Fulham, S2
Inmiddels ben ik in mijn Fulham carrière beland in S2. De doelstelling was om Europees voetbal te halen, en zo ver mogelijk te komen in de bekertoernooien. In de competitie hebben we het hele seizoen goed voetbal laten zien. Helaas liep het in de laatste maand een stuk minder waardoor we Europees voetbal, via de competitie, zijn misgelopen. We zijn namelijk geëindigd op een zevende plek. Een prima prestatie. We behaalden maar liefst 62 punten. Leicester en Chelsea haalden beiden één punt meer. Arsenal haalde 64 punten en kwalificeerde zich voor de Champions League. We zijn dit seizoen de Champions League dus misgelopen op twee punten… Liverpool won uiteindelijk de landstitel. Bournemouth, Derby County en Middlesbrough degradeerde uit de hoogste klasse van Engeland.
Via de competitie wisten we ons dus niet voor de Europa League te kwalificeren. Gelukkig zijn er in Engeland nog twee kansen met de twee bekertoernooien: de FA Cup en de Carabao Cup. In het eerstgenoemde toernooi wisten we MK Dons (2-1), Watford (1-0), Wolves (1-0), en Huddersfield (2-0) uit te schakelen. Helaas wisten we over twee wedstrijden niet van Manchester United te winnen (0-1) waardoor we de FA Cup niet meer konden winnen.
Door het mislopen van de FA Cup werden verplichtte we onszelf om de Carabao Cup te winnen. Na overwinningen tegen Sheffield United (1-0), Crystal Palace (3-2) en Stoke City (2-0, na een rematch) begon het toernooi echt voor ons. We lootte namelijk Liverpool. Na een absolute topwedstrijd van ons wisten we nipt met 1-0 te winnen. Opnieuw kwamen we in de halve finale tegen een topteam. We moesten namelijk op bezoek op Old Trafford. Na verlenging stond het in Manchester nog steeds 0-0 waardoor we strafschoppen moesten nemen. De strafschoppenserie wisten we gelukkig te winnen met 3-2, waardoor we in de finale van het bekertoernooi stonden. Daarin moesten we het opnemen tegen een andere verassende finalist; Aston Villa. De finale op Wembley bleek een memorabele finale te worden voor elke voetbalfan. Na achtenveertig minuten stonden we in Londen al met 2-0 achter. Door treffers van Dimata (’57) en Seri (’88) wisten we uiteindelijk nog verlenging af te dwingen. In de verlenging wisten we ruim uit te lopen op Aston Villa met 4-2. Toch wist de club uit de Championship weer terug te komen naar 4-4. Uiteindelijk wonnen we de wedstrijd dan toch door een geweldig doelpunt van Ollie Watkins in de 123ste minuut. Door deze knal werd de eerste prijs met Fulham behaald, en mogen we volgend seizoen uit gaan komen in de Europa League.
Aankopen:
-Mason Mount, kwam voor 13m over van Chelsea. Een echte spelmaker, en meteen een van de belangrijkste spelers in het team.
-Nathaniel Clyne, kwam voor 11m over van Liverpool. Kreeg geen kansen meer bij Liverpool na de doorbraak van Trent Alexander-Arnold, en wij zochten een goede rechtsachter.
-Kevin Trapp, kwam voor 11,5m over van PSG. Fabricio beviel niet en Trapp is bij PSG derde keeper.
-Benik Afobe, kwam voor 6m over van Stoke City. We zochten nog een tweede spits.
-Landry Dimata, kwam voor 13m over van Wolfsburg. Mitrovic beviel niet, dus zochten we een nieuwe spits.
-Dedryck Boyata, kwam gratis over van Celtic. We zochten nog een goede centrale verdediger voor in de breedte.
Verkopen:
-Dominic Solanke, was gehuurd van Liverpool.
-Sergio Rico, was gehuurd van Sevilla.
-Timothy Fosu-Mensah, was gehuurd van Manchester United.
-Aleksander Mitrovic, vertrok naar Roma voor 26,5m. Was op een zijspoor beland na de komst van Dimata en Roma bracht een hoog bod uit.
-Tim Ream, vertrok voor 2,2m naar Stoke City. Was overbodig.
-Rui Fonte, vertrok voor 2,2m naar River Plate. Was overbodig.
-Marek Rodak, vertrok voor 2,1m naar Norwich City. Was overbodig.
-Marcelo Djalo, vertrok voor 600k naar Trabzonspor. Was overbodig.
-Maxime Le Marchand, vertrok voor 3m naar Liverpool. Was overbodig.
-Cyrus Christie, vertrok voor 2m naar Wolfsburg. Was overbodig.
Selectie:

Bank: Fabricio (78), Kelly (72), Boyata (77), McDonald (74), Seri (82), Watkins (76), Afobe (74)
In de opstelling valt de positie van Zinchenko misschien erg op. Ik gebruik hem in game een beetje hetzelfde als hoe Ajax speelt met Ziyech en Tadic. Tot nu toe loopt dat prima, maar toch denk ik dat ik volgend seizoen toch een echte buitenspeler ga halen. Ook valt het op dat Seri geen basisplek heeft. Ik vind hem zelf niet fysiek genoeg voor het Engelse voetbal. Ik ga hem dan ook volgend seizoen verkopen, aangezien hij nog steeds een waarde van 30m heeft.
Tips en op/aanmerkingen zijn altijd welkom.