Die Fernando zou zeker nog een versterking zijn. En staat de groei van Kayembe niet in de weg.
Doku had wel hele leuke geweest. Ik schat hem op 64-66/84-86 op het moment hij word toegevoegd.
Die Fernando zou zeker nog een versterking zijn. En staat de groei van Kayembe niet in de weg.
Doku had wel hele leuke geweest. Ik schat hem op 64-66/84-86 op het moment hij word toegevoegd.
@db15121 ik vind tot nu toe Castillejo best lekker spelen, een 2 spitsensysteem zou ik nog kunnen doen later als het wat minder loopt.
Heb trouwens nog Tonali gehaald terwijl Montolivo en Biglia zijn vertrokken.
Atlético Madrid februari 2019
We hebben net de transferperiode van januari achter de rug en dit is hoe we er voor staan:
Selectie
De basiself:
De bank:
Adán
Felipe Luis
Savic
Thomas
Pinchi
Correa
Diego Costa
Lemar (één maand) & Arias (twee maand) zijn geblesseerd geweest, vandaar dat Vitolo & Juanfran in de basis staan. Jongeren Montero & Pinchi komen zo vaak in de selectie, al kregen ze vooral hun speeltijd in La Copa-wedstrijden.
De contracten van Montero, Savic, Thomas, & Saúl werden met de nodige verbeteringen verlengd.
LaLiga
Na 21 speeldagen moeten we de koppositie aan Barcelona laten: onze grootste titelconcurrent telt 3 punten meer, nadat we op speeldag 21 voor de eerste maal verloren (2-1 op Real Betis). De strijd om de begeerde titel wordt sowieso een tweestrijd, want de nummer drie, Real Madrid hinkt al 10 punten (!) achterop, mét dan nog een wedstrijd meer gespeeld.
De top 6 na 21 speeldagen:
Barcelona 51
Atlético 48
Real Madrid 41*
Real Betis 38*
Athletic Bilbao 32
Girona 31
Subtoppers zoals Valencia, Sevilla, Real Sociedad, Celta Vigo, … spelen een grijs seizoen en vinden we terug in de middenmoot.
Champions League
Na zes groepswedstrijden sloten we groep A af met groepswinst. Na 2 gelijk spelen & 1x winst, werd er opnieuw met het kleinste verschil gewonnen thuis tegen Club Brugge (1-0), terwijl Dortmund opnieuw gelijk speelde tegen Monaco. Thuis wonnen we vrij makkelijk van Monaco (2-0), waardoor de groepswinst een feit was. Ook Dortmund haalde zes punten tegen Club Bruge. In de overbodige laatste wedstrijd op Dortmund speelden we zwak, waardoor de thuisploeg met 2-0 won.
De stand na 6 speeldagen:
Atlético 11
Dortmund 10
Monaco 7
Club Brugge 2
In de 1/16de finales hadden we het geluk aan onze kant: we treffen opnieuw een Duitse tegenstander én een haalbare kaart: Hoffenheim, die knap tweede eindigde in een groep met ondermeer Man City & Lyon.
De andere wedstrijden:
Roma vs. Lokomotiv Moskou
Juventus vs. Man City
PSG vs. Real Madrid
Bayern vs. Man Utd
Schalke vs. Barcelona
Dortmund vs. Napoli
Inter vs. Ajax
La Copa
In La Copa del Rey, de prestigieuze Spaanse Beker, kregen we in de 1/32ste finales Deportivo Alavés voorgeschoteld: over de twee wedstrijden heen waren we de beste (2-0 & 1-2). In de volgende ronde werden we geloot aan Espanyol, al was de kwalificatie nipt (0-1 & 1-1).
We hadden onze plaats in de kwartfinales, waar we Villarreal als tegenstander kregen. Op bezoek bij El Submarino Amarillo haalden we in het slot van de wedstrijd nog een 1-1-gelijkspel uit de brand, waarbij we thuis (opnieuw in de slotminuten) onze plaats in de halve finales bevestigden dankzij een late 2-1-overwinning.
De halve finalisten zijn de top 4 uit LaLiga:
Barcelona vs. Real Betis
Real Madrid vs. Atlético Madrid
Transfers
De lijst van mogelijke versterkingen is gedurende de afgelopen maanden behoorlijk wat gewijzigd. Zo zijn er wat (tegenvallende) namen geschrapt wegens hun leeftijd, potentieel, kwaliteit, prijs, …
Maar zo stond Alex Telles van Porto ook op onze lijst voor de linksachterpositie. Op het eind van januari, enkele dagen voor Transfer Deadline Day, kregen we de melding dat Spurs zich hadden gemeld met een bedrag van 30 miljoen €. We moesten dus vlug anticiperen op dit nieuws, dus gingen we met Porto gaan praten. Dankzij onze goede relatie met de Portugese club werd een deal van 40 miljoen € beklonken.
Met Telles zelf werd ook snel een deal gemaakt. Nu de Braziliaan aangeworven werd, mocht Lucas Hernández beschikken. Bayern meldde zich onmiddellijk met een bedrag van 80 miljoen €, een som die we niet konden weigeren.
Eerder in januari gingen we al aan kloppen bij FC Porto, voor Héctor Herrera, die een aflopend contract had. Hij werd transfervrij overgenomen met het oog op volgend seizoen. Herrera gaf zelf aan een rotatierol te willen, wat een ideaal scenario is voor mijn jonge middenvelders Saúl & Rodri, die zowat alles al gespeeld hebben dit (drukke) seizoen.
Kalinic, die overbodig was, werd verkocht aan Schalke 04 voor 5 miljoen €. Roberto Olabe werd uitgeleend aan Real Zaragoza.
Deze spelers werden toegevoegd op onze scoutingsradar:
Voor de verdediging kijken we naar potentiële spelers voor de rechtsachter en centraal achterin:
Meunier (PSG)
Semedo (Barcelona)
Hermoso (Espanyol)
Yeray (Athletic Bilbao)
Felipe (Porto)
Voor het middenveld zit het goed, met de komst van Herrera. Hij zal voldoende geroteerd worden met onze jonge middenvelders, zodat die wat meer rust krijgen.
Mocht er op het eind van het seizoen een interessant bod komen op Griezmann, dan moet er een alternatief gevonden worden. We hadden graag nog Falcao op de lijst gezet, maar die verhuisde in januari naar AS Roma.
Dembélé (Lyon)
Williams (Athletic Bilbao)
Agüero (Man City)
#AúpaAtleti
Parma eind seizoen 1
Zojuist is mijn eerste seizoen met Parma tot een einde gekomen. De Italiaanse club kwam dit seizoen voor het eerst sinds 2015 weer in de Serie A uit. Na het faillissement is de weg naar boven in gezet en het doel voor dit seizoen was dan ook duidelijk: handhaving. Om aan deze doelstelling te voldoen werd er gezocht naar een trainer die de nodige ervaring had in de Serie A en uiteindelijk viel de keuze op Claudio Ranieri, die in het verleden al eerder kort werkzaam was bij de club. (Overigens vond ik het zelf ook leuk om als een wat bekendere trainer aan de slag te gaan)
Aangezien de eerste transferperiode uitgeschakeld stond, was de selectie voor de eerste seizoenshelft al bekend. Met veel spelers die op huurbasis uitkomen voor de club en ervaren rotten werd de opstelling in de eerste weken als volgt neergezet:
Over het algemeen hebben de basisspelers het gehele seizoen gespeeld en zijn er weinig wisselingen geweest.
Competitie
In de Serie A begon het seizoen niet goed. In de eerste wedstrijd tegen Udinese gaven wij met tien man in de slotseconde de overwinning weg. In de vijf wedstrijden die daarop volgde werd slechts één schamel puntje binnen gehaald, waardoor we met twee punten uit zes duels onderaan stonden. (Tijdens deze wedstrijden hadden we wel al Juve, Napoli én Inter getroffen)
In de zevende wedstrijd tegen Empoli werd er met 3-1 gewonnen waarna het steeds beter begon te lopen. Na de eerste seizoenshelft was er een plaatsje in de middenmoot afgedwongen met 24 punten, maar de verschillen waren dusdanig klein dat handhaving nog lang geen feit was. De tweede seizoenshelft was erg wisselvallig en had ontzettend veel gemeen met de eerste negentien wedstrijden. Opvallend is dat enkel tegen Udinese (gelijk en verloren), SPAL (verloren en gewonnen), Sassuolo (verloren en gewonnen) en AS Roma (verloren en gewonnen) niet tweemaal hetzelfde eind resultaat werd behaald. Tegen alle andere ploegen gingen we of twee keer onderuit, speelde wij twee keer gelijk of werden tweemaal verslagen.
Op 28 april wisten we ons door een 3-2 overwinning op en bij Chievo Verona definitief veilig te spelen. Hoewel dat al een knappe prestatie was, wisten wij als promovendus zelfs op de achtste stek te eindigen doordat in Rome, AS Roma op de laatste speeldag met 0-2 werd verslagen. Deze plek is enigszins belangrijk omdat wij hierdoor aankomend seizoen later in kunnen stromen in de Coppa Italia.
Juventus kroonde zich maar weer eens tot kampioen. Inter, Lazio en AC Milan zijn de andere teams die Italië gaan vertegenwoordigen in de Champions League. Torino en Napoli werden vijfde en zesde wat ze een plek in Europa League oplevert. Atalanta grijpt met een zevende plek (gelijk in puntenaantal met ons, maar met een beter onderling resultaat of een beter doelsaldo aangezien ik niet weet of uitgoals doorslaggevend zijn) naast een plekje in Europa. AS Roma eindigde na een teleurstellend seizoen op een dertiende plek, tien punten boven de degradatiezone. Bologna, Genoa en Frosinone dalen af.
Bekers
Ons bekeravontuur ging goed van start met een 2-0 overwinning op Padova. In de ronde die volgde werden wij gekoppeld aan Benevento, zij wisten ons op strafschoppen te verslaan wat een vroege exit betekende. Sampdoria wist in de finale Lazio te verslaan en is zodoende de laatste Italiaanse ploeg die Europa ingaat.
In de Europa League zegevierde AS Monaco door Peter Bosz zijn Bayer Leverkussen te verslaan. De cup met de grote oren ging maar weer eens na veelvraat Cristiano Ronaldo, die Juventus de zo gewilde Champions League bezorgde. Dortmund was het tweede Duitse team dat een Europese finale verloor dit seizoen.
Kampioenen
België: Club Brugge
Engeland: Man City
Frankrijk: PSG
Duitsland: Bayer Leverkussen!! Ongelofelijk hoe die het altijd zo goed doen in mijn FIFA carrières
Italië: Juventus
Nederland: Ajax
Portugal: Porto
Spanje: Real Madrid
Turkije: Besiktas
Selectie+ transfers
Op basis van elke positie zal ik de selectie even doornemen.
Doelman: Sepe was het gehele seizoen eerste keus, maar was niet de meest constante factor. Aangezien hij geleend is van Napoli en er aankomend seizoen waarschijnlijk een redelijk prijskaartje om zijn nek zal hangen, is er besloten hem niet aan te trekken. De jonge Braziliaan Brazao is door training al flink gestegen in rating en mag aankomend seizoen de concurrentie aangaan met Padelli, die transfervrij wordt overgenomen van Inter. Het contract van derde doelman Frattali wordt niet verlengd en hopelijk dient zich een jeugdkeeper zich hier op termijn voor aan.
Rechtsback: Iacoponi speelde vrijwel het hele jaar als rechtsback en deed dit niet onverdienstelijk. Echter, hij is al 32 jaar en begint flink te zakken in zijn rating. Andere opties waren Gazolla (contract niet verlengd) en Sierralta (geleend) maar beide zullen vertrekken. Met Rossi heb ik een jeugdspeler die in de toekomst belangrijk zou kunnen zijn. Voor aankomend seizoen moet er wel iemand worden aangekocht.
Centrale verdedigers: Bruno Alves en Bastoni waren de enige opties en speelde dus ook het hele seizoen. Helaas stopt Alves ermee en is Bastoni slechts geleend. Met Mantovani werd er al een jonge back-up binnen gehaald, maar dit is lang niet genoeg. In de zomer zullen er minstens twee basis waardige centrale verdedigers bij moeten komen.
Linksback: Hier waren er drie opties: Gagliolo, Dimarco en Gobbi. Laatstgenoemde is 38 en houdt het voor gezien. Gagliolo maakte in het hele seizoen een goede indruk en zal ook de eerste optie blijven. Dimarco was slechts geleend, maar hopelijk valt hij definitief over te nemen.
Middenveld: De drie posities op het middenveld werden bekleed door Rigoni, Grassi en Kucka. Dit bleek een erg stabiel middenveld waar ook veel scorend vermogen in zat. Grassi en Kucka waren beide negen keer trefzeker in de competitie. Door zijn goede spel en goede ontwikkeling acht ik de kans klein dat Grassi definitief over te nemen valt. Hier is op geanticipeerd door Bertolacci transfervrij op te halen bij AC Milan. Voor aankomend seizoen mogen Stulac en Bruno (jeugdspeler) een basisplaats proberen af te dwingen. Dezi mag blijven als nuttige back-up. Machin (geleend), Scozzarella (contract niet verlengd) en Munari (contract niet verlengd) zullen vertrekken. Daarnaast mogen Scavone en Barilla ook definitief vertrekken en mag Diakhate ergens anders ervaring op doen. Een talentvolle middenvelder aan de selectie toevoegen zou fijn zijn.
Buitenspelers: Met Gervinho en Biabiany hebben we twee geweldige buitenspelers die in de vorm van hun leven verkeren. Het doel is om beide te behouden. Daarachter zit Sligardi die af en toe mag invallen en wat mij betreft dat mag blijven. De geleende Sprocati zal niet terugkeren evenals de uitgeleende Baraye. Schiappcasse is nog één seizoen geleend en zal dus blijven waarna hij eventueel gekocht kan worden. Ook keert Di Gaudio terug van zijn uitlening en krijgt hij in de voorbereiding zijn kans. Ook hierbij zou wat vers bloed in de vorm van een jonge speler niet verkeerd zijn.
Spits: Inglese was de grote man. Met 22 treffers kroonde hij zich tot topscoorder waardoor ik vrees dat hij niet gemakkelijk definitief over te nemen zal zijn. Ceravolo is een degelijke 2e spits, maar ook niet meer dan dat. De uitgeleende Galano en Da Cruz zullen hoogstwaarschijnlijk direct weer vertrekken. Als Inglese onhaalbaar blijkt zal er dus een nieuwe eerste spits moeten worden aangetrokken.
Kort samengevat moeten de volgende posities worden versterkt (plus mijn eigen ideeën):
Rechtsback: speler voor in de basis (Zappacosta of Darmian mede op aanraden van @Spoon0612)
Centrale verdedigers: twee basisspelers+ back-up (Ranocchia, Vicari, Criscito en Barba als basisspelers en Luperto mogelijk huren als extra optie)
Talentvolle middenvelder en vleugelspeler (hier heb ik nog geen ideeën, iemand tips?)
Spits: Als Inglese niet haalbaar blijkt (Petagna werd derde op de topscorerslijst en zou misschien een optie kunnen zijn.)
Mijn voorkeuren liggen voorlopig bij Darmian (goedkoper en multifunctioneel), Ranocchia (ervaring en overbodig bij Inter), Criscito (gedegradeerd met Genoa) en Petagna (altijd leuk om een nieuwe speler uit te proberen.
Graag hoor ik wat jullie er tot nu toe van vinden en of jullie tips hebben voor eventuele aankopen!
Mooi uitgewerkt hoor! Leuke vervangers al gehaald en ik denk dat je nog een enorme slag kunt slaan. Ranocchia en Mauri kan ik ten zeerste aanbevelen. Mauri zorgde bij mij dat ik Grassi niet ging missen, kocht hem voor 4 miljoen over van Milan. Ranocchia kwam transfervrij over van Inter maar ik denk dat je niet te veel goede transfervrij moet binnen halen, dan gaat het te makkelijk. Wellicht nog wat talenten huren? Plizzari had ik als doelman en Pellegri huurde ik van Monaco. Pellegrini huurde ik van Roma als linksback. Zou een keuze maken tussen Zappacosta en Darmian. Beide komen niet aan spelen in Engeland, terug keer naar Italie is zeer aantrekkelijk.
Valencia C.F. Start S1
Na een lange carrière met Ajax ben ik tussendoor weer even toe aan een frisse career mode, waardoor ik nu Valencia weer terug in de Spaanse top wil krijgen…
Valencia heeft een sterke ploeg met zowel ervaren als jeugdige spelers, waaraan nog flink geklust kan worden.
Transfers
Aangezien het geen ruime selectie is, heeft het bestuur besloten dat er geen sleutelspelers mogen vertrekken. Wel is er een kleine €100 miljoen beschikbaar voor transfers.
Alleen Garay kreeg de kans om op zijn respectabele leeftijd nog te verkassen naar een topcompetitie. Hij is vervangen door Diego Carlos van het Franse FC Nantes, de 25-jarige Braziliaanse centrumverdediger hoopt hier de volgende stap in zijn jonge loopbaan te kunnen zetten.
Er ontbrak één specifiek punt in het elftal volgens de technische staf; een snelle aanvaller met een onvoorspelbare actie en veel dreiging naar voren. Hirving Lozano was uiteindelijk de nummer 1 op het lijstje, en zo werd de Mexicaan uit Nederland weggekocht voor ruim €40 miljoen.
Pre-season
In de voorbereiding ging de ploeg uit Valencia op trainingskamp voor een clubtoernooi in Duitsland waar het de groepsfase doorkwam tegen Bayer Leverkusen, Schalke en Lyon. In de halve finale werd echter in de blessuretijd verloren tegen Manchester United.
LaLiga Santander
In de competitie is Valencia C.F. foutloos begonnen aan het seizoen. In de openingsronde van LaLiga werd er met veel pijn en moeite, maar met veel strijd en passie, met 2-1 gewonnen van (titelkandidaat?) Atletico Madrid.
In speelronde 2 moest Los Murciélagos op bezoek in Barcelona, bij Espanyol. Na een vroege achterstand na een enorme fout van doelman Neto, kwamen de wit-zwarten al vroeg naar de tweede ploeg uit Barcelona. Deze wedstrijd werd in een laat stadium met 2-3 gewonnen.
Daarna stond de stadsderby van Valencia op het programma, wederom een uitwedstrijd voor de nog ongeslagen ploeg. Stadsgenoot Levante ging de wedstrijd met veel emotie en strijd in, wat resulteerde tot een paar opstootjes en gele kaarten voor beide ploegen. Valencia kwam voor rust al op 0-2, alleen kwam Levante, totaal tegen de verhouding in, kort voor rust op 1-2. Capitan Parejo wist uiteindelijk de beslissende 1-3 te maken en zodoende de wedstrijd op slot te gooien.
De ploeg in qua resultaat al waar het wil horen, alleen kan er in het spel nog het nodige verbeterd worden, echter is er weinig tijd om te groeien; na de interlandperiode zal de UEFA Champions League van start gaan. Waaronder de topploegen Juventus van wereldster Cristiano Ronaldo, Manchester United en Young Boys
Soler, Torres en Guedes waren niet de juiste aanvallers? Bij mij zijn Guedes en Soler juist de smaakmakers op de flank. Hoe ziet je hele selectie er nu uit en in welk systeem speel je? Ik vond juist de rechtsback positie matig ingedeeld.
Op dit moment speel ik met een 4-4-2, zoals Valencia’s standaard in FIFA is.
4-4-2 Valencia C.F. (v.l.n.r.)
Neto(84);
Piccini(77), Diego Carlos(79), Paulista(83), Gaya(80);
Lozano(82), Kondogbia(82), Parejo(85)©, Guedes(83);
Rodrigo(83), Santi Mina(80).
Soler is een zeer goede technische buitenspeler, alleen speel ik altijd bij voorkeur met spelers die enorm veel snelheid en een goede versnelling hebben. Lozano is ook gelijk een directe versterking aan die rechterflank en Guedes doet het aan de linkerflank (ook mede door zijn snelheid) fantastisch in het eerste deel van het seizoen.
Ik ben wel van plan om in de loop van de carrière wat technische veranderingen te gaan doen, alleen vind ik het wel realistischer om nu volgens de formatie van Valencia te starten
Maar zoals je zegt; die rechtsbackpositie is wel zeer ondermaats voor een ploeg als Valencia… Ik vond echter op dat moment dat ik in de eerste seizoenshelft zo min mogelijk mutaties in het elftal wilde hebben. Voor de tweede seizoenshelft ga ik waarschijnlijk wel op zoek naar een mogelijke vervanger voor Piccini.
Ook hoop ik na dit seizoen (als het een sterk seizoen is) naar transfervrije toppers te gaan zoeken. Denk bijvoorbeeld aan een Ander Herrera, wellicht een David Luiz (alleen weet ik niet hoe realistisch dat zal zijn)
En jonge, veelbelovende Spaanstalige talenten zijn ook altijd gewenst bij (mijn) Valencia.
Bedankt voor je reactie! Heeft Ranocchia ondertussen zijn contract verlengd? Hij is bij mij namelijk helemaal niet transfervrij op te halen, anders was ik het zeker met je eens geweest over het oppikken van transfervrije spelers. Twee zijn meer dan genoeg om het realistisch te houden vind ik zo.
De andere namen die je noemt zal ik eens gaan eens gaan bekijken.
Arsenal, S1
Na een tijdje geen carrière te hebben gedaan besloot ik laatst om maar weer eens de draad op te pakken. Ik ben namelijk een carrière gestart met Arsenal. Een mooie traditieclub die steeds verder achter begint te lopen op de Engelse en Europese top. Aan Thierry Henry de taak om dit te voorkomen, en om eindelijk weer hoofdprijzen te gaan winnen met The Gunners . Ik ben het seizoen begonnen in het seizoen 19/20.
Na de verloren Europa League finale van 2018/2019 was het al duidelijk dat er flink gekocht moest gaan worden om volgend jaar wel de Champions League te halen. Doordat kwalificatie voor het miljoenenbal was misgelopen, was er maar veertig miljoen euro te besteden aan inkomende transfers. Om budget vrij te maken werden Iwobi (voor 24,3 miljoen euro naar Bournemouth), Mustafi (voor 35,5 miljoen euro naar Bayern München) en Özil (voor 47,5 miljoen euro naar Bayern München) verkocht.
Het geld wat we hiermee hadden verdiend werd geïnvesteerd in de jeugdopleiding, maar ook in de inkomende transfers. Om in de toekomst de aansluiting met de top weer terug te vinden, werden er een aantal grote talenten gekocht voor niet te veel geld. Sessegnon (12 miljoen euro + Asano), Upamecano (19,5 miljoen euro) en Rice (8 miljoen euro + Elneny) waren de talenten die naar Noord-Londen werden gehaald. Het geld dat nog over was werd in één van de grootste transfers van de zomer gestopt. Hakim Ziyech werd namelijk voor 56 miljoen euro overgenomen van Ajax. Hij moest de aanval van geweldige passes gaan voorzien.
We begonnen verrassend goed aan het seizoen. We wisten namelijk gelijk te spelen tegen Manchester City, en we wonnen uit bij Chelsea. Tijdens de winterstop stonden we zelfs tweede, achter koploper Manchester United. In de Europa League kwamen we makkelijk door de groepsfase heen in een poule met Feyenoord, AIK en Getafe. Ook in de Carabao Cup ging het voortreffelijk. We wisten namelijk de finale te halen van het bekertoernooi. In de FA cup werden we helaas uitgeschakeld door Chelsea, waardoor daar het avontuur niet lang duurde.
In de winterstop werd Reiss Nelson teruggehaald van zijn huur aan Hoffenheim. Hij werd dan ook de enige speler die ons zou komen versterken. Ook vertrok er niemand. Na de winterstop liep het allemaal heel stroef. We wisten geen doelpunten meer te maken, en kregen veel tegendoelpunten. Daardoor zakte we in de Premier League naar een zesde plek. Gelukkig wisten we door een slippertje van Liverpool op de laatste speeldag, toch nog de Champions League te halen. Met ons gaan mee; Manchester United als kampioen, The Wolves en Tottenham. West Ham United, Chelsea en Brighton gaan de Europa League in.
Ondertussen hadden we zelfs onze eerste prijs van het seizoen weten te winnen. In de finale van de Carabao Cup werd namelijk met 1-0 gewonnen van buurman Chelsea. In de Europa League wisten we ook de finale te halen, nadat we Stade Rennes (3-1), Saint-Éttienne (5-0), Tottenham (4-3) en Lazio (5-1) uit te schakelen. In de finale wonnen we met 2-1 van AC Milan, waardoor we onze tweede prijs van het seizoen behaalden, en verzekerd waren van een plek in pot 1 van de Champions League. Liverpool wist de Champions League te winnen, en is daarmee ook de tegenstander in de UEFA Super Cup.
De opstelling is vrij aanvallend, maar dit was dan ook nodig om nog de Champions League te halen. Ondanks de aanvallende opstelling kregen we vrij weinig tegendoelpunten. Lacazette op rechtsbuiten pakte ook zeer goed uit. Ik merkte dat ik niet goed overweg kan met een twee spitsen systeem, dus besloot ik om zo te gaan spelen. Toch is Lacazette geen echte buitenspeler, dus zal daarvoor een vervanger worden gezocht.
De grote namen van dit seizoen waren Aubameyang (46 doelpunten en 12 assists), Ziyech (17 doelpunten en 16 assists) en Ryan Sessegnon (6 doelpunten en 20 assists). Verdedigend was Upamecano de grote uitblinker.
Voor volgend seizoen wil ik graag een sterke spits zoals Giroud. Zelf zat ik te denken aan Wout Weghorst. Ook wil ik een nieuwe linksback, omdat Kolasinac niet bevalt en een nieuwe buitenspeler voor op de plek van Lacazette. Ik denk namelijk dat ik Lacazette ga verkopen bij een goed bod. Voor linksachter zat ik te denken aan Tierney, en voor de buitenspeler kom ik er maar niet uit. Ik hoop dat jullie dus nog ideeën hebben voor versterkingen op deze plekken.
Aubameyang heeft wel al veel ervaring als flankspeler en wordt door Emery ook zo uitgespeeld als hij in een 4-2-3-1 speelt en zowel Lacazette als Aubameyang wil opstellen. Ik vind de keuze voor Mkhitaryan in een controlerende rol ook ietwat bizar. Hij zou namelijk ook perfect op de rechtsbuiten kunnen spelen, da’s ook zijn natuurlijke plek. Waar is Xhaka trouwens? Zie je Rice ooit de basiself halen terwijl Torreira nog bij je speelt? Geef je Maitland-Niles, Nketiah, Saka en Smith Rowe ook kansen?
Xhaka zit op de bank. Hij wist niet te overtuigen in zijn gespeelde wedstrijden. Volgend seizoen wil ik gaan overschakelen naar een 4-2-3-1. Dan kan Xhaka naast Torreira. In de toekomst moet Rice de plek van Xhaka dan gaan overnemen. Persoonlijk vind ik trouwens Mkhitaryan beter op het middenveld. Hij speelt dan ook ver naar voren. Maitland Niles (18 wedstrijden), Nketiah (12 wedstrijden) en Saka (4 wedstrijden) hebben dit seizoen genoeg kansen gekregen. Smith Rowe heb ik nog een jaar bij Leipzig gelaten, zodat hij meer minuten kan maken. Ik verwacht dat hij volgend jaar veel minuten in de beker gaat pakken.
Xhaka, meteen verkopen
Goed dat je Nelson terug hebt gehaald, fijne speler!
Nelson is inderdaad heel goed. Echt één van de beste spelers, die onder de 75 algemeen zitten, die ik ooit heb gebruikt in FIFA. Ik geef Xhaka nog een kans in de voorbereiding, en als hij dan nog steeds geen bal raakt verkoop ik hem ook.
Valencia C.F. S1 September 2018
Uitblinkers waren vooral Santi Mina en Hirving Lozano, die beiden 2x het net wisten te vinden. Lozano weet door deze treffers eindelijk van zijn doelpuntendroogte af te komen; de Mexicaan wist in zijn eerste wedstrijden nog geen één keer te scoren. Hopelijk is dit het begin van een mooie serie voor de duurste aankoop van Valencia allertijden…
Knotsgekke ontknoping:
In de thuiswedstrijd na de interlandbreak speelde Valencia tegen het verrassende Real Betis. Lang leek het er op dat de thuisploeg tegen een eerste nederlaag aan ging lopen, want in de 84e minuut kwam Betis op voorsprong in Mestalla. Echter kwam Valencia in de 88e minuut op gelijke hoogte, waarna het gelijk na de aftrap van Real Betis gelijk vol voor de overwinning ging… Dit optimistische spel resulteerde in een strafschop in de 92e minuut, Invaller Soler wist hier de winnende goal te maken en zo bleven wij zonder puntverlies.
Champions League: Juventus-thuis
In de UEFA Champions League zijn we minder begonnen tegen titelfavoriet Juventus. Na een geweldige eerste helft, waar de doelpunten uitbleven voor de Spanjaarden, speelde de Italiaanse grootmacht dit zeer professioneel en zakelijk uit. Cristiano Ronaldo liet zich van zijn beste kant zien en kon, na de 1-0 van Mario Mandzukic, de beslissende treffer te maken. De 0-2 nederlaag levert de ploeg geen punten op, maar wel veel vertrouwen voor het vervolg van het miljardenbal…
Wedstrijden:
Valencia C.F. - Real Betis Sevilla 3-2 LaLiga Santander
Valencia C.F. - Juventus 0-2 UEFA Champions League
Villarreal C.F. - Valencia C.F. 2-2 LaLiga Santander
Valencia C.F. - Celta Vigo 8-0 LaLiga Santander
Stand na 6 wedstrijden:
Een zeer goede, constante start dus. Verder zijn er de plannen om Juan Mata volgend seizoen terug te halen naar Valencia. De club waarvoor hij speelde voordat hij in 2011 verkaste naar Chelsea.
Ik ben ook met Arsenal bezig in afwisseling met Valencia. Leuk om de jouwe te volgen dus. Ik zou het ook wat anders doen. Heb Lacazette gewoon op 9, Aubameyang vanaf links, heel diep en hij komt altijd over de verdediging heen. Loopt momenteel 1 op 1. Mkhitaryan vanaf rechts en soms Iwobi. Ozil is vaak na 70 minuten klaar en dan komt Mkhitaryan soms ook op 10 te staan.
Heb Mendy (Lyon) en Thauvin (Marseille) al vast gestrikt voor januari. Misschien is Thauvin een optie, wel duur overigens. Verder kijk ik naar een vervanger voor Welbeck denk aan Wilson (Bournemouth) of Diakhaby (Huddersfield). Of heb jij nog een leuke optie? Verder ga ik Koscielny verkopen en misschien ook wel Mustafi en dan een Frans talent terug halen.
Ozil doet het vooralsnog prima maar om het realistisch te houden moet ik misschien wel kijken naar een andere 10.
Zelf had ik Auba ook op links, maar toen Lacazette geblesseerd raakte zette ik hem in de spits. Aubameyang scoorde toen zo veel dat ik hem wel moest laten staan daar. Ik heb al veel geprobeerd om ze samen te krijgen maar niks lukt.
Ik heb zojuist trouwens Tierney en Malcom gehaalt. Malcom krijgt nu geen kansen bij Barcelona, en zal die ook niet gauw gaan krijgen. Hij zal er meteen staan, en dan hoop ik hem over twee seizoenen voor een gigantisch bedrag te verkopen. Dan kan ik vanaf dat moment Nelson in de basis zetten.
Zelf heb ik Nketiah de kans gegeven. Dat pakte goed uit. Met een beetje training is hij nu 74 rated. Goed genoeg naar mijn mening. Zelf had ik nog Isak en Calvert-Lewin in gedachte.
Goedendag heren. Naast mijn carrière met Manchester United ben ik ook een carrière met Dortmund begonnen. Doel is om weer een echte concurrent te worden met Bayern München en een grote dreiging te vormen in de Bundesliga, en hopelijk ook in de Champions League. Dit wordt gedaan met een selectie gevuld met toptalenten gemixt met topaankopen/supertalenten. Denk hierbij aan T. Hazard en Brandt, dit in combinatie met Sancho en Reus, Witsel, Delaney, Hakimi en Schulz, een perfecte balans tussen ervaring en talent. Ik zal beginnen in het seizoen 2019/2020, en aal dus de transfers handmatig invoeren. Ook de degradanten, en Champions League zal ik handmatig instellen. Om mijn doelen te verwezenlijken, hoop ik dat met de volgende opstelling te kunnen doen, waarin er vooral in de voorhoede veel gerouleerd zal worden met Alcacer en Gotze en Larsen als spelers die het meest zullen afwisselen met de voorhoede. Naarmate het seizoen, hoop ik dat de volgende opstelling ook mijn vaste opstelling wordt, het is dus vooral wennen in het begin en de spelers inpassen in het systeem om ze te laten wennen. Hierbij de opstelling:
Verder zullen ook Dahoud, Gomez en Larsen genoeg minuten maken en laten trainen. Vooral Gomez is een pareltje dat zijn minuten zal gaan maken, maar vooral zal trainen om zo beter te worden.
Verder ben ik nog op zoek naar Duitse talenten om Wat plekken op te kunnen vullen van overbodige spelers die verkocht zullen worden, denk hierbij aan een nieuwe reservedoelman, verdediger, middenvelder en een spits. In elke linie dus nieuw vers bloed om te kunnen trainen.
Dit is het voor nu, nog enige tips of opmerkingen? Ik hoor het graag!
Atlético Madrid april 2019
We staan voor de belangrijkste maanden van het seizoen, want de eindmeet komt in zicht.
Selectie
De basiself:
De bank:
Adán
Felipe Luis
Savic
Thomas
Vitolo
Correa
Diego Costa
Lemar & Arias zijn na hun blessure terug speelkaar en nemen hun plaats in de basiself terug in. Vitolo verzeilt daardoor terug naar de bank, al valt hij heel regelmatig in en krijgt zo zijn speelminuten. Juanfran valt af, maar krijgt zeker nog de nodige speeltijd.
Saúl & Koke zijn van positie veranderd, omdat Saúl nog meer diepgang kan brengen, zo meer in het strafschopgebied kan komen, wat loont: hij scoorde 5x maal in de laatste 10 wedstrijden. Koke controleert samen met Rodri, kan ook meer bepalender zijn: 4 assists werden in de laatste 10 wedstrijden afgeleverd.
Het contract van Dos Santos zal op het einde van het seizoen verlengd worden. De derde doelman evolueert goed dankzij het vele trainen. Jeugdspeler Lopes werd aan de selectie toegevoegd.
LaLiga
Met nog 8 speeldagen te gaan, tellen we één punt minder dan leider Barcelona. De maanden februari & maart waren er van ups & downs. We wonnen ondermeer thuis tegen aartsrivaal Real in de toegevoegde tijd dankzij Giménez, maar verloren kostbare punten in het 2-2 gelijkspel op het veld van Sociedad én gingen pijnlijk (maar volledig terecht) onderuit tegen het team in vorm, Athletic Bilbao: Iñaki Williams (spits die we volgen) scoorde een hat-trick!
Onze laatste twee wedstrijden konden we met de nodige moeite toch winnend afsluiten (1-2 op Alavés & 1-0 thuis tegen Girona), terwijl Barcelona niet verder kwam dan 1-1 op Villarreal. Op de volgende speeldag staat het bezoek naar Barcelona op het programma, een rechtstreeks duel voor de titel …
De top 6 na 30 speeldagen:
Barcelona 71
Atlético 70
Real Madrid 59
Athletic Bilbao 48
Real Sociedad 47
Real Betis 46
Europees voetbal is nog steeds mogelijk voor Villarreal, Valencia, Celta & Sevilla, zij hinken enkele punten achterop.
Champions League
In het tweeluik met Hoffenheim trokken we aan het langste eind: in Duitsland gingen we vrij makkelijk met 0-2 winnen, na un doblete van Antoine Griezmann. In de terugwedstrijd leek Hoffenheim er nog in te geloven, want het was toch een feller & aanvallender team in vergelijking met de heenwedstrijd. Uiteindelijk werd hun geloof geen realiteit, het werd 0-0.
De andere wedstrijden:
Lokomotiv Moskou vs. Roma 2 - 4 (2-1 & 1-2)
Man City vs. Juventus 2 - 3 (2-1 & 1-1)
Real Madrid vs. PSG 2 - 3 (1-1 & 0-2)
Man Utd vs. Bayern 3 - 3 (1-1 & 2-2, Bayern gaat door via uitdoelpunten)
Barcelona vs. Schalke 2 - 1 (1-1 & 1-0)
Napoli vs. Dortmund 3 - 2 (2-2 & 1-0)
Ajax vs. Inter (2-1 & 1-0, Ajax gaat door via uitdoelpunten)
In de kwartfinales treffen we één van de drie overgebleven Italiaanse teams: Juventus! De Oude Dame staan autoritair aan de leiding in Italië, al is de Champions League hét hoofddoel voor hen, daarom brachten ze niemand minder dan Cristiano Ronaldo naar Turijn.
Atlético Madrid & Juventus strijden voor een plaats bij de laatste vier.
La Copa
De halve finales werden beslecht door de teams die (op het moment van de loting) in de top 4 van LaLiga geklasseerd stonden.
Een Madrileense derby met als inzet een finaleticket voor La Copa del Rey, dat moest wel vuurwerk geven in de Spaanse hoofdstad. Voor De Koninklijke was dit hun enige kans om nog een prijs te pakken, in wat voor hen een dramatisch seizoen is.
De heenwedstrijd, in een volgelopen Bernabéu, ontgoochelde niet: voetbal van een hoog niveau, twee teams die willen voetballen, kansen aan beide kanten maar twee ongelooflijk sterke doelmannen in doel. Uiteindelijk wonnen we het eerste luik, na een doelpunt van Saúl in de 83ste minuut. We konden de terugwedstrijd met het nodige uitdoelpunt aanvatten.
In de terugwedstrijd wou Real zijn finaleticket boeken: het begon furieus aan de wedstrijd, de eerste twintig minuten was pompen of verzuipen, maar wij hebben ene Jan Oblak in doel, die alles pakte wat hij moest pakken. In de tweede helft werd het tempo minder en toonde Real wat het dit seizoen miste, een klinische afwerker zoals … Cristiano. Bale, Benzema, Isco, Modric, … geen van hen kon Oblak kloppen, zodat we na een 0-0-thriller onze plaats in de finale van La Copa del Rey bevestigd zagen.
Tegenstander in de finale … Barcelona.
Real Betis vs. Barcelona 0 - 5 (3-0 & 0-2)
Transfers
Deze spelers werden toegevoegd op onze scoutingsradar:
Meunier (PSG)
Semedo (Barcelona)
Hermoso (Espanyol)
Yeray (Athletic Bilbao)
Núñez (Athletic Bilbao)
Alonso (Chelsea)
Felipe (Porto)
João Félix (Benfica)
Williams (Athletic Bilbao)
Agüero (Man City)
Om onze verdediging te versterken gaat onze interesse uit naar Mario Hermoso:
We volgen ook João Félix, hoe hij de laatste maanden van het seizoen presteert.
#AúpaAtleti
@Matthi9s ziet er mooi uit, ook leuke spelers die je in de gaten houdt. Lucas en Luis zijn weg? Als je ook Godin laat gaan dan lijkt Hermoso me een uitstekende aanwinst, zou dan eerste invaller worden achter Telles, Savic en Gimenez. Wat ga je met Griezmann doen nu hij aan heeft gegeven te willen vertrekken bij Atlético? Mocht hij gaan dan zou Felix wel een mooie vervanger zijn.