FIFA 19 Realistische carrière topic

Heb je ook het idee dat het door middel van deze sliders moeilijker word of echt alleen realistischer?
Speel zelf namelijk op Ultimate en ik zou bijv. met een Fulham kampioen kunnen spelen.

Dan zul je het voor jezelf moeilijker moeten maken want dit maakt het alleen realistischer. Al vind ik in deze fifa dat de AI de kansen beter en vooral ook mooier afmaakt. Door schieten, passen en voorzetten al op manuel te zetten wordt het ineens een stuk moeilijk. Ik zou dan wel op wereldklasse of legendarisch spelen eerst.

Gibbs is wel realistisch, maar is hij ook een echte versterking?

@Spoon0612 Bedankt voor de tip over sliders! Het maakt het spel realistischer je wordt niet weggespeeld door bijv. een QPR.

@Raindog het is meer voor de breedte, maar misschien is Lawrence (NY Red Bull) meer realistisch.

Beneluxers,

Als je één van de doelstellingen van het bestuur is: haal vb. de 1/2 finale van de UCL. En
Stel dat je na winter in de UEL aan de slag moet, past het bestuur deze doelstelling aan of heb je ze sowieso volgens hen niet gehaald?

Iemand daar ervaring mee?

Je hebt de doelstelling dan niet gehaald. Het is echt niet heel erg van belang als je de overige doelstellingen wel behaald. Zo laat de ik de doelstelling voor eigen jeugd vaak lopen omdat die niet echt realistisch zijn.

Had bij Ajax bijvoorbeeld, contracteer 4 middenvelders en speel 20 duels met ze (basis/inval). Dat betekend dat je ze binnen 14 duels moet scouten en klaar stomen om ze vervolgens alle vier 20 duels te laten spelen.

Dank je voor de reactie! Stel dat ik door die doelstelling niet te halen ontslagen wordt … :crazy_face: Jeugddoelstelling vind ik ook altijd een van de “minst leuke” … :neutral_face:

image
In mijn FIFA 19 carrière met ‘The Wolves’ zit het eerste seizoen erop. De promovendus kende een wisselvallig seizoen, maar heeft al met al zijn competitie doelstelling gehaald (Eindig in de middenmoot). De ploeg van Leonardo Jardim wisten in hun eerste seizoen terug in de Premier League op een knappe 9e plaats te eindigen met 54 punten, 2 punten meer als nummer 10 Liverpool die een belabberd seizoen hebben gedraaid. De grote verrassing van het seizoen is toch wel Brighton die op een knappe 6e plaats het seizoen afsloten.

Premier League
Zoals je hierboven ziet zijn we op een knappe 9e plaats geëindigd met 54 punten in het eerste seizoen na de terugkeer. Voor de winterse transfer periode hadden we maar liefst 42 goals tegen, na een goede aankoop (Sanson) en de tip over de sliders van @Spoon0612 kregen we eindelijk de goede balans op het middenveld. Hierdoor kregen we minder goals tegen (65 totaal) en wisten we na Chelsea (68) de meeste keer het net te vinden (64). Onze spits Jota is op een knappe 4e plaats geëindigd in het topscorers klassement met 14 goals. Harry Kane is topscorer van de Premier League geworden met 23 goals. Verder is onze rechtsbuiten Costa de man met de meeste assists (14).
image

FA Cup
In de FA Cup lagen we er meteen uit in Ronde 3 waar de PL teams instroomde. Hierin namen we het op tegen Championship ploeg Nottingham Forrest. Na een 1-1 gelijkspel volgde er een return die we vervolgens verloren na een 0-2 voorsprong (3-2). Hierdoor wisten we de doelstelling om de laatste 16 te bereiekn niet te behalen.

Carabao Cup
Eveneens hierin wisten we geen wedstrijd te winnen. Na een 2-2 gelijkspel bij Newcastle United volgde er strafschoppen. Deze werden beter genomen door ‘The Magpies’ (4-2) en gingen door naar de 8e finale.

Selectie
image
Aangezien ik alleen maar ‘real faces’ gebruik hebben we een redelijk smalle selectie en moeten we hoognodig gaan inkopen. De spelers waar ik in seizoen 1 het meest van genoten zijn:
Hause (69, 23 jaar): niet degene met de beste beoordeling, maar heeft met zijn fysiek bewezen en waardige basisspeler te zijn.

Jota (79, 22 jaar): een kleine wendbare speler die makkelijk scoort, heb hem dit seizoen als een type Augero gebruikt en dat beviel goed.

Doherty (75, 27 jaar): en als laatste mijn rechtback. Heeft het vele buitenspelers moeilijk gemaakt en ben meer dan tevreden ook al zal hij weinig groeien.

Transfertargets
Nu we op een knappe 9e plaats zijn geëindigd in ons eerste seizoen moeten we er alles aandoen om dit te evenaren in het 2e seizoen. Daardoor zullen we moeten investeren in ons team en de selectie breder maken. Jimenez die gehuurd was van Benfica zal niet in Engeland terugkeren, dus moeten we opzoek naar een nieuwe spits. Ook Jonny zal terugkeren van zijn uitlening, maar in tegenstelling tot Jimenez zal op de Spanjaard wel een bod uitgebracht worden. Verder zitten we krap op de flanken zowel aanvallend als verdedigend. We zijn dus opzoek naar: SP, LB, RB, CM, LA.

Ideeën en tips zijn altijd welkom!

1 like

Ziet er erg goed uit, mooie prestatie ook. Ik stel le wel wat vragen bij je bankzitters: waarom twee spitsen en twee cm’s meenemen maar geen flankspelers? Of schuif je Jota naar de flank als die andere twee moe worden? En zou Neves en Moutinho omwisselen niet beter zijn? Verder valt er niets op aan te merken, goed bezig!

@Raindog bedankt voor je reactie en je complimenten! :smiley: Over de 2 spitsen heb je gelijk, maar zoals je al zegt schuif ik Jota naar de zijkant en Gibbs-White kan ook op de linksvoor positie uit de voeten. Ook wissel ik het middenveld veel en soms staat Neves er, soms Sanson en soms Moutinho. Ik kijk naar de tegenstander en hun middenveld en daar pas ik het op aan.

Verder over de transfers zou het realistisch zijn om Martinez (Atlanta) in de spits te zetten? Ik wil ook wat Engelse aan mijn team toevoegen zoals bijv Welbeck. Ik ben nu aan het kijken wie in aanmerking komen van de gedegradeerde teams voor een transfer.

@DavinEland ziet er leuk uit man! Denk dat je er goed aan doet om ook Engelse/Britse jongens aan je team toe te voegen. Ik zou dan wel proberen wat jonge talentvolle spelers te halen en niet iemand als Welbeck. Ik zou een kijken naar Tammy Abraham (lijkt gekocht te worden van Chelsea), Axel Tuanzebe (lijkt niet echt de kans te gaan krijgen bij Manchester United en Jack Harrison (gaat denk ik niet doorbreken bij City). Ook bij de degradanten loopt er denk ik nog wel wat leuks rond met Gudmundsson, Tarkowski, Pope (Burnley) en Kongolo, Billing, Mooy (Huddersfield).

@db1512 Bedankt voor je reactie en tips! Ik denk dat Abraham (Chelsea) en Tuanzebe (Man. Utd) inderdaad goede transfers zijn en voor hun ga als vervanger van Jimenez en stand-in voor Boly en Doherty. Zou Ghoddos (SP, Amiens) realistisch zijn? Dit omdat Jardim in de Ligue 1 (Frankrijk) heeft gewerkt. Hij zou ook nog op de linksbuiten en half positie uit de voeten kunnen dus een functionele speler.

Om de transfer periode af te ronden zal ik nog 2 talenten aantrekken die ik kan gaan trainen. De eerste is de Engelse linksback Mason (Coventry). De tweede zal een middenvelder worden hierin twijfel ik tussen een die ik al meteen op kan stellen Renato Sanches (Bayern) of een die ik nog moet trainen Chalobah (Ipwisch)?

Hoe bevalt Sanson? Heb ooit eens met hem gespeeld en vond 'm toen wel lekker spelen. Heeft ook best potentie, maar toch kies je dan vaak voor een andere naam.

@Begiristain Sanson bevalt uitstekend, hij heeft alles in zich aanvallend en verdedigend. Als je naar zijn stats gaat kijken dan snap je niet waarom er zoveel mensen over hen heen kijken. Hij brengt balans in je elftal en kunt hem overal kwijt op het middenveld.

Stats van Sanson:
https://sofifa.com/player/210896/morgan-sanson/

Als linksback kan ik je Llyod Kelly aanraden van Bristol City, kan tevens door zijn lengte ook prima achterin of juist met 3 in de laatste linie.

Ziet er heel goed uit @DavinEland! 9e met Wolves is ook een prima prestatie, benieuwd of je volgend seizoen een gooi kan doen naar Europa League voetbal.

Zelf ben ik aan het einde gekomen van S2 met mijn Ajax carrière. Topseizoen achter de rug: we wonnen zowel de KNVB Beker en Eredivisie als de Europa League. De kampioenswedstrijd kon niet beter: tegen nummer twee PSV en dan met 7-1 winnen. Mijn opstelling is als volgt:

Bank:
Bandé (79)
Finnbogason (76)
Simonsen (75) (eigen jeugd)
Kubo (75)
Wöber (77)
van Drongelen (74)
van Leer (75)

Vrijwel de complete bank krijgt ook veel speeltijd omdat ik een erg druk schema heb gehad met zowel competitie, beker als Europees voetbal.

Qua transfers verwacht ik dat Onana komende zomer vertrekt. Als vervanger ben ik van plan om Jasper Cillessen dan terug te halen naar Amsterdam. Verder mag Tadic ook vertrekken: zijn ALG neemt af en hij staat de groei van megatalenten Simonsen en Kubo in de weg. Voor hem ga ik dus ook geen vervanger aantrekken. Fischer zal terugzakken naar de positie van Tadic en daar rouleren met Simonsen, Bandé speelt echt héérlijk en zal een vaste plek krijgen op de LB positie. Van de Beek heeft niet een al te beste conditie, hij rouleert dus veel met Kubo. Verder keert Labyad terug van zijn huurperiode bij Lazio Roma. Hij zal de backup van Bandé worden (zolang hij daar genoegen mee blijft nemen) en gedurende het jaar zal ik een LB uit eigen jeugd op gaan leiden die Labyad aan het einde van het seizoen kan vervangen.

@tomcleanmountain Ziet er goed uit! Ben zelf een Feyenoorder maar mooi om te zien dat je oude bekende terug blijf halen. Zelf vindt ik het mooi dat Fischer zijn 2e kans krijgt. Mooie resultaten en fantastisch seizoen afgesloten met 3 prijzen, ga zo door! Nu is mijn vraag; komt er nog een grote speler? :grin:

Voorin sowieso niet, met Bandé/Ünal/Pavón staat er voor Eredivisiebegrippen echt een werelds trio voorin en op het middenveld heb ik grote talenten rondlopen. Wellicht achterin, Blind begint ook een beetje af te takelen en de kans is groot dat hij het volgend seizoen met invalbeurten moet gaan doen, niet meer helemaal tevreden over hem. Wöber ben ik ook niet heel tevreden over en van Drongelen speelt goede invalbeurten, maar als basisspeler krijgt hij niet veel voor elkaar. Verder keert Schuurs nog wel terug van zijn huurperiode maar die mag helemaal vertrekken. Mocht ik een nieuwe centrale verdediger kopen mag Wöber ook vertrekken.

Wat zouden jullie een goede (en realistische) transfer vinden om samen met Verthongen het centrale duo achterin te maken? Er dan rekening mee houdend dat ik twee jaar op rij kampioen ben geworden, plus nu ook de Europa League heb gewonnen. Een megatransfer lijkt me wel mooi, misschien een Leander Dendoncker? Een speler die bij een wereldtopper niet aan de bak komt lijkt me ook leuk, en om dan bijvoorbeeld Marius Simonsen in de deal te betrekken (eigen jeugd met potentieel van 91-94).

Alderweireld is dan eigenlijk de eerste die in me opkomt, en ook de enige. Ziet er trouwens goed uit.

Dat is ook nog een hele goede optie inderdaad, bedankt!