FIFA 19 Realistische carrière topic

@Spoon0612,

‘t Staat op m’n to do-lijst: met Chelsea onderhandel ik in december. Zodat ik Morata meteen kan inzetten voor de eerste wedstrijden in 2019, La Copa! Kan hij zich meteen aanpassen aan z’n team!

Telles is zeker welgekomen, maar als ik hem niet meteen kan uitlenen, laat ik Felipe dan gaan? Zou ik wel spijtig vinden, is ook stilaan een clubicoon geworden. Ik las dat Wolves Jonny’s koopoptie willen lichten, dus gaat daar ook ‘n eventueel ‘n vervanger verloren …

En jouw carrière met Valencia is er één van veel ups en enkele serieuze downs! Met voorsprong van 8 punten en met nog 6 speeldagen kan het bijna niet meer mislopen. Al zal de wedstrijd tegen Atlético de meest cruciaalste zijn, 11 punten voorop of maar 5, het scheelt enorm in de sprint naar de eindmeet. Al moeten jouw drie laatste wedstrijden altijd een 9/9 opleveren.

In elk geval veel geluk, het zou ‘n unieke ervaring zijn voor de club om in hun eeuwfeest kampioen te worden! Succes!

Ga je Murillo na het seizoen bij je team houden?

Ik zie dat ik nog geen update had geplaatst voor S2/S3. In S2 werd de doelstelling promoveren, na de terugkomst van oude bekenden, zoals James Milner en Ashley Young, maar ook omdat de selectie nu beter in balans was dan in S1. Al met al is het een succesvol jaar geweest. De bekertoernooien gingen niet zo goed, maar in de competitie werden we uiteindelijk tweede met maar liefst 99 punten. Terwijl die voorsprong pas aan het einde van het jaar bereikt was, daarvoor was het een strijd tussen vijf teams. Brighton was met 103 punten uiteindelijk te sterk en liet op het einde geen enkele steek meer vallen. Terechte kampioen. Door de tweede plek zijn we gepromoveerd zonder play-offs te hoeven spelen. Mooi einde van de loopbaan van Cahill bij de club waar hij begon. Opvallend is dat de drie gepromoveerde ploegen van vorig seizoen meteen weer zijn gedegradeerd. Brighton en Huddersfield zijn meteen weer gepromoveerd. Dit houdt in dat de competitie hetzelfde is als in RL, met uitzonder van Villa voor Cardiff City.

S3
Doelstelling voor dit seizoen is niet degraderen, nadat in het vorige seizoen zoals gezegd alle promovendi er meteen weer uitvlogen. Budget bedraagt dertig miljoen, een mooie verhoging, maar karig als je ziet hoeveel geld de concurrentie te besteden heeft en hoe duur betere spelers zijn. Creatief inkopen dus. Qua verkopen viel er niet veel meer te verdienen, aangezien de selectie in de voorgaande twee jaar al op orde was gebracht en er geen hoge boden kwamen voor sterspelers. Op dit moment zit ik in de winterstop van S3. Villa staat elfde, eindelijk redelijk save van de gevarenzone. Dit is pas in de laatste anderhalve maand gerealiseerd, daarvoor stond het wat dichter op elkaar qua punten. In de FA Cup doen we nog mee na 1-0 winst op Spurs, de koploper. De League Cup is al wat verder en daarin spelen we halve finale tegen Southampton (evenveel punten in PL). De andere halve finale is Southend – Fulham, wat een ander niveau is en Fulham staat onderaan. Goede kans om mogelijk een prijs te pakken dus!

Verkoop
Neil Taylor, 600k ong.

Aankoop

  • Brereton (21/76), 9.5m van Nottingham Forest. Brereton was in S2 al gehuurd, om geld te besparen. Nu definitief overgenomen.
  • Zurkowski (23/78), 12.5m van Empoli. Een Poolse middenvelder met verbazend goede statistieken. Prefect voor Premier League voetbal, zoals: 185cm, 4* zwakke been, specialiteiten motor en afstandsschoten, 83 kracht, 88 snelheid, 96 uithoudingsvermogen, 81 korte pass, 80 visie.
  • Aarons (20/74), 6.6m van Norwich City. Snelle back die mij extra opties geeft. Reece James gebruik ik op dit moment ook als CV.
  • Walcott (31/76), 5m van Everton. Klasbak die mij extra kwaliteit op de vleugels geeft nu Lennon en Young aanmerkelijk ouder worden.

Omdat FootballUser volgens mij niet zo goed werkt, doe ik het even zo:

-------------------------------------Kalinic--------------------------------------
— Aarons------------------Fry--------------Riedewald---------Henry—
—Walcott-------------Zurkowski------------Milner---------Watkins—
------------------------------------Morrison-----------------------------------
------------------------------------Brereton-----------------------------------

Hourihane, McGinn, Lennon, Young, Robinson, James, Castaignos, Diame, Green, Richards

Op dit moment heb ik geen budget over en daarom kijk ik vooral naar S4 voor aankopen/veranderingen. Focus zal liggen op CV, LV, SP, CAM.

In een volgende update zal ik wat meer ALG’s/leeftijden laten zien, dat heeft na één jaar niet zoveel nut. Ook de jeugdopleiding laat dan nog meer talenten vrij!

Ziet er erg goed uit! Zurkowski is een mooie en realistische transfer, erg origineel ook. Doet Milner het nog goed? En hoe valt Morrison mee? Ik vermoed dat je middenvelders de bal rondspelen en dat je dan de diepte zoekt met je flanken en Brereton?

1 like

Murillo : ben erg te spreken over Diakhaby. Hij speelt regelmatig ipv Garay die al een jaartje ouder word. Vaste duo is Paulista/Garay en nu ik Dodo heb gehaald zal Vezo wellicht centraal als back up gelden en is er dus eigenlijk geen plaats voor Murillo. Maar ik ga hem toch een kans geven, eerst in het toernooi voorafgaand aan het seizoen. Zodat Vezo rb blijft samen met Dodo en dan Piccini verkopen aangezien ik hem te kort vind komen.

Aston Villa : mooi dat je bent gepromoveerd en het lijkt er op dat je keurig in de middenmoot gaat eindigen. Leuke selectie!

Milner doet het nog prima. Je merkt wel dat het fysiek minder wordt, maar daar is Zurkowski dan weer perfect voor als partner. Morrison valt zeker mee! Is in feite mijn sterspeler qua prestaties. Goede dribbel, creatief.

Hoe ik speel ligt een beetje aan de tegenstander. Vaak inderdaad dat de middenvelders controle houden en ik diepte kan zoeken met de flank en Brereton. Soms laat ik ook de flanken wat meer naar binnen komen om diepgang te krijgen vanuit de as. Voordeel van deze selectie is dat ik vrij gemakkelijk kan switchen. Voordeel is dat Brereton zowel als een aanspeelpunt als in de diepte goed kan spelen (snelheid ook iets van 90 volgens mij).

1 like

Is Brereton ook een echte afmaker, volgens mij valt dat onderdeel nog het meest van hem tegen. Benieuwd naar de hele ontwikkeling van je selectie en ik zou vol inzetten op de League cup. Kortste weg naar Europees en ook nog een prijs. Je verhaal begint wel weer te kriebelen om met Villa te startte. Geweldige club. Benieuwd wat je met die 30 miljoen kunt.

@Begiristain, ziet er goed uit. Zurkowski is een mooie originele aankoop die ik eigenlijk nog nooit eerder voorbij heb zien komen. Een meer dan prima speler voor Aston Villa. Ook leuk dat je op de Engelse tour blijft. In de Premier League doe je het ook naar behoren met een mooie elfde plek. Ben benieuwd of je de Carabao Cup kan winnen. Is denk ik zeker mogelijk gezien de andere teams die nog over zijn.

@Spoon0612, Valencia is een mooie club om een carrière mee te starten. Zeker nu het Mestalla weer terug in de game is. Hopelijk kan je meteen kampioen worden van Spanje. Zou wel een ongekende prestatie zijn. Jammer dat het zo is verlopen tegen PSG, maar het is geen schande dat je van zo’n ploeg weet te verliezen. Alleen de manier waarop is denk ik wel vrij pijnlijk. Leuk dat je trouwens Mata terug hebt gehaald. Vind het een erg goede speler, jammer dat hij bij United niet helemaal naar zijn kunnen heeft gepresteerd. Hopelijk weet hij bij jou weer een beetje in zijn oude vorm te komen.

@Matthi9s, je doet het vrij goed met Atlètico. Erg mooi dat je met zo’n grote puntenverschil eerste staat in de La Liga. Hopelijk weet je het vol te houden. Telles zou ik een mooie aankoop vinden. Is het alleen niet vreselijk duur om zowel Morata en Telles te halen. Weet natuurlijk niet precies het budget van je, maar Atlètico staat er niet echt om bekend dure transfers te doen.

2 likes

Ja en nee @Spoon0612! Door zijn bewegelijkheid is hij veelal onderweg, maar zijn schoten vind ik best wel sterk moet ik zeggen. Zoek er nog wel andere type spitsen bij, maar hij is in ieder geval wel een aanrader. De dertig miljoentjes zijn al zo’n beetje uitgegeven aan de aankopen die in de update staan :wink:

@Damian, dank je! Het komt grotendeels door het feit dat de andere toppers zoals Barcelona & Real al behoorlijk wat punten verloren hebben, terwijl wij regelmatig zijn in het verzamelen van punten.

Ik heb ‘n budget van 90 miljoen €, Morata kon ik al bemachtigen voor 40 miljoen. Idem voor Telles, dus ik zou niet meer veel over houden. Ik zal nu het waarschijnlijk houden bij Morata. Met ‘n beetje geluk kan ik de situatie rond Telles in juli nog eens bekijken, als ie nog bij Porto speelt …

Fulham, S2

Inmiddels ben ik in mijn Fulham carrière beland in S2. De doelstelling was om Europees voetbal te halen, en zo ver mogelijk te komen in de bekertoernooien. In de competitie hebben we het hele seizoen goed voetbal laten zien. Helaas liep het in de laatste maand een stuk minder waardoor we Europees voetbal, via de competitie, zijn misgelopen. We zijn namelijk geëindigd op een zevende plek. Een prima prestatie. We behaalden maar liefst 62 punten. Leicester en Chelsea haalden beiden één punt meer. Arsenal haalde 64 punten en kwalificeerde zich voor de Champions League. We zijn dit seizoen de Champions League dus misgelopen op twee punten… Liverpool won uiteindelijk de landstitel. Bournemouth, Derby County en Middlesbrough degradeerde uit de hoogste klasse van Engeland.

Via de competitie wisten we ons dus niet voor de Europa League te kwalificeren. Gelukkig zijn er in Engeland nog twee kansen met de twee bekertoernooien: de FA Cup en de Carabao Cup. In het eerstgenoemde toernooi wisten we MK Dons (2-1), Watford (1-0), Wolves (1-0), en Huddersfield (2-0) uit te schakelen. Helaas wisten we over twee wedstrijden niet van Manchester United te winnen (0-1) waardoor we de FA Cup niet meer konden winnen.

Door het mislopen van de FA Cup werden verplichtte we onszelf om de Carabao Cup te winnen. Na overwinningen tegen Sheffield United (1-0), Crystal Palace (3-2) en Stoke City (2-0, na een rematch) begon het toernooi echt voor ons. We lootte namelijk Liverpool. Na een absolute topwedstrijd van ons wisten we nipt met 1-0 te winnen. Opnieuw kwamen we in de halve finale tegen een topteam. We moesten namelijk op bezoek op Old Trafford. Na verlenging stond het in Manchester nog steeds 0-0 waardoor we strafschoppen moesten nemen. De strafschoppenserie wisten we gelukkig te winnen met 3-2, waardoor we in de finale van het bekertoernooi stonden. Daarin moesten we het opnemen tegen een andere verassende finalist; Aston Villa. De finale op Wembley bleek een memorabele finale te worden voor elke voetbalfan. Na achtenveertig minuten stonden we in Londen al met 2-0 achter. Door treffers van Dimata (’57) en Seri (’88) wisten we uiteindelijk nog verlenging af te dwingen. In de verlenging wisten we ruim uit te lopen op Aston Villa met 4-2. Toch wist de club uit de Championship weer terug te komen naar 4-4. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd dan toch door een geweldig doelpunt van Ollie Watkins in de 123ste minuut. Door deze knal werd de eerste prijs met Fulham behaald, en mogen we volgend seizoen uit gaan komen in de Europa League.

Aankopen:

-Mason Mount, kwam voor 13m over van Chelsea. Een echte spelmaker, en meteen een van de belangrijkste spelers in het team.

-Nathaniel Clyne, kwam voor 11m over van Liverpool. Kreeg geen kansen meer bij Liverpool na de doorbraak van Trent Alexander-Arnold, en wij zochten een goede rechtsachter.

-Kevin Trapp, kwam voor 11,5m over van PSG. Fabricio beviel niet en Trapp is bij PSG derde keeper.

-Benik Afobe, kwam voor 6m over van Stoke City. We zochten nog een tweede spits.

-Landry Dimata, kwam voor 13m over van Wolfsburg. Mitrovic beviel niet, dus zochten we een nieuwe spits.

-Dedryck Boyata, kwam gratis over van Celtic. We zochten nog een goede centrale verdediger voor in de breedte.

Verkopen:

-Dominic Solanke, was gehuurd van Liverpool.

-Sergio Rico, was gehuurd van Sevilla.

-Timothy Fosu-Mensah, was gehuurd van Manchester United.

-Aleksander Mitrovic, vertrok naar Roma voor 26,5m. Was op een zijspoor beland na de komst van Dimata en Roma bracht een hoog bod uit.

-Tim Ream, vertrok voor 2,2m naar Stoke City. Was overbodig.

-Rui Fonte, vertrok voor 2,2m naar River Plate. Was overbodig.

-Marek Rodak, vertrok voor 2,1m naar Norwich City. Was overbodig.

-Marcelo Djalo, vertrok voor 600k naar Trabzonspor. Was overbodig.

-Maxime Le Marchand, vertrok voor 3m naar Liverpool. Was overbodig.

-Cyrus Christie, vertrok voor 2m naar Wolfsburg. Was overbodig.

Selectie:

lineup%20(3)

Bank: Fabricio (78), Kelly (72), Boyata (77), McDonald (74), Seri (82), Watkins (76), Afobe (74)

In de opstelling valt de positie van Zinchenko misschien erg op. Ik gebruik hem in game een beetje hetzelfde als hoe Ajax speelt met Ziyech en Tadic. Tot nu toe loopt dat prima, maar toch denk ik dat ik volgend seizoen toch een echte buitenspeler ga halen. Ook valt het op dat Seri geen basisplek heeft. Ik vind hem zelf niet fysiek genoeg voor het Engelse voetbal. Ik ga hem dan ook volgend seizoen verkopen, aangezien hij nog steeds een waarde van 30m heeft.

Tips en op/aanmerkingen zijn altijd welkom.

Hoe bevalt Afobe? Twijfel al een tijd om hem te halen, omdat ik hem ken van zijn Arsenal periode.

Doet het erg goed voor me als invaller. Hij scoort ook vaak in belangrijke wedstrijden in de blessuretijd. Zou hem zeker aanraden.

Atlético Madrid januari 2019

LaLiga:

Na 17 speeldagen voeren we de rangschikking aan met een totaal van 44 punten. Eerste achtervolger Barcelona telt slechts vijf punten minder, nadat we in Girona op 0-0 bleven steken. Real Sociedad blijft knap meedraaien in de hoogste regionen, met 37 punten, kort gevolgd door een vlot meedraaiend Valencia, 34 punten. Grote rivaal Real valt buiten de top 4 met zijn 32 punten. De top 6 wordt vervolledigd door Real Betis, die 26 punten telt. De eerstvolgende wedstrijd in 2019 is op bezoek bij het bijzonder geplaagde Sevilla (twee punten boven de degradatiezone) …

Copa del Rey:

De terugwedstrijd op Real Oviedo werd een 1-1-gelijkspel, waardoor we geplaatst zijn voor de 1/16de finales. We komen uit op een dubbele confrontatie met Deportivo Alavés.

UCL:

De laatste speeldag in de UCL gingen we opnieuw ten onder tegen Dortmund, we verloren met 2-1. Dit gaf het gevolg dat de Duitsers over ons sprongen naar de eerste plaats in Groep A, waardoor we een gunstigere loting kwijtspeelden … In de 1/16de finales komen we uit tegen het Italiaanse Juventus!

De andere affiches:

  • Barcelona vs. Manchester City
  • Ajax vs. Tottenham
  • Manchester United vs. Bayern München
  • CSKA Moskou vs. PSG
  • Schalke 04 vs. Real Madrid
  • Lyon vs. Lokomotiv Moskou
  • Liverpool vs. Dortmund

Selectie:

De contracten van de volgende spelers zijn verlengd:

  • Lucas Hernández: verbeterd contract met twee jaar verlengd. De jonge Fransman is onze toekomstige linksachter.

  • Saúl: verbeterd contract waarbij de afkoopclausule werd weggewerkt. Hij moet het boegbeeld worden van Atlético.

  • Correa: een aflopend contract dat op het eind van het seizoen afliep. Hij tekende bij voor 4 jaar. Een talentvolle speler waar ik héél tevreden over ben.

Transfers:

Morata is vanaf nu een Atlético-speler. Kalinić werd uiteindelijk toch behouden, want kort voor de deal viel Diego Costa geblesseerd uit. Anders had ik maar twee fitte spitsen, drie als je Correa ook in de aanval zet. Met de hoeveelheid wedstrijden voor de boeg moeten er voldoende spitsen zijn.

Salomon Obama zal op de lijst ‘te koop’ gezet worden: hij doet vaak beklag over te weinig speeltijd. Zijn contract gaat de laatste 6 maanden in.

Gelson Martins zal hoogstwaarschijnlijk uitgeleend worden, indien er interesse is. Hij speelde van september tot december 15 wedstrijden, waarin hij tweemaal in La Copa scoorde.

Nehúen Pérez laat ik na de transferperiode terugkeren van zijn uitleenbeurt bij Argentinos Juniors. De 19-jarige Argentijn heeft nu al 70 algemeen. Samen met Montero stomen we deze twee jongeren klaar met het oog op volgend seizoen.

De volgende spelers zullen nog worden gescout:

  • Grimaldo - Benfica
  • Upamecano - Leipzig

Suggesties/tips: welkom! #AúpaAtleti

Alvast een klein voorproefje van mijn carrière/story mode met AC Milan. Het beleidsplan, selectie en eventuele verschuivingen binnen de club zullen volgen.

Het gaat lekker, redelijk grote voorsprong. Juventus of Liberpool loten, beide pittig en dus een zware klus. Jammer dat je Martins toch wilt verhuren. Succes in het tweede seizoenshelft.

Leuk stukje over Milan, het enige waar ik dan aan denk is, welke trainer ga je instellen?
Er is geen één trainer die ook maar een klein beetje op Rijkaard lijkt…

Oke man, ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar je volgende stukje!

Jongens, dit is niet het story-topic, gelieve het hier een beetje on-topic te houden. Nogmaals: enkel opstellingen en reacties daarop horen hier thuis.

Dank je wel, we blijven er voor gaan. Al kan een gelijkspel of nederlaag snel onze voorsprong doen verkleinen.

Juventus treffen in februari, net zoals in real life! Dat vind ik zalig, al wordt het een dubbel op z’n kant: Juve is onaantastbaar in Italië & we zien Cristiano terug, de Portugees heeft een mooie statistiek wat doelpunten scoren tegen Atleti betreft … Wie heeft er de grootste kans om door te stoten, denken jullie?

Martins heeft nog niet kunnen brengen wat er van hem verwacht werd. Als de nodige interesse er is, laat ik hem niet bij de eerste club plaatsen, hij moet z’n speeltijd krijgen bij een goede/mooie club.

Juve is favoriet maar het is heerlijk om als underdog het duel te mogen beginnen. Juve moet het maar laten zien. Twee ploegen die vanuit de counter toe kunnen slaan en op hun sterkst zijn, beide een zeer betrouwbare defensie. Kortom een tactisch schaakspel.