FIFA 19 Realistische carrière topic

Nadat we in het derde seizoen met Napoli de Champions League gewonnen hadden, was de stap klaar om naar de grote top te gaan. Bayern zat al heel het seizoen te vragen of ik hun coach wilde worden en daags na de gewonnen finale heb ik een contract ondertekend in de Allianz Arena. Na 15 speeldagen staan we autoritair op kop (8 punten voorsprong) en we hebben ook de groepsfase van de Champions League overleefd. Met Inter Milaan, SK Rapid Wien en Dinamo Kyiv werden we tweede met 13 punten . Voor de laatste 16 zijn we geloot tegen FC Barcelona. Het bestuur wil dat ik ofwel dit seizoen, ofwel uiterlijk volgend seizoen de Champions League win.

Hierboven zien jullie mijn meest gekozen opstelling. Müller zwerft rond de 16 meter in steun van Werner en profiteert maximaal daarmee van de snelle looplijnen van Brandt (die ook een meer vrije rol benut) en Gnabry. Mijn flankverdedigers laat ik meestal achterblijven, tenzij Tellas genoeg speling heeft om mee te lopen in de aanval.

Zo kalm mijn laatste transferperiode was bij Napoli (geen enkele transfer gedaan in de winter), zo druk mijn eerste was bij Bayern. Onze duurste tranfser was Julian Brandt. Voor de nog altijd maar 25 jarige Duitser hebben we 90 miljoen op tafel gelegd. Ook de transfer van Timo Werner (68 miljon) is een van de duurste van deze zomerperiode (hij komt over van Real). Daarnaast hebben we nog twee Duitsers aangetrokken: Cedric Teuchert (10 miljoen) en Lukas KLostermann (19 miljoen)

Mijn doel is om nu een seizoen of drie bij de Duitse topmacht de blijven om dan naar Engeland te trekken.

Waar is Neuer? Al op pensioen? Is Modric ook niet wat te oud geworden? Hij zou nu bij jou 36 moeten zijn… Hoe ziet je bank er verder uit?

Leuk dag je de overstap hebt gemaakt. Dat maakt het weer een stuk uitdagender. Merk het zelf bij mij Everton carriere, S3 word al wat moeilijker om te motiveren.

Twee prima aankopen gedaan en ik ben ook benieuwd waar Neuer is. Rugani, Modric vind ik het minst passen. Wat zijn je alternatieven daar? Benieuwd hoe Werner gaat bevallen, toch meer een spits die gevaarlijk is met zijn snelheid op de counter ipv bij een ploeg dat het spel maakt. Kun je meer vertellen over je selectie?

Atlético Madrid februari 2019

LaLiga:

Na 21 speeldagen voeren we nog steeds de rangschikking aan met een totaal van 54 punten. Barcelona blijft het ons moeilijk maken door de kloof nog steeds op 5 punten te houden, één keer verliezen kan meteen de kloof doen verkleinen, dus we voelen de druk vanuit Camp Nou. Real Sociedad blijft knap derde, al heeft het al 6 punten minder dan Barcelona en voelt het Valencia & Real Madrid dichter sluipen, met slechts enkele punten beide in de achtervolging. Real Betis sluit de top 6 af.

Copa del Rey:

Januari staat in het teken van La Copa: we speelden in Alavés 1-1 gelijk, in het Metropolitano kon geen van beide teams scoren, zodat we op uitdoelpunten gekwalificeerd waren. In de kwartfinales konden we het erger treffen, want Sociedad was onze tegenstander. Andere affiches waren:

  • Villarreal - Sevilla
  • Getafe - Valencia
  • Real Madrid - Barcelona

De heenwedstrijd was een heerlijke wedstrijd die maar op 1-1 eindigde, waardoor we nog vol aan de bak moesten in Estadio Anoeta. Uiteindelijk konden we ons opnieuw kwalificeren via de uitdoelpunten, het werd 2-2, dankzij twee doelpunten van nieuwe aanvaller, Morata!

De halve finales zijn twee aantrekkelijke affiches:

  • Valencia - Atleti
  • Real Madrid Sevilla

De kans op een Madrileense bekerfinale is dus nog steeds mogelijk …

UCL:

In februari wordt er opnieuw Champions League gespeeld, daarin treffen we een mogelijke favoriet: Juventus.

De andere affiches:

  • Barcelona vs. Manchester City
  • Ajax vs. Tottenham
  • Manchester United vs. Bayern München
  • CSKA Moskou vs. PSG
  • Schalke 04 vs. Real Madrid
  • Lyon vs. Lokomotiv Moskou
  • Liverpool vs. Dortmund

Selectie:

Diego Costa is terug uit blessure. Hij zal de concurrentie moeten aangaan met Morata, die zijn waarde (ondermeer in La Copa) al bewezen heeft.

Arias is een tweetal weken uit met een schouderblessure.

De aflopende contracten van de volgende jongeren zullen vernieuwd worden:

  • Montero
  • Dos Santos
  • Moya

Transfers:

Er was geen interesse in Salomon Obama tijdens de transferperiode. Zijn contract loopt af in juni en zal niet hernieuwd worden.

Gelson Martins is niet uitgeleend, omdat hij aangekocht werd in de vorige transferperiode kon hij niet uitgeleend worden. Hij kwam klagen over het te weinig spelen: in de maand januari kwam hij in elke bekerwedstrijd aan de aftrap én een plaats in de selectie voor de competitie.

Roberto Olabe werd uitgeleend aan het Argentijnse Atlético Tucuman tot op het eind van het seizoen.

Nehúen Pérez zal deze maand terugkeren van zijn uitleenbeurt.

Suggesties/tips: welkom! #AúpaAtleti

Valencia S1

In Madrid werd het een duel vol op het scherpst van de snede, waarbij Atletico uit eindelijk aan het langste eind trok 3-2. We kregen goed nieuws vanuit het andere deel van Madrid want ook de Koninklijke gingen onderuit. In de resterende duels maakte we geen fout Alaves (4-0), Eibar (3-0) waardoor het duel tegen Huesca (4-0) maar een formaliteit was, de titel was immers behaald in het 100-jarige bestaan van de club.

Seizoen 2

Voor seizoen twee haalde we Adrian (doelman, West Ham) terug naar Spanje. De 32-jarige doelman vangt het vertrek van Jaume op die aan de slag gaat bij Malaga. Juan Mata keert terug op het oude nest, zijn contract liep af bij Manchester United. Cheryshev keerde terug naar Villarreal waardoor er een vacature kwam op de linksbuiten. Amath Diedhiou word overgenomen van Getafe. Verder keren Murillo, Medran en Villalba terug van een verhuur periode en zullen zij de kans krijgen bij Valencia.

De selectie ziet er als volgt uit.

Sterke prestatie, @Spoon0612! Zo’n voorsprong op de Grote Twee in LaLiga, da’s memorabel! Zeker wanneer je het presteert in het 100-jarig bestaan van een club! Een mooie top 5, alleen jammer dat Atlético zo ondermaats presteerde … :ok_hand:t3::wink:

Prima aankopen, je aanhang zal zelf emotioneel worden, wanneer ze Mata terug in hun shirt zien! Verder is Adrian een betrouwbaar & ervaren sluitstuk. Hopelijk kunnen je huurling nu wel ‘n plaats in jouw selectie verdienen!

Succes in je tweede (zeker moeilijkere na het kampioenschap) seizoen LaLiga en in de UCL!

1 like

Echt een goede prestatie met Valencia!
Ik denk dat je trots mag zijn op deze carriere en dat je hem zo lang mogelijk vol mag houden.
De aankopen zijn ook allemaal vrij logisch te noemen vind ik.
Succes in je 2e seizoen!

1 like

Da’s heel mooi, maar de bedoeling van dit topic is dat je een opstelling post en je je beleid en aankopen toelicht.

Oké, duidelijk.

Ik ben voorstander van relatief jonge spelers aankopen en oudere verkopen.

Zo heb ik bijvoorbeeld Wes Morgan (CV, 35 jr) verkocht en Nacho Fernandez van Real Madrid overgenomen.
Niet dat Nacho een jong talent is, maar voor Leicester een uitstekende kracht en hij kan nog heel wat seizoenen mee.
Mijn tweede aankoop was Thorgan Hazard aan de rechterkant van het middenveld.
Marc Albrighton was degene die daar de dupe van werd. Ik vond Albrighton met een rating van 77 toch echt te magertjes.
Aan de andere kant van het middenveld staat Demarai Gray. Eigenlijk het oogappeltje van mijn team. 21 jaar, snel, heeft een actie in huis en pikt regelmatig zijn doelpuntje mee. Geweldig talent!
Volgend seizoen zal ik waarschijnlijk een verdedigende middenvelder aantrekken.
Youri Tielemans wordt gehuurd en zal dus teruggaan naar zijn club.

Jamie Vardy staat momenteel met 14 doelpunten op de tweede plaats achter Harry Kane op de topscorerlijst van de Premier League.

Speelstijl
Altijd 4-2-3-1
Tegen de grotere tegenstanders zakken wij meer in en proberen we te '‘loeren op de counter’'
Wij proberen altijd de zijkanten te benutten en vandaar uit de aanval op te zetten.
Zo komen de beide backs ook bijna altijd op, zodat niet alleen Hazard en Gray de actie hoeven te maken en de voorzet te geven.
Ricardo Pereira en Ben Chilwell zijn daar uitermate geschikt voor!

Dit is momenteel mijn sterkste opstelling:

Ziet er goed uit! Ik twijfel echter of Nacho CL-voetbal en de top van Spanje zou inruilen voor de middenmoot van Engeland. Hazard moet wel kunnen, hij heeft het ondertussen wel gezien in Duitsland denk ik en Leicester is een mooie tussenstap voor hem. Ik zou hem echter wel vanop links laten komen, hij is toch meer dan Gray een speler die graag naar binnen komt om van daaruit te schieten of een doorsteekpas te geven.

Wat betreft Nacho zie ik het op zich best gebeuren dat hij naar Leicester zou gaan.
Het is niet zo dat hij de onbetwiste centrale verdediger is bij Real Madrid.
Meer een back-up van Ramos en Varane. Hij is 28 jaar, dus ook geen jong talent meer, waardoor ie toch bij een mooie Premier League club aan de slag kan en een vaste waarde is.

Da’s waar, maar er zijn toch grotere clubs die een degelijke centrale verdediger kunnen gebruiken, lijkt mij. Nuja, Pereira is ook naar Leicester gegaan, daarom dat ik het niet meteen als heel onrealistisch bestempel. Meer een grensgevalletje.

Hallo,
Ik ga binnenkort een career starten met Valencia.
Heeft iemand een paar leuke realistische transfertips?
Laat maar weten!

Alvast bedankt

Ik zit in seizoen 2 met Valencia en je zal er snel achter komen dat Piccini je enige rechtsback is, Wass wordt daar ook nog wel eens opgesteld. Zelf haalde ik Dodo, dat terwijl Vezo bijna heel het seizoen rb was. Op linksbuiten heb je Guedes en Cheryshev (gehuurd), dus is een nieuwe LB van belang. Ik haald Amath Diedhiou van Getafe. Voorin is Batshuayi gehuurd en als je met twee spitsen wilt (blijven) spelen zal je wellicht een nieuwe spits erbij moeten halen. In Januari haalde Valencia zelf Sobrino van Alaves.
Als je nieuwe updates hebt dan is Batshuayi wellicht al weg en Sobrino al bij je selectie. Kijk anders even naar oud spelers zoals Mata, D.Silva, Isco.

1 like

Jongens, in dit topic worden enkel opstellingen en reacties daarop gepost. Voor vragen hebben we tal van andere topics.

1 like

AFC Ajax Amsterdam S2
0987863__
Momenteel zit ik in het tweede seizoen met mijn Ajax Career Mode. In het eerste seizoen hebben we goede prestaties neergezet door kampioen te worden in de Eredivisie en met het bereiken van de kwartfinale van de UEFA Champions League. In de KNVB Beker stonden we in de finale tegen PSV, deze werd jammer genoeg verloren met 2-1 nadat we in een aantal minuten 2 tegengoals kregen en dus niet scherp genoeg waren.

Ik de UEFA Champions League werden we tweede in een groep met Bayern, Benfica en AEK. Tot de laatste speeldag stonden we bovenaan in de groep, maar thuis tegen Bayern werd er met duidelijke cijfers verloren (1-4). Daarna wachtte in de 1/8-finale het tweeluik met Valencia; uit werd het 1-3 voor Ajax en thuis werd met dezelfde cijfers gewonnen. De loting voor de kwartfinale volgde: Borussia Dortmund kwam uit de koker. Eerst stond opnieuw een uitwedstrijd op het programma, waarin we de Duitsers volledig van de mat speelden, kwamen zelfs met 0-2 voor in de eerste helft. Dortmund kwam terug tot 2-2 en leek met een prima uitgangspositie naar Amsterdam af te moeten reizen, maar Hakim Ziyech maakte in de 93e minuut de 2-3 na een vreselijke fout van Hakimi.
In de thuis wedstrijd leek het hele team stijf te staan van de spanning, kans na kans werd om zeep geholpen en de Duitsers wonnen met 0-2. Einde verhaal betreft de Europese droom…

Inleiding S2: na een goed eerste seizoen zijn de verwachtingen natuurlijk uiterst hoog geschept bij het bestuur. In de voorbereiding wonnen we het toernooi in Chili, door af te rekenen met ploegen als Dortmund, OL en Everton in de finale. De ploeg was helemaal klaar voor de competitie en daarna de play-offs voor een UEFA Champions League-ticket. Die werd ook met gemak behaald tegen Viktoria Plzen (1-3 uit, 2-0 thuis). In de groepsfase lootten we Juventus, OL en Dynamo Kiev.

De uitgesproken wens van Overmars om het Bayern München van Nederland te worden, begint vorm te krijgen, gezien de uitgaven en het kopen van topspelers bij de directe concurrentie.

Verder waren er nog uitgaande transfers:
Veltman - Ajax --> Everton (7,7 miljoen)
Dusan Tadic - Ajax --> Villareal (ca. 25 miljoen)
Lamprou - Ajax --> Racing Genk (5 miljoen)
Cassiera - Hannover 96 (6 miljoen)
Huang Guo (jeugd), 16jr. - Ajax --> Sassuolo (verhuurd)
Lorenzo van der Linden (jeugd) 18jr - Ajax --> Empoli (verhuurd)
Dani de Wit - Ajax --> FC Basel (verhuurd)

Inkomende transfers:
Fosu-Mensah - Man Utd --> Ajax (10 miljoen)
Maximiliano Romero - PSV --> Ajax (6 miljoen)
Steven Bergwijn - PSV --> Ajax (40 miljoen)
Andreas Pereira - Man Utd --> Ajax (transfervrij, contract liep af)
Sepp van den Berg - PEC Zwolle --> Ajax (1 miljoen, was eerste seizoen al gehuurd, met optie tot koop)
Callum Hudson-Odoi - Chelsea --> Ajax (12 miljoen)
Ritsu Doan - FC Groningen --> Ajax (5 miljoen)

Jeugdspelers doorgestroomd naar A-selectie:
Justin Meijer - 18 jaar - Alg. 74 - pos. RM
Xiao (China) - 17 jaar - Alg. 72 - pos. RB
Danny Mulder - 18 jaar - Alg. 71 - pos. CAM

Dit is de opstelling die wordt gebruikt bij de belangrijkste wedstrijden:
LINEUP111551196343930%5B3813%5D
Hopelijk kunnen we dit seizoen weer knallen. De Champions League is prima begonnen met een (onverdiende) overwinning uit bij Juventus en een gelijkspel thuis tegen Kiev. Competitie is ook prima begonnen met 22 punten uit 8 wedstrijden (waaronder al de winstpartijen thuis tegen PSV EN Feyenoord). Doelstelling UEFA CL: kwartfinale.

Twee man weg halen bij PSV is bezwaarlijk realistisch te noemen. Ook Pereira, Fosu-Mensah en Hudson-Odoi zie ik niet voor Nederland kiezen.

Vind zelf de transfers van Bergwijn, Romero en Odoi ook niet realistisch. Pereira en Fosu-Mensah vind ik wel goede en realistische transfers. Jammer dat je Tadic meteen verkoopt, waarom eigenlijk? En sta je niet te aanvallend met Pereira en De Jong in de Champions League.

@Raindog @Damian Fosu-Mensah is al meerdere malen gelinkt aan een transfer naar Ajax als potentiële vervanger van De Ligt, daarom was de keuze makkelijker om hem te halen, ik dacht ook er aan om Kingsley Ehizibue van PEC te halen, maar hij zou niet verder komen dan een plek op de bank vermoed ik. Kristensen valt namelijk erg tegen, dus ben ik blij dat Fosu-Mensah samen met Mazraoui kan rouleren op de RA-positie.

De reden van het verkopen van Tadic is dat hij in mijn speelstijl toch aardig tegen viel, hij speelde wel alle wedstrijden, aangezien hij één van de recordaankopen van Ajax is, maar toen een bod van Villareal kwam en ik al een potentiële vervanger in huis had, besloot ik hem (mede door zijn 30-jarige leeftijd) te verkopen voor een, toch wel mooie bedrag voor een club als Ajax.

Betreft Bergwijn zit zijn seizoen er ook al op in oktober (7 maanden geblesseerd)… Dat kan het realisme dan wat terugbrengen. Ik dacht aan Stevie doordat hij zijn jeugdopleiding ook deels genoten had en daar samen met Appie Nouri een gouden duo was. Ik hoorde ook dat hij het jammer vond dat hij nooit samen met Appie Ajax 1 had gehaald.

In de Champions League worden we inderdaad wel vaak ‘verrast’ vanuit de counter (tegen OL ook al een onterecht gelijkspel (2-2, thuis) in een wedstrijd waar kansen voor Ajax in overvloed zijn)…
Ik moet dus komende transferperiode, mochten we overwinteren nog wel een aankoop vinden die voor wat meer balans kan zorgen.

Lasse Schöne is momenteel flink achteruit aan het gaat (mede door leeftijd) en ik acht Carel Eiting nog niet klaar voor het echte grote werk in de Champions League.

Atlético Madrid maart 2019

LaLiga:

Na 24 speeldagen zijn we (momenteel) onze koppositie kwijt aan Barcelona. Dit komt door dat we belangrijke punten verloren hebben in de maand februari: we verloren thuis (!) met 0-1 tegen rivaal Real in El Derbi Madrileño en spelen nipt 2-2 gelijk in Real Betis (een late, bevrijdende gelijkmaker van Giménez), tussen door wonnen we wel van stadsgenoot Rayo Vallecano met 0-1.

Barcelona won wél al zijn wedstrijden, zodat ze na 25 wedstrijden 59 punten tellen, wij tellen één punt minder. Al hebben wij nog een thuiswedstrijd te goed tegen Villarreal. En wetende dat begin maart El Clásico Real - Barça staat geprogrammeerd, kan dit ook in ons voordeel spelen.

Real Sociedad staat derde met 53 punten, Real Madrid op vier met één puntje minder. De top 6 wordt vervolledigd door Valencia (45 punten) & Real Betis (42 punten).

Copa del Rey:

De halve finales werden gespeeld: in Mestalla werd er na 90 minuten niet gescoord, waardoor ons doel voor de terugwedstrijd héél duidelijk was: we moesten thuis gaan winnen. Opnieuw werd het na 90 minuten 0-0, waar Valencia de betere was maar zijn kansen niet kon afwerken. Het werden dus verlengingen: waar Valencia in het eerste, dolle kwartier (verdiend) op 0-2 kwam, maar Diego Costa kon nog tweemaal tegen scoren, al was het verdict al geveld. Valencia speelt verdiend de finale van La Copa del Rey tegen Real Madrid dat over twee wedstrijd met 2-4 won tegen Sevilla.

  • Atleti - Valencia 2 - 2
  • Sevilla - Real Madrid 2 - 4 (on aggregate)

UCL:

Tussendoor werd er ook al de heenwedstrijd van de 1/16de finales gespeeld in de UCL: met Juventus hadden we een team van formaat geloot, dus moesten we in onze thuiswedstrijd een gunstig resultaat zien te halen.

In een furieuze eerste twintig minuten hapten we naar adem: Dybala schoot in de eerste minuten meteen op de paal, Ronaldo verloor het één tegen één-duel met Oblak, Pjanic krulde een vrije trap enig schoon naar de kruising van het doel, maar opnieuw stond onze Oblak paraat! Eens de storm wat over was, kon er aangevallen worden met resultaat: Saúl ontpopte zich tot man van de wedstrijd met twee heerlijke afstandsschoten! We trekken naar Turijn met een 2-0-voorsprong.

De andere uitslagen van de heenwedstrijden:

  • Barcelona vs. Manchester City 1-1
  • Ajax vs. Tottenham 1-1
  • Manchester United vs. Bayern München 2-0
  • CSKA Moskou vs. PSG 1-2
  • Schalke 04 vs. Real Madrid 0-0
  • Lyon vs. Lokomotiv Moskou 2-1
  • Liverpool vs. Dortmund 0-2

Selectie:

Als je de statistieken erbij haalt wat het aantal gespeelde wedstrijden betreft, is dit het meest opgestelde team:

Atleti

De aantal gespeelde wedstrijden van de spelers die niet in deze basis staan, ligt héél nauw samen met de spelers die er hier nu wel op staan: zo spelen Arias, Lucas, Savic, Thomas, Correa, Vitolo & Martins zeker hun wedstrijden. Alleen Kalinic speelt de laatste maanden wat minder, zeker door de komst van Morata.

Dat leidt me tot de volgende vraag hoe Morata in de basis kan gezet worden met Griezmann én Costa? Kan er overgeschakeld worden naar een 4-3-3: de vier verdedigers, een middenveld met Saúl, Rodri & Koke en een aanvalsduo Costa & Morata met Griezmann daar achter rondzwervend in een vrije rol?

Suggesties/tips: welkom! #AúpaAtleti