FIFA 19 Realistische carrière topic

Leuk om te horen dat je ook een Atleti-carrière hebt! :smiley: Speel je dan in een 4-2-2-2 of een 4-3-2-1-formatie? Want beiden zijn wel nodig in de basis, niet? Ik gebruik Koke op rechts, waar hij vaak naar binnenknijpt om zo ruimte te maken voor onze opkomende rechtsachter. Als Saúl wordt gewisseld of rust krijgt, wordt ie centraal gezet en komt Correa op rechts.

Hoe vergaat jouw carrière: zit je nog in het eerste seizoen, hoe ziet jouw opstelling eruit? Wat doe jij met oudgedienden Godín, Felipe, Juanfran, … Bedankt voor de tip voor de rechtsachterpositie! :wink:

Lijkt me wel leuk om te weten hoe anderen het doen met hetzelfde team! :blush:

Ik dacht ook aan Upamecano als mogelijke vervanger. Tevreden over in je Leipzig-carrière?

Zeer tevreden: groot, sterk, erg snel, altijd op de juiste plek en degelijk in uitvoetballen.

Borussia Dortmund, S1, september 2018
Na verschillende carrières in de Premier League toch maar weer eens voor een andere competitie gekozen, ditmaal de Bundesliga waar de keuze gevallen is op het Dortmund van Lucien Favre. Vooral aan het begin van dit seizoen liet de Zwitser prachtig voetbal zien met zijn ploeg en dat lijkt me een mooie basis om een carrière met Dortmund te beginnen. Doordat het seizoen er in het echt bijna op zit zou ik het liefst zo snel mogelijk aan het tweede seizoen in mijn carrière willen beginnen, daardoor speel in tijdens het eerste seizoen alleen de thuiswedstrijden en simuleer ik de uitwedstrijden. Europees voetbal heb ik het eerste seizoen ook uitgeschakeld.

We spelen in de volgende opstelling:

wissels:
35. Hitz - DM - 79 algemeen - 30 jaar
29. Schmelzer - LA - 77 algemeen - 29 jaar
36. Toprak - CV - 80 algemeen - 28 jaar
19. Dahoud - CM - 80 algemeen - 22 jaar
22. Pulisic - RM - 79 algemeen - 19 jaar
34. Larsen - LM - 76 algemeen - 19 jaar
10. Götze - CA - 82 algemeen - 26 jaar

Geblesseerd:
6. Delaney - CM - 83 algemeen - 26 jaar. Tot medio oktober
26. Piszczek - RA - 81 algemeen - 33 jaar. Tot medio oktober

Over de opstelling: Alcácer en Götze wissel regelmatig af in de spits, de ene keer is een spits met meer diepgang (Alcácer) wenselijk en de andere keer is het juist prettig om wat meer vanuit de combinatie te voetballen. De keuze voor een van deze twee zet zich vaak ook door naar de keuze voor de speler op de linkerflank, met Alcácer in de basis kies ik vaak voor Guerreiro die dan met voorzetten gevaarlijk kan zijn en wanneer Götze speelt komt Jacob Bruun Larsen juist weer beter tot zijn recht. Götze speelt ook wel vanaf links en zou eventueel nog op Reus zijn plek kunnen spelen, al is die redelijk onomstreden op de nummer tien positie. Sancho, Witsel en Akanji hoeven zich ook geen zorgen over hun basisplek te maken en spelen in principe altijd. Weigl speelt nu door de blessure van Delaney en doet het goed, afwachten wat er gebeurd als Delaney terug is. Dahoud valt tot nog toe een beetje tegen. Pulisic maakt als invaller weleens minuten maar ik ben niet van plan heel veel energie meer in hem te steken omdat hij na dit seizoen toch naar Chelsea gaat en ik voldoende talentvolle opties op de flanken heb.

1 like

Een leuk team, Dortmund. Veel succes in deze carrière! :smiley: Maar mis je het Champions League-voetbal in je eerste seizoen dan niet? :thinking:

Ik speel in een 4-2-2-2 formatie, al neigt het wat naar een 4-4-1-1, omdat ik Griezmann wat centraler aan de bal laat komen @Matthi9s. Ben er nog niet helemaal uit wat ik doe met Koke. De oudgedienden ga ik richting eind S1/S2 langzaam aan vervangen. Eigenlijk wou ik beginnen bij de backs, maar Godin heeft aangegeven de club in RL te verlaten, dus dat zal een prio worden.

Valencia
Seizoen 2

Na het succesvolle 100-jarige bestaansjaar die we afsloten met de landstitel was ik zeer benieuwd naar de interesse van clubs in onze spelers. Huurlingen Batshuayi en Cheryshev keerde terug bij respectievelijk Chelsea en Villarreal. Verhuurde spelers Murillo en Medran zouden een tweede kans krijgen. Villalba zou opnieuw worden verhuurd en de andere huurlingen Abdennour, Zaza en Blanco mochten definitief vertrekken. Vervolgens kwam Manchester United met een bod van 45 miljoen voor Paulista. De Braziliaan wilde graag voor zijn tweede kans in Engeland gaan en met Murillo hadden we zijn vervanger al in huis. Wass vertrok ook naar Engeland, de Deense speler die op meerdere plaatsen inzetbaar is koos voor Arsenal. Piccini keerde terug naar Italie en gaat voetballen bij Lazio. Dan keerde ook Gameiro terug naar zijn geboorteland, de aanvaller gaat spelen voor Lille. Reserve doelman Jaume koos voor een avontuur bij Getafe. Internazionale melden zich nog voor Gaya maar zij voldeden niet aan de vraagprijs.

We verzekerde ons al van de diensten van Juan Mata (ex Valencia), Adrian (3e doelman West Ham) en Dodo (vorige transferperiode). Op de linkerflank haalde wij Amath Ndiaye van Getafe, Pedro Porro rechtsback van Girona en Jorge Mere keerde terug naar Spanje na een kort avontuur bij 1.FC Koln.

DM : Adrian (78), Rivero (75)
RB : Porro (75)
CB : Mere (80), Garay (81)
LB : Lato (77)
CM : Coquelin (80), Medran (78), Racic (77), Lee (80)
RM : Torres (78)
LM : Amath (79)
SP : Rodrigo (83), Sobrino (78)

Ben dus van 4-4-2 afgestapt omdat ik de balans op het middenveld miste. Mede door dat Kondogbia veel offensieve arbeid verricht speelt Parejo was behoudender maar juist hij leidt vaak het begin van de aanval en legt de ballen achter de verdediging neer. Mata heeft een vrije rol en duikt defensief als lm op aangezien Guedes heel diep staat. Mina werd gaande weg het seizoen mijn eerste spits, begon het seizoen met een blessure. Rodrigo had vaak te veel kansen nodig. Soler is mijn vaste rm en komt soms centraal te staan aangezien Mata bijna elke wedstrijd vroegtijdig naar de kant gaat. Achterin speelde vrijwel altijd dezelfde vier (Dodo, Murillo, Diakhaby en Gaya). Nu hebben we twee backs die de aanval kiezen. Murillo ontpopte zich als leider in de laatste linie en Diakhaby trok zich daar enorm aan op. Mere kwam vooral na de winterstop vaker aan spelen toe. Gaya is de tandem met Guedes op links.

De eerste prijs behaalde we al meteen aan het begin van het seizoen. De Spaanse supercup ging ten kostte van Barcelona (1-0, 4-2) naar de sinaasappelstad.
In La Liga begonnen we met een nederlaag thuis tegen Levante. Daarna volgde zes overwinningen. Aan het eind van december stonden we zes punten los op nummer twee Barcelona. Echter was deze voorsprong na twee duels in het nieuwe kalenderjaar verdwenen. Ateltico (0-1) en Barcelona (1-2) waren te sterk. Begin maart raakte we zelfs achterop na opnieuw een nederlaag tegen Atletico (1-2). Barcelona dat zich versterkte met Skriniar, Aguero, Sterling en Bellerin werd vervolgens kampioen. Atletico werd tweede, een punt daar achter volgde wij.

In de Champions League hadden wij de doelstelling om bij de laatste acht te geraken. Na een sterke poulfase waarin we eerste werden voor Juventus, Galatasaray en Celtic stranden we opnieuw in de achtste finale. Ditmaal was Arsenal te sterk (3-2 en 0-1).

De Copa Espana werd gelukkig wel succesvol binnen gehaald. Eerst werd Mallorca opzij gezet met (1-0 en 6-1), daarna volgde Alaves. Tweemaal werd het 1-1 en dus volgde er een verlenging. Ex-Alaves speler Sobrino viel in bij Valencia en scoorde tweemaal. In de kwartfinale werd Sevilla verslagen (2-1 en 3-3) wat een thriller was de return. In de halve finale wachten FC Barcelona. Uit werd knap met 1-1 gelijkgespeeld. Thuis begon Barca ijzersterk maar was het aan de andere kant direct raak, 1-0. De Catalanen kwamen op gelijke hoogte maar zagen een counterend Valencia in de tweede helft nog tweemaal toeslaan. In de finale stond Atletico tegen over ons. In de competitie waren de Rojiblancos tweemaal te sterk geweest. Ik maakte een tactische wijziging door 4-1-2-2-1 te gaan spelen. Coquelin stond voor de verdediging, kort daarvoor Kondogbia en Parejo. Amath en Torres waren de flankspelers en Rodrigo de spits. Deze drie speelde overigens alle bekerwedstrijden. Aanvoerder Parejo werd matchwinnaar door een vrije trap tot doelpunt te promoveren.

1 like

Geweldig! Mooie aankopen, goede opstelling, niets op aan te merken. Hoe doet Lee het? Denk je dat hij nog veel tijd nodig heeft om Mata naar de bank te verwijzen? En komen er nog geen spelers uit de jeugdacademie piepen?

Ziet er goed uit ik ga deze carriere zeker volgen met Valencia!
Vrij logische aankopen heb je ook gedaan naar mijn mening.
Jammer dat je niet kampioen bent geworden maar toch weer goed dat je de Copa heb gepakt.
Wel apart dat Real (weer) niet bij de top3 eindigd.
Succes verder!

Lee valt vaak in omdat Mata geen 90 min. vol houd, uithoudingsvermogen is wel het minste bij Lee en lastig te trainen. Verder met de week steeds belangrijker voor Valencia. Jeugd talenten heb ik maar twee tot nu toe. Heb maar 1 scout en stel hoge eisen. Silveira (17) 64 alg (77-94 pot) en Dominguez (16) 61 alg (80-88 pot). Zit er nog eentje aan te komen van 15 met 84-96 pot.

@Aron1997, @db1512: ik antwoord maar meteen hier op jullie vragen.

Dimata is terug naar Wolfsburg, die blijft waarschijnlijk toch niet volgend seizoen. Doordat ik geen tijd/zin heb om een seizoen te simuleren heb ik een hybride gemaakt: alle geleende spelers teruggestuurd, geen Europees voetbal maar dus wel in S1 starten.

Vlap wordt al een paar maanden bij Anderlecht genoemd als vervanger van Dimata/Santini, en aangezien ik met Kompany op z’n City’s wil spelen ga ik dat doen met Vlap als valse 9. Daarachter Verschaeren en Zulj, met Kums in eerste instantie in de rol van Fernandinho. Die is nu echter net verkocht, en ik weet niet goed wat ik nu moet. Kayembe deed het in invalbuurten echt geweldig maar is qua rating nog redelijk laag. Makarenko wil ik ook nog verkopen. Op rechtsbuiten staat aankoop Boulaya, een dribbelaar die ook als 10 zou kunnen spelen en niet veel progressiemarge meer heeft. Zo staat hij de jeugd niet in de weg. Saelemaekers durf ik al eens doorschuiven en dan Najar op rechtsback inbrengen.

Tips voor aankopen zijn welkom. Vooral op CVM zit ik nu met een probleem, want ik wil vooral niet iemand halen die de ontwikkeling van Kayembe in de weg kan staan.

Waar is Trebel? En heb je Jeremy Doku ook zelf gemaakt aangezien hij nog niet in FIFA zit.

Javi Garcia misschien? Heeft nog bij City gespeeld met Kompany, anders misschien Fernando?

AC Milan begin S1

Overige spelers:
Reina(82), prima 2e doelman.
Abate(77), twijfel of ik hem moet behouden.
Musacchio(80), krijgt ook genoeg speeltijd, zal voorlopig een back-up blijven.
Bonaventura(82), heb gekozen voor een jong fris middenveld (hij krijgt ook genoeg speeltijd).
Biglia(82), ik denk eraan om hem te vervangen voor een jonge middenvelder (verkopen dus).
Calhanoglu(80), vind hem persoonlijk meer een CAM dan een LB maar zal op beide posities speeltijd krijgen.
Cutrone(77), in hem zie ik een soort clubheld in wording als ik hem lang kan behouden, voorlopig krijgt Piatek de voorkeur maar hij zal zeker genoeg speeltijd krijgen.
Laxalt(78), zal ook genoeg speeltijd krijgen op vooral de LA positie.
Conti(75), ik zit er aan te denken om hem als 2e RA te gebruiken en laten ontwikkelen (gaat tenkoste van Abate dan).
Borini(77), mag vertrekken van mij, ik zal dan een jonge RB halen als back-up voor Suso.
Zapata(78), zal waarschijnlijk blijven maar bij een acceptabel bod zal hij vertrekken.
Montolivo(78), in hem zie ik geen perspectief bij de club en zal dus vertrekken.
Plizzari(66), zal ik gaan trainen tot selectie waardig doelman.
Bertolacci(77), Hij zal gewoon blijven als hij het accepteert om niet te veel speeltijd te krijgen.
Strinic(74), mag vertrekken.
Mauri(72), handig om erbij te hebben mits hij nog wat groeit.
Donarumma(66), zal verhuurd worden.

Zoals jullie zien ben ik het elftal een beetje naar mijn eigen hand aan het zetten maar wil niet teveel verschuivingen doen.
Mijn insteek is om vooral met jongere spelers te werken met een aantal wat meer ervaren spelers er tussen.
Ook zal ik zvm Italiaanse spelers aantrekken/opleiden om het toch niet teveel een vreemdelingen legioen te laten worden etc.
Tips/opmerkingen zijn zeker welkom over de selectie etc!

@Goliath: Trebel is verkocht, Doku heb ik niet aangemaakt. Ik ken hem daar onvoldoende voor.
@db1512: García is interessant, die piste ga ik eens bekijken. Welke Fernando bedoel je?
@Rivaldo: ziet er goed uit! Tegen kleinere opponenten kan je Bonaventura eventueel inbrengen in plaats van Bakayoko, waarbij Kessie op de cvm komt te staan. De oudste Donnaruma zou in niet uitlenen, ik denk dat zijn broer hem dicht bij hem wilt houden.

@Raindog Doku had normaal sinds afgelopen donderdag in FIFA gezeten aangezien hij toen 17 werd maar er is helaas geen update geweest.

Nu waar heb jij opgevangen dat Dimata weg gaat deze zomer? Vanaf 1 juli is hij officieel een speler van Anderlecht want zij hebben nog geen 2 maand geleden zijn aankoopoptie van 5 miljoen gelicht.

Deze Fernando zal hij bedoelen. Speelde 2 seizoenen geleden nog voor City. httpss://sofifa.com/player/184134/fernando-reges/

Train Cutrone! Daar kan je echt een superspits van maken. Kessié trainen is overigens ook een aanrader. Kan echt een beest worden. Hoe speelt Paqueta?

Cutrone ben ik inderdaad aan het trainen inmiddels, Kessie train ik waarschijnlijk later nog maar ben het met je eens dat het een beest kan worden.
Ik heb tot nu toe alleen de Italiaanse supercup gespeeld (won 0-1 bij Juve) en Paqueta speelde best aardig hij bevalt zeker.

Ow, totaal gemist, ik dacht dat Dimata terug ging. Jammer wel van Doku. Ik bekijk die Fernando ook eens.

@Raindog bedoelde inderdaad de Fernando die bij City heeft gespeeld.
@Rivaldo ziet er prima uit, ben zelf wel erg fan van Bonaventura dus zou hem wel altijd opstellen. Heb zelf ook een tijdje met Milan gespeeld en toen was ik totaal niet te spreken over Castillejo op links, hoe doet hij het bij jou? Ik speelde met Paqueta en Bonaventura afwisselend op linksvoor en de ander dan links centraal op het middenveld. Ik denk dat een variant met twee spitsen in de toekomst het beste is voor Milan, Cutrone en Piatek beide in de spits.