FIFA 19 Realistische carrière topic

Everton speelt de laatste weken Richardlyson vaak uit in de spits, kan je eventueel ook eens proberen.

Klopt, vaak volg ik mijn carriere clubs ook in real life. Best intressant, kijkend naar de uitslagen, opstelling, tacteik.

Met Ajax nu bij S2 beland. In S1 kampioen geworden met 3 punten voorsprong op nummer twee PSV en de laatste 16 van de Champions League bereikt waar we uitgeschakeld werden door Manchester City. Bijna nog ongelooflijk gestunt: nadat we thuis met 1-3 onderuit gingen leek het een kansloze zaak, en die zaak leek nog veel kanslozer toen we in Manchester al vroeg in de wedstrijd tegen een 2-0 achterstand aankeken. Wonder boven wonder kwamen we binnen de eerste tien minuten van de tweede helft op een 2-3 voorsprong, wat betekende dat we aan één doelpunt genoeg hadden om ons te plaatsen voor de kwartfinales. Helaas viel het doelpunt uiteindelijk aan de verkeerde kant en maakte City de 3-3, maar ja uitgeschakeld worden tegen City is geen schande natuurlijk.e

Eerste transferperiode had ik uitgeschakeld, in de winter vonden er wel enkele transfers plaats:

Uitgaand
Veltman > Verkocht (weet niet meer aan wie)
Orejuela > Verkocht (weet niet meer aan wie)
Schuurs > Half seizoen verhuurd aan Athletic Bilbao
Sierhuis > Verhuurd tot winter S2 aan Torino
Johnsen > Verhuurd tot winter S2 aan Werder Bremen
De Wit > Verhuurd tot winter S2 aan Philadelphia Union

Inkomend
Takefusa Kubo < Yokohama F. Marinos
D. Moraes < Eigen jeugd
J. de Haan < Eigen jeugd
Diogo Neves < Eigen jeugd
Bruno Ferreira < Eigen jeugd

Nu dus verder met S2. We beginnen goed met twaalf punten uit vier wedstrijden, de maximale score dus. Ook hebben we ons voor de Champions League geplaatst door BSC Young Boys uit te schakelen in de laatste voorronde. Het was wel heel spannend: de eerste wedstrijd in Zwitserland verloren we met 2-1, en in de thuiswedstrijd stond tot de laatste minuut nog 1-1 op het scorebord, wat betekende dat we het niet zouden halen. In de 89e minuut Bandé ingebracht die in de 90e minuut de 2-1 binnen schoot, wat verlengen betekende. Na twee minuten spelen in de verlenging maakte een andere invaller, Takefusa Kubo, de 3-1 en zo plaatsten we ons dus alsnog voor de Champions League. In de groepsfase nemen we het op tegen Atletico Madrid, Schalke 04 en CSKA Moskou. Geen hele makkelijke loting, maar we hadden het veel slechter kunnen treffen.

De transferdeadline zit er net op en er is een hoop gebeurd:

Uitgaand
Frenkie De Jong > Atletico Madrid (60.5 miljoen)
Matthijs De Ligt > Bayern München (50 miljoen)
Hakim Ziyech > Manchester City (46,5 miljoen, afkoopsom)
Kasper Dolberg > Bayer 04 Leverkusen (29 miljoen)
Siem de Jong > Feyenoord (2,5 miljoen)
Klaas-Jan Huntelaar > Gestopt
Zakaria Labyad > Verhuurd aan Lazio Roma
Perr Schuurs > Verhuurd aan TSG Hoffenheim
Carel Eiting > Verhuurd aan Burnley
Patrick Hoekstra > Verhuurd aan PEC Zwolle
Denis Moraes > Verhuurd aan Bournemouth
Lasse Schöne > Transfervrij (bug in FIFA, had hem eigenlijk verlengd :confused: )
Noa Lang > Transfervrij
Mitchell Bakker > Transfervrij

Inkomend
Jan Verthongen < Tottenham Hotspur (Transfervrij)
Enes Ünal < Villareal (26,5 miljoen)
Viktor Fischer < FC Kopenhagen (17 miljoen)
Tim Koopmeiners < AZ (13 miljoen)
Nahitan Nández < Boca Juniors (12 miljoen)
Rick van Drongelen < Hamburger SV (6,5 miljoen, afkoopsom)
M. Simonsen < Eigen jeugd
M. Jungbauer < Eigen jeugd
H. Hansen < Eigen jeugd
A. Østgaard < Eigen jeugd
Benjamin van Leer < Terug van huur
Matteo Cassiera < Terug van huur
Siem de Jong < Terug van huur

Villareal bracht een bod uit van 40 miljoen euro op David Neres maar dit hebben we afgeslagen. Daarnaast betaalde Inter Milan de afkoopsom van 22 miljoen euro voor Tagliafico, maar ik wou hem graag bij de ploeg houden dus heb hem een verbeterd contract aangeboden waarmee hij akkoord ging. Heb hem vorig seizoen ook bijna de gehele tweede seizoenshelft moeten missen ivm een zware blessure. Qua blessures was het sowieso tegenslag na tegenslag vorig seizoen: Ziyech vier maanden langs de kant, Tagliafico vier maanden langs de kant, Van de Beek drie maanden langs de kant. Het seizoen begint nu ook al lekker: Wöber is tijdens de training geblesseerd geraakt en drie maanden uitgeschakeld.

Onderstaande is mijn selectie:

Ik speel meestal in deze opstelling:

Bank:
van Leer
Nissen Kristensen
van Drongelen
Koopmeiners
Simonsen
Kubo
Bandé

Verder valt Kubo bijna iedere wedstrijd wel in, scoort aan de lopende band die jongen en geeft ook aardig wat assists. Beetje een luxeprobleem op de CAM positie omdat Van de Beek ook heel sterk speelt, en ik wil van hem een soort nieuwe ‘Mister Ajax’ maken dus ik hij krijgt wel heel veel speeltijd. Wellicht dat ik eens met Kubo ga experimenteren op de RB positie en hij daar de rol van Neres over kan nemen mocht hij in de winter of na dit seizoen vertrekken. Ook Koopmeiners krijgt wel aardig wat speeltijd: Ünal valt tot nu toe een beetje tegen dus niet zelden haal ik hem naar de kant om dan Fischer door te schuiven naar de spits en Koopmeiners op de plek van Fischer te laten spelen. Ook het grote talent Simonsen (eigen jeugd) krijgt af en toe een invalbeurt en mag in de wedstrijden tegen mindere ploegen/bekerwedstrijden ook veel spelen. IJzersterke jongen, niet van de bal af te zetten.

Zeer goed seizoen gedraaid! Ook top dat je je voor de CL hebt kunnen plaatsen en nu met 12 uit 4 gestart bent. Ook goede transfers en de uitgaande transfers zijn ook allemaal wel realistisch. Alleen wat ik niet snap is de transfer van Siem de Jong naar Feyenoord​:joy: Maar voor de rest… ga zo door!:muscle:t2:

Vond ik eerst ook een rare, maar na er even over nagedacht te hebben ook wel weer een hele leuke eigenlijk! Voor De Jong is er gewoon geen plek meer in mijn team dit jaar en het is wel een jongen die het verdient om te spelen. Met deze transfer wou ik een soort ‘Vermeertje’ doen. Verder is De Jong qua voetballende kwaliteiten wel een leuke speler voor Feyenoord!

Ziet er niet verkeerd uit, al vind ik de keuze om met Fischer op het middenveld te spelen wel een beetje vreemd. In mijn ogen is hij toch meer een linksbuiten en ik zou dan ook met Fischer op links, Tadic op tien en Van de Beek een linie terug gaan spelen.

FIFA geeft als ‘hoofdpositie’ bij Fischer LM aan, weet dat hij eerder veel als LB heeft gespeeld. Maar hij speelt hier wel prima eigenlijk, en daarbij komt dat Van de Beek echt uitstekend presteert en veel doelpunten scoort op de CAM positie dus wil hem daar ook niet weghalen. Wat misschien wel kan werken is dat ik met twee aanvallende middenvelders speel (Van de Beek en Tadic) en dan Nández daar achter, met Fischer op LB. Ga daar eens mee experimenteren!

Een LM is natuurlijk geen LVM, denk dat Fischer defensief veel te kwetsbaar is om in die rol te spelen. De 4-3-3 met de punt naar achteren op het middenveld kan inderdaad wel een goed alternatief zijn!

image
In mijn carriere met ’the Wolves’
is er veel gebeurd na de behaalde promotie naar de Premier League. Zo is de huidige trainer Nuno bondscoach geworden van Portugal na een akkefietje met het bestuur. Daardoor moest er snel geschakeld worden en hebben ze in Leonardo Jardim (ex-Monaco) een nieuwe Portugese hoofdtrainer gevonden.

image
Jardim bij zijn presentatie

Selectie:
Na de voorbereiding in Portugal en de vele wisselingen in het elftal heeft Jardim zijn vaste basis weten te smeden:

image

Zoals je ziet zijn er opvallende namen in de basisopstelling die ik even toe moet lichten:

Hause (ALG 67, links, 22 jaar, Engeland): ondanks dat ik 2 betere cv’s in mijn selectie heb met Coady (74) en Bennett (73) heb ik gekozen voor de algemeen mindere Hause (67). Dit komt omdat ik een sterk centrale duo wil hebben. Ook heb ik graag een links en een rechtspoot naast elkaar.

Gibbs-White (ALG 67, Rechts, 18 jaar, Engeland): Dit is de 2e opvallende naam, wederom heb ik betere middenvelders in mijn selectie maar in de voorbereiding maakte hij het meeste indruk met zijn dribbels en onderscheppingen. Dit is vreemd te noemen omdat zijn verdedigende statistieken niet uitblinken met gemiddeld 47. Ik zal deze jongen veel verdedigend laten trainen on hem nog sterker te maken.

Transfertargets:
De eerste transferperiode staat uit, maar ben alvast aan het scouten voor in de winter. De volgende namen staan op mijn lijst:

Sanson (CM, Marseille, 24 jaar)
Ruben Vezo (CV, Valencia CF, 24 jaar)
Corona (RM, Porto FC, 25 jaar)
Pizarro (CM, Monterrey, 24 jaar)

Ziet er goed uit. Kan je Moutinho en Neves niet beter omdraaien? Neves is verdedigend sterker, denk ik. Vergeet ook niet dat Dendoncker een middenvelder is, op FIFA staat hij nog steeds als CV. Verder: geen Jimenez in de spits? Ik zou ook op zoek gaan naar een linksback, aangezien Johnny rechtsvoetig is. Hij kan dan doorgeschoven worden naar rechts.

@Raindog
Dankje voor je reactie! Ik merk dat ik met 3 snelle voorhoede spelers meer aan aanvallen toe kom en dat is met een aanspeelpunt toch minder. Verder zie ik liever Neves rond de 16 en Moutinho die het spel verdeeld op het middenveld. Ik ben toch redelijk tevreden over mijn backs ze zijn er fel en verliezen nauwelijks een duel. Toch zal er wel een extra back komen in de winter en een CM, zelf dacht ik aan: Kurzawa (LB, PSG) en Sanson (CM, Marseille).

Gaat Sanson de ontwikkeling van Gibbs-White niet in de weg staan? Moutinho wordt anderzijds ook wel iets ouder. Kurzawa lijkt me niet van PSG (Top in Frankrijk, Champions League) naar Wolverhampton te trekken.

@Raindog
Ik denk niet dat Sanson de ontwikkeling in de weg staat. In de PL heb je meestal een druk programma dus zal nog vele minuten maken. Voor de LB positie heb ik gekeken naar 2 spelers van Valencia: Lato en Gaya. Welke acht jij het meest realistisch?

Gayà lijkt me niet haalbaar. Over Lzto heb ik ook m’n twijfels. Ik zou eens naar Kelly, Dasilva of Mitchell kijken, want je hebt nu al zo weinig Britten in je team.

Kelly is echt een aanrader. Sterk, snel en kan zowel LA als CV. Heb hem bij Everton gehaald. Mitchell stond ook op de lijst overigens.

Team; Newcastle United
Coach; Phillip Cocu
Systeem; 4-3-3

Seizoen 1
9e in competitie
Winnaar Carabao Cup
Uitgeschakeld in ronde 5, FA Cup

Seizoen 2
Zit nu in december
2e in competitie
Uitgeschakeld in ronde 2, Carabao Cup
Nog instromen in FA Cup
Groepswinst in Europa League

Selectie

Keepers;
M Dubravka
K Darlow
F Woodman

Verdedigers;
D Yedlin
J Sterry
J Lascelles
F Schar
D Fry (aankoop 2e seizoen)
P Dummet
S Kingsley (aankoop 2e seizoen)

Middenvelders
I Hayden
J Colback
J Murphy
J Shelvey
R Loftus Cheek (aankoop 1e seizoen)
A Maitland Niles (aankoop 1e seizoen)
Ki Sung Yueng
T Oakley Boothe (aankoop 1e seizoen)
M Mount (aankoop 2e seizoen)

Vleugelspelers
M Ritchie
S Sinclair (aankoop 1e seizoen)
C Robinson (aankoop 2e seizoen)
H Lozano (aankoop 2e seizoen)
J Leko (aankoop 1e seizoen)

Spitsen
Y Muto
D Welbeck (aankoop 1e seizoen)
D Gayle

Leuke (Britse) aankopen. Newcastle is een erg leuke club alleen wordt totaal verkeerd gemanaged. Op welke moeilijkheidsgraad speel je? Misschien is het leuk om de spelers te voorzien van leeftijd en ALG. Zodat we wat meer inzicht in de selectie kunnen krijgen. Succes!

afbeelding

Naast mijn carriere met Everton nu ook een begonnen met Parma. Geweldige club met een rijke historie. Vervallen naar een lage divisie en toch weer opgeklommen naar het hoogste niveau. De huidige selectie telt negen huurlingen ; Sepe, Sierralta, Bastoni, Di Marco, Grassi, Deiola, Ciciretti, Inglese en Sprocati. Verder telt de selectie twaalf dertigers. Met een klein budget van 4 miljoen wordt het dus creatief zoeken op de transfermarkt. Met het winnen van het toernooi tijdens het voorseizoen is de kas gespekt met nog eens vijf miljoen aan transfergeld. Inmiddels ben ik tien duels onderweg. Ben Bastoni kwijt geraakt voor vier maanden, gescheurde kniebanden. Met zeven overwinningen (waarvan Juventus 3-1, ultiem) staan we knap vijfde.

Heb inmiddels een hele verlanglijst aan realistische talenten en spelers met een aflopend contract.

Talenten
Doelman Plizzari - AC Milan, Scuffet - Udinese (speelt niet).
Verdedigers Vignali - Spezia, Ruegg - Zurich, Gumny (allen rechtsback). Corbo, Mantovani, Senesi (allen centraal), Petretta, Pellegrini (beide linksback).
Middenveld Tonali, Maggiore (beide Serie B)
Vleugelspelers Jozwiak (Pool), Mansilla, Caicedo, Orlando, De La Vega (Zuid Amerikanen)
Spits Pellegri (Italiaan), Ardaiz, Supriaga, Vega

Aflopend contract
Doelman Rossbach, Ochoa, Padelli
Verdedigers Vicari, Aguilar, Monte, Simic, Ranocchia, Darmian, Fabra
Middenveld Mancini, Mauri, Zeneli, Kuwas, Mosquera,
Spits Balotelli, Giovinco (beide is zeker niet realistisch maar een vd twee zou wel een masterzet zijn). Besedin, Cerci

Aardig wat werk aan de winkel dus bij Parma, investeren in de jeugdopleiding kan ook lonen lijkt me. Van je lijstje met talenten lijken Plizzari, Scuffet en Pellegri me alleen haalbaar op huurbasis. Tonali lijkt me ook niet echt haalbaar ook al speelt hij in de Serie B, de hele top van de Serie A zit achter die jongen aan dus dan ga je niet naar Parma lijkt mij. Ik weet niet precies hoe Parma er financieel voor staat maar ik denk niet dat ze nu in staat zijn om contracten uit te delen waarmee je Balotelli, Giovinco en Darmian mee aan kunnen trekken. Cerci lijkt me wel een prima toevoeging voor je selectie, wat een heerlijke voetballer was dat in zijn tijd bij Torino.

1 like

Met Ajax helaas uitgeschakeld in de Champions League. Heel goed begonnen en vanaf speelronde 1 t/m 4 groepshoofd geweest. In de vierde wedstrijd konden we ons al plaatsen voor de knockoutfase indien Atletico Madrid won van Schalke en wij van CSKA wonnen. Wij deden dat, maar helaas pakte Schalke de overwinning in Madrid. Helaas maar de volgende wedstrijd tegen Schalke was een gelijkspel ook voldoende. We verloren met 2-1. Exact hetzelde scenario voltrok zich ook in de laatste wedstrijd toen een gelijkspel tegen Atletico voldoende was maar we met 1-2 onderuit gingen.

Dit was de eindstand in onze poule:

  1. Schalke 04 - 12 pt
  2. Atletico Madrid - 11 pt
  3. Ajax - 10 pt
  4. CSKA Moskou - 2 pt

Als beste 3e wel door naar de Europa League waar we het nu op gaan nemen tegen Saint-Ettiene. Moet te doen zijn. Ook PSV en AZ doen nog mee in de Europa League.

Verder zit ik nu in de winterse transferperiode (S2). Er is tot nu toe niet veel gebeurd: Cassierra speelde redelijk wat wedstrijden door het drukke schema en viel zo op bij Bournemouth, waar hij voor 10 miljoen naar vertrokken is. Zijn plek heb ik nu opgevuld met Alfred Finnbogason die voor 12 miljoen overkomt van Augsburg.