FIFA 19 Realistische carrière topic

Je vergeet Bernard nog. Wat een heerlijke dribbelaar is dat. Behendig, technisch en snel. Komt altijd naar binnen.

Zouma viel mij enorm tegen. Stond in de duels die hij speelde vaak te ver van zijn directe tegenstander. Mina kreeg al snel de kan en heeft dit erg goed ingevuld. Keane is inmiddels aanvoerder sinds het vertrek van Coleman. Jones heeft de nodige ervaring en dat zullen we goed kunnen gebruiken. In eerste instantie is hij voor de breedte gehaald. Lloyd Kelly haalde ik eigenlijk als vervanger van Baines maar in de voorbereiding op het tweede seizoen heeft hij veel al links centraal gestaan. Hij is groot en snel, ook zeker nog een optie als back-up. Ramsey zal Gomes gaan vervangen die weer terug naar Spanje zal gaan. Twijfel nog over een andere spits erbij te halen al heb ik met Calvert Lewin een snelle spits met een neusje voor de goal en heeft Tosun bewezen prima als stormram te kunnen fungeren.

Een uitstekend eerste seizoen en ik denk dat je goede keuzes hebt gemaakt qua transfervrije spelers. Ik weet niet hoe goed je spelers nu zijn maar ik vind het wel een beetje jammer dat je clubiconen als Baines en Jagielka zo weinig gebruikt, voor de rest lijkt Schneiderlin weinig perspectief meer te hebben in je elftal als ik zo naar de cijfers kijk. Wel erg lekker dat die vier voorin zoveel goals maken en assists geven, ben benieuwd of je de boel bij elkaar kan houden.

Zowel Baines als Jagielka waren bezig aan hun laatste seizoen. Baines is nooit meer de oude geworden na zijn zware blessure. Jagielka is voorbij gestreven door zijn opvolgers, geen schande. Voor Schneiderlin word het alleen maar moeilijker nu Besic terug komt, de Bosnier zal in de voorbereiding op het tweede seizoen de kans krijgen zich in de kijker te spelen. Wellicht plaats ik Schneiderlin op de transfermarkt.

Nadat ik in het eerste seizoen kampioen geworden ben met club Brugge, ben ik verhuisd naar het zuiden van Italië om er Napoli te trainen. Wanneer ik toekwam in oktober stond de club slechts op een zesde plaats. Na een mooie inhaalrace zijn we meteen kampioen geworden met vier punten voorsprong op Juventus. In de champions league zijn we groepswinnaar geworden, na enkel te verliezen op Bayern München. In de volgende ronde schakelden we Borussia Dortmund makkelijk uit, om dan in de kwartfinale uitgeschakeld te worden door Real Madrid. In de winterperiode hebben we meteen heel wat transfers gerealiseerd. Aan de inkomende kant was het vooral de bedoeling om ons middenveld te versterken. Hiervoor hebben we Cristante van Atalanta voor 33.7 miljoen, en Trossard van RC Genk voor 22, 5 miljoen aangetrokken. Verder werden ook enkele overbodige spelers van de hand gedaan: Malcuit: 7,7 miljoen naar Real Betis; Walker-Peters voor 4, 4 miljoen naar Nice; Inglese voor 15 miljoen naar Fiorentina; Chiriches voor 8, 2 miljoen naar Borussia Dortmund; Karnezis voor 4, 8 miljoen naar Espanyol en Younes voor 8, 7 miljoen naar Ajax. In de zomer van het derde seizoen hebben we opnieuw enkele overbodige spelers verkocht: Ciciretti voor 11, 4 miljoen naar Bilbao; Albiliol voor 6 miljoen naar Watford en Insigne (niet Lorenzo xd) voor 7, 5 miljoen naar Fullham. Onze grootste prioriteit was een nieuwe linksachter kopen. Hiervoor hebben we Barreca gekocht van Monaco voor 18, 5 miljoen. Ook werd Diallo voor 33 miljoen aangetrokken van Dortmund omdat we centraal wat krap zaten. Diawara kwam terug bij de club na zijn uitleenperiode.

Zal na de zomerperiode ook een volledig overzicht van de kern plaatsen.

Ziet er heel goed uit allemaal en mooie transfers gedaan!

Zelf nu met Ajax in de wintertransferperiode van S1 beland. Precies halverwege nu en we staan bovenaan met 3 punten voorsprong op PSV. Nog ongeslagen, alleen drie keer gelijk gespeeld (waaronder tegen Emmen en Fortuna :’) ).
In de Champions League zijn we door naar de volgende ronde, tweede geworden achter Bayern en niks verloren. In de Nederlandse beker helaas uitgeschakeld door Vitesse.

Grootste tegenslagen dit seizoen zijn vier langdurende blessures: Ziyech brak al vroeg in het seizoen zijn stuitbotje en is vier maanden uitgeschakeld (nog twee weken te gaan), kort daarna raakte Van de Beek geblesseerd en hij viel voor drie maanden uit (ondertussen weer terug). Alsof dat nog niet genoeg was viel nu net ook Labyad uit (drie maanden) en kreeg ik de week daarna bericht dat Tagliafico geblesseerd is geraakt op de training (vier maanden).

Op de transfermarkt is het vrij rustig. Veltman, Orejuela en Sinkgraven hebben ons verlaten en Schuurs, De Wit en Johnsen zijn weg op huurbasis naar respectievelijk Bilbao, Toulouse en Werder Bremen. Ik heb zelf maar één speler vastgelegd: Takefusa Kubo, een groot Japans talent van slechts 17 jaar oud. Daarnaast heb ik Jan Verthongen vastgelegd voor volgend seizoen en daarmee al ingehaakt op een zeer waarschijnlijk vertrek van De Ligt. Ik had liever voor het realisme nog een jaartje gewacht met Verthongen, maar hij heeft nu een aflopend contract en ben bang dat ‘ie anders voor m’n neus weggehaald zou worden.
Verder zijn er drie spelers doorgestroomd vanuit de jeugd: Patrick Hoekstra, die twee invalbeurten heeft gehad en daaruit twee assists heeft gegeven, en Moraeles en Henriques, twee Brazilianen. Laatstgenoemde heeft een potentieel van 87-94 dus dat beloofd een hele grote te worden die ons veel geld op gaat leveren over een paar jaar!

Dortmund S1, januari

Voorlopig staan we samen met Bayern aan kop, Leipzig is ook een te duchten concurrent. In de CL gingen we eerder nipt door ten koste van Monaco en Brugge, Atletico Madrid werd groepswinnaar met 18/18. De 8ste finales worden tegen Napoli gespeeld. Dat wordt moeilijk, maar niet onhaalbaar.

We spelen in een opstelling die het midden houdt tussen 4-3-3 en 4-2-3-1. Götze heeft een vrije rol op het middenveld, Witsel komt vaak de 16 in en Weigl verdeelt het spel en blijft voor de verdediging. Beide flankspelers hebben ook een vrije rol, en Sancho valt bijna elke match in voor Reus of Pulisic. Achterin komt Toprak net terug uit blessure, maar hij gaat het moeilijk krijgen om zijn plek terug in te nemen. Akanji is onomstreden en Diallo deed het erg goed. Piszeck is de laatste weken minder in vorm en dreigt zijn plek aan Hakimi te verliezen.

Voorlopig heb ik nog maar één aankoop gedaan, en dat is Wesley. Alcacer heeft 5 goals in 14 matchen en brengt voetballend weinig bij. Phillip deed het qua cijfers niet veel beter en komt fysiek te kort. Wesley heeft een uniek profiel: hij is 1m91 en is enorm sterk, maar ondertussen is hij met 79 voor sprintsnelheid zeker niet traag. 75 korte passes, 67 lange passes (!) en 68 visie maken dat hij voetballend zeker mee kan in mijn combinatievoetbal, en met hem in de ploeg kan ik ook voorzetten versturen en mijn doelman diep laten uittrappen om meteen te counteren na een corner. Dit is natuurlijk allemaal theorie, maar na twee wedstrijden (weliswaar tegen Dusseldorf en Hannover) heeft hij met 4 goals en 3 assists al bewezen dat die theorie ook klopt. Hij maakte meteen een geweldige klik met Reus, 3 van zijn goals komen na assists van de Duitser en die maakte op zijn beurt twee van Wesley’s assists af.

Momenteel is Dahoud nog drie weken out, net tot de eerste match tegen Napoli. Delaney kan wel op de plek van Witsel, maar doordat Kagawa naar Juvé vertrokken is heb ik geen concurrent voor Götze. Ziyech lijkt mij (en jullie) een goede aankoop, maar ik twijfel. Want zodra Dahoud terug is, heb ik een luxe-probleem. Ik kan niet Dahoud, Delaney én Götze/Ziyech op de bank zetten. Anderzijds ga ik wel vaak moeten roteren als ik Napoli voorbij geraak in de CL, want we zijn ook nog actief in de beker. Nogmaals anderzijds: Kagawa kwam tot welgeteld twee matchen, beide na de blessure van Dahoud.
Wat denken jullie? To Ziyech, or not to Ziyech?

@Raindog ziet er goed uit! Vind Wesley ook een leuke en originele aankoop, wat betreft Ziyech had ik nog de vraag of je denkt dat je Götze en Ziyech ook samen op een middenveld kan laten spelen. Als dat niet geval is dan zou ik het niet doen als Dahoud voldoende creativiteit brengt wanneer hij voor Götze speelt, als het echt maar voor twee wedstrijden is dan zou ik ook eerder m’n opstelling een beetje aanpassen door Reus op tien te zetten bijvoorbeeld en Sancho er dan in.

1 like

Goh, het kan, maar is wel erg aanvallend dan. Ik denk niet dat ik met beide zou starten. Zo tevreden ben ik echter ook niet over Götze, dus momenteel neig ik ernaar de aankoop toch te doen.

Als je niet heel tevreden over Götze bent dan zou ik het wel doen ja. Götze zou je ook nog een keer kunnen testen als vleugelmiddenvelder, al komt hij daar denk ik wel wat snelheid te kort.

1 like

Leuke carriere en top dat je maar een aankoop hebt gedaan. Zes nederlagen is wel vrij veel of zijn het nipte nederlagen? Je barst van de talenten, hopelijk kun je die nog voor een langere tijd behouden. Succes

1 like

Daar zat er eentje met een b-ploeg tegen Nurnberg bij, tegen Bayern, Mainz, Leipzich en Werder. Ben er nu vier keer over gegaan, en heb er maar 5 gevonden in mijn kalender. Raar. Met 12 gewonnen matchen doen we wel beter dan de concurrentie, enkel tegen Herta Berlijn werd gelijk gespeeld.

Trainer: Raúl González Blanco
Club: Schalke 04
Moeilijkheidsgraad: Legendarisch

image

Na wat magere jaren lieten ‘Die Königsblauen’ vorig seizoen zien dat het nog meetelt in de Bundesliga en eindigden op een knappe 2e plaats achter Bayern München. Na vele trainers te hebben versleten de laatste jaren in Gelsenkirchen is na een goed seizoen toch de kop van Tedesco gaan rollen. Het bestuur heeft aangegeven dat Tedesco het knap heeft gedaan, maar dat ze toch liever aanvallend voetbal zien. Daarom is er besloten om oud Spaans speler van de club Raúl González Blanco (voetbalnaam ‘Raúl’) aan te stellen als nieuwe coach.

Doelstellingen/Beleid:
Het eerste wat aangepakt moet worden is het transfervrij weglopen van spelers. De laatste jaren gingen talentvolle spelers gratis de deur uit denk aan: Max Meyer (Crystal Palace), Leon Goretzka (Bayern München) en Sead Kolasinac (Arsenal). Ook gaat er worden geprobeerd om echte klasse spelers aan te trekken, spelers die er meteen staan en het geheel beter maken.

Selectie:
De selectie van Schalke bestaat uit 30 namen waaronder 4 keepers. De beste speler is de 35-jarige verdediger Naldo (85). De speler met de hoogste potentie is de Zwitserse spits Embolo (76/86). Er zijn 4 ‘Real Faces’: Nastasic (81/84), Stambouli (79/79), Bentaleb (78/83) en Baba (75/81). Er zal na de eerste transferperiode een update komen over de selectie.

Transfers:
Ik ben van plan om voornamelijk spelers met een real face aan te trekken. Ik heb een lijst samengesteld van spelers die eventueel de overstap kunnen maken naar Schalke.

Draxler (83/86): heeft een verleden bij Schalke 04 en samengespeeld met Raúl. Ook speelt hij niet veel bij PSG.

Lucas Vázquez (83/83): Een speler die bij Real Madrid de andere oude club van Raúl nooit een vaste basis speler zal worden. Hij is toe aan een stap als cruciale speler.

Ik hoor graag andere opties van jullie en/of 1 van deze bovenstaande realistisch zijn? :smiley:

Persoonlijk denk ik dat je een beetje te hoog inzet met het klasse spelers dat je wilt aantrekken, een Draxler en Vasquez zouden denk eerder bij een betere club tekenen dan Schalke.

Voorderest ziet het er allemaal top uit :+1:t3:

Ik zie beide spelers er wel gewoon heen gaan hoor. Draxler speelt weinig bij PSG en zal daarom gewoon genoegen nemen met een stap terug. Vázquez zal inderdaad nooit basis worden, ik zie het ook wel gebeuren.

Op jouw vraag van andere opties: Misschien kijken of Mesut Özil bij jou zijn carrière af wil sluiten?

Beneluxers,

Ik wou dit even kwijt: hoe zalig het is om te lezen wat jullie allemaal presteren in jullie eigen carrière! Doe zo verder, het is top! :ok_hand:t3:

Draxler en Vázquez vind ik ook onrealistisch, ze kunnen beide naar betere teams. Kan je de volgende keer een opstelling posten? Da’s toch waar dit topic om draait.

Everton

Seizoen twee is in volle gang. Vrij vroeg in het begin van de competitie maakte ik een tactische switch. Rechtsback Kenny viel enorm tegen en Holgate kreeg de kans, maar in hem zie ik meer een centrale verdediger. Waardoor ik op de laatste dag van de transfermarkt Timothy Fosu-Mensah heb weten te strikken. De Nederlander had weinig perspectief bij Manchester United na twee verhuur periodes en de komst van Diogo Dalot. Verder wachtte ik met smart op de komst van de verhuurde Onyekuru. De jonge Nigeriaan kreeg in het voor toernooi vol op de kans en wist zich in het begin met enkele invalbeurten zo in de kijker te spelen dat ik een plek voor hem in het elftal ging zoeken. Sigurdsson werd het slachtoffer, de Ijslander stak niet in grootse vorm. Bernard schoof ik door op ‘10’. De snelle Nigeriaan is een lust voor het oog. Geweldig op de counter, verfijnde techniek en enorme sprong kracht.

We begonnen het seizoen met een thuis wedstrijd tegen Chelsea (3-3). Daarna speelde we tegen alle promovendi achtereenvolgens. Aston Villa, Derby County en Nottingham leverder negen uit drie punten op waardoor we uit de start blokken schoten. Verder werd er enkel gelijkgespeeld tegen Fulham, Spurs en Manchester United. We verloren twee keer, uit bij Brighton waar we de kansen niet verzilverde en de thuisploeg hun enige kans wel benutten. De tweede nederlaag is tegen de revelatie van dit seizoen, Wolverhampton. Wolves won thuis met 1-0 in een vermakelijke pot en staan na 19 duels verrassend derde met evenveel punten als Everton (42 punten), Manchester United is koploper met 43 punten. Vorig seizoen verloren we nog kansloos van Arsenal en Manchester City, nu wisten we twee maal verrassend te winnen. We profiteerde van het halve B team dat Arsenal het veld in stuurde (3-1) en met veel hangen en wurgen wonnen we erg gelukkig met twee counterdoelpunten van Manchester City (2-1). De Merseyside derby was ook voor The Toffees. Liverpool speelde flets en slordig (2-0).

In de League cup sneuvelde we al in de eerste ronde tegen Cardiff City 3-3 (1-2 ns.) De Champions league loting was gunstig. Bayern Munchen, Lokomotiv Moskou en RC Genk. De Belgen versloegen we tweemaal (2-0, 1-0) tegen de Russen speelde we met 1-1 gelijk en wisten we thuis met 2-1 te winnen(openingsduel). De klapper maakte we tegen Bayern Munchen. We gingen eerst op bezoek bij de Duitsers. Bij rust stonden we kansloos met 2-0 achter, na de rust kantelde de wedstrijd we kwamen terug tot 2-2 en met een geweldig afstandsschot van Gueye werd het zelfs nog 2-3. Thuis was het een knotsgek duel, we kwamen snel met 1-0 voor om vervolgens door twee doelpunten van Tolisso op achterstand te komen. We kwamen wederom langszij en weer op voorsprong maar Bayern maakte nog 3-3. We werden dus heel verrassend groepswinnaar en mogen in de volgende ronde het opnemen tegen Olympique Lyon.

Ik hoop dat ik Richarlison kan behouden. De Braziliaan is wederom in grote vorm, met 17 doelpunten in 19 duels verwacht ik dat ik hem niet uit de klauwen van de Europese top kan houden.

Ziet er goed uit! Ook goed dat je nog voldoende Britten hebt. Hoe doet Calvert-Lewin het?

1 like

Ziet er goed uit! Mooie resultaten ook en een loting met perspectief in de CL. Hoe ziet je bank eruit?

1 like

Calvert Lewin is heel divers. Snel, best technisch en loopt vaak goed op de juiste positie. Speelt vaak in dienst van het team maar pikt geregeld zijn doelpunten mee. Tosun is meer een aanspeelpunt maar die gebruik ik maar bar weinig.

@db1512 Als reserve doelman heb ik nog altijd Stekelenburg (37) laatste seizoen. Portugees Virginia maar die heeft niet echt de potentie. Wellicht ga ik voor een ervaren tweede keeper.

Rechtsachterin heb ik in principe Kenny (77), maar speelt Holgate meestal achter TFM. Centraal heb ik Jones (80) van Man utd en Lloyd Kelly (75), erg all round en ook uitermate geschikt op de linksback positie. Achter Digne heb ik nog Robinson (usa,74) maar kies ik dus vaker voor Kelly.

Als verdedigende middenvelders heb ik Besic en Schneiderlin nog maar beide mogen naar een andere club uit kijken. Gueye speelt echt alles. Davies (78) is de concurrent van Ramey. Achter Bernard en Sigurdsson staat Dowell (75).

Lookman is momenteel verhuurd. Walcott is de reserve rechtsbuiten en op links heb ik Shaw (eigen jeugd, 77). Tosun (80) komt achter Calvert Lewin. Zit inmiddels in januari van S2 en heb een niet te weigeren bod op de Turk gekregen. Ik kan dus op zoek naar een andere spits.