FIFA 19 Realistische carrière topic

Het klopt met Bergwijn inderdaad dat het (minder) realistisch kan zijn. Maar in het eerdere verslag had ik hier al mijn uitleg over gegeven haha. Andreas Pereira vind ik zelf echter nog wel realistisch genoeg, aangezien Ajax na deze prestaties de ‘mindere’ jongens uit competities als Engeland, Spanje en Duitsland kan halen gezien kapitaal en aanzien.

Ik speel op Legendarisch nu, zit er over na te denken om met Ultiem te gaan spelen, maar de doelstelling voor komend seizoen zijn in de CL zo hoog dat dit de omschakeling in de weg staat; moet van het bestuur, na 2 kwartfinales, de halve finale halen…

Het maakt niets uit als je een doelstelling niet haalt. In S3 moest ik ook de finale halen met Everton, strandde in de kwartfinale. Manager ALG ging van 90 naar 86.

Naar aanleiding van @Raindog z’n knappe carrière met AC Milan, overweeg ik (en prikkelt het om) een carrière te starten met de stadsrivaal Inter. :smirk:

Ik bekeek de selectie al eens nieuwsgierig en zag dat er een 4-2-3-1 wordt gehanteerd. De onaantastbare Icardi in de spits, Handanovic in doel, Perisic, Brozovic, Skriniar zijn certitudes. Alleen zal ik nog even moeten kijken & nadenken met wie de andere posities moeten ingevuld worden, als ik deze carrière start …

Als jullie nu al tips en/of opmerkingen hebben, laat maar horen. :slightly_smiling_face:

Grote Tip : Icardi leeft in onmin met het bestuur van Internazionale en speelt niet meer sinds een tijdje. Hij zegt zelf geblesseerd te zijn, technische staf verklaarde hem fit. Het rommelt en naar verwachting gaat hij Milaan verlaten.

@Matthi9s Lautaro Martinez staat de laatste tijd steeds in de basis, Icardi leeft weer eens in onmin met de club, met name door het handelen van zijn vrouw Wanda Nara. Ik zou voor Politano op rechts kiezen, de wedstrijden die ik van Inter heb gezien vond ik hem erg goed spelen. Verder denk ik dat een 4-2-3-1 de beste optie is, Modric werd afgelopen zomer nog aan Inter gelinkt, zou leuk zijn als je hem kunt halen.

Inmiddels aanbelandt einde S3.

In seizoen twee werd ik al kampioen en won zelfs de CL (op ultiem) met grote overmacht van PSG 5-0, bij rust al 3-0. Speelde ze echt volledig kapot, ik heb de carriere toen een tijdje links laten liggen omdat ik er niets meer aan vond vanwege het gemak waarmee ik won. Heb nog lopende carrières met Parma en Valencia. Uit eindelijk toch maar weer de draad opgepikt met Everton (laatste seizoen).

Richarlison (aanspeelpunt) speelt kort achter Calvert Lewin, waardoor de Braziliaan extreem veel scoort, 26 doelpunten met nog drie competitie duels te gaan. Onyekuru speelt wat minder diep op de rechterflank maar komt met zijn sprint vermogen vaak achter de laatste linie. Dowell is Bernard een beetje voorbij gestreven gaande weg het seizoen. Het talent uit de eigen jeugd speelt erg lekker, scoort met gemak en heeft een heerlijke techniek. Achter hem staan powerhouse Gueye en vormgever Ramsey. Laatst genoemde is alleen al een maand out en mist het einde van het seizoen, Davies is zijn vervanger. In de laatste linie speelt Holgate als rechtsback uitstekend. Omdat Digne bij elke aanval voorin is te vinden houdt ik drie spelers achterop. Jones is in het elftal gekomen omdat ik Mina in januari heb verkocht voor 57 miljoen aan Napoli.

B Team
Heaton (80)
Wan Bissaka (79), Fosu Mensah (81), Kelly (80), Robinson (79)
Davies (80), Gbamin (83)
Bernard (81)
Sancho (80), Diakhaby (79), Lookman (78)

Jeugd talenten
Shaw 19 jaar 83 LM
Turner 18 jaar 80 DM
Selmi 18 jaar 81 CM

Community Shield : Manchester United - Everton 0-1
Europese Super Cup : Everton - Real Betis 2-0
League Cup : derde ronde Chelsea - Everton 0-0 2-1 na strafschoppen
FA Cup : Finale tegen Liverpool
Champions League Kwartfinale Everton - Valencia 4-5 en 2-3 knots gekke wedstrijden

Met nog drie duels te gaan hebben we zes punten voorsprong op Liverpool. Wij spelen nog tegen Wolverhampton (u), Crystal Palace (t) en Chelsea (u). In de finale krijgen we de Merseyside derby nogmaals.

Ziet er goed uit met Everton!
Je hebt een goede brede selectie nu wat wel uitkomt als je ook nog is in de CL speelt.
Ik zou de jeugd talenten zeker speelminuten geven omdat ze ‘gewoon’ selectiewaardig zijn.
Jammer dat je uit de CL en de League Cup bent maar ik denk dat het waarschijnlijke kampioenschap en de kans op de FA Cup die teleurstelling zeker weg kan nemen.

@Spoon0612 ziet er goed uit, enige puntje dat ik heb is dat ik het niet heel realistisch vind om spelers als Sancho en Wan-Bissaka te halen om ze op de bank te zetten. Ik denk dat je je al af kan vragen of zij realistisch zijn om met Everton te halen en als je ze dan haalt dan zal het wel als basisspeler moeten zijn.

1 like

@db1512 & @Spoon0612 bedankt voor jullie reactie! Ik had de soap rond Icardi & zijn Wanda al zien passeren in de media. Het zou meteen wel een domper zijn mocht Icardi vertrekken. :confused: Ondanks dat ie een enfant terrible is, wordt hij toch gezien als het gezicht van het huidige Inter.

Wie zou ‘n mogelijke vervanger kunnen zijn, mocht hij uit onvrede vertrekken? (Het doet de ronde dat Real sterk geïnteresseerd is?) Of bestaat er ‘n kans dat ie toch blijft? (De voetbalwereld is toch onvoorspelbaar …) :face_with_raised_eyebrow:

Wan Bissaka haalde ik pas afgelopen januari. Speelt vooral in thuis duels tegen de mindere clubs als we aanvallender spelen. Sancho haalde ik in de veronderstelling dat Onyekuru weg zou gaan of dat hij hem zou voorbij streven. Niets is minder waar, wel maakt Jadon wekelijks minuten door in te vallen en was hij zeer belangrijk in de FA Cup.

De carrière met Inter zal niet gestart worden: er enkele wedstrijden mee gespeeld en het was toch niet helemaal dat wat ik er van verwacht had. Het feit dat Icardi volgend seizoen er niet meer speelt is ook minder, plus het feit dat ze gisteren roemloos uit de UEL werd uitgeschakeld door Frankfurt …

Nadat we vorig seizoen de treble gepakt hebben wil ik in mijn tweede seizoen bij de Duitse Rekordmeister bevestigen natuurlijk. In de zomertransferperiode hebben we geen enkele transfer gedaan (net zoals de winter vorig seizoen toen we enkel Daniele Baselli verkochten). Omdat er niemand vertrok hoefde er niets bij te komen. In de Champions League vorig jaar zijn we eerste geworden in de groep met AS Roma, Ol. Lyon en Shakthar Donetsk. Daarna schakelden we achtereenvolgens Rangers (1-0//-20), Manchester City (2-0/4-1) en Real Madrid (0-2/1-0) om Juventus te verslaan in de finale (3-1). De Pokal hebben we gewonnen tegen Werder Bremen (4-0). We zijn het seizoen al goed begonnen met zowel de Duitse Supercup (Bay. Leverkussen 5-4 penalty’s) als de Europese Superup (Liverpool 3-0) te winnen. Voor deze editie van de Champions League zijn we geloot samen met AC Milan, Athletic Bilbao & Dinamo Zagreb. Ook met Frankrijk ziet het er goed uit. We plaatsten ons makkelijk voor het Europees Kampioenschap 2024 in een groep met Rusland, Zwitserland, Slovenië, Schotland en Zweden. Na het EK doe ik een het volgende WK en dan ga ik een ander land trainen denk ik. Ook ga ik na dit seizoen een andere ploeg trainen (hoop op PSG of Juventus).

Hieronder nog een overzicht van mijn volledige spelerskern. PS: Mavropanos en Evina worden beiden uitgeleend.

DM: C. Früchtl (84/23); S. Ulreich (77/35); R. Hoffmann (68/24); M. Neuer (80/37)

RA: L. Klostermann (80/27); J. Kimmich (88/28)
CV: K.Mavropanos (77)25); L. Mai (81/23); D. Rugani (86/29); J. Stones (87/29); M. Hummels (83/34)
LA: A. Telles (86/30)

RM: P. Morilla (78/22)
CM: O. Kister (83/22); C. Tolliso (88/29); Thiago (84/32); Pascu (79/23); L. Goretzka (87/28); O. Monfray (82/24); L. Reis (77/23); T. Oakley-Boothe (77/23); R. Sanchez (84/26)
LM: M. Vrhovec (82/19); J. Brandt (86/27); O. Batista-Meier (81/22); K. Coman (87/27): A. Gallo (75/23); S. Gnabry (88/28); F. Evina (77/23)
CAM: M. Shabani (74/24)

CA: T. Müller (80/33)
SP: D. Selke (83/28); T. Werner (87/27); C. Teuchert (76/26)

FC Barcelona

Seizoen 1

La Liga
We speelden ongeslagen (!) kampioen met 98 punten, 18 meer dan Real Madrid, die gevolgd werden door Real Betis en Atletico Madrid. Degradatie was er voor Levante, Vallecano en Huesca. Stijgers waren Malaga, Sporting Gijon en Las Palmas.

Met 30 doelpunten en 11 assists werd Leo Messi verkozen tot speler van het jaar. En met 22 clean sheets in 38 wedstrijden werd ter Stegen verkozen tot doelman van het jaar.
Ook Alba en Busquets stonden in het team van het jaar.

Copa
We raakten vlot in de halve finale na wedstrijden tegen Numancia, Eibar en Espanyol. In de halve finale kwamen we uit tegen Atletico Madrid. Thuis wonnen we met 2-1 maar in Madrid verloren we een spektakelmatch met 5-3, Luis Suarez schoot in de laatste seconde de 5-4 op de paal. Atletico Madrid dus naar de finale maar verloor deze tegen Valencia.

Champions League
In de groepsfase met Tottenham, Inter en PSV pakten we een mooie 16 op 18. Daarna loten we Olympique Lyon. We wonnen in Lyon met 1-2 maar verloren thuis met 2-3, bij Lyon ging elke kans er in. Diepe teleurstelling dus in de CL, dit moet in seizoen 2 veel beter.

Supercopa
In beiden seizoenen de Supercopa gewonnen, in seizoen 1: 2-0 tegen Sevilla over 2 wedstrijden. In seizoen 2: 4-1 tegen Valencia over 2 wedstrijden.

Transfers

IN

S1
Matthijs de Ligt (Ajax, 70M); Werd gehaald in januari toen Chelsea een bod deed van 60M.

S2
Frenkie de Jong (Ajax, 85M); Werd in het begin van seizoen 2 gehaald.

UIT

Winter S1
Rafinha (Napoli, 35M)

S2
Vermaelen (AS Monaco, transfervrij)
Ezkieta (transfervrij)
Bueno (transfervrij)
Cuenca (transfervrij)
Douglas (transfervrij)
Denis Suarez (Dortmund, 25M)
André Gomes (Arsenal, 35M)
Marc Cardona (Newcastle, 6M)
Moussa Wagué (Fulham, 5M)

Uitgeleend S2
Abel Ruiz (Getafe)
Juan Miranda (Braga)
Todibo (Crotone)

Spelerskern seizoen 2

Doelmannen

#1 Marc-André ter Stegen - 27j - 91
#13 Jasper Cillessen - 30j - 83
#30 Inaki Pena - 20j - 71
#31 Adrian Ortola - 26j - 70 (transferlijst)

Verdedigers

#2 Nélson Semedo - 25j - 83
#3 Gerard Piqué - 32j - 87
#12 Chumi - 20j - 71
#15 Clément Lenglet - 24j - 86
#16 Matthijs de Ligt - 20j - 86
#18 Jordi Alba - 30j - 87
#20 Sergi Roberto - 27j - 84
#23 Samuel Umtiti - 25j - 89
#32 Sergi Palencia - 23j - 75
#36 Marc Cucurella - 21j - 77
Uitgeleend: Juan Miranda - 19j - 72
Uitgeleend: Jean-Clair Todibo - 19j - 67

Middenvelders
#4 Ivan Rakitic - 31j - 87
#5 Sergio Busquets - 31j - 89
#8 Arthur - 23j - 86
#17 Frenkie de Jong - 22j - 85
#21 Carles Alena - 21j - 81
#23 Arturo Vidal - 32j - 83
#28 Rique Puig - 20j - 77
#35 Oriol Busquets - 20j - 75
Uitgeleend: Arda Turan - 32j - 76

Aanvallers
#7 Coutinho - 27j - 88
#9 Luis Suarez - 32j - 89
#10 Lionel Messi - 32j - 93
#11 Ousmane Dembélé - 22j - 88
#14 Malcom - 22j - 85
#38 Guillem Jaime - 20j - 67 (transferlijst)
Uitgeleend: Abel Ruiz - 19j - 71

We hebben nog een paar dagen voor het sluiten van de transfermarkt, ik wil zeker nog een extra spits erbij, ik denk dat het Jovic gaat worden maar als jullie nog andere opties weten?
Ook andere spelers die jullie graag bij Barca zouden zien in de volgende seizoenen mogen hier neergeschreven worden.

Ik heb ook al heel wat Spaanse talenten in de academie klaarzitten maar daarover in een latere update meer. In welke landen zou ik nog gaan scouten? Aangezien de selectie meer en meer op leeftijd begint te komen.

Ik hoor het graag!

Ziet er goed uit @RVDH!
Ik denk dat je buiten de CL en beker goed gepresteerd hebt.
De Ligt en de Jong zijn 2 sterke aankopen die zeker mee kunnen bij Barca.
Buiten Jovic zou ik Dybala wel eens bij Barca willen zien gezien zijn connectie met Messi.
Succes met je 2e seizoen!

Ik vind Lautaro Martinez of Gabriel Jesus ook wel degelijke spitsen voor Barça.

Knappe prestatie in de competitie. Wel een domper in de CL. De halve finale verliezen van Atlético in de beker kan natuurlijk gebeuren. Succes verder!

Ik speel zelf al jaren geen carrières meer in FIFA, maar kwam zojuist dit tegen (enkel voor PC). Wellicht dat iemand er nog wat aan heeft :slight_smile:

Nice, bedankt! EA zou die modders gewoon in dienst moeten nemen, die maken voor mij de laatste twee FIFA’s 40% van het spel. Met de vorige engine was dat zelfs 60 tot 70%, toen konden er nog faces geïmporteerd worden, nu niet meer.

Ben onlangs begonnen met een carrière met Borussia Dortmund.
Sterk voorseizoen gedraaid, maar de start van de competitie valt wat tegen.
Ben voor nu opzoek naar wat nieuwe creativiteit op het middenveld en een echte afmaker om in de winterstop te halen.
Zat zelf te denken aan spelers als Ziyech, Sarr, Maier, Haller, Selke, Wesley, Marega. (vind Marega erg fijn spelen, maar vraag me af in hoeverre hij realistisch is). Tips?

image

Twijfel daarnaast ook nog over het voortzetten van deze carrière of een switch naar een realistische carrière met Liverpool.

Ik zou persoonlijk de carriere met Dortmund gewoon voortzetten er zit genoeg uitdaging in.
Zelf heb ik ook een Dortmund carriere op dit topic en het lijkt me leuk om de carriere’s met elkaar te kunnen vergelijken!
Op je basiselftal heb ik niet veel aan te merken, alleen wel jammer dat je Götze op de bank houd maar denk wel dat hij veel speeltijd zal krijgen bij je.
Ben benieuwd of je hem doorzet!

Met jongens als Larsen, Philipp en Wolf op de bank en iemand als Reus die ook op de flank kan spelen zou ik Sarr overbodig vinden, zeker als je Ziyech zou halen. Op je middenveld kan je ook Dahoud en Weigl en later Bafounta) nog veel kansen geven, dat maakt Maier niet nodig. Guerreiro kan ook op linksmid en zelfs centraal op het middenveld spelen. Ik zou eigenlijk alleen in een spits (en eventueel een jong talent op linksback) investeren, maar dat is ook omdat ik zelf geen fan ben van Alcacer.