FIFA 19 Realistische carrière topic

Jammer dat je net niet door bent in de CL, nu maar voor een stuntje proberen te zorgen in de EL :wink:.
Ik denk dat Finnbogason wel een goede vervanger is voor Cassierra met wat ervaring ook.
Succes verder!

Toch maar besloten een carrière te starten met Chelsea. Zat laatst de gewonnen wedstrijd tegen Manchester City te kijken en vond ze toch aardig leuk voetbal op de mat leggen. Onder Sarri is het anti-voetbal van Conte ingeruild voor aanvallend voetbal met een zorgvuldige opbouw. Het doel is om te gaan bouwen aan een elftal dat weer angst in boezemt net als de ploeg die bestond uit o.a. John Terry, Frank Lampard, Didier Drogba en Petr Cech. Het beleid gaat erg gericht zijn op Britse voetballers waarbij er voor Britse opties wordt gekozen als die voorhande liggen, Italiaanse reservebacks (Zappacosta, Emerson) zullen bijvoorbeeld niet zo snel meer aangetrokken worden.

Voor het eerste seizoen gaan we proberen ons te mengen in de strijd om de titel en zullen we in de Europa League uitkomen. In de Europa League vind ik dat we één van de beste teams zijn dus het is logisch dat we mee doen om het toernooi te winnen. In de poulefase zullen we een aantal talenten en reservespelers de kans geven, net als in de bekertoernooien, maar in de beslissende fase zullen we afhankelijk van de tegenstander ook de A-ploeg het veld in sturen. De strijd om het Community Shield tegen Manchester City is winnend afgesloten door in een waar voetbalgevecht met 3-2 te winnen, Oliver Giroud maakte in de tweede helft de winnende treffer waardoor we direct een prijs te pakken hebben.

In de voorbereiding is er in twee formaties gespeeld, namelijk 4-3-3 met de punt naar achter en in een 4-2-3-1. Uiteindelijk heb ik er voorlopig voor gekozen om 4-2-3-1 te spelen in de volgende opstelling:


Reserves:
13. Willy Caballero - GK - 75 algemeen
21. Davide Zappacosta - RA - 78 algemeen
27. Andreas Christensen - CV - 80 algemeen
12. Ruben Loftus-Cheek - CM - 78 algemeen
4. Cesc Fàbregas - CM - 82 algemeen
8. Ross Barkley - CAM - 79 algemeen
11. Pedro - RB - 81 algemeen
29. Alvaro Morata - SP - 82 algemeen

Ik heb voor deze 4-2-3-1 waarbij de meest opvallende keuzes waarschijnlijk Giroud in de spits en Hazard achter Giroud in plaats van op links. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik in de voorbereiding merkte dat Hazard zijn stempel niet echt kan drukken vanaf links, in deze formatie is hij echt de man die de spil is bij iedere aanval. Giroud als aanspeelpunt zorgt ervoor dat Hazard nog beter rendeert waardoor hij momenteel een streepje voor heeft op Morata. Met Kovacic op links heb ik ervoor gezorgd dat Hazard weinig defensieve taken hoeft te verrichten en dat er af en toe een derde mannetje bij komt op het middenveld. Deze rol nemen Loftus-Cheek en Barkley ook wel op zich waardoor Kovacic door kan schuiven naar de plek van Jorginho, die me nog niet echt overtuigd heeft. Verder probeer ik Ethan Ampadu veel kansen te geven, in hem zie ik een toekomstig leider van de defensie. Callum Hudson-Odoi heeft ook al een aantal keer in mogen vallen en heeft zelfs al een assist gegeven in de Europa League.

De Premier League zijn we goed gestart met vier overwinningen en een gelijkspel in onze eerste vijf wedstrijden, samen met Arsenal staan we bovenaan. Ook Liverpool, Spurs en City is aardig begonnen, United wist pas één keer te winnen en staat met vijf uit vijf elfde. We scoren zelf veel en krijgen niet erg veel tegen, hopelijk kunnen we dit doortrekken. Na januari weer een update waarin er misschien al enkele aankopen zijn gedaan, al wil ik het eerste half jaar vooral aan gaan kijken wie ik wil behouden en wie niet. Wel lijkt het erop dat er centraal achterin en in de spits een echte wereldtopper bij mag komen, suggesties zijn uiteraard welkom!

Inmiddels aanbeland in de transferperiode van Januari seizoen 1. Zowel Plizzari (milan-dm), Pellegri (monaco-sp) als Pellegrini (roma-lb) weten te huren voor twee jaar. Bij Spezia twee spelers gekocht. Vignali 22 jaar, 66-77(rb) en Maggiore 20 67-83 (cm). Caicedo 18 62-83 rm van Deportivo Cali. Nu nog een linkervleugel aanvaller maar daar kan ik ook nog een half seizoen mee wachten aangezien Gervinho daar alle wedstrijden tot nu toe heeft ingevuld. Mosquera 23 RM, 72-80. Vicari 23 (cv) 73-81 van SPAL Ferrera zullen na het seizoen transfervrij overkomen. Verder twijfel ik mog over Ranocchia (aflopend contract), heb echter een CV uit de eigenjeugd. Nu al 64 en pas 16 jaar. Wellicht kan hij als vierde keus achter Ranocchia, Vivari en Galiolo instromen.

Balotelli gaat overigens naar Napoli.

@db1512: rare opstelling, vind ik. Hazard op de 10 zou ik zelf niet doen maar kan ik nog begrijpen, maar Kovacic is toch helemaal geen flankspeler? Los daarvan zit het wel goed.

@Spoon0612: mooie versterkingen, goed bezig! Hoe ziet je opstelling er uit?

1 like

@Raindog ik snap dat het er misschien wat raar uit ziet maar Hazard rendeert echt heerlijk in een rol achter de spits. Staat nu op drie goals en acht assists in zeven PL wedstrijden dus zie nog niet echt een reden om hem achter de spits weg te halen. Dan krijg je de vraag wat je met de positie op links doet, Kovacic speelde daar in de voorbereiding erg goed in een beetje een hangende rol als LAM. Vanaf die plek kan hij wat naar binnen komen en komt er veel ruimte achter de laatste linie waar Alonso dan op kan duiken of Hazard die de hoeken in kan gaan. Andere optie zou zijn om een echte winger daar neer te zetten, dan zou het Pedro worden maar die vind ik beter op rechts. Zolang Hazard in de as speelt is een nieuwe linksbuiten wel een goede investering voor in januari denk ik.

@Spoon0612 op het eerste oog mooie aankopen, als je door weet te groeien naar de subtop dan zou je (beetje afhankelijk van de transfers die er bij Milan, Roma en Monaco plaats vinden) je huurlingen na twee jaar zelfs over kunnen nemen. Als Ranocchia je beste verdediger gaat worden dan zal ik hem wel aantrekken, anders zou ik je talent na dit seizoen vooral de kans gaan geven.

@db1512 Vind het wel wat hebben met Hazard op 10 en ik snap dat als het in de voorbereiding goed werkt je het zo laat staan.
Ben benieuwd of je de goede resultaten kan voortzetten!

1 like

Doel : Sepe 76 / Plizzari 66 (beide gehuurd)
Rechtsback Vignali 67 / Iacaponi 68
Centraal Bastoni 68 (gehuurd), Gagliolo 70 / Greco 64 (jeugd), Costa 60 (jeugd), Alves 70, Sierralta 63 (gehuurd)
Linksback Pellegrini 66, Di Marco 65 (beide gehuurd)
Middenveld Stulac 71, Rigoni, 75, Grassi 76 (gehuurd) / Dezi 74, Scozzarella 70, Maggiore 68, Mauri 74 (laatste aanwinst)
Rechtsbuiten Ciciretti 75 (gehuurd), Biabiany 74, Caceido 63
Linksbuiten Gervinho 78, Siligardi 71
Spits Inglese 78 (gehuurd), Pellegri 68 (gehuurd)

Transfervrij voor seizoen 2 : Ranocchia 76 (cv), Vicari 75 (cv), Mosquera 73 (rm).
Sepe, Ciciretti en Inglese ga ik proberen definitief over te nemen, Napoli is eigenaar van alle drie. Sepe is derde keus en bij mij voorlopig eerste. Ciciretti is een van de smaakmakers op de flank en met Inglese (13 goals/19 duels) heb ik echt een top spits. Is tevens derde keus achter Milik en Mertens. Grassi is ook nog gehuurd van Napoli, zeer fijne middenvelder maar met de komst van Mauri en Maggiore hoef ik hem niet perse.

Ziet er goed uit ik denk dat dit wel een leuke carriere kan worden, goed dat je voor seizoen 2 een aantal verdedigers hebt vastgelegd wat wel de zwakke plek is/was.

Ziet er inderdaad heel goed uit, ben benieuwd hoe dit nog verder gaat evolueren. Parma staat sowieso nog op mijn lijstje, voornamelijk wegens de geschiedenis en de prachtige shirts.

image
De eerste seizoenshelft zit erop voor Leonardo Jardim en zijn Wolverhampton, er waren enkele hoogtepunten (2-1 en 1-0 winst thuis tegen Spurs en Liverpool), maar ook dieptepunten (1-5 en 5-3 verlies Thuis tegen Burnley en Chelsea). We kregen in de eerste seizoenhelft de meeste goals (42!) tegen van alle ploegen in de PL. Maar daar staat tegenover dat we op Tottenham (38) na het meeste scoren (36!). Het is zaak om in de winter onze speelstijl aan te passen en wat versterking erbij te halen die de balans in het elftal kunnen houden.
image

Stand:
Zoals je ziet zijn er enkele verassingen te zien in de stand. Zo staat Brighton verrassend 5e en is Liverpool bezig aan een slecht seizoen met de 11e plaats. Wij staan knap 9e met nog 1 wedstrijd te goed (Thuis tegen Leicester) zouden we op een knappe 6e plaats komen. De topscorer tot nu toe is Harry Kane (Spurs) met 17 goals gevolgd door Hazard (Chelsea) en mijn eigen spits Jota met beide 11 goals. En tot nu toe levert mijn rechtsbuiten Costa (11) de meeste assists af.

Transfers:
Nu we zijn aangekomen in de winterse transfer periode, en we zo’n 70 miljoen op de bank hebben staan, moet er natuurlijk wat uitgegeven worden. Omdat ik alleen spelers met real face gebruik komen sommige spelers niet aan de bak denk aan: Adama Traore en Dedoncker. Deze zullen of in een transfer worden betrokken als ruil of ze worden verkocht. De eerste grote transfer is Sanson (81, Marseille) en ben nog opzoek naar een links en/of rechtsback met real face. Iemand ideeën?

1 like

Speel vaak in het geel/blauw gestreepte uitshirt. Het derde alternatieve shirt vind ik het mooiste. Echt prachtige tenue’s en een selectie waar je veel mee aan moet sleutelen. Jammer van het kleine stadion.

Fulham, S1

Ik heb besloten om deze FIFA met Fulham van start te gaan. Een mooie Engelse club met een rijke historie. Doordat de Londenaren eindelijk weer zijn gepromoveerd naar de Premier League, leek me het het juiste moment om eindelijk eens met deze club van start te gaan. In de selectie zitten veel leuke talenten, maar ook ervaren spelers. Ook is er nog genoeg werk aan de winkel. Voor mij een perfecte club om een carrière mee te starten dus. Ik heb ook besloten om Claudio Ranieri als coach te selecteren, omdat hij in het echt ook de trainer is en ik hoop natuurlijk dat hij het zelfde gaat doen bij Fulham als bij Leicester. Ondertussen ben ik aanbeland aan het einde van seizoen 1 met Fulham. De zomerse transferperiode stond trouwens uitgeschakeld.

Transfers:

Inkomend:

-O. Watkins: Ik zocht nog een extra, talentvolle, buitenspeler, dus kwam bij hem uit. Kwam voor 9 miljoen + F. Ayité over van Brentford.

-D. Solanke: Vietto raakte aan het begin van het seizoen langdurig geblesseerd en Kamara haalde het niveau niet. Besloot om hem een halfjaar te huren van Liverpool, om hem als tweede spits te laten functioneren.

-O. Zinchenko: Ik zocht een creatieve buitenspeler. Kwam voor 5,5 miljoen over van Manchester City.

-D. Fry: Er was nog een extra centrale verdediger nodig, omdat Chambers, Odoi en Ream geblesseerd waren voor minimaal vier maanden (!). Kwam voor 3,5 miljoen + N. Kebano over van Middlesbrough.

-L. Moore: Ook werd er nog een basiswaardige verdediger gezocht. Deze werd gevonden in Moore. Kwam voor 8 miljoen + I. Cissé over van Reading.

Uitgaand:

- A. Kamara: Ging voor 4,8 miljoen naar Racing Club.

-L. de la Torre: Ging voor 0,8 miljoen naar Newell’s.

Verloop seizoen:

Premier League:

In de Premier League zijn we op een mooie elfde plek geëindigd met 49 punten. Met de winter stonden we nog in de degradatiezone, maar gelukkig hebben we dankzij de aankopen degradatie kunnen voorkomen. De verdediging was voor de winter namelijk zo lek als een mandje, maar Moore zorgde voor een stuk meer rust in de verdediging. Hij is dan ook een echte topaankoop gebleken. Opvallend is dat we van elke Londense topclub een keer hebben gewonnen op Craven Cottage (Tottenham; 1-0, Arsenal; 4-1 en Chelsea; 2-1) Uiteindelijk degradeerde Brighton, Cardiff en Huddersfield en werd Tottenham kampioen.

FA Cup:

In de FA Cup hebben we het niet verder kunnen schoppen dan de laatste zestien. Ondanks dat we Walsall en Swansea eerder versloegen, bleek Manchester toch een maatje te groot. We verloren met 4-3 door een doelpunt van Thomas Müller in de negentigste minuut.

Carabao Cup:

In de Carabao Cup verliep het al helemaal goed. We belandde zelfs in de finale nadat we Swansea (3-1), Burnley (2-2, 4-3 na strafschoppen), Cardiff City (1-2) en Liverpool (2-2, we wonnen op basis van uitdoelpunten). Helaas bleek in de finale Manchester City te sterk voor ons, waardoor we onze eerste prijs misliepen.

Spelers:

De beste speler van dit seizoen is denk ik toch wel Sessegnon. Met achttien doelpunten en negen assists was hij de absolute uitblinker in dit elftal. Rico viel ook zeer positief op met veel wereldreddingen.

Opstelling:

Bank: Solanke (73), Watkins (75), Johansen (74), Zambo Anguissa (75), Le Marchand (74), Fry (72), Fabricio (78)

Tips en opmerkingen zijn altijd welkom :slight_smile:

Je doet het zo te zien prima met Wolves, @DavinEland. Alleen jammer van al die tegendoelpunten, maar gelukkig maak je dat weer goed met al die doelpunten in het doel van de tegenstander. Sanson is een goede transfer voor Wolves. Ik zou eens kijken naar Aaron Martin, Wan-Bissaka en Murillo.

Mooie carrière met Parma, @Spoon0612. Echt een prachtige club. Ben benieuwd wat je ervan weet te maken. Je bent in iedergeval op de goede weg, zowel met de resultaten als met de aankopen.

@db1512, leuk dat je een carrière begint met Chelsea. Je opstelling ziet er inderdaad een beetje vreemd uit op het eerste oog, maar tactisch zal het wel sterk staan. Ik denk dat Depay en Icardi prima opties zijn voor in de spits. Voor in de verdeding zou ik eens kijken naar Manolas of Tah.

Prima eerste seizoen dus, paar zeer goede aanwinsten gedaan. Denk alleen niet dat Zinchenko echt realistisch is. Guardiola is best tevreden met de Oekrainer, hij speelt toch regelmatig. Wel als linksback maar toch. Waarom speelt Sessegnon op rechts? Fosu-Mensah zou je definitief over kunnen nemen van Man utd. Hij kost ook niet heel veel geld en hij is sterk en snel. Bij mijn andere carriere met Everton heb ik hem ook gehaald.

1 like

Ik vind je middenveld ook heel aanvallend. Zowel Serri als Cairney zijn toch vooral aanvallend ingesteld, in’t echt spelen ze meestal met Zambo achter die twee. Verder ziet het er goed uit, mooie keuze ook. Craven Cottage is zo’n charmant stadion.

@DavinEland: ook een mooie carrière! Ik snap dat je liefst spelers met een face hebt, maar Traoré en Dendoncker zijn toch geweldige spelers? Zonde om ze niet te gebruiken.

1 like

Ik heb Sessegnon op rechts (linkspoot) en Schürrle (rechtspoot) zodat ze naar binnen kunnen snijden voor het schot. Zelf vind ik Zinchenko wel realistisch, maar ik snap je punt. Echter denk ik dat Zinchenko alleen maar de tweede linksback is omdat Mendy geblesseerd is. Zowel Mendy als Delph zullen normaal gesproken eerder spelen als hem. Denk dat de stap van derde linksachter van City naar rotatie speler Fulham erg goed is voor zijn ontwikkeling.

Het staat inderdaad wel erg aanvallend met Cairney en Seri. Heb dan ook in de voorbereiding al Anguissa op de plek van Cairney gezet. Ik zal eens kijken of ik Fosu-Mensah definitief ga overnemen. Ik had ook nog Clyne op me lijstje staan.

@Damian mooie carriere en leuk om te zien dat je met een paar transfers je team beter kan laten draaien. Jammer dat je Carabao Cup niet hebt weten te bemachtigen. Ik zit in hetzelfde schuitje en krijg erg veel doelpunten tegen, maar hoop met een goede aankoop op het middenveld en omzetten van sommige tactische opvattingen.

@Raindog Je hebt wel gelijk, maar ik denk dat anders mijn spelvreugde naar beneden gaat. Zou het realistisch zijn om Gibbs (West Brom) over te nemen?

Aaron Martin linksback

Ik heb bij sliders gemiste schoten op 55/55 staan. Dan nog maakt de tegenpartij er genoeg, zelf kom je ook vaak genoeg tot scoren. Meestal houd ik een site in de gaten die past per update sliders aan.

Misschien een gekke vraag maar op welke site kijk je dan voor de sliders?
Vind het namelijk ook fijn om met aangepaste sliders te spelen.

Forum.operationsports.com

Even googlen op fifa19 sliders en hij staat bovenaan. Bij elke update even na kijken want ze veranderen met regelmaat

2 likes