FIFA 19 Realistische carrière topic

Zoals ik al had aangegeven in een ander topic vind ik de aankopen van Ramsey en Embolo niet nodig, omdat je op die plekken al voldoende opties hebt. Ze staan ook de ontwikkeling van je jong talent in de weg. Je zegt ook dat er geen alternatief voor Sigurdsson is, maar je hebt toch Dowell? Je opstelling ziet er wel goed uit.

Als alternatief voor Sigurdsson kan je prima Ramsey doorschuiven! Die kan verdedigend namelijk vrij weinig is vooral aanvallend actief.

1 like

Ik zou Davies, Dowell zeker de kans gaan geven. Davies kan ook aanvallend op de plaats van Gylfi. Kenny en Holgate zijn net als Calvert Lewin ook uitstekende Everton talenten. Klaar stomen voor een stap naar de top. Ik speel zelf met de eerste transfermarkt uit om iedereen aan het werk te kunnen zien.

Uiteindelijk het seizoen met de treble af kunnen sluiten; de FA-cup finale ging werd in de 93e minuut beslist door Salah, de Champions League werd ,in een knotsgekke wedstrijd (4-4), na strafschoppen gewonnen.

Nu gestart te zijn met het 2e seizoen staan we na 8 wedstrijden al ruimschoots bovenaan in de PL(22 punten) en zijn de eerste 2 grote prijzen met de Community Shield en de UEFA Super Cup al binnen. (3 prijzen inclusief pre-seasontournament). Champions League begonnen met 2 moeizame overwinningen tegen Celtic en Leverkusen (beide in 90+ beslist na 2x 2 doelpunten voorsprong weg gegeven te hebben).

Verder zijn er veel huurlingen teruggekeerd en heb ik mij versterkt met een drietal spelers;

  • Adrien Rabiot: transfervrij, was toe aan een stap naar een grotere competitie en dit was een buitenkansje voor beide partijen.
  • Matthijs de Ligt; €40 miljoen, nadat Ajax en ook de Ligt een sterk jaar heeft gehad, was ook hij toe aan een stap omhoog. Hij rouleert in de verdediging met van Dijk-Kimpembe-Gomez ivm het drukke speelschema.
  • Anthony Martial; na een hevige ruzie met José Mourinho en een aflopend contract, koos Anthony voor een stap naar DE grote rivaal. Hij moet alleen vaak wel Mané voor zich laten gaan. Hij heeft als invaller/basisspeler in de beker een goede start met 4 goals achter de rug.

Dit is nu de A-selectie;
image

Verder zat ik nog te denken om misschien Luis Suarez terug te laten keren naar Liverpool, alleen ben ik bang dat dit tegenstrijdig gaat werken in het team door de hevige concurrentie dan met Bobby Firmino.

Martial vind ik echt niet realistisch, niet in het minst wegens de rivaliteit tussen Man U en Liverpool. Hij gaat ook niet op de bank willen zitten, als hij vertrekt is het om elders basisspeler te worden. Hetzelfde geldt voor De Ligt, die gaat ook niet naar een ploeg waar hij niet alle wedstrijden speelt als hij naar teams kan waar dat wel het geval is.

Ik sluit me aan bij wat Raindog zegt. Van Manchester United naar Liverpool… Al zou je niet meer op t veld mogen verschijnen maak je z’n overstap niet, ook niet omgekeerd. De Ligt naar Liverpool? Bij Barcelona zal die waarschijn direct basis speler zijn, en anders wel bij Real Madrid of niet in de laatste plaats Bayern Munchen. Liverpool maakt daarbij z’n omars, zeker, maar De Ligt is 1 van die uitzonderlijke spelers die direct de stap naar de wereldtop kan maken. Ik schaar daar Liverpool toch nog net iets onder, zeker als die daar niet eens basis kracht is… Voor een story zou je er een leuk verhaal van gemaakt kunnen hebben, maar een realistische carriére, nee.

Newcastle United.

Ben een realistische carriere begonnen met deze wereldclub, ga m’n best doen om deze club tot de top 6 van England te laten horen. Ik speel op Ultimate, en heb de volgende wedstrijden gespeeld:
• Newcastle 3 - 2 Tottenham (Puur geluk)
• Newcastle 2 - 2 Cardiff
• Newcastle 1 - 3 Chelsea
• Stevenage 0 - 1 Newcastle (Carabao Cup)
• Manchester City 5 - 0 Newcastle (Oorwassing)

Nu mogen we gelijk aantreden tegen Arsenal. Gelijk even 4 toppers achter elkaar. We staan nu op dr 14e plek met 4 punten. In de Carabao cup zijn we geloot tegen Everton op St James’ park.

De opstelling is als volgt:

DM: Dubravka
RA: Yedlin
CV: Lascelles
CV: Lejeune
LA: Dummet
LM: Kenedy
CM: Shelvey
CM: Diamé
RM: Ritchie
CAM: Perez
SP: Muto

Zéér zwakke selectie, tegen City echt naar het kastje van de muur gestuurd. Geen één speler die het kon bijbenen. Dit is wel erger dan dat ik verwacht had als ik eerlijk ben. Betekend dus dat flink de bezem door de selectie moet, en er dus echt directe versterkingen aangetrokken moeten worden. Ik ga proberen om dit seizoen al plaatsing voor EL vrij te spelen, maar ben bang dat dit iets te vroeg is.

Speel je met de eerste transfer periode uit? Anders zou ik al rap naar Origi kijken om hem in de eerste zomer of anders vanaf januari te kunnen gebruiken.

Centraal midden zou ik eens naar Andreas Pereira kijken. Zelfde verhaal met origi zouden beide niet teveel moeten kosten.

Linksachter zou ik naar moreno van Liverpool kijken :wink:

Ja, de eerste transfer periode staat uit. Origi staat op m’n lijstje. Voor de linksback positie heb ik Tierney van Celtic gekozen.

Zal duurder geweest maar met oog op de toekomst en doorverkoop mogelijkheden natuurlijk een betere keuze!

Tierney gaat Celtic alleen verlaten voor de absolute top, vrees ik.

1 like

Ik twijfe daar nog een beetje over, Hij zou dan wel vertrekken naar een club met potentie en in opmars. Misschien anders Zinchenko? Of van Aanholt? Maitland-Niles? Kan ook linksback spelen.

Zinchenko is zeker een aanrader. Heb hem in mijn Swansea carrière, speelt geweldig en groeit zeer snel. Aan het begin van het seizoen was 'ie 71 ALG, nu 76. Kan ook nog eens als CAM uit de voeten.

Update Everton

Halverwege het seizoen staan we op een verrassende derde plaats. Mede door het slechte presteren van Arsenal (9), Liverpool (7) en Chelsea (5).

Zoals je ziet drie wijzigingen ten opzichten van het begin van het seizoen. Zouma viel wat tegen in de mandekking, in de eerste 12 duels kregen we maar liefst 20 tegendoelpunten. Sinds Mina oogt de laatste linie beter. Op het middenveld kwam al snel Gomes voor Schneiderlin om meer voetbal in het team te brengen. Voorin verloor Tosun de strijd van Lewin, de Turk zorgde voor de nodige assists maar scoorde maar een doelpunt.

Overwinningen : Wolverhampton 2-0, Southampton 3-2, Huddersfield 1-0, Fulham 4-1, Leicester 3-2, Crystal Palace 2-1, Manchester Utd 1-0, Brighton 2-0, Chelsea 3-1, Cardiff 2-1, Watford 2-1, Burnley 2-1.
Gelijkspel : Liverpool 0-0, Bournemouth 2-2, Spurs 1-1
Nederlagen : Arsenal 3-6, Manchester City 1-4, Newcastle 1-2, West Ham 2-3.

12 overwinningen waarvan tegen Chelsea en Man utd. tegen Watford en Leicester door een doelpunt diep in blessure tijd. twee fikse nederlagen tegen Arsenal en Man city, beide in de eerste helft 0-3 bij rust. Tegen Newcastle compleet kansloos en tegen West Ham een lesje op de counter gekregen.

In de league cup zijn we in de kwartfinale uitgeschakeld door Man City 2-4. Eerder versloegen we Notts County 6-2, Brighton 3-1 en Hull 2-1.

Loyd Kelly van Bristol City is mijn enige aankoop. De linksback die ook centraal kan spelen is de opvolger van Baines en is in eerste instantie de stand-in van Digne. De oude routinier heeft aangegeven te stoppen met voetballen na dit seizoen. Van Jagielka was dit al bekend. In de zomer wil ik een nieuwe aanvaller aantrekken. Origi en Abraham staan op het lijstje.

Tips zijn altijd welkom!

Enigzins snap ik uiteraard jullie commentaar op Martial en De Ligt. De Ligt heb ik gelijk volledig in de topwedstrijden en CL laten spelen. Martial is vervangen door Jadon Sancho en mag na een half jaar alweer vertrekken voor een acceptabel bod. (Dan is het alsof er niks gebeurd is).

Verder ben ik nog wel op zoek naar aankopen die realisme hebben en die mijn Liverpool in de breedte kunnen helpen?

Ook Jadon Sancho acht ik niet realistisch, die jongen begint nu door te breken bij Dortmund en zal niet na afloop van een seizoen bankzitter willen worden bij Liverpool als hij bij Dortmund uitzicht heeft op een basisplaats.

1 like

Mane is een prima voetballer maar ik denk dat Sancho zeker dezelfde potentie heeft. Qua huidige vorm vind ik Sancho beter. Slagen in eigen land is ook wel een dingetje denk ik.

In de vorige update zagen we dat Everton halverwege het seizoen derde stond. Na 38 duels is deze plek (opnieuw) voor Everton. De Toffees hebben zelfs even de koppositie gehad maar moesten hun meerdere erkennen in kampioen Manchester City en Tottenham Hotspur. Het verschil was echter enorm klein. Manchester City werd kampioen met 80 punten, Spurs eindigde tweede met 79 punten en wij knap derde met 78 punten. Er waren dus enorm veel verlies punten. Als voorbeeld ; Chelsea werd twee jaar geleden voor het laatst kampioen met 93 punten, Manchester City werd daarna kampioen met maar liefst 100 punten.

Ik denk dat we een sterk seizoen kende vanwege een enorm fitte selectie, op wat kleine blessures na wisten tien spelers meer dan dertig duels in de basis te beginnen. Verder droegen Calvert Lewin (18), Richarlison (12), Bernard (14) en Sigurdsson (14) met hun doelpunten bij aan een enorm productief seizoen. Met 51 tegendoelpunten oogde de defensie zwak maar daarentegen wisten we wel 12 keer de nul te behouden.

Voor volgend seizoen hebben we ons al vast versterkt met Phil Jones (Manchester United) en Aaron Ramsey (Arsenal), beide spelers komen transfervrij over nadat hun contract niet werd verlengt.

Hier het overzicht van de selectie. (PL=Premier League, LC=League Cup, FA=FA Cup). Eerst de wedstrijden, doelpunten, assists.

Knappe prestatie om de derde plek vast te houden. Nu doorpakken. Ik neem aan dat Jones komt voor de bank? Keane - Mina vond ik namelijk echt een top duo. Nu Zouma weer teruggaat ga je daar met Jones wel op achteruit is mijn mening. Of ben je van plan nog een CV te halen?

Heerlijke stats voor o.a. Calvert-Lewin, Richarlison en Sigurdsson zeg!