FIFA 19 Realistische carrière topic

Inderdaad, ik heb geen updates & Tielemans handmatig toegevoegd, Iborra naar Sevilla maar Silva vergeten, jongens. :face_with_hand_over_mouth: Trouwens, uitgeleend in januari, dus kan nog in orde gebracht worden.

Ik leer m’n selectie kennen, heel wat spelers die me onbekend zijn. Er zijn twee wedstrijden gespeeld, geen paniek: Tielemans krijgt z’n plaats. :smirk:

Bedankt, ik ga m’n best doen! :wink:

Jammer dat je Barnes ook vergeten bent. Ik zou gewoon opnieuw beginnen met de gedownloade selecties.

Dan haal ik Barnes toch terug in januari? Hij speelde er enkel de eerste seizoenshelft bij West Brom, dus? :slightly_smiling_face: Ie heeft wel geen real face, dacht ik …

Leicester City 2018/19

We zijn ondertussen aan beland halverwege september en drie speeldagen verder.

Rekening houdende met de opmerkingen van @Raindog & @Aron1997 is er wat geschoven in de selectie:

Schmeichel blijft de onbetwistbare nummer één, in de verdediging heeft Evans de plaats van Morgan overgenomen. Jongeren Benkovic, Söyüncü & Elder krijgen nog wel hun kans.

Op het middenveld kreeg Tielemans al de nodige speelminuten, Mendy & Amarty zijn goede alternatieven. King, James, Ghezzal, Choudhury zullen hun speelminuten krijgen in de Caraboa Cup (in de derde ronde is Bolton onze tegenstander).

Vardy doet het prima, hij scoort al drie doelpunten in vijf wedstrijden. Ook Okazaki & Iheanacho krijgen de nodige speeltijd, al maakt de laatste meer en meer indruk.

Harry Maguire tekende een verbeterd contract met twee jaar extra & waarin de release clausule werd verwijderd.

Uitslagen:

Southampton - Leicester City 1 - 1
Leicester City - Liverpool 2 - 0
Bournemouth - Leicester City 0 - 0

Top 6 Premier League:

  1. Man City 15
  2. Chelsea 15
  3. Spurs 13
  4. Everton 10
  5. Watford 10
  6. Leicester 9

Next: de thuiswedstrijd tegen rode lantaarn Huddersfield Town.

Ajax S4
Na een geweldig 3e seizoen met Ajax, waarin bijna doelstellingen behaald werden; we werden na speelronde 27 al kampioen van de Eredivisie en gestunt naar de finale van de UEFA CL, waarin met kansloos 3-2 verloren werd van Manchester City (tot 86e minuut nog met 3-0 achter). In de beker werden we in de halve finale met 3-0 uitgeschakeld door PSV.

Nu het nieuwe seizoen gestart is, blijkt alles best tegen te vallen bij de Godenzonen. De finale van het voorbereidingstoernooi werd na strafschoppen verloren, wat al een aderlating was.

Met deze opstelling gaan we de eerste seizoenshelft vooral spelen:
GK: Mercier (85) jeugd
RA: Fosu-Mensah (81)
CV: De Ligt (88)
CV: Diallo (84), Alderweireld verkocht aan Liverpool, nu toch voor linksbenige CV gekozen van Leicester
LA: Bergmann (79) jeugd
RM: Neres (85)
CM: Pereira (85)
CM: Ziyech (86)
LM: Bergwijn (83)
SP: Suarez (85) sluit hier zijn carriere hoogstwaarschijnlijk af
SP: Dolberg (85)
Mede door de zwakkere periode ervoor gekozen om voor meer zekerheid te kiezen en meer op diepte te gaan spelen in een 4-4-2 formatie.

In de voorronde van de CL zijn we na twee knotsgekke wedstrijden tegen Molde uitgeschakeld… Uit werd 3-2 verloren en thuis gaven we in de laatste 5 minuten een 4-2 voorsprong weg… (4-4 uiteindelijk nadat De Ligt in laatste minuut penalty veroorzaakte)

Hierdoor na 3 geweldige CL seizoenen gedwongen om EL voetbal te spelen in een poule met Panathinaikos, Braga en Genk.

In de competitie na 5 wedstrijden bovenaan met 15 punten, al is dit een vertekend beeld, tegen AZ en PEC werd in de laatste 10 minuten een achterstand omgebogen tot een overwinning in blessuretijd.

Nu in dit seizoen met Europa League dus volledig gaan inzetten op verjonging van het elftal en ontwikkelen van de jeugdspelers…

Dus in seizoen 4 heb je geen directe CL ticket terwijl je kampioen bent? Verder is het echt not done om 442 te gaan spelen en vraag ik mezelf af of dit niet veel te aanvallend is met Neres, Pereira, Ziyech en Bergwijn op het middenveld.

Nederlandse kampioen start in de laatste voorronde van de CL, helaas heb je hier geen coëfficentenlijst waardoor je dat directe ticket terug kan winnen.

En ik herinner mij een geweldig seizoen van Ajax in 2009/'10 waarin ze ook met een 4-4-2 speelde, met Suarez en Pantelic in de aanval en Emanuelson op links.
Op dit moment is dit de sterkste opstelling, maar op korte termijn schakelen we zeker terug naar de 4-3-3

Meen me te herinneren dat na dat seizoen de Cruijff revolutie plaats vond en dat Martin Jol in het seizoen erna redelijk snel vervangen werd door Frank de Boer. Momenteel is het wel redelijk vloeken in de kerk om met Ajax 4-4-2 te spelen, los van het feit dat je in een 4-4-2 niet met 2 spitsen, 2 buitenspelers en 2 aanvallende middenvelders kan spelen.

Winterstop S2, RB Leipzig

Na lang twijfelen ben ik een tijd geleden toch met Leipzig gestart, ondanks de nogal belangrijke connectie met Red Bull. In principe ben ik tegen clubs die door bedrijven gerund worden, maar de selectie en speelwijze spraken me zo aan dat ik me er toch over gezet heb. Ook de manier waarop Red Bull met Leipzig omgaat heeft hierbij geholpen: investeren in jong talent, aanvallend en attractief voetbal brengen én de supporters betrekken.

In S1 werden we derde na Bayern en Dortmund, en de finale van de EL werd gehaald én gewonnen. Werner was in elke competitie de belangrijkste speler, maar ook Poulsen en Sabitzer waren van groot belang. Na dit succesvol seizoen stonden de topclubs natuurlijk in de rij om m’n club leeg te kopen, en dat heb ik deels ook toegelaten. Mijn opzet was: maximum drie spelers verkopen, geen twee spelers in dezelfde linie en alleen naar betere clubs laten vertrekken waar ze ook kans maken op speeltijd.
PSG kwam met een monsterbedrag aankloppen voor hun ex-speler Augustin, die het bij mij maar niet kon doorbreken. Sabitser trok naar Chelsea, Mukiele naar Liverpool. Helemaal op het einde van de transferperiode kwam er nog een enorm bod van Arsenal op Forsberg binnen, en omdat ik toch wat moeite had om hem te laten renderen ben ik ook op dat bod ingegaan. De vervangers waren de volgende:
Maehle op rechtsback
Vargas op linksbuiten (Bruma schuift door naar de basis)
Wolf als invaller op rechtsbuiten
Tsygankov als basisspeler op rechtsbuiten (héérlijke speler)
Mateta in de spits als doublure van Poulsen
Tomiyasu als extra optie centraal achterin
Rüegg heb ik net aangekocht in de winterse transferperiode omdat Klostermann elke kans die hij krijgt verprutst.

Mijn basis ziet er nu als volgt uit:



Mateta en Konaté zitten niet standaard bij de selectie, maar krijgen wel veel speeltijd en Mateta en Cunha wisselen elkaar vaak af op de bank.

Ook in deze winterse transferperiode kwam Man United met een goed bod op Kampl, en hij is vertrokken na in zijn laatste thuismatch met een prachtige volley van buiten de 16 te scoren. Zijn vertrek vang ik op door Laimer naar de basis door te schuiven en jeugdproduct Silveira kansen te geven. Als dat niet werkt ga ik in de zomer waarschijnlijk voor Palacios.

In de CL zijn we in een groep met Man City, Ajax en Dynamo Zagreb nipt 2de geworden, ten koste van Ajax. In de 16de finales moeten we tegen Juventus, dat lijkt me moeilijk haalbaar.

Mvogo en Mateta zijn ontevreden met hun speeltijd, als er een goed bod op hen komt in de laatste dagen van de transferperiode mogen ze vertrekken. Vooral bij Mateta zou dat jammer zijn, ik zie hem op termijn Poulsen uit de basis spelen. Als eventuele vervanger heb ik Abraham van Chelsea op’t oog.

Ziet er goed uit @Raindog, voor een Fifa carrière is het beleid van Leipzig ook gewoon heel leuk en goed toe te passen (ze kopen alleen spelers onder de 23 dacht ik). Palacios zou een mooie toevoeging zijn op de selectie, al loopt er bij zustervereniging RB Salzburg ook nog wel wat leuks rond. Na Keita en Haidara zijn ze er met Samassekou gewoon weer in geslaagd om in West-Afrika een fysiek sterke middenvelder met veel loopvermogen te vinden. Naast Wolf zou je hem ook nog kunnen halen of Schlager, lijkt ook wel een leuke speler.

1 like

Klopt, maar ik wil ook niet té veel spelers gaan weghalen bij het andere RB. Samassékou is toch vooral een afbreker die aanvallend weinig bijbrengt, terwijl Laimer en vooral Haidara een goed afstandsschot hebben. Dat is redelijk belangrijk in mijn tactiek. Schlager zou een optie kunnen zijn, maar voorlopig wil ik vooral Silveira een echte kans geven. Schlager z’n kop irriteert me eerlijk gezegd ook een beetje, al zou dat niet mogen meespelen ^^.

Hoe bevallen Vargas en Tsygankov? Zit te denken om Vargas te halen bij Atletico.

Atlético Madrid 2018/19

Ik start opnieuw een carrière met mijn meest favoriete team: Los Rojiblancos!

Mijn hoofddoel is duidelijk: eindelijk na enkele pijnlijke verloren finales, in eigen stadion, de Champions League winnen!

In LaLiga willen we het titelconcurrent Barcelona zo moeilijk mogelijk maken, zodat we, na onze laatste landstitel uit 2015, een mogelijk nieuwe titel aan aan ons palmeres kunnen toevoegen.

La Copa wordt ons derde doel, waar eerder de reserve- & jeugdspelers hun speelkansen zullen krijgen.

Selectie

De basiself:

De bank:

Adán
Lucas
Savic
Thomas
Vitolo
Correa
Diego Costa

Binnen deze selectie zijn Oblak, Godín, Saúl, Koke & Griezmann (indien fit) onaantastbaar, tussen de overige spelers wordt er heel vaak geroteerd. Tussen de jeugdspelers zitten ook nog Juanfran & Kalinic, die beiden ook hun speeltijd al kregen.

De contracten van Oblak, Koke & Correa werden al verlengd.

LaLiga

We zijn als een wervelwind de competitie begonnen: na tien speeldagen staan we aan de leiding met 26 punten (8 overwinningen, 2 gelijkspelen). Nochtans waren de eerste overwinningen niet van zelfsprekend. Na het bezoek op Celta (0-1 winst) ging het team een versnelling hoger. We lieten bij aartsrivaal Real onze eerste punten (1-1) en ook op bezoek bij Villarreal verloren we twee punten.


Griezmann juicht: Atlético lijkt klaar voor een felle titelstrijd.

De top 6 na 10 speeldagen:

Atlético 26
Barcelona 22
Real Betis 21
Sevilla 19
Real Sociedad 18
Real Madrid 17

Champions League

De finale wordt gespeeld in onze spiksplinternieuwe thuishaven, Wanda Metropolitano, de ideale gelegenheid om voor eigen publiek de Beker met de Grote Oren te winnen. Zo kunnen we het verdriet om de verloren finales uit 2014 & 2016 eindelijk vergeten.

Deze campagne begon eerder moeizaam: in onze twee eerste wedstrijden speelden we tweemaal gelijk (2-2 op Monaco & 2-2 thuis tegen Dortmund). Gelukkig speelden de andere teams ook telkens gelijk. Na twee speeldagen telde iedereen dus twee punten. Voor de twee volgende speeldagen stond voor ons het tweeluik Club Brugge op het programma. De opdracht is duidelijk: zes punten pakken. Het eerste van het tweeluik is alvast geslaagd: na een héél moeilijk wedstrijd (man, wat was Club goed!) wonnen op Club met het kleinste verschil, 1-2. Dortmund & Monaco speelden, jawel, alweer gelijk …

afbeelding
Club Brugge maakte het de Madrilenen héél moeilijk.

De stand na 3 speeldagen:

Atlético 5
Monaco 3
Dortmund 3
Club Brugge 2

La Copa

In de Spaanse Beker moeten we, van het bestuur, de finale halen. Hier zullen basisspelers de eerste wedstrijden hun rust krijgen, waardoor jeugdspelers hun speelgelegenheid krijgen. Afhankelijk van hoe ver we geraken, kunnen ook basisspelers ingeschakeld worden.

We komen uit tegen Deportivo Alavés in de 1/32ste finales. Deze wedstrijd is de volgende op het programma.

Transfers

Als je deze selectie bekijkt, zit het zowel in het middenveld als in de aanval goed. Er zal met het oog op volgend seizoen gesleuteld worden aan de verdediging: met Juanfran, Godín & Felipe hebben we een aantal spelers die in hun dertigerjaren zijn. De tijd is gekomen om te verjongen.

De volgende spelers staan op onze scoutingsradar:

Trippier (Spurs)
Otamendi (Man City)
Felipe (Porto)
Bartra (Betis)
Manolas (Roma)
Dias (Benfica)
Milenkovic (Fiorentina)
Andersen (Sampdoria)
Skriniar (Inter)
Kabak (Stuttgart)
Djené (Getafe)
Tagliafico (Ajax)
Telles (Porto)

#AúpaAtleti

Ziet er goed uit! Goeie namen ook op je lijstje, die lijken me allemaal wel haalbaar. Bij sommige vraag ik me echter af of ze ook daadwerkelijk een versterking zijn. Hoe kom je trouwens aan Renan Lodi in je team? Zijn niet alle Brazilianen uit de Braziliaanse competitie ‘vals’?

@Begiristain: Vargas begint meer te renderen maar in’t begin had hij het moeilijk. Is wel redelijk veelzijdig. Staat dichter bij een basisplaats dan Wolf, maar voorlopig is Bruma nog beter. Tsygankov deed het van in het begin geweldig en is dat eigenlijk blijven doen. Heeft zich opgeworpen als een nieuwe leider na het vertrek van Forsberg en Sabitser. Alleen jammer dat hij geen real face heeft, want hij ziet er toch redelijk speciaal uit. Hij is ondertussen ook m’n vaste strafschopnemer geworden, nadat Werner, Halstenberger en Bruma er een gemist hadden. Tsygankov zit nu aan 3/3.

Dank je @Raindog! Welke spelers zouden volgens jou dan geen versterking kunnen zijn? Ja inderdaad, alle Brazilianen uit de Braziliaanse Serie A zijn ‘vals’, maar ik heb dan eens opgezocht hoe de speler in werkelijkheid heet, vandaar dat ik zijn echte naam noteerde. In real life volgt Atletico hem ook. Ik zou nog eens moeten checken hoe hij in FIFA heet …

Hallo ik heet Akim ik ben nieuw hier, ik zou graag met liverpool starten in mijn carrière , ik twijfel tussen 2 opstellingen 3-43 of 4-3-3 met een nr 10 wat denken jullie dat het beste is ?

Welkom, Akim. Voor zulke vragen kan je beter in andere topics terecht. In dit topic is het namelijk de bedoeling dat enkel opstellingen en commentaar daarop gepost worden. Om toch te antwoorden: Liverpool heeft niet de selectie om 3-4-3 te spelen, en eerlijk gezegd vind ik 4-2-3-1 ook niet ideaal. Beter dan de huidige 4-3-3 wordt het niet.

@Matthi9s: Otamendi is toch ook al 30, Felipe is 29 en heeft zich buiten Portugal nog niet bewezen, Milenkovic, Kabak en Djené hebben niet het hoogste potentieel.

Ok mijn excuses ik wist niet echt waar zijn , zal op letten

Ik speel zelf ook met Atletico en heb moeite met een basiself waarin zowel Griezmann als Koke spelen. Je wilt eigenlijk nog een pure spits naast Griezmann en ik vind Koke wat traag op CM. Daarnaast speel ik graag met vleugels en moet ik dus echt een plek voor hem zoeken…

Op rechtsachter beveel ik Bustos aan ipv Trippier (die is niet zo goed, toch?).

Ik speel met liverpool, en ik probeer op zijn Barça te spelen

In doel is alisson
Van rechts naar links in de defensie = Alexander Arnold , Matip , van dijk , robetson ,middenveld is henderson, fabinho, Keïta mijn aanvallers salah mané en firmino zonder transfer in de zomer : voor seizoen heb ik de ploeg laten draaien met jeugd en ervaring gewonnen ook , en nu in de competitie won ik van West ham met 6_1 met salah die vrij mocht spelen van mij , nu is de volgende match tegen crystal palace