FIFA 19 Realistische carrière topic

Ziet er goed uit. Jammer dat je de koppositie kwijt bent, maar je hebt nog alle tijd om het te herstellen. Ook mooi dat je met een half been in de kwartfinale van de Champions League staat. Zelf zou ik voor een 4-3-1-2 gaan, met Griezmann als aanvallende middenvelder.

Dank je! Er rest ons inderdaad nog tijd om de koppositie terug te nemen én we ontmoeten elkaar nog in Camp Nou …

Ik denk dat één doelpunt in Turijn de volledige kwalificatie kan geven, als is Juve thuis niet te onderschatten!

Bedankt voor de tip, zal ik eens uitproberen.

Leicester City update
Na een uitstekend 1e seizoen (4e plek) behaalden wij CL voetbal voor het komende seizoen.
In de FA Cup was Chelsea helaas te sterk in de halve finale.

Seizoen 2
In 1 keer was er heel wat mogelijk bij Leicester City.
Er kwam een groot budget vrij aan transfers.
Mijn eerste aankoop was William Carvalho (85) van Real Betis, aangezien de gehuurde Youri Tielemans weer terugging naar zijn club.
De tweede aankoop was Oscar (84) uit China. Ik zocht een extra aanvallende middenvelder en vond dit de juiste speler voor die plek.
Moet zeggen dat ik er alles behalve spijt van heb. Wat een heerlijke speler!
Maakte meteen zijn 1e doelpunt in het toernooi in Colombia waar wij uiteindelijk 2e werden (FC Porto won na strafschoppen).
In de laatste uren van de transferwindow werd mijn 2e spits Kelechi Iheanacho plotseling weggekocht door Newcastle Utd.
Gelukkig hebben wij kort daarna nog een vervanger weten te vinden; Andrea Belotti (84) van Torino.

Aantal uitslagen van onze eerste wedstrijden van het seizoen:
Newcastle Utd - Leicester City 0-1
Leicester City - West Ham Utd 0-0
Watford - Leicester City 0-1
Leicester City - Arsenal 1-2

League Cup
Cardiff City; 1-0 verslagen en liggen helaas al na 1 ronde uit het toernooi.

Champions League
Benfica; 2-1 winst na vooral een geweldige eerste helft. (2x Belotti)

Ik val in herhaling, maar bij deze: de bedoeling van dit topic is en blijft toch dat er opstellingen gepost worden. Zonder die informatie is het onbegonnen werk om feedback te posten. Zo vind ik nu dat Carvalho een heel andere speler dan Tielemans is, maar misschien past die wel beter in je systeem? Oscar vind ik sowieso onrealistisch, als die China verlaat is het voor de top in een warm land. Gaat hij ook niet de ontwikkeling van Madisson in de weg staan?

1 like

Is het misschien een idee om een topic aan te maken voor carriere’s incl verslagen etc omdat nu regelmatig iemand een verslag erbij zet met uitslagen.
En dan gewoon dit topic puur voor opstellingen laten zodat het wat duidelijker/overzichtelijker is?

Goh, persoonlijk vind ik een hoopje uitslagen zonder dat er een basisopstelling bij vermeld wordt gewoon niet interessant. Verslagen mogen er in dit topic trouwens best bij, maar dus niet zonder opstelling. Als er echter meerdere mensen geïnteresseerd zijn in zo’n verslagentopic mag dat van mij best aangemaakt worden.

Einde S1, AC Milan

Een mooie derde plaats (na Inter en kampioen Juvé en voor Napoli en beide Roma’s) en een verloren Europa League-finale (tegen PSG, na penalty’s), dat is de balans van mijn eerste seizoen bij AC Milan.

Ik startte de competitie met Bakayoko achter Kessié en Paqueta op het middenveld. Pas ik Kessié een rij achteruit schoof en Bonaventura inbracht ten koste van Bakayoko begon het echt goed te draaien. Paqueta heeft een volledig vrije rol en loopt zowat overal, en is ook vaak mijn meest gevaarlijke speler. Piatek heb ik voor ik startte wel wat aangepast omdat zijn stats en vooral zijn algemeen momenteel op FIFA wel erg laag zijn. Toch groeide hij nog met drie punten en deed hij het, vooral na die aanpassing in de veldbezetting, niet slecht.



Tijdens de winterstop werden er wel enkele aankopen gedaan, voornamelijk omdat we op de flanken niet al te sterk bezet waren. Willian speelde amper bij Chelsea en werd voor niet al te veel geld overgenomen. Hij speelde snel Castillejo uit de ploeg, maar speelt ook soms vanop rechts in plaats van Suso. Daarnaast werden met Escobar en Romagna twee spelers voor de toekomst gehaald. Omdat ik in Borini meer een spits dan een flankspeler zie haalde ik ook Chong nog weg bij Man U, omdat hij bij mij meer speelkansen zou krijgen.


Ondertussen zijn er echter twee geweldige talenten in m’n jeugd opgedoken, Kralj en vooral Lombardini. Beide hebben 5* skills, ik heb nog nooit zoveel geluk gehad met jeugdspelers. Naast hen zijn er ook twee keeperstalenten: Gasperoni en Latkovic. Die twee had ik graag langer in de academie willen houden, maar ze dreigden met een vertrek. In S2 wil ik ze uitlenen of desnoods verkopen. Het laatste talent dat de A-kern al heeft gehaald is echter het beste: Denis Moraes, een jonge Braziliaan. De twee flanken en Moraes mochten in de allerlaatste match van het seizoen hun debuut maken tegen SPAL: er stond niets meer op het spel en amper drie dagen later volgde de EL-finale tegen PSG al. Moraes scoorde er twee, Lombardini eentje en Kralj zorgde voor een assist. Dat beloofd voor volgend seizoen. Tegelijkertijd was dit de afscheidsmatch voor zowel Mauri als Montelivio. Hun contracten worden niet verlengd, hun vertrek wordt opgevangen door Moraes en Tonali, die ik ergens in mei al heb aangetrokken. De geleende Bakayoko probeer ik definitief over te nemen.

Tot slot blijkt dat Suzo niet tevreden is, ik krijg echter geen reden door. Moest dat zo blijven of moest hij willen vertrekken ga ik op zoek naar een vervanger, verder zijn er momenteel geen aankopen gepland.

@Raindog mooie prestatie voor je eertse seizoen. Gelijk CL voor het tweede jaar. In de EL ook nog eens een prima prestatie geleverd. Leuk elftal stond er natuurlijk grotendeels al en heb je goed aangevuld met Willian. Met Romagna, Tonali en Escobar al ingespeeld op de toekomst. Chong vind ik wat minder realistisch, snap wel dat je hem hebt gehaald maar hij breekt juist door bij Man u. Altijd moeilijk als je al een carriere lopend hebt. Heb je al een opvolger voor Suso op het oog? Willian op rechts misschien. Je hebt iig de financiele middelen. Wat ga je doen met A.Silva? Volgens mij verhuurd aan Sevilla.

1 like

Chong had ik al gehaald voor hij z’n debuut maakte bij United. Ik dacht dat Gomes voor hem in de pikorde stond. Anderzijds mag hij nu alleen maar invallen omdat er bij United zoveel geblesseerde flankspelers zijn én mag rechtsback Dalot nog eerder invallen op de flank.
Voor Suso heb ik momenteel enkel Bailey op m’n lijstje, maar ik ga eens kijken of ik geen Italiaan kan vinden. Silva zal een kans krijgen in de voorbereiding, maar is qua rating momenteel de minste van m’n drie spitsen.

Ziet er goed uit @Raindog! Mooie talenten heb je ook aan weten te trekken, al ben ik wel met Spoon eens dat Chong een twijfelgevalletje is. Mocht Suso weg gaan dan vind ik het trouwens wel een beetje tegenstrijdig mocht je een nieuwe topper haalt, met Castillejo en Willian heb je prima eerste opties op de flanken en een nieuwe flankspeler doet de kansen van Chong behoorlijk slinken, terwijl je die juist gehaald hebt omdat je hem meer speeltijd kan bieden dan bij United het geval is. Bovendien heb je twee jeugdspelers die ook op de flanken kunnen spelen en ook Bonaventura kan daar nog spelen, een Bailey staat de jonge jongens dan flink in de weg als je het mij vraagt. Mocht je echt een goede speler erbij willen halen die in kan vallen zou ik eerder een wat oudere speler halen, iemand als Papu Gomez bijvoorbeeld.

Met twee basiswaardige flankspelers en dan Chong met rating 70 als eerste invaller ga ik niet ver komen, vrees ik. Een topper zou de speeltijd van mijn drie youngsters inderdaad inperken, maar Willian is ook niet meer de jongste en Bonaventura wil ik echt niet op de flank gebruiken. Over Suso en Castillejo was ik afgelopen seizoen ook niet onverdeeld tevreden.

Het gaat goed zo te zien met je carrière @Raindog. Mooi dat je meteen de CL weer in gaat. Toch wel de plek waar een ploeg als Milan thuis hoort. Jammer dat je de EL finale verliest, maar een tweede plek is ook een prima prestatie. PSG is natuurlijk een prima ploeg. Piatek is inderdaad wel erg laag beoordeeld op FIFA. Verdiend naar mijn mening toch wel minimaal een rating van 81. Goed dus dat je hem hebt aangepast.

1 like

Inderdaad, knappe prestatie! Milan terug op het hoogste niveau met UCL! :ok_hand:t3::smiley: Ik had altijd een sympathie voor beide Milanese teams, door jouw carrière te zien kriebelt het ergens wel om ook met AC of Inter te beginnen, maar mss ga ik het dan ook (te) snel weer opgeven …

1 like

Bedankt voor de reacties! ‘T was ook echt een leuk seizoen, mede door de lange Europese campagne. Ik kijk uit naar hoe m’n jeugdspelers het gaan doen in S2. Met een cam die tussen de 90 en 94 potentie had op het moment dat ik hem naar de A-kern promoveerde en twee vleugelspelers met 5* skills heb ik enorm veel geluk gehad.
Het moeilijkste is nu de juiste transfers doen. Te goede of de foute spelers halen kan er voor zorgen dat men een carrière snel weer beu raakt.

Atlético Madrid april 2019

LaLiga:

Na 29 speeldagen zijn we nu wel onze koppositie kwijt aan Barcelona, dat 71 punten telt, ééntje meer dan wij. Onze inhaalwedstrijd tegen Villarreal (de opdracht was duidelijk: winnen geeft opnieuw twee punten voorsprong) verloren we thuis, nadat zowat alles tegenviel: zowel Griezmann & Godín vielen (gelukkig) licht geblesseerd uit, Morata trof tot tweemaal toe het doelhout, waardoor Villarreal één keer perfect countert (in de 80ste minuut) en de 0-1-nederlaag inluidde …

Vanaf nu wordt het hopen op elke misstap van Barcelona, terwijl we zelf moeten blijven beter doen. Op 6 april staat ons de uitstap naar Camp Nou te wachten, een wedstrijd die wel eens een (beslissende?) factor zou kunnen worden voor de titelstrijd. Want Real volgt al op 13 (!) punten van het duo, op vier staat Real Sociedad met 56 punten. De top zes wordt afgesloten met Valencia (54 punten) en Villarreal (47 punten)

Copa del Rey:

Uitgeschakeld door Valencia in de halve finales. Valencia treft Real Madrid in de finale.

UCL:

We overleefden de storm in Turijn, al verloren we met 1-0. Het doelpunt kwam van, uiteraard, Cristiano Ronaldo. We haalden de rust met 0-0, waar rond het uur de onvermijdelijke Portugees de openingstreffer scoorde. Vanaf dan was het vooral verdedigen, hopende op een vlijmscherpe counter die ons het bevrijdende uitdoelpunt kon schenken. Die bleef uit, al was Oblak in het laatste halfuur tot driemaal toe outstanding! We kwalificeren ons voor de kwartfinales!

De kwartfinales:

  • Schalke vs. Lyon (Schalke schakelde in Bernabeu Real Madrid uit.)
  • Atleti vs. Ajax (Ajax won op Wembley dat zo Spurs uitschakelde.)
  • Barcelona vs. PSG (Barcelona ging nipt winnen op Man City.)
  • Liverpool vs. Man Utd (Liverpool ging door nadat het 1-3 ging winnen op Dortmund.)

Selectie:

Morata is on fire want hij scoorde telkens in zijn laatste drie wedstrijden. Voorlopig krijgt hij de voorkeur op Diego Costa, die wel invalt wanneer het iets robuuster en defensiever moet. Ik testte verschillende formaties uit zodat alle drie de aanvallers een basisplaats kregen, maar voorlopig zie ik er van af, het speelt minder vlot. Griezmann & Godín zijn na enkele dagen last te hebben van een kleine blessure (opgelopen tegen Villarreal) terug fit.

Suggesties/tips: welkom! #AúpaAtleti

Borussia Dortmund S1 Start


Wisselspelers : Hitz, Piszcek, Zagadou, Weigl, Dahoud, Larsen, Alcácer.
Reservespelers (met speeltijd) : Pulisic, Schmelzer, Wolf, Philipp, Goméz.

Zoals je kan zien speel ik met een 4-2-3-1(smal), Aanvallend zullen we deze opstelling gebruiken en verdedigend zullen de half(buiten) spelers wat meer inzakken.
Ik ben nog wel aan het zoeken hoe ik Pulisic meer speeltijd kan gunnen (wellicht in het drukke speelschema met de CL etc.

Ik heb de 1e transferperiode uitgeschakeld om voorlopig nog geen gekke transfers te krijgen.
De doelstellingen qua succes zijn iets te ambiteus vind ik in het 1e seizoen, we moeten namelijk de competitie winnen en in de CL de halve finale bereiken (met een hoge pioriteit) maar je weet het nooit natuurlijk :wink: .
Als er tips/opmerkingen zijn hoor ik het graag!

1 like

Toch een aantal bizarre keuzes, vind ik. Waarom Pulisic niet op de bank zetten ten nadele van Larsen? En vanwaar de keuze voor Diallo op linksback? Met Schmelzer, Guerreiro en Hakimi heb je drie spelers die ik er eerst zou zetten alvorens voor Diallo te kiezen. Als je Guerreiro daar zet kan Pulisic ook meteen de basis in.

Voor nu is er nog geen plek in de ploeg voor Pulisic omdat Larsen uitstekende invalbeurten heeft tot nu toe en Guerreiro doet het ook goed op die positie.
Voor de verdedigende positie’s zou ik wel wat kunnen schuiven en Hakimi evt naar links verplaatsen en Pisczek op rechts zetten want Diallo is erg snel moe op de back positie, Schmelzer ben ik niet echt weg van het kan zijn dat hij verhuurd zal worden of evt verkocht als het zo blijft.

Einde S2/Begin S3: Ajax
Het tweede seizoen zit er op bij Ajax. Hierin zijn alle verwachtingen die voorafgaand aan het seizoen aanwezig waren, bij zowel het bestuur, de media als bij de supporters, ruimschoots overtroffen.

Eredivisie
In de Eredivisie zijn we met ruim 20 punten verschil kampioen geworden. In de eerste seizoenshelft was deze voorsprong slechts 2 punten op nummer 2 Vitesse. Er werd ruim 100 keer gescoord en er onze doelman heeft 32x moeten vissen uit zijn net. Kasper Dolberg werd in de Eredivisie de topscorer met 22 doelpunten.

Een leuk, maar ook een knap feitje: Ajax won alle 17 de thuiswedstrijden dit seizoen in de nationale competitie.

KNVB Beker
Na vorig jaar de bekerfinale te verliezen van PSV, wisten we er nu wel in te slagen om met de beker naar huis te gaan. Een relatief moeilijke loting wist ons er niet van te weerhouden om de finale te bereiken. Eerst werd er uit in Alkmaar tegen AZ en uit tegen FC Utrecht afgerekend. Toen volgde in de halve finale een loting in een uitwedstrijd tegen PSV, deze werd met ruime cijfers gewonnen, waardoor er in de finale tegen Heracles of Fortuna Sittard gespeeld moest worden. Dit werd Fortuna, die uit bij Heracles na strafschoppen de halve finale wist te winnen.

UEFA Champions League
In de groepsfase werden we eerste in een groep met Lyon, Dynamo Kiev en Juventus. Gek genoeg was Juventus uitgeschakeld en werd Lyon 2e (!!). Slechts één thuiswedstrijd werd gewonnen in deze groepsfase.

Daarna volgde een loting tegen Lokomotiv Moskou. De heenwedstrijd was in Moskou en deze werd vol overtuiging met 2-7 gewonnen, waardoor de terugwedstrijd in de Johan Cruijf Arena slechts een wedstrijd voor de statistieken werd. Hierin leek er gewonnen te worden, maar scoorden de Russen in blessuretijd de 2-2.

Opnieuw werd, net als vorig jaar, de kwartfinale van het miljardenbal bereikt. Hierin werden wij gekoppeld aan Atletico Madrid. In Madrid werd het 2-2, in een wedstrijd waarin we 2x op achterstand kwamen. Een prima uitgangspositie voor de terugwedstrijd in Amsterdam, zo leek het… We kwamen vroeg op 2-0 voorsprong en gaven dit uit handen, 2-2. Het leek er op dat we gingen verlengen, maar in de blessuretijd van de 2e helft wist Atletico toe te slaan uit de omschakeling en wisten we dat het afgelopen was… Daarna liep de schade zelfs nog uit naar 2-4.

Atletico Madrid wist uiteindelijk ook de CL te winnen.

Nederlands Elftal
Na laat in het seizoen in te stappen bij Oranje, waarin ze al geplaatst waren voor Euro 2020, gingen we met een aantal Ajacieden naar het eindtoernooi. Hierin wisten we Europees Kampioen te worden na verlenging tegen de Belgische onderburen (2-3).

Begin S3
Nu kunnen we ons weer volledig richten op het nieuwe seizoen, waarin een aantal aankopen en verkopen zijn gedaan.

Uitgaand:
Frenkie de Jong naar FC Barcelona voor €95.000.000 en een doorverkooppercentage van 8%
Johnsen naar River Plate voor €5.000.000
Eiting naar Sporting CP op huurbasis (1 jaar)
Cardoso (jeugd) naar FC Augsburg op huurbasis (1 jaar)
Ekkelenkamp naar Dijon FCO voor €2.000.000
Maxi Romero naar Levante UD op huurbasis (1 jaar)

Ook hebben we een bod van Manchester United op Nico Tagliafico van €37.000.000 geaccepteerd en lijkt het een kwestie van tijd dat ook de Argentijnse publiekslieveling onze mooie club gaat verlaten.

Inkomend:
Toby Alderweireld transfervrij van Tottenham
Vincent Janssen op huurbasis (met optie tot koop) van Tottenham (voor als Dolberg vertrekt)
Claudio Ramos (Doelman) transfervrij van C.D. Tondela (als stand-in voor Onana)
reden voor aantrekken van deze doelman is dat hij met zijn 28-jaar al de nodige ervaring heeft en ook de nodige kwaliteiten heeft (80 alg).

Opstelling: (S2 in titel moet S3 zijn uiteraard)

  • Tagliafico is nog niet vertrokken, mocht deal niet doorgaan zal hij op plek Daley Blind komen.
    LINEUP111552328723283%5B3867%5D

Het is een leuke carriere maar in hoe verre is het realistisch met het halen van Bergwijn en A.Pereira. Op welk niveau speel je want het lijkt je op de CL na heel makkelijk af te gaan. Ik zelf merk in de eredivisie juist heel veel tegenstand op ultiem, aangezien ze met 433 vaak heel makkelijk druk kunnen zetten.