engeland kan je dit bij bijna alle teams denk ik ook wel doen, als je naar de selecties van City, Liverpool, Spurs kijkt dan hebben die voorlopig geen (grote) aankopen nodig en kan je langzaam aan de jeugd in gaan passen.

Mag ik daar Bilbao aan toevoegen? Geen topclub maar juist wel een club dat alleen Basken naar Bilbao haalt. Dus je bent haast verplicht om alleen te scouten in Spanje en Frankrijk.

Met wie heb jij een career mode dan?

Everton (seizoen 2)
Parma (seizoen 1 halverwege)
Valencia (net begonnen)

Ik wil graag nog eens in Spanje starten, maar ik twijfel over welke club ik zou kiezen. Alaves, Celta de Vigo of toch Valencia?

Alaves is wel interessant - zie je ook niet veel verschijnen op dit platform. Wat zou je willen bereiken met deze 3 teams?

Uitgroeien tot topclub, uiteraard. Bij de ene club op langere termijn dan bij de andere, weliswaar. Ik kees wel net dat Ibai Gomez terug naar Bilbao is gehaald, dat maakt Alaves wel minder aantrekkelijk.

Alaves doet het verrassend goed dit seizoen. Wellicht de kleinste club van de drie. Celta doet de laatste jaren leuk mee en heeft een heel divers team. Meeste zijn mid 20 waardoor ze juist voor stabiliteit zouden moeten zorgen. Valencia is de grootste club van de drie en hebben op papier al echt wel een selectie om bij de eerste 6 te eindigen. Ben toevallig afgelopen week met ze begonnen. Paar leuke talenten zoals Gaya, Lato, Ferran Torres, Soler en de routinier Parejo.

Verder speelt het misschien nog mee dat enkel Valencia een eigen stadion heeft. Alle drie beschikken over drie tenue’s ook altijd wel prettig vind ik zelf. Meeste rek zit misschien in Alaves omdat ze niet heel veel toppers hebben en als er dan juist een is zou je hem gewoon moeten verkopen omdat het irl ook zo gaat.

1 like